חיפוש מותאם
חיפוש מותאם

בעיות טכניות משפיעות על קידום אורגני בגוגל

איך מהירות אתר תורמת לקידום האורגני?

אם גולשים מקבלים את התוצאה שלחצו עליה בגוגל מהר הם לא ינטשו.

אם האתר עולה מהר גולשים לא מבזבזים זמן ומתנהגים טוב יותר מאתרים איטיים.

שאלות נפוצות על מהירות אתר האם היא משפיעה על קידום בגוגל.

מהירות האתר הגדרה

המהירות בה דף אינטרנט נטען במלואו למשתמש.

הגדרה טכנית יותר היא :

 מהירות שבה הגולש מקבל תוצאה או תשובה למה שחיפש בגוגל.

האם הדף נטען מהר?

מהי מהירות אתר במובייל?

המהירות בשולחני לאחר השימוש בתוסף
המהירות בשולחני לאחר השימוש בתוסף
Typewriter Effect with Voice Option - הודעות / אזהרות בקונסולת החיפוש

למה מהירות אתר משפיעה מאוד על קידום בגוגל אורגני? 

התשובה היא לא, המהירות או יותר נכון ציונים בביצועים שחלקם הם מהירות אינם פקטור דהיינו לא על זה מדרגת גוגל ומחליטה איזה אתר הוא טוב יותר ואיזה אתר מגיע לו להיות למעלה בתוצאות החיפוש יותר.

התשובה היא כן ולא  אבל ויש אבל גדול…

אם שני אתרים מכילים בדיוק את אותם הדברים אבל המהירות או יותר נכון הציונים באתר google page insights שונים אזי מי יהיה ממוקם גבוה יותר בגוגל?

בהנחה שיש לשני האתרים את אותם גולשים וכל המשתנים האחרים זהים פרט למהירות, האתר המהיר יותר יהיה ממוקם גבוה יותר אבל לא בגלל המהירות לבדה אלא בזכות הגולשים חסרי הסבלנות!!!!!!!!

רוב רובם של בוני האתרים כמו גם מקדמי האתרים עוסקים בתחומם ולא במהירות טעינה של אתר כי מהירות אתר נקבעת לפי פרמטרים שדורשים ידע טכני לפעמים בקוד\תכנות ואו רשתות\סיסטם ואחסון ומקדמי אתרים ברובם (לא כותב המאמר) עוסקים בקישורים כי זה הקידום שהם מכירים ויודעים.

בוני אתרים עוסקים בבניית אתרים ועם דגש חזק על יופי ואסתטיקה ונכון לא נכון עיצובית או יפה לא יפה או ככה הלקוח רוצה וחושב שיפה אז ככה בונים, זה לא נכון כי…

מה זה חשוב אם יש לך את המכונית הכי מהירה ויקרה בעולם אם אין אויר או משאבת אויר או יכולת למלא אויר בסביבה? 

מה זה חשוב אם יש לך מרק רותח ואתה מת לשתות אבל הידיים קשורות מאחורי הגב וצלחת המרק על השולחן מולך ואין אף אחד שיעזור לך?

מה זה חשוב אם יש לך יותר כסף ממה שאתה יכול לבזבז אבל אין לך על מה כי יש לך הכל?

אם אתר אינו מהיר לגולשים או יותר נכון למשתמשים אזי המשתמשים לא יאהבו את האתר ואם הם לא יאהבו גם גול לא תאהב ואם גוגל לא תאהב אז לא תעלה במיקומים בגוגל.

תשובות נפוצות של בוני אתרים: 

מי בכלל בודק בכלי page speed insights , תבדקו בpage speed zibi שם תקבלו 100.

תשובות נפוצות של מקדמי אתרים:  

זה בכלל לא חשוב ולא משמעותי כי בלה בלה בלה בלה עובדה בלה בלה בלה והנה עוד הוכחה לבלה בלה בלה בלה.

