חיפוש מותאם
חיפוש מותאם

המדריך המלא והפשוט ליישום החוק ותקנות אבטחת מידע 2024

ב8 במאי  2018 נכנסו לתוקף תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע) .

מאמר זה נכתב במטרה לפשט את הנושא כולו לעסקים קטנים , עצמאיים הנדרשים ע”פ החוק לניהול מאגר מידע מנוהל בידי יחיד או מס’ מאוד קטן של בעלי גישה לנתונים.

תקני אבטחת מידע - מחירים והשוואה
תקן עלות ממוצעת
ISO 27001 $20,000-$50,000
ISO 9001 $15,000-$40,000
ISO 14001 $10,000-$30,000
ISO 45001 $25,000-$60,000
ISO 22301 $30,000-$70,000
ISO 27001 Information Security Standard

ISO 27001 מידע אבטחת

תקנות הגנת הפרטיות

תקנות הגנת הפרטיות נועדו להבטיח את שמירת פרטיות המידע האישי של אנשים ולמנוע שימוש לרעה במידע זה. 

התקנות מגדירות כללים ונהלים מחייבים לכל מי שמנהל, מאחסן או מעבד מידע אישי.

חשיבות תקנות הגנת הפרטיות

תקנות הגנת הפרטיות הן קריטיות להבטחת שמירת זכויות הפרט ולמניעת פגיעה בפרטיות. 

הן מספקות מסגרת משפטית וכללים ברורים להגנה על מידע אישי ומשפרות את האמון הציבורי בארגונים שמנהלים מידע זה.

מרכיבים עיקריים בתקנות הגנת הפרטיות

  • איסוף מידע: הגבלת איסוף המידע האישי למינימום הנדרש והשגת הסכמה מפורשת מהנושא.
  • שמירה על המידע: אבטחת המידע האישי ושמירתו בצורה מאובטחת ומוגנת מפני גישה לא מורשית.
  • שימוש במידע: הגבלת השימוש במידע האישי למטרות שלשמן הוא נאסף בלבד.
  • זכויות הנושא: הבטחת זכויות הנושא לקבל גישה למידע עליו, לעדכן או למחוק אותו במקרה הצורך.
  • העברת מידע: הגבלת העברת מידע אישי לצדדים שלישיים והבטחת שמירת המידע גם במקרים של העברה.

יתרונות תקנות הגנת הפרטיות

  • הגנה על זכויות הפרט: שמירה על פרטיות וזכויות האזרחים.
  • הגברת האמון הציבורי: חיזוק האמון בארגונים שמנהלים מידע אישי.
  • מניעת שימוש לרעה: צמצום הסיכוי לשימוש לרעה במידע אישי.
  • עמידה בדרישות רגולטוריות: עמידה בתקנות ובחוקים בינלאומיים להגנת פרטיות.
  • שיפור המוניטין: שיפור המוניטין של הארגון כאמין ושומר פרטיות.

שלבי הטמעת תקנות הגנת הפרטיות

  1. מיפוי המידע: זיהוי ואיתור כל המידע האישי הנאסף, המאוחסן והמעובד בארגון.
  2. פיתוח מדיניות: יצירת מדיניות פרטיות מפורטת שמגדירה את הכללים והנהלים לאיסוף, שמירה ושימוש במידע אישי.
  3. הדרכת עובדים: הכשרת העובדים לגבי חשיבות הפרטיות והנהלים שיש לפעול לפיהם.
  4. יישום טכנולוגיות אבטחה: הטמעת אמצעי אבטחה טכנולוגיים לשמירת המידע האישי.
  5. מעקב ובקרה: ביצוע בדיקות תקופתיות ובקרות לוודא שהתקנות מיושמות כראוי.

