שלבים לעבודה של מקדם אתרים עם גוגל אנליטיקס
- בניית החשבון
- הגדרת הנכס
- איסוף הנתונים
יש כמה דרכים להשתפר בקידום אתרים
מערכת קידום אתרים טובה
chatgpt יכול לבנות כמעט הכול
אם אין ברירה לקחת מקדם אתרים
איך עובד איסוף הנתונים ועיבוד הנתונים באנליטיקס?
Analytics אוסף ומאחסן אינטראקציות של משתמשים עם האתר או האפליקציה כאירועים.
אירועים מספקים תובנות לגבי מה שקורה באתר או באפליקציה, כגון צפיות בדף, לחיצות על כפתורים, פעולות משתמש או אירועי מערכת.
חשוב למדוד מגוון מגוון של אינטראקציות עם משתמשים כדי להבין טוב יותר כיצד אנשים מתקשרים עם העסק בפלטפורמות אלה.
מה ניתן למדוד באנליטיקס?
- קליקים וצפיות בדף באתר
- מותקן ונפתח באפליקציה
- מעורבות משתמשים והמרות בכל אחת מהפלטפורמות
על ידי איסוף נתונים כאירועים, Analytics משלב נתוני אפליקציה ואינטרנט בשפה משותפת בדוחות.
איסוף נתונים אוטומטי ומדידה משופרת
לא מעט אינטראקציות בסיסיות עם האתר או האפליקציה נאספות באופן אוטומטי כאירועים ב- Analytics.
לדוגמה, בפעם הראשונה שמשתמש מבקר באתר, הנכס ירשום פעולה זו כאירוע “ביקור ראשון”.
אפשר להפעיל את תכונת המדידה המשופרת, אפשרות המאפשרת לאסוף אוטומטית יותר אירועים מבלי הצורך לעדכן את קוד האתר.
מדידה משופרת מאפשרת למדוד מספר רב של אירועי אינטרנט בו זמנית למשל צפיות בדף, גלילה של המשתמשים, הורדות קבצים וצפיות בווידאו.
גוגל אנליטיקס – איוונטים זה במילים פשוטות מה שגולשים עשו באתר
הגדרת אירועים כגון אירועי קליק במטרה לעקוב אחר אינטראקציות חשובות של משתמשים, כגון לחיצות על לחצני קריאה לפעולה או קישורים לדפים שהגיעו אליהם.
הפעלת מעקב אחר אירועים עבור קישורים יוצאים כדי לראות היכן משתמשים עוזבים את האתר ואז לנסות להבין למה ואיך ניתן לשפר את ההתנהגות.
Google Analytics מספק קטעי קוד JavaScript כדי להוסיף מעקב אחר אירועי קליקים.
צריך להוסיף את הקוד לרכיב ה-HTML שאחריו ברצונך לעקוב.
איסוף נתונים
על ידי איסוף הנתונים בניתוח האירועים שקרו על ידי המשתמשים ניתן לקבל תובנות ואו מסקנות איך הגולשים באמת מדברים או בעצם מבינים חושבים ומתקשרים עם האתר.
מאפיינים לגבי מי שמשתמש
באפליקציה או באתר
שיכולים לעזור להבין טוב יותר
פלחים של בסיס המשתמשים
למשל מיקום גיאוגרפי
או סוג המכשיר שבשימוש.
אינטראקציות של משתמשים
עם אתר או אפליקציה שניתן למדוד
כמו צפייה בסרטון.
פיסות מידע נוספות
הנשלחות עם אירועים
שיכולות לציין עוד יותר
את הפעולה שהמשתמש ביצע
או להוסיף הקשר נוסף לאירוע
כמו שם הסרטון או
כמה זמן המשתמש צפה בו.
המרות הן אירועים
שהקצית להם ערך מסוים
כמו רכישה או הורדה.
ניתן למדוד אירועים רבים
ולסמן את החשובים
שבהם כהמרות.
Event Category | Event Action | Event Label |
---|---|---|
Button Click | Download | PDF Download |
Navigation Menu | Click | Services Page |
Outbound Link | Click | External Website Link |
טיפים:
עקוב אחר הגשת טפסים כדי למדוד יצירת לידים או מעורבות משתמשים.
השתמש במעקב אחר אירועים כדי לזהות לאילו טפסים יש את שיעורי ההמרה הגבוהים ביותר.
באיזה אירועים כדאי להתמקד?