 

התשובה היא כן וניתן לראות לכף תיעוד מפורט בשינויי האלגוריתם האחרונים כבר מעל שנתיים שבכל שינוי אתרים גרועים מבחינת המהירות נפגעו יותר מאתרים דומים שהמהירות בם הייתה סבירה או יותר טובה בנישה.

יכול להיות שיתקדם אבל בשביל זה צריכים להאמין בניסים קסמים וכישופים וגם צריכים להצליח בקסמים כישופים וניסים.

תוצאה לא רלוונטית לגולשים שחיפשו בעברית בישראל
תוצאה לא רלוונטית לגולשים שחיפשו בעברית בישראל

בטח שהוא יתקדם, אם ירצה השם גם יעקוף את כולם אבל ללא עזרה מבונה עולם , האתר לא יתקדם בביטויים תחרותיים, הוכחה?

נסו לחפש מחרוזת ממש ממש תחרותית ולעולם לא תמצאו אתר בוויקס.

כולל את וויקס בעצמם 🙂 

בדוג’ המצורפת ניתן לראות שאין תוצאה רלוונטית בעברית למילה “וויקס” וגם לא “ויקס”

 

התשובה היא כן ולא .

כן כי מדובר במערכת קוד פתוח ובתאוריה ניתן לעשות הכל.

לא כי תבניות מסויימות במערכת כמו וורדפרס לא מאפשרות שינויים בבילדר או בפונקציות מובנות, לכל אתר יש את הבעיות שלו ומה שהכי טוב בכלי של גוגל פייג’ אינסייט זה שהוא מנחה מה הבעיה ומי שמקצועי מספיק יודע לשפר לפי הרשימה שגוגל נותנת לנו בכלי.

 

אתר וורדפרס עם תבנית hello או כל תבנית אחרת שתומכת בתוסף האלמנטור ניתן להשיג תוצאות מאוד גבוהות בהנחה שהאחסון טוב גם כן.

 

אתר וורדפרס עם תבנית hello ותוסף האלמנטור ואלמנטור פרו.

האם שיפור מהירות משפיע על קידום אורגני בוודאות?

התשובה היא כן חד משמעי וניתן למצוא לכך הוכחות בתוצאות חיפוש של גוגל כמעט בכל נישה.

אתרים איטיים נשארים מאחור. 

כלים לאבחון בעיות של מהירות טעינה.

Lighthous – כלי בקוד פתוח שכל הזמן משתנה ע”י קהילת מפתחים מכל העולם לביצוע שאילתות לבדיקת מהירות טעינה של דף מהאתר.

ניתן להריץ את הכלי בכל דפדפן כרום או דרך שורת פקודה שלא תפורט במאמר זה.

הדפדפן יכול למדוד לנו מהירות, אם גולשים לאתר או לדף ספציפי ולוחצי על המקש F12 מקבלי את כלי הפיתוח המובנים של הדפדפן ושם גם ניתן למצוא את הlighthouse.

תוכנות עזר של כרום לקידום עם AI

  1. ChatSonic
  2. TweetGPT
  3. Prometheus
  4. YouTube Summary with ChatGPT
  5. Summarize
  6. ReaderGPT
  7. Merlin
  8. ShareGPT
  9. Fancy GPT
  10. ChatGPT Prompt Genius
  11. ChatGPT for Google
  12. ChatGPT Writer
  13. WebChatGPT
  14. Engage AI
  15. Talk-to-ChatGPT

למה כלי בדיקת מהירות וציון בgoogle page insight הוא הכי חשוב לאבחון בעיות?

למה כדאי להתחשב בציון של google page insight?

התשובה היא שגוגל משתמשת בכלי.

בכלי מנהל האתרים search console היא מעניקה לגולשים אפשרות למדוד ולאבחן בעיות טכניות כגון מהירות טעינה של עמודים.

למה דווקא להשתמש בכלי ולא בהרבה כלים אחרים באינטרנט?

התשובה:

בעיות טכניות כמו מהירות אתרים בודקים בכלי מקצועי שגוגל משתמשת בו ולא בכלי שמחמיא לבדיקות.