אתגרים בהטמעת תקנות הגנת הפרטיות

  • עלות גבוהה: הטמעת תקנות פרטיות דורשת השקעה כספית משמעותית בהדרכה, טכנולוגיה ובקרות.
  • זמן ומשאבים: תהליך ההטמעה דורש זמן ומשאבים רבים, כולל הקצאת צוותים ייעודיים לפרויקט.
  • מורכבות תהליך: תהליך ההטמעה מצריך תכנון וביצוע מדוקדק של כל שלבי ההטמעה.
  • שינויים בתרבות הארגונית: אימוץ התקנות מצריך שינוי בהרגלים ובנהלים קיימים, ויכול לעורר התנגדות מצד העובדים.

תקנות הגנת הפרטיות הן כלי חיוני להבטחת שמירת פרטיות המידע האישי ולהגנה על זכויות הפרט. 

הן מספקות מסגרת עבודה מקיפה לניהול ואבטחת מידע אישי ומסייעות לבניית אמון הציבור בארגונים. 

למרות האתגרים הכרוכים ביישום התקנות, היתרונות הרבים שהן מציעות הופכים אותן להשקעה כדאית ומשתלמת לכל ארגון.

מהי תקנה 21?

תקנה – הגדרה : 

איזה שימוש יש לי במידע?

  תיאור פעולות האיסוף והשימוש.

מה מטרתו של המידע?

תיאור מטרות השימוש במידע הנאסף.

איזה מידע? 

קיימים סוגים שונים של מידע .

האם אני מעביר את המידע מחוץ לגבולות המדינה? 

איך מועבר ולאיזו מטרה משמש.

האם ומה צד ג’ עושה שימוש במידע ואיזה? 

פירוט והצגת הרשאות כמו גם פירוט על סוגי ביקורת לאבטחת המידע .

מהם הסיכונים המהותיים במקרה של פגיעה באבטחת המידע. 

(האם אפשרות לשיבוש)  

מהי מידת המוכנות שלי לאירוע אבטחת מידע \ סייבר.

פירוט על תוכניות שיקום.

פירוט שמם של מנהל או מנהלי המאגר ואו מומנה אבטחת המידע .

מסמך ההגדרות יעודכן אחת לשנה : 

  • שינוי בפרמטרים .
  • שינויים טכנולוגיים.
  • שינויים ארגוניים.
  • אירועי אבטחת מידע.
  • בדיקת כמות הנתונים במאגר מעבר לדרוש או מוגדר במפורש למטרות המאגר.

מהי אבטחת מידע בעצם?

הגדרה : הגנה על שלמות מידע ושמירת הנתונים במאגר מחשיפה ושימוש ואו העתקה על ידי כל מי שאינו מורשה לכך.

מי מחוייב ביישום התקנות?

כל מי שמוגדר כחלק מהמשק הישראלי.

התקנות הן לטובת כל האנשים שקיים עליהם מידע במאגר כלשהו. (שזה כולם) 

מאגרים שעליהם חלות רמות האבטחה השונות : 

רמת אבטחה בסיסית

מאגרים שלא חלה עליהם רמת אבטחה בינונית או גבוהה ואינם מאגרים בניהול יחיד . (דהיינו עם גישה מרובת משתמשים )

*כפוף לסיכוני האבטחה שהם מייצרים כברירת מחדל או בכלל כמחדל.

מהו מאגר מידע מנוהל בידי יחיד ברמת הגדרה?

מאגר מידע שמנהל אדם בודד או מס’ מועט ומצומצם של אנשים ביישות עסקית אפילו של תאגיד .

רמת אבטחה בינונית.

מאגר מידע שמטרתו העיקרית הינה איסוף מודיעים לצרכי צד ג’ כולל דיוור ישיר וזהו עיסוק מרכזי.

כל מאגר הכולל מידע מקיף על חייו האישיים של אדם במאגר  , עבר פלילי למשל ר.פ , מידע רפואי וגנטי , דעות פוליטיות , נתוני שימוש תקשורת , ביומטרי , נכסים \ הון  , כל סוגי הרגלי הצריכה למשל רכבו , נסיעות לחו”ל  , קניות וכל מידע אחר שניתן להשיג באמצעים חוקיים ולגיטימיים.

תנאי : מס’ בעלי ההרשאה למאגר לא יעלה על עשרה בעלי גישה.

