אוקיי, בוא נדבר דוגרי על מה שקרה בגוגל לאחרונה
בלי פלצנות של “תוכן איכותי” או חזרה על מושגים עד שכואב הראש.
נפרק את זה כמו שצריך:
שני עדכונים רציניים של גוגל – אחד בנובמבר ואחד בדצמבר – עשו בלגן לא קטן למקדמי אתרים.
זה לא סתם איזה שינוי קטנטן שמזיז כפתור, אלא עדכון ליבה, מה שאומר שגוגל זורקת רימון לתוך האלגוריתם ואומרת: “חבר’ה, מעכשיו התוכן חייב להיות על רמה!“.
נתחיל במהו עדכון ליבה?
כל חודש-חודשיים בערך, גוגל עושה ריענון –
כזה שאמור להקפיץ למעלה את האתרים הכי רלוונטיים, הכי טובים והכי שימושיים.
כשמדובר בעדכון ליבה, זה כבר “משחקי הכס”:
שינוי משמעותי שהופך את כל הלוח.
יש אתרים שטסים קדימה כי התוכן שלהם פצצה, ויש אתרים שפתאום נעלמים מהעמוד הראשון כאילו לא היו פה מעולם.
מה הקטע עם E-E-A-T?
המושג הזה הוא כמו מסננת משוכללת שגוגל משתמשת בה כדי לבדוק אם התוכן באתר שווה משהו:
- E – ניסיון (Experience): האם התוכן שלך נכתב מניסיון אמיתי? למשל, אם אתה כותב ביקורת על מסעדה, כדאי מאוד שהיית שם. אי אפשר לרמות – גוגל שמה לב.
- E – מומחיות (Expertise): האם מי שכתב את המאמר הוא מומחה בתחומו? למשל, אם אתה נותן טיפים רפואיים, רצוי שיהיה לך דוקטורט ולא רק ניסיון של “דודה שלי אמרה”.
- A – סמכותיות (Authoritativeness): האם האתר שלך נחשב סמכותי בתחום הזה? אם האתר שלך לא צובר לינקים חיצוניים, לא מצטטים אותך ולא מכירים אותך – ביי ביי.
- T – אמינות (Trustworthiness): האם אפשר לסמוך עליך? לא סתם לשים כל מיני עובדות מעורפלות בלי מקורות.
בקיצור, זה כמו ללכת לתחרות “מאסטר שף של התוכן”. אם התוכן באתר לא מביא ערך אמיתי, בלי זיופים, בלי “בוא נתחכם על גוגל”, אתה תישאר מחוץ למשחק.
עדכון נובמבר – מה הסיפור?
העדכון הזה התחיל ב-11 בנובמבר ודי טלטל אתרים.
בגדול, גוגל התחילה לתת בראש לאתרים שהבינו שהם יכולים לייצר המון “תוכן-זבל” כדי להתברג למעלה.
הטקטיקה הזו? חביבי, גמרנו עם זה.
גוגל פתחה את העיניים ושמה לב במיוחד:
- לתוכן שמיועד לבני אדם ולא למנועי חיפוש.
- לחוויית משתמש טובה: האם התוכן עונה על השאלה במהירות וביעילות?
- לסממנים של מומחיות.
בוא ניקח דוגמה פשוטה: אם מישהו מחפש “איך להחליף צמיג?”, והוא נופל על מאמר באורך מגילה שמתחיל בסיפור “המצאת הגלגל בימי קדם”, אז ברור שהוא יברח משם.
גוגל הבינה שאנשים מחפשים תשובה פרקטית, לא הרצאה באוניברסיטה.
ומה קרה בדצמבר?
העדכון שהגיע ב-11 בדצמבר היה כמו אקורד הסיום:
גוגל פשוט המשיכה את המגמה של “בוא נעשה סדר בבלאגן”.
אתרים שהצליחו להתאפס בנובמבר, אולי התקדמו.
אחרים, שנשארו באותו כיוון של להוציא תוכן בינוני, פשוט צללו למטה.
איך יודעים אם האתר שלך נפגע?
אם אתה פתאום רואה ירידה בכניסות מהחיפוש האורגני בגוגל, זה הזמן לעצור ולהבין מה לא עבד:
- הסתכל על התוכן שלך בעיניים של המשתמש: האם הוא ברור? שימושי? מתמצת את התשובה מהר?
- האם יש חוות דעת של מומחה? – קח מישהו שיודע על מה הוא מדבר.
- שפר את האמינות: קישורים למקורות טובים, קרדיט לכותבים מוכרים, בלי שטיקים.
אז מה עושים כדי לא ליפול?
הטיפ הכי פשוט: תכתבו לאנשים, לא לגוגל.
תפסיקו לחשוב מה גוגל רוצה לשמוע ותתחילו לחשוב מה גולשים רוצים לדעת.
תוכן איכותי באמת עונה על שאלות, פותר בעיות ומרגיש אותנטי.
כשזה יקרה – גם גוגל יידע להעריך אתכם.
בקיצור? תהיו מועילים.
גוגל מתחילה לסנן את מי שמחפש קיצורי דרך.