הבדיקות בהמשך המאמר נעשות עם אחסון אתרים שיתופי ולא בשרת פרטי שבו התוצאות יכולות להיות טובות אפילו יותר מהסיבה שלרוב בעלי האתרים יש אחסון שיתופי.

אחסון שיתופי-

מחשב בחברת אחסון שמכיל בתוכו או יותר נכון מארח בין 300-500 אתרים בכל מיני גדלים \ משקל.

שרת אחסון פרטי-

מכיל רק את האתר או האתרים של בעל העסק שרכש את החבילה שנקראת גם vps או dedicated server. (מיותר להרחיב טכנית לפחות בעמוד זה)

כמה זמן לוקח לשפר מהירות אתר?

Responsive RTL Table
הפעלת שיתוף מסך הגדרת הרשאות שימוש בשיתוף מסך פתרון בעיות טכניות הגבלות טכניות
×

שיפור מהירות באתרי וורדפרס עם אלמנטור לוקח בין 10 דק’ לשעתיים עבודה לאיש מקצוע .

לדוג’

במקרה האחרון והיו כבר יותר מ5 שכרגע אני זוכר טוב

פעולות הבחור לשיפור היו התקנת 5 תוספי שיפור ואופטימיזציה

כל ילד בכיתה א’ דהיינו כל מקדם שמבין קצת טיפה ולא חייב להיות מקדם , בתכנות כמה שיותר תוספים פוגעים באתר במיוחד בכל עדכון מערכת ומאטים אותו ואם לא היום אז בעדכון וורדפרס הבא.

במקרה המדובר ביטלתי את כל חמשת התוספים שהותקנו במסגרת ה”שירות” שנותן הבחור לשיפור והתקנתי תוסף אחד יחיד בלבד

ניתן לראות בסרטון שיצורף בהמשך דוג’ לפעולה של שיפור מהירות באתר

בסרטון לא מדובר בלקוח שהתלונן אלא בלקוח שהוא גם חבר ופה בקבוצה וביקש עזרה בשיפור לכן צילמתי את התהליך

לקח 24 דק’ מהסיבה שהפעלתי את הלקוח בטלפון ולא ביצעתי בעצמי מהסיבה שהלקוח עובד על מחשב מק והייתה בעיית שליטה מרחוק, אני מבצע שינויים בדרך כלל כשהלקוח צופה בשינויים

אין סודות בתהליך שיפור מהירות אתרי וורדפרס.

שקיפות מלאה במקרה של שיפורים מהסוג הנ”ל.

השירות שלי הוא בתשלום וכל מקרה לגופו.

לפעמים אני מעדיף לעבוד לבד ללא צפייה של הלקוח כי אז אני מטפל בכמה דק’ במקום חצי שעה – שעה עם הלקוח.

לסיכום : זהירות במי אתם בוחרים לשיפור מהירות ובכלל בבחירת אנשי מקצוע .

להלן הסרטון

סיידבר זה רע ולא רק לקידום.

טעינה מיותרת של אובייקטים למשל sidebar גורמת לאיטיות מאשר לעמוד נקי יותר.

פוטר במובייל? מי צריך את זה?

גולשים ממובייל ממש לא מגיעים לפוטר ואם הגיעו? זה אומר שלא מצאו בעמוד משהו יותר מעניין (ב90% מהמקרים) .

המסקנה לאחר ab testing ממושך של חצי שנה בנישות שונות.

תוסף אבטחה וורדפנס

אם התוסף מוגדר נכון האתר יהיה מהיר הרבה יותר מאשר ללא התוסף.

התוסף מייצר קבצים שעוזרים לגוגל לסרוק את האתר טוב יותר וכך ניתן לפתור זמני תגובה או עומסים בשרת בתקשורת לאתר .