אילו מאגרים מחוייבים לרמת אבטחה גבוהה?

מאוד פשוט , מאגרי מידע הכוללים 100000 אנשים ומעלה או שמס’ בעלי הרשאות גישה מעל 100.

תקנה 3.

מיהו ממונה אבטחת מידע?

חוק הגנת הפרטיות קובע שגופים מסויימים חייבים למנות ממונה אבטחת מידע.

כל מי שמחזיק חמישה מאגרי מידע או יותר חייבים ברישום ע”פ החוק.

לדוג’ : 

  • גופים ציבוריים
  • בנקים.
  • חברות ביטוח.
  • חברות העוסקות בדירוג או הערכה למתן אשראי.

תנאים שכדאי לדעת : 

ממונה אבטחת מידע יעבוד בכפיפות ישירה למנהל מאגר המידע או בעל תפקיד מקביל ואו כפוף למנהל מאגר המידע.

מנהל בכיר או מנכ”ל הגוף\הארגון.

תקנה  3 (1)

ממונה אבטחת מידע יכין נוהל אבטחת מידע וידאג לאישורה של ההנהלה הבכירה .

תקנה 3 (2) 

באחריות הממונה להכין תכנית בקרה שוטפת על העמידה בדרישות התקנות , ביצועה \ יישומה והגשת ממצאים בדוח מותאם להנהלה הבכירה.

תקנה 3 (4) 

הממונה יקפיד על כללי אתיקה מקצועית ולא ימלא תפקיד נוסף העלול להעמידו בניגוד אינטרסים.

תקנה 3 (5)

בעל מאגר המידע יכול להטיל אחריות נוספת שאינה קשורה ישירות לתפקיד ממונה אבטחת מידע בכפוף להגשת דוח הגדרות תפקידים ברור ומגובה אישורי הנהלה בכירה.

תקנה 6 (3) 

כל המשאבים  הנחוצים לאבטחת מידע יוקצו לממונה אבטחת המידע ע”י בעל מאגר המידע ובאחריותו.

נוהל אבטחה תקנה 4 

  • הכנת מסמך לקביעה מתועדת של נוהל אבטחה מקובל בארגון.
  • נוהל האבטחה יהיה נגיש רק לבעלי תפקיד רלוונטי .
  • הנחיות אבטחה פיסית וסביבתית
  • ניהול הרשאות גישה למאגרי המידע ומערכות המאגר
  • תיאור אמצעי ההגנה על מערכות המאגר ואופן הפעלתם
  • קיום הדרכות בע”פ ובכתב למורשי הגישה.
  • פירוט כתוב על הסיכונים של המאגר לחשיפה \ דלף מידע.
  • דוח פירוט על ההתמודדות באירועי אבטחת מידע.
  • הוראות לניהול התקנים ניידים
  • הגדרת אמצעי הזיהוי ואימות הגישה למאגר ולמערכות המאגר
  • עריכת ביקורות תקופתיות לתקינות והקפדה על התקנות .

תקנה 5 – מיפוי מערכות המאגר וביצוע סקר סיכונים.

הכנת מסמך מעודכן של מבנה מאגר המידע  ורשימת מצאי מערכות המאגר.

תשתיות וחומרה , תקשורת וציוד ייעודי אבטחת מידע.

מערכות הפעלה ותוכנות על כל הרבדים והייעודים.

הגנת הפרטיות וחוקי תקינה ורגולציה לגבי אבטחת מידע בישראל

בישראל, קיימים חוקים ותקנות רבים שמטרתם להבטיח את שמירת פרטיות המידע האישי ולהגן על זכויות הפרט.

תקנות אלו מספקות מסגרת משפטית וכללים ברורים לארגונים שמנהלים, מאחסנים או מעבדים מידע אישי.

חוק הגנת הפרטיות

חוק הגנת הפרטיות, התשמ”א-1981, הוא החוק המרכזי בישראל שמסדיר את נושא הגנת הפרטיות. 