Google Analytics 4 (GA4): אירועי איסוף אוטומטיים
ב-Google Analytics 4 (GA4), Google שינתה את האופן שבו היא לוכדת אינטראקציות של משתמשים.
בניגוד ל-Universal Analytics שבו היה צריך להגדיר ידנית אירועים רבים, GA4 הציג קבוצה של אירועים שנאספו אוטומטית.
אירועים אלו מספקים תובנות חשובות לגבי התנהגות המשתמש ללא צורך להגדיר אותם באופן ידני.
אם אתה עובר מ-Universal Analytics או אם אתה חדש לגמרי ב-Google Analytics, חשוב לדעת מה הם האירועים האוטומטיים הללו, ואילו הם החשובים ביותר להבנת התנהגות המשתמשים באתר.
רשימה למשתמש של כמה מאירועי האיסוף האוטומטיים והחשובים ביותר ב-GA4:
first_visit:
אירוע זה מציין את הפעם הראשונה שמשתמש ביקר באתר.
תובנות לגבי מידת היעילות של אסטרטגיות הרכישה.
session_start:
נרשם כאשר משתמש יוזם הפעלה באתר.
תחושה של רמות מעורבות של משתמשים.
page_view:
מתבצע מעקב אוטומטי בכל פעם שמשתמש צופה בדף באתר.
עוזר להבין אילו דפים הם הפופולריים ביותר או אילו מהם זקוקים לאופטימיזציה.
scroll:
מזהה כאשר משתמש גולל 90% מקטע תוכן.
אינדיקטור טוב למעורבות בתוכן.
view_search_results:
מצלם כאשר משתמש צופה בתוצאות חיפוש באתר.
עוזר להבין אם משתמשים מוצאים את מה שהם מחפשים.
file_download:
עוקב אחר כאשר משתמש מוריד קובץ מהאתר.
שימושי במיוחד אם אתה מציע מוצרים או משאבים דיגיטליים.
video_engagement:
GA4 עוקב באופן אוטומטי אחר אינטראקציות וידאו שונות כמו התחלה, השלמה והתקדמות.
תצוגה מלאה של האופן שבו משתמשים מעורבים בתוכן הווידאו.
outbound_click:
תיעוד כאשר משתמשים לוחצים על קישורים המובילים לדומיין אחר.
אילו משאבים חיצוניים או שותפים פופולריים בקרב המשתמשים.
site_search:
מתעד מתי משתמשים מבצעים חיפוש באתר, ומאפשר להבין מה הם מחפשים.
user_engagement:
מודד אינטראקציות כלליות של משתמשים, כגון קליקים, גלילה, במהלך פעילות.
תובנות:
האירועים הנאספים אוטומטית של GA4 מציעים תובנות מיידיות ללא הרבה הגדרות.
גישה ממוקדת משתמש:
אירועים אלו סובבים סביב הבנת התנהגות המשתמש טוב יותר.
גמישות:
תמיד ניתן להוסיף עוד אירועים או פרמטרים מותאמים אישית כדי שיתאימו טוב יותר לצרכים הספציפיים.
אירוע שמפעיל מעקב רק אם הגולש
לא היה באתר לפני הביקור הראשון
המטרה היא אפיון הגולש דרך המזהים.
אירוע שגולש מתחיל להבין שהגיע לאתר
ורואה את תחילת האתר בצורה תקינה טכנית
גולש לוחץ על קישור בגוגל
או במקום אחר ומיד כשמגיע לאתר
האירוע הנ"ל מתחיל לעקוב אחר
התנהגות וגם להפעיל אירועים אחרים
למשל המתנה לפעולות כמו גלילה.
אירוע שמתחיל לעקוב אחר
התנהגות גולשים בהשוואה
להתנהגות באתרים אחרים
מעקב אחר התחלת
מילוי טופס או פעולות דומות באיפיון
התחלת מעקב וניטור על התחלת צפייה בסרטון
מה עושה הגולש בזמן שהחל למלא
או נמצא על טופס יצירת הקשר או טופס אחר
התנהגות הגולש בזמן שהסרטון מופעל
התנהגות בסרטון ומחוץ לסרטון
כל מעקב אחר לחיצות
על משהו בכל האתר
קידום לחודש ראשון
תחרות נמוכה עד בינונית
700-1200 ש"ח
קידום ל3 חודשי קידום
תחרות בינונית עסקים קטנים
1800-5000 ש"ח
קידום לחצי שנה עד שנה
כולל אקסטרות ובונוסים