יש לבחור בתוספים של wordpress.org כי : 

הם הכי מעודכנים ונבדקו 

חשוב לדעת כמה השתמשו ומשתמשים בתוספים, לפעמים התוצאות או הנתונים מצביעים על בעיות שלא כדאי למי שלא אוהב בעיות באתר הוורדפרס.

תוסף היואסט 

אם התוסף לא מוגדר נכון הוא עלול לפגוע לא רק בקידום אלא גם במהירות למשל טיפול בשגיאות rest api .

קוד אנליטיקס וsearch console 

אין צורך בתוסף כדי להטמיע באתר קוד , כל מתכנת ממוצע ומטה יודע להטמיע ללא תוסף משהו בקובץ הheader.

דף תגובה לשגיאה 404

אין צורך בתוסף מיוחד אם משתמשים באלמנטור פרו.

מתי יש בעיות מהירות באתרים?

כשבניית האתר לא מקצועית.
כשחברת האחסון בעייתית.
כשיש עדכונים ולא מעדכנים כי מפחדים שהאתר ייפגע או יישבר.
כשתוספים לא מתאימים או יותר מידי מהם עובדים באתר או לא עובדים אחד עם השני מתחילה איטיות.

המהירות לפני
בנייד 31 ובשולחני 46

המהירות אחרי בנייד 85 ובשולחני 89 והיד נטויה ובעוד כמה שינויים קטנים ניתן לעבור את 95 גם בנייד

למה בודקים מהירות בגוגל פייג’ ספיד? כי זה הכלי היחיד שלא מזייף וגם גוגל בודקת איתו
כלים אחרים אולי מחמיאים אבל הכלי הוא של גוגל!!!
למה כל מיני עסקנים מראים כלים אחרים?
כי בגוגל הם מקבלים ציון גרוע

המהירות בניידים או מובייל אחרי התקנת התוסף
המהירות בניידים או מובייל אחרי התקנת התוסף

מהירות תקינה לפי הכלי מדידה של גוגל משפרת את התוצאות בגוגל בקידום אורגני.

שיפור מהירות בוורדפרס עם התוסף nitropack החינמי

  • מומלץ לרכוש את הגירסא בתשלום לאחר שהאתר כבר עובד טוב ומכניס תנועה וגולשים.

ניתן לראות בדוג’ אתר יחסית כבד עם פיצ’רים חנות אינטרנטית לכל עניין ודבר
יחסית יפה

הטעינה של הדפים או יותר נכון המהירות שבה הדף עולה לפי כלים של גוגל
במקרה הזה page speed insights ל-פני ואחרי

  • אין צורך בקוד
    אין צורך בתשלום למומחה
    כל מה ששמים גם אם וגם עם סליידר או מיליון תמונות , המהירות תשתפר במידה והאתר באחסון נורמלי
    אם אין עדכונים ואין שדרוגים והכל בגרסא האחרונה
    תבנית ומערכת וורדפרס ותוספים בגרסאות האחרונות הכל יעבוד טוב.
מיקום ממוצע

מה אומר המיקום הממוצע

מיקום ממוצע הוא המיקום הממוצע של האתר שלך בתוצאות חיפוש, תוך שימוש במיקום הגבוה ביותר לאתר שלך בכל פעם שהוא הופיע בתוצאות חיפוש. נתוני המיקום של דף אינדיבידואלי זמינים בטבלה שמתחת לתרשים. קביעת המיקום עשויה להיות מסובכת עקב פיצ'רים כמו קרוסלות או חלוניות ידע.

שיעור קליקים

מה זה שיעור קליקים (CTR)

שיעור קליקים ממוצע (CTR) הוא אחוז החשיפות שהסתיימו בלחיצה.

סהכ הופעות

מה זה סה"כ הופעות

סה"כ חשיפות הוא מספר הפעמים שמשתמש ראה קישור לאתר שלך בתוצאות חיפוש. יש הבדל באופן החישוב של נתון זה לתמונות ולסוגים שונים של תוצאות חיפוש, תלוי אם התוצאה נגללה והוצגה בדף הנוכחי או לא.