החוק מגדיר את הזכויות והחובות של הארגונים והיחידים בכל הקשור לשמירת המידע האישי ומניעת שימוש לרעה בו. 

החוק כולל מספר פרקים, ביניהם:

  • פרק ראשון: כללים כלליים להגנה על פרטיות.
  • פרק שני: עקרונות האיסוף והשימוש במידע אישי.
  • פרק שלישי: זכויות הנושא במידע, כולל הזכות לעיין במידע ולעדכנו.
  • פרק רביעי: כללים להעברת מידע לגורמים שלישיים ולמדינות זרות.

תקנות ישראליות נוספות

בנוסף לחוק הגנת הפרטיות, קיימות תקנות נוספות שמסדירות את נושא אבטחת המידע והגנת הפרטיות בישראל, כגון:

  • תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע”ז-2017: התקנות מגדירות את חובות הארגונים בכל הקשור לאבטחת מידע אישי, כולל חובת ניהול סיכונים, יישום אמצעי אבטחה, ביצוע ביקורות תקופתיות ועוד.
  • חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב-1982: חוק זה כולל סעיפים המגינים על פרטיות המשתמשים ברשתות תקשורת.
  • חוק הגנת הצרכן, התשמ”א-1981: חוק זה מגן על זכויות הצרכנים ומבטיח שהמידע שלהם ינוהל באופן בטוח.

תפקיד הרשות להגנת הפרטיות

הרשות להגנת הפרטיות היא הגוף הממשלתי המופקד על אכיפת חוקי הגנת הפרטיות בישראל. תפקידיה כוללים:

  • פיקוח ואכיפה: פיקוח על ארגונים לוודא עמידה בחוקי הגנת הפרטיות ואבטחת מידע, ואכיפת עמידה בתקנות.
  • הסברה והדרכה: הנחיית הציבור והארגונים בנוגע לחשיבות הפרטיות ואבטחת המידע, והדרכתם לגבי דרכי שמירה על המידע.
  • חקיקה ורגולציה: ייעוץ לממשלה בנושאי חקיקה ורגולציה בתחום הגנת הפרטיות ואבטחת מידע.

השפעת תקנות ה-GDPR האירופיות

ה-GDPR (General Data Protection Regulation) של האיחוד האירופי השפיעה רבות גם על הארגונים בישראל. תקנות אלו מחייבות ארגונים שמנהלים מידע אישי של תושבי האיחוד האירופי לעמוד בתקנים מחמירים של אבטחת מידע והגנת פרטיות. הארגונים נדרשים ליישם אמצעים טכנולוגיים ונהלים מתאימים כדי להבטיח עמידה בתקנות ה-GDPR.

שלבי הטמעת תקנות הגנת הפרטיות בישראל

  1. מיפוי המידע: זיהוי ואיתור כל המידע האישי הנאסף, המאוחסן והמעובד בארגון.
  2. פיתוח מדיניות פרטיות: יצירת מדיניות פרטיות מפורטת שמגדירה את הכללים והנהלים לאיסוף, שמירה ושימוש במידע אישי.
  3. הדרכת עובדים: הכשרת העובדים לגבי חשיבות הפרטיות והנהלים שיש לפעול לפיהם.
  4. יישום טכנולוגיות אבטחה: הטמעת אמצעי אבטחה טכנולוגיים לשמירת המידע האישי.
  5. מעקב ובקרה: ביצוע בדיקות תקופתיות ובקרות לוודא שהתקנות מיושמות כראוי.

אתגרים בהטמעת תקנות הגנת הפרטיות בישראל

  • עלות גבוהה: הטמעת תקנות פרטיות דורשת השקעה כספית משמעותית בהדרכה, טכנולוגיה ובקרות.
  • זמן ומשאבים: תהליך ההטמעה דורש זמן ומשאבים רבים, כולל הקצאת צוותים ייעודיים לפרויקט.
  • מורכבות תהליך: תהליך ההטמעה מצריך תכנון וביצוע מדוקדק של כל שלבי ההטמעה.
  • שינויים בתרבות הארגונית: אימוץ התקנות מצריך שינוי בהרגלים ובנהלים קיימים, ויכול לעורר התנגדות מצד העובדים.

