חיפוש מותאם
חיפוש מותאם

הצגת תוכן AI כאנושי – לא מומלץ בלשון המעטה!

מה מותר מה אסור מה טוב ומה לא מומלץ בתוכן הבא

גוגל מתייחסת לשימוש בתוכן שנוצר באמצעות בינה מלאכותית (AI) במדיניות השימוש כהמלצות שמאוד כדאי ללמוד להבין וליישם.

במסמך “מדיניות השימוש האסור ב-AI גנרטיבי” ממרץ 2023, Google מציינת כי מודלים של AI גנרטיבי יכולים לסייע בחקירת נושאים חדשים, לעורר יצירתיות ולסייע בלמידה. עם זאת, החברה מצפה מהמשתמשים להשתמש ולהתמודד עם טכנולוגיות אלו באופן אחראי וחוקי.

Google ממשיכה לפתח ולשלב טכנולוגיות AI במוצריה, תוך הדגשת השימוש האחראי והחוקי בטכנולוגיות אלו.

2. יצירת מצג שווא לגבי מקור התוכן שנוצר בטענה שהתוכן נוצר על ידי בן אנוש, או להציג תוכן שנוצר כיצירות מקוריות, במטרה לרמות:
על פי מדיניות Google, יצירת מצג שווא בנוגע למקור התוכן מהווה הפרה של הנחיותיה. במיוחד, Google מתנגדת להצגת תוכן שנוצר על ידי AI כיצירה מקורית שנוצרה על ידי בני אדם, כאשר הדבר נעשה בכוונה לרמות.

המדיניות במשפט קצר:
1. עקרונות E-E-A-T (Expertise, Experience, Authoritativeness, Trustworthiness) של Google:
– Google מדגישה את חשיבות השקיפות במקור התוכן. אם התוכן נוצר באמצעות כלי AI, מומלץ לציין זאת בבירור, בעיקר במצבים שבהם יש השלכות על האמינות או ההקשר.

2. הנחיות לספאם בתוכן: 
– הצגת תוכן שנוצר על ידי AI כאילו נוצר על ידי אדם במטרה להטעות נחשבת לספאם. תוכן כזה עשוי להוביל לפעולה ידנית נגד האתר ב-Google Search Console.

3. מניעת הונאה:
– Google מתייחסת בחומרה לניסיונות רמאות או יצירת מצג שווא, כולל הצגת תוכן לא מדויק או מטעים במכוון. הדבר מפר את הנחיות האיכות של Google.

4. שימוש נכון ב-AI:
– Google אינה מתנגדת באופן עקרוני לשימוש בתוכן שנוצר על ידי AI, אך היא מדגישה שתוכן זה צריך להיות:
– רלוונטי, מועיל ומדויק.
– משתמש בשקיפות מלאה.

5. דוגמה מעשית:
– אם התוכן נכתב על ידי מודל שפה כמו ChatGPT או Bard, מומלץ להוסיף גילוי כגון: “תוכן זה נוצר באמצעות בינה מלאכותית לצורך שיפור חוויית המשתמש.”

השלכות להפרת המדיניות:
– דירוג נמוך יותר בתוצאות החיפוש.
– פעולה ידנית מצד Google.
– איבוד אמון מצד המשתמשים.

מומלץ לשלב כלי AI כעזר ולספק ערך מוסף על ידי עורכים אנושיים, תוך שקיפות לגבי תהליך היצירה.

אוטומציה למקדמי אתרים שלא אוהבים לעבוד קשה
אוטומציה למקדמי אתרים שלא אוהבים לעבוד קשה

בנוסף, במדיניות הפרטיות של גוגל, מצוין כי החברה משתמשת במידע הזמין לציבור כדי לאמן מודלים של AI ולפתח מוצרים ותכונות כמו Google Translate, ממשקי Gemini ויכולות AI בענן.

במאי 2024, Google עדכנה את תנאי השירות שלה כדי לכלול נושאים הקשורים ל-AI. בעקבות עדכון זה, תנאי השירות הנוספים ל-AI גנרטיבי אינם חלים עוד, אלא אם כן מדובר בשותפים עסקיים עם הסכם חתום המתייחס לתנאים אלו.

גוגל ממשיכה לפתח ולשלב טכנולוגיות AI במוצריה, תוך הדגשת השימוש האחראי והחוקי בטכנולוגיות אלו.

שיחה על קידום בגוגל ותוכן AI

שיחה ידידותית על קידום בגוגל ותוכן מבוסס בינה מלאכותית