סהכ קליקים

מה זה סה"כ קליקים

סה"כ קליקים הוא מספר הפעמים שמשתמש הקיש על קישור ועבר לאתר.
אופן החישוב תלוי בסוג תוצאת החיפוש.

מה זה סרץ קונסול?

search console- תוכנה חינמית באינטרנט של גוגל.

למה חשוב להתייחס לכלי החינמי המדהים הזה אם רוצים לקדם אתר בגוגל אורגני?

התוכנה בודקת את האתר בעיני גוגל מבחינה טכנית ונותנת המון מידע חשוב על בעיות טכניות ואחרות שקשורות לקידום.

למתחילים היא לפעמים מפחידה אבל היא ממש לא, בהתחלה כל תוכנה בסגנון הנ”ל נראית מורכבת אבל כשמתרגלים אליה לא ניתן להעביר יום בלעדיה.

מה זה web vitals בקצרה ובפשטות?

מהם הפרמטרים הקשורים למדדי הweb vital באתרי אינטרנט?

הפרמטרים באינטרנט הם קבוצה של מדדים המודדים את הביצועים וחווית המשתמש של אתר אינטרנט.

מדדים אלה נועדו לעזור למפתחים להבין כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם אתר אינטרנט ולזהות אזורים לשיפור.

להלן הפרמטרים המרכזיים הקשורים לכלי הweb vitals באינטרנט:

צבע התוכן הגדול ביותר (LCP):

מודד את מהירות הטעינה של רכיב התוכן הגדול ביותר בדף.

השהיית קלט ראשון (FID): 

מודד את הזמן שלוקח לדף להפוך לאינטראקטיבי.

שינוי פריסה מצטבר (CLS): 

מודד את היציבות של פריסת עמוד.

זמן חסימה כולל (TBT): 

מודד את הזמן שלוקח לדף להפוך לאינטראקטיבי.

חשוב לציין שמדדים אלו הם רק תת-קבוצה של הביצועים הכוללים וחווית המשתמש של אתר אינטרנט.

ישנם גורמים נוספים, כמו הזמן שלוקח לדף להיטען במלואו, שיכולים גם להשפיע על חווית המשתמש. 

כתוצאה מכך, חשוב לנטר ולבצע אופטימיזציה של מדדים אלה כדי להבטיח שהאתר מניב ביצועים טובים ומספק חווית משתמש טובה.

Google Search Console הוא כלי חינמי המאפשר לנטר ולתחזק את נוכחות האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. 

אם אתה נתקל בשגיאות טכניות באתר, יש כמה שלבים שתוכל לנקוט כדי לפתור ולתקן:

האם יש שגיאות סריקה:

בדוח “כיסוי” בסרץ קונסול, תוכל לראות אם לגוגל יש בעיות כלשהן בסריקת האתר. 

אם אתה רואה שגיאות סריקה, פירוש הדבר יכול להיות שיש בעיות במבנה או בתוכן של האתר שמונעות מגוגל להוסיף דפים לאינדקס בצורה נכונה.

בדוק אם יש בעיות אבטחה:

בדוח “אבטחה ופעולות ידניות”, תוכל לראות אם גוגל זיהתה בעיות אבטחה כלשהן באתר. 

אם אתה רואה בעיות אבטחה כלשהן המפורטות כאן, חשוב לטפל בהן בהקדם האפשרי כדי להגן על האתר והמשתמשים.

בדוק אם יש בעיות בשימושיות לנייד: 

בדוח “שימושיות לנייד”, תוכל לראות אם יש בעיות כלשהן בחוויית האתר בנייד.

 

אם אתה רואה בעיות כלשהן המפורטות כאן, חשוב לתקן בהקדם האפשרי בשביל להבטיח שהאתר יהיה נגיש וידידותי למשתמשים בנייד.

בדוק אם יש שגיאות בנתונים מובנים:

בדוח “נתונים מובנים”, תוכל לראות אם יש שגיאות כלשהן בנתונים המובנים באתר. 