 

תקן 27001 אבטחת מידע לארגונים הינו תקן בינלאומי .

תחום אבטחת מידע לארגונים עוסק במניעה , ניטור ושיקום לאחר אירועי סייבר .

נשמח להפוך כל עסק לחסין מאיומי סייבר ומוכן לכל מקרה חירום.

מהו תקן iso 27001?

לדרישות תקן iso 27001  דוגמאות והסבר בפירוט 

תקן 27001 שייך למשפחת תקני iso שהינם חלק ממדיניות של אימוץ תקנים בינלאומיים על ידי הארגון הבינלאומי לתקינה  .

מטרות תקן 27001 היא  : 
  • הטמעה (אינטגרציה) 
  • שימור
  • שיפור מתמיד של אבטחת המידע בארגון כלשהו קטן וגדול בכל עיסוק מוגדר במטרה להילחם ולהתמודד מול איומי סייבר בכל הקשור לניהול המידע בארגון  
  • הקטנת הסיכונים יתנו מענה לאיום דליפת המידע או בעיות חוסן אחרות.

ייעוץ מקיף למערכות הארגון

תקן 27001 הינו תקן לא פשוט בהיקפו מאחר והינו מכסה את כל הבעיות שארגון שלא יקפיד וישכיל להבין את איומי הסייבר ההולכים וגדלים מידי יום .

התקן מוודא ומאמת את ההקפדה על הדברים הבאים : 

פעילות חברי ההנהלה  , העובדים בכל הרבדים בארגון , תהליכים שונים  , כל אמצעי אבטחת המידע כולל מוכנות ויכולת שיקום לאחר אירועי סייבר  , לקוחות  , ספקים , תיעוד ומיפוי המידע כמו גם ניהול מאגר מידע כחוק לפי תקנות הגנת הפרטיות , קיום חידוד והחלת נהלים בין היתר למניעת הונאות .

 

 

  • רמת האבטחה הפיסית בארגון כמו גם האבטחה הלוגית .

  • התנהגות ומהימנות העובדים  , קביעת יעדים הרלוונטיים לאבטחת מידע .

  • מדיניות גיבויים ושיחזור \ שיקום המערכות בארגון לאחר אירוע סייבר.

  • תקן 27001 הוא כלי רגולטורי הכרחי לכל ארגון שמעוניין לקבל הכרה במקצועיותו .

תקן iso 27001 בעצם מוביל את הדרך הנכונה לטיפול בכל נושא אבטחת המידע בכל ארגון על כל שכבותיו \ רבדיו  .

התקן הוא בעצם קובץ שיטות וכמובן פתרונות לבעיות של הגורם האנושי בין היתר .

בעיות החומרה והתוכנה  וכמובן ברמה האפליקטיבית של בסיסי הנתונים ובקרה על המאגר אם קיים ובאופן כללי בכל נושא אבטחת המידע בכל ארגון באשר הוא .

מי מקבל תקן iso 27001 ולמה כדאי לקבל אותו?

  • כל ארגון אשר יקיים ומקיים שת”פ עם חברות וארגונים בכל העולם ולא רק בישראל.

 

  • התקן הינו חובה כדרישה מקדימה לאיכות ומקצועיות עוד לפני חתימת הסכם עבודה עסקי .

 

  • נכון להיום במדינת ישראל כל ארגון יכול לקבל את התקן ע”י מי שהוסמך לבדוק ואם יעמוד ויקיים הארגון יעבור את בדיקת מכון התקנים הישראלי (מת”י) ואו המכון לבקרה ואיכות iqc .

 

  • עם תקן 27001 ניתן לעבוד עם גופים בכל העולם ובעצם להוכיח שהארגון מודע ומקיים מערכת לניהול אבטחת מידע ברמה הגבוהה והאחראית ביותר ומחוייב לבצע בדיקות ומשמר את הרמה הגבוהה של קיום הנחיות ועמידה בתקן הבינלאומי  .

 

  • קבלת התקן ועמידה בתנאים ושימור המקצועיות יאטום פריצות \פרצות אבטחת מידע ולמנוע דלף מידע \ זליגת מידע רגיש החוצה מהארגון לעולם העסקי \ החיצוני  .

 

  • בכדי להקים את מערכת האבטחה (עמידה ויישום תקן 27001) יש לנקוט בטיוב הארגון ולהעביר בתוכו תהליכי בדיקה מורכבים יחסית כגון חשיבה  ומודעות לסיכוני סייבר כמו גם עדכון ההנהלה שברוב המקרים אינה מעורה בבעיות אבטחה ואיומי סייבר .

 

  • יש לבצע סקר סיכונים מעמיק כמו גם מבדקי חדירה או בדיקות חוסן בעברית יפה והעלאה בכתב של מה נעשה ומה צריך להיעשות כדי לקבל מדיניות אבטחת מידע טובה ובטוחה כאמור מפני איומי סייבר.

  • איך תקן 27001 יעזור לעסק או לארגון שלך?

  • התקן עושה רושם , אין דרך פשוטה או צנועה לומר \לכתוב את זה  , ארגון או עסק שדואג לאבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר סביר להניח שעושה הכל ברמה הגבוהה ביותר.
  • דרישת סף חובה וראשונית במכרזים שונים מסויימים כגון עבודה עם מוסדות ממשלתיים.
  • כיום התקן  אינו בלתי מושג ויחסית קל לעמוד בו ולקבלו והחברות המובילות והמתקדמות בשוק כבר אימצו אותו ועומדות בו.
  • תקן 27001 מוכיח יכולות פנים ארגוניות של בקרה וניטור על תעבורת מידע שלפעמים רגישה מאוד בחברות גדולות .
  • עמידה בתקן iso 27001 מבהירה ופותרת עמידה באיומי סייבר אבטחת מידע בהווה ובעתיד הקרוב של הארגון או עסק גדול ורציני.

ISO 27001: תקן לאבטחת מידע

מבנה

התקן כולל מספר שלבים חשובים שמובילים להטמעת מערכת ניהול אבטחת מידע אפקטיבית:

  • זיהוי סיכונים: ניתוח ואיתור הסיכונים הפוטנציאליים למידע בארגון.
  • פיתוח מדיניות: יצירת מדיניות אבטחת מידע שמגדירה נהלים ותקנות לשמירה על המידע.
  • יישום בקרות: הטמעת בקרות אבטחה פיזיות, טכניות וניהוליות כדי למזער את הסיכונים.
  • מעקב ובקרה: בדיקות תקופתיות ובקרות על מנת לוודא שהמדיניות והבקרות מיושמות כראוי.
  • שיפור מתמיד: תהליך מתמשך של הערכה ושיפור מערך האבטחה בארגון.

יתרונות

  • הגנה על מידע: מניעת גישה לא מורשית למידע רגיש וקריטי.
  • הגברת אמון הלקוחות: העלאת האמון בקרב לקוחות ושותפים עסקיים.
  • עמידה בדרישות רגולטוריות: הקפדה על עמידה בתקנות ותקנים בינלאומיים לאבטחת מידע.
  • שיפור המוניטין: חיזוק המוניטין של הארגון כאמין ובטוח.
  • מניעת הפסדים כספיים: מניעת נזקים כספיים כתוצאה מהתקפות סייבר ופריצות מידע.

שלבי הטמעה

  1. הגדרת תחום: קביעת תחום מערכת ניהול אבטחת המידע.
  2. ניתוח סיכונים: ביצוע הערכת סיכונים לזיהוי חולשות ואיומים.
  3. יישום בקרות: בחירת ויישום בקרות אבטחה מותאמות לממצאי הערכת הסיכונים.
  4. פיתוח נהלים: יצירת נהלים ומדיניות לניהול אבטחת המידע בארגון.
  5. הכשרה ומודעות: הכשרת העובדים והעלאת המודעות לחשיבות אבטחת המידע.
  6. ביקורת פנימית: ביצוע ביקורות פנימיות סדירות על מנת לוודא עמידה בדרישות התקן.
  7. ביקורת חיצונית: פנייה לגוף הסמכה חיצוני לביצוע ביקורת והענקת תעודת הסמכה.
  8. שיפור מתמיד: תהליך מתמשך של הערכה ושיפור מערך האבטחה על בסיס ממצאי הביקורות.