נתונים מובנים עוזרים לגוגל להבין את התוכן באתר, לכן חשוב לתקן את השגיאות שאתה רואה בעמוד.

על ידי בדיקה קבועה של דוחות אלו ב-Search Console וטיפול בכל בעיה שתמצא, תוכל להבטיח שהאתר פועל כראוי וקל לגוגל לסרוק ולהוסיף לאינדקס.

מהי תוצאת חיפוש מתקדמת?

נקראת לפעמים גם תוצאה משופרת כשמחפשים משהו בגוגל ומקבלים הצגה שונה משאר התוצאות בserp.

(search engine page results)

פעם היו תוצאות דומות אחת לשנייה אבל היום בשימוש של rich snippets או מה שהיה נקרא פעם כרטיסי תצוגה ניתן לקבל תוצאות ייחודיות.

מבחינה ויזואלית ואינטראקטיבית ניתן לקבל תוצאה מיוחדת שתבלוט מהמתחרים.

מה זה כמות הופעות?

מה זה כמות הופעות?

סה"כ חשיפות הוא מספר הפעמים שמשתמש ראה קישור לאתר שלך בתוצאות חיפוש. יש הבדל באופן החישוב של נתון זה לתמונות ולסוגים שונים של תוצאות חיפוש, תלוי אם התוצאה נגללה והוצגה בדף הנוכחי או לא.

מה זה סריקה?

אם מחפשים משהו בגוגל התהליך עצמו נקרא סריקה בדיוק כמו לרשום חיפוש של דפים חדשים או כאלו שהתעדכנו בתוכן חדש.

מנועי הסריקה של גוגל שנקרעים גם סורקים באים לבדוק את הדף החדש באתר או את כל האתר דרך קובץ מפת אתר וגם בלי ואז מתחילים בפעולה חדשה שנקראת הוספה לאינדקס.

מהי הוספה לאינדקס? 

לחצו כאן להסבר מפורט.

מה זה “נסרק”?

סריקה היא התהליך של חיפוש דפים חדשים או מעודכנים להוספה ל-Google‏ (Google סרקה את האתר שלי). 

אחד ממנועי הסריקה של Google סורק (מבקש) את הדף. לעיתים קרובות, השימוש במונחים “סריקה” ו”הוספה לאינדקס” נעשה לסירוגין, אף על פי שמדובר בפעולות שונות (אך קשורות זו לזו בקשר הדוק).

 
בעיות טכניות מעכבות את הקידום של האתר

שגיאות באתר שנפרץ
שגיאות באתר שנפרץ
השלבים לטיפול:
  • אבחון דרך כלי בדיקה.
  • שחזור מגיבוי.
  • עדכון מערכת וורדפרס ותבנית ותוספים.
  • מומלץ מאוד גרסת PHP אחרונה ברמת השרת \ האחסון.
  • הפעלת תוספים אחד אחד ובדיקה האם השגיאות חוזרות.
  • החלפת תבנית לדיפולט של וורדפרס ובדיקה האם אין שגיאות.
  • התקנה מחדש של וורדפרס.
  • אם חושדים שמדובר בתבנית בעייתית אז בודקים אותה באחסון אחר בלי כל התוספים.
תקלות ובעיות באתרים

אם יש גיבוי שאפשר להחזיר את האתר לזמן שהכל היה תקין , כדאי לנסות

לפעמים כשלא מעדכנים או משדרגים גרסאות יש באגים אז חשוב לנסות לעדכן הכל ואולי זה יפתור

Placeholder Image

Image Title

Image description goes here.

Placeholder Image

אם הבעיה נפתרה מדליקים את התוספים אחד אחד ומנסים למצוא את הבעייתי שאולי גורם לתקלה

Placeholder Image

התקנת וורדפרס נקי מחדש כשכל התוספים מכובים כדי לתקן בעיות שאולי נגרמות בקבצי המקור של התבנית

Placeholder Image

מנסים להחליף תבנית ואם הבעיה נפתרה מורידים את התבנית המקורית מחדש ומתקינים מחדש

כמה זמן צריך לקחת קידום אתר?
איכות התוכן היא גורם מכריע בקידום האתר. תוכן ייחודי ואיכותי מסייע לקידום.
פעולות קידום נכונות הן קריטיות לתוצאות טובות יותר
גיל האתר יכול להשפיע על זמן הקידום. אתרים חדשים יכולים לקחת זמן יותר.
אם התחרות גבוהה קידום יכול לקחת הרבה זמן
שיווק האתר ברשתות החברתיות יכול להביא תנועה ולסייע בקידום.
מה מקדם אתרים כמוני ממליץ?

מה אומר מקדם אתרים כמוני?

מה זה Cumulative Layout Shift (CLS)?

מה זה cls ואיך יודעים מה הבעיות בו?

מדובר במדד או מבחן מקובל ליציבות הנראות של אתר או דף באתר מבחינת הגולשים במכשירים שונים לרוב במובייל אבל לא רק.

מבחן הcls בודק את חווית הגולשים כלי אחד מיני רבים שגוגל עושה בו שימוש כדי להעריך בעיות אבל גם כדי לשפר דירוג של האתרים שמעניקים לגולשים חווית משתמש משופרת.

במילים פשוטות : עד כמה גולשים נהנים לקרוא או לצפות במשהו שנמצא לנו באתר.

מה זה cls
מה זה cls

דוג’ לבעיה נפוצה בcls.

אתם גולשים באתר נניח ממכשיר סלולרי \ מובייל ורואים קישור או כפתור שממש בא לכם ללחוץ עליו אבל מאיזו שהיא סיבה מה שנלחץ הוא לא הכפתור אלא משהו ליד או שהייתם חייבים לגלול או להגדיל או להקטין את המסך כדי ללחוץ על מה שמעניין אתכם.

בסרטון ניתן לראות את הבעיה טוב יותר.

הבעיות : 

  • לחיצה ממושכת מידי
  • לחיצה שהתגובה לה אורכת יותר מידי

סיבות אפשריות: 

  • רספונסיביות
  • בעיות קוד js\jquery
  • בעיות אחסון למשל אבטחה וזמני תגובה לסשן\קליק\פעולה כלשהי של היוזר.
  • (רינדור כבד מידי\יותר מידי קריאות ולידציה)
  • קריאות dom בהגזמה
  • תוספים שמתערבים בפעולות בין היתר ולידציה או אפילו tag manager שלא מוגדר טוב.
מה זה כיסוי בsearch console?
מה זה כיסוי בsearch console?

כיסוי זה כמה פעמים האתר או חלקים ממנו מופיעים בגוגל ולא חשוב מה מחפשים בדיוק, אם האתר עולה בתוצאות גם אם זה בדף עשירי בתוצאות החיפוש זה ייחשב תחת הגדרת המספר בכיסוי.

CLS  – בעיות ברינדור לאחר ובמהלך פעולות גולשים.

שינויי css יכולים לגרום לבעיות ולא רק לאיטיות במידה ולא נעשו בצורה המקצועית ביותר.

בעיות בcls גורמות לאתרים לא להתקדם בתוצאות החיפוש.

בעיות CLS
בעיות CLS

דוג’ פשוטה שיכולה להשפיע על cls 

נניח שתמונה כלשהי או כפתור נטענים ואז מופעל css שמגדיל או מקטין או משנה משהו באובייקט, אם יותר מידי גורמים מעורבים בתהליך למשל כל מיני תוספים או למשל tag manager שלא מוגדר תקין אופטימלית הזמן יהיה הרבה מעל עשירית שנייה לתגובה.

				
					layout shift score = impact fraction * distance fraction

				
			

מהו מדד cls טוב ורצוי\תקין?

פחות מ0.1 שנייה לתגובה (פעולה של הגולש) שהגולש רואה \ מרגיש.