אתגרים וקשיים

  • עלות גבוהה: יישום התקן דורש השקעה כספית משמעותית, כולל עלויות הכשרה, ייעוץ ובקרות טכניות.
  • זמן ומשאבים: הטמעת התקן מצריכה זמן ומשאבים רבים, כולל הקצאת צוותים ייעודיים לפרויקט.
  • מורכבות תהליך: תהליך ההסמכה מורכב ומצריך תכנון קפדני וביצוע מדוקדק של כל שלבי ההטמעה.
  • שינויים בתרבות הארגונית: אימוץ התקן מצריך שינוי בהרגלים ובנהלים קיימים, ויכול לעורר התנגדות מצד העובדים.

 

ISO 27001
מבוא ל-ISO 27001
ISO 27001 הוא תקן בינלאומי לניהול אבטחת מידע. התקן מגדיר דרישות להקמה, יישום, תחזוקה ושיפור מתמיד של מערכת ניהול אבטחת מידע (ISMS). מטרתו להגן על נכסי המידע של הארגון באמצעות ניהול סיכונים מתודולוגי.
מהו ISO 27001?
ISO 27001 הוא תקן מוכר בינלאומית המיועד להבטיח שאבטחת המידע מנוהלת בצורה מאורגנת ומבוקרת. הוא כולל מדיניות, נהלים ותהליכים שמטרתם להגן על מידע מפני איומים פוטנציאליים ולצמצם את הסיכונים הקשורים אליו.
יתרונות התקן ISO 27001
שיפור אבטחת המידע: הטמעת התקן מסייעת בהגנה על המידע הרגיש של הארגון.
עמידה בדרישות רגולטוריות: התקן מסייע לעמוד בדרישות רגולציה ובתקנים משפטיים בתחום אבטחת המידע.
יתרון תחרותי: ארגונים בעלי הסמכה ל-ISO 27001 נהנים מאמינות גבוהה יותר בעיני לקוחות ושותפים עסקיים.
תהליך ההסמכה ל-ISO 27001
תהליך ההסמכה ל-ISO 27001 כולל מספר שלבים: הערכת סיכונים, הקמת מערכת ניהול אבטחת מידע, יישום נהלים ותהליכים, וביצוע ביקורות פנימיות וחיצוניות. התהליך מסייע לארגון לזהות נקודות תורפה ולשפר את אבטחת המידע בצורה מתמדת.
כיצד לשפר את אבטחת המידע עם ISO 27001
ניהול סיכונים:
יש לבצע ניתוח סיכונים קבוע כדי לזהות ולצמצם סיכונים פוטנציאליים.

הדרכת עובדים:
על הארגון להדריך את עובדיו בנוגע למדיניות אבטחת המידע ולהבטיח שהם מודעים לנוהלים ולדרישות.

ביקורות תקופתיות:
יש לבצע ביקורות פנימיות וחיצוניות תקופתיות כדי לוודא שהמערכת מנוהלת כראוי.
כלים לניהול אבטחת מידע בהתאם ל-ISO 27001
מערכות ניהול אבטחת מידע (ISMS):
מערכות אלו מסייעות בניהול ומעקב אחרי אבטחת המידע בארגון.

תוכנות לניהול סיכונים:
כלים אלה מסייעים לזהות, להעריך ולנהל סיכונים בצורה אפקטיבית.

מערכות ניהול אירועי אבטחת מידע (SIEM):
מערכות אלו מסייעות בזיהוי, ניתוח וטיפול באירועי אבטחת מידע בזמן אמת.