בעיית תזוזת אלמנטים התהליך הרינדור

טקסט מקבל מיקום שנייה אחרי שכמה קריאות העלו אותו למיקום ראשוני לא נכון.

קריאות מיותרות לא תקינות במיקום הסופי של טקסט

רווח מיותר נוצר ונטען סתם בתמונה הימנית וגורם לאיטיות ואפילו לחוויה לא כל כך רצויה אצל הגולשים.

בעיית אלמנט בתוך אלמנט \ סוג של שרשור לא כל כך רצוי

אלמנט בתוך אלמנט רע לcls

הבעיה היא לא בבילדר או בטכניקה שבונים את הכפתור ליד הטקסט אלא במה שהגולשים עלולים ללחוץ ובטעות בין אם מקרבה או מיותר מידי קריאות מהאובייקט המשולב כולו.

פתרון אפשרי אחד מיני רבים לשיפור הcls

במקום להשתמש בגובה ורוחב נסו להשתמש באובייקט הטרנספורם transform .

				
					transform: scale()
				
			

במקום להשתמש בtop\right\bottom\left נסו להשתמש ב: 

 

				
					transform: translate()
				
			

ליצירת סביבת בדיקה של הcls (למתקדמים)

נסו לשלב בinline דרך שימוש בפקודת הספרייה 

 

				
					<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <script>
      // Inline code from `dist/polyfill.js` here
    </script>
  </head>
  <body>
    ...
  </body>
</html>
				
			

נסו להטמיע את הספרייה הבאה בhead ובהתאמה בfunctions את הקבוצה שבתמונה .

dist/polyfill.js

 

				
					- import {getLCP, getFID, getCLS} from 'web-vitals';
+ import {getLCP, getFID, getCLS} from 'web-vitals/base';
				
			
				
					dist/polyfill.js
				
			

אם אתם בcdn הפתרון הבא יכול לעזור ב99%.

				
					<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <script>
your polyfill code באינליין    </script>
  </head>
  <body>
    ...
    <!-- Load the UMD version of the "base" bundle. -->
    <script>
    (function() {
      var script = document.createElement('script');
      script.src = 'https://unpkg.com/web-vitals';
      script.onload = function() {
        // When loading `web-vitals` using a classic script, all the public
        // methods can be found on the `webVitals` global namespace.
        webVitals.getCLS(console.log);
        webVitals.getFID(console.log);
        webVitals.getLCP(console.log);
      }
      document.head.appendChild(script);
    }())
    </script>
  </body>
</html>
				
			

Page Experience report

גוגל הוסיפה לsearch console פרמטר חדש שנקרא בתרגום חופשי ולא מדוייק אבל קרוב פשוט חוויית הגולשים במובייל”
פעם ראשונה שהיא מציינת במקום בולט שהפרמטר הולך להיות פקטור \ גורם לדירוג בתוצאות החיפוש לגולשים (בשלב זה רק במובייל)
 
 
אני אישית רואה בזה רמז שצועק על המשקל שיינתן לחווית הגולשים בעדכון אלגוריתם הבא שגם הוא לדעתי יגיע בקרוב. (אולי בחודש הבא אולי בעוד שנה) 
 
ציטוט:

“ranking signal for a URL in Google Search results on mobile devices”

 
“developed to help sites create pages that provide a better user experience for their visitors”
המדד יורכב משילוב של webcore vitals
 
מורכבות ופירוט המידע במוצרים (רמז מבחינתי לשינויים באלגוריתם ביחס לחנויות \ מסחר אלקטרוני)
 
אבטחת האתר עם https והשפעה של בעיות אבטחה על המשתמשים.
 
 
הרמז שממש צועק לי הוא פקטור של ads מודעות שמתייחס לקיום מודעות באתר ואו פופאפים וכלים פרסומיים שלאו דווקא נחשבים כתוכן אלא בהנעות לפעולה אבל לרוב אגרסיביים והשפעתם על חווית הגולשים.
Page Experience report
Page Experience report