נושא | מחיר | מידע נוסף |
---|---|---|
אופטימיזציה מבוססת AI | ₪7,000 - ₪15,000 | שימוש בכלי AI לשיפור ביצועים ומיקומים |
אנליטיקה מתקדמת עם AI | ₪6,000 - ₪12,000 | ניתוח נתונים מעמיק באמצעות AI |
פרסום ממוקד עם AI | ₪5,000 - ₪10,000 | פרסום ממוקד קהל עם כלים חכמים |
מחקר מילות מפתח עם AI | ₪4,000 - ₪9,000 | מחקר מתקדם למילות מפתח באמצעות AI |
כתיבת תוכן אוטומטית | ₪3,500 - ₪7,500 | כתיבת תוכן באמצעות מחוללי AI |
שיווק פרסונלי עם AI | ₪6,500 - ₪13,000 | שיווק מותאם אישית בעזרת AI |
צ'אטבוטים חכמים | ₪5,000 - ₪10,000 | שירות לקוחות באמצעות צ'אטבוטים מתקדמים |
ניתוח התנהגות גולשים עם AI | ₪7,000 - ₪14,000 | ניתוח ודיווח על התנהגות גולשים |
קידום סרטונים עם AI | ₪4,500 - ₪9,500 | קידום ושיווק סרטונים ברשתות חברתיות |
אפליקציות שיווק עם AI | ₪6,000 - ₪12,000 | פיתוח אפליקציות שיווקיות חכמות |
חבילת פרסום בסיסית עם AI | ₪3,000 - ₪7,000 | חבילה בסיסית לפרסום עם כלים AI |
חבילת פרסום מתקדמת עם AI | ₪8,000 - ₪15,000 | חבילה מתקדמת לפרסום עם AI |
חבילת פרסום פרימיום עם AI | ₪16,000 - ₪30,000 | חבילת פרסום פרימיום עם כלים מתקדמים |
מה זה בינה מלאכותית? AI
מה זה AI?
בינה מלאכותית (AI) מתייחסת ליכולת של מחשב או מכונה לבצע משימות שבדרך כלל דורשות אינטליגנציה אנושית, כגון למידה, פתרון בעיות וקבלת החלטות.
יש רמות שונות של AI, החל ממערכות פשוטות מבוססות כללים ועד למערכות מורכבות יותר שיכולות ללמוד ולהסתגל למצבים חדשים.
כמה יישומים נפוצים של AI כוללים זיהוי דיבור ותמונה, תרגום שפה וקבלת החלטות במערכות אוטונומיות (כגון מכוניות בנהיגה עצמית).
ל-AI יש פוטנציאל לחולל מהפכה בתעשיות רבות ושונות וכבר יושמה במגוון רחב של יישומים, כולל שירותי בריאות, פיננסים וחינוך.
ישנן גם גישות רבות ושונות לפיתוח AI, כולל למידת מכונה, עיבוד שפה טבעית (NLP) ומערכות מומחים.
למידת מכונה כרוכה באימון מחשב לבצע משימה על ידי אספקת מערך נתונים גדול ומאפשרת לו ללמוד ולהסתגל באמצעות ניסיון.
NLP כרוך באפשרות למחשבים להבין ולעבד את השפה האנושית.
מערכות מומחה הן מערכות בינה מלאכותית שנועדו לחקות את יכולות קבלת ההחלטות של מומחה אנושי בתחום מסוים.
תוכנות עזר של כרום לקידום עם AI
- ChatSonic
- TweetGPT
- Prometheus
- YouTube Summary with ChatGPT
- Summarize
- ReaderGPT
- Merlin
- ShareGPT
- Fancy GPT
- ChatGPT Prompt Genius
- ChatGPT for Google
- ChatGPT Writer
- WebChatGPT
- Engage AI
- Talk-to-ChatGPT
בינה מלאכותית (AI) עשתה צעדים מדהימים, וחוללה מהפכה בתעשיות שונות.
ענף בולט אחד של בינה מלאכותית הוא בינה מלאכותית גנרטיבית, שזכתה לתשומת לב משמעותית בזכות יכולתו ליצור תוכן שנראה כאילו נכתב על ידי בני אדם.
טכנולוגיה זו טומנת בחובה פוטנציאל עצום, לא רק להגברת היצירתיות אלא גם לאופטימיזציה של אסטרטגיות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).
מאמר זה יעסוק בעולם המרתק של AI גנרטיבי, נחשוף את יכולותיו, היישומים וההשפעה הפוטנציאלית שלו על קידום אתרים.
גוגל ובינה מלאכותית
גוגל היא אחת החברות המובילות בתחום הבינה המלאכותית (AI) וביצעה השקעות משמעותיות במחקר ופיתוח של AI.
גוגל הטמיעה AI ברבים מהמוצרים והשירותים שלה, כולל חיפוש, מפות, תרגום ופרסום.
אחת הדרכים שבהן גוגל שילבה AI במנוע החיפוש היא באמצעות שימוש באלגוריתמים של למידת מכונה שיכולים להבין את ההקשר והכוונה מאחורי שאילתות החיפוש ולספק תוצאות רלוונטיות ומדויקות יותר.
גוגל גם הטמיעה AI בשירות Google Translate, המשתמש בתרגום מכונה עצבי כדי לייצר תרגומים מדויקים יותר של טקסט ודיבור.
בנוסף לשילוב בינה מלאכותית במוצרים ובשירותים שלה, גוגל גם השקיעה רבות במחקר בינה מלאכותית בסיסית באמצעות חטיבת המחקר שלה בינה מלאכותית של גוגל, אשר עורכת מחקר במגוון רחב של נושאים הקשורים לבינה מלאכותית, כולל למידת מכונה, עיבוד שפה טבעית ומחשב חָזוֹן.
גוגל גם הקימה שותפויות עם מוסדות אקדמיים וארגוני מחקר ברחבי העולם כדי לקדם את תחום הבינה המלאכותית.
ניתן להשתמש בבינה מלאכותית (AI) לשיפור הקידום בגוגל בכמה דרכים.
דוגמאות:
מחקר מילות מפתח:
AI יעזור לזהות את מילות המפתח הרלוונטיות והחשובות ביותר למיקוד בתוכן.
יצירת תוכן:
כלים המופעלים על ידי בינה מלאכותית מאפשרים ליצור תוכן איכותי וידידותי לקידום אתרים בצורה יעילה.
בניית קישורים:
בינה מלאכותית מאוד יעילה לזיהוי בבניית קישורים באיכות גבוהה בחזרה לאתר.
קידום אתרים טכני:
בינה מלאכותית יכולה לעזור לזהות ולתקן בעיות קידום טכניות, כגון קישורים שבורים ושגיאות סריקה.
AI יכול לעזור להבין כיצד האתר מדורג בתוצאות החיפוש האורגניות ואז להתקדם לפעולות שיפור הדירוגים.
בינה מלאכותית עוזרת וחוסכת זמן ומאמץ בקידום בגוגל תוך שיפור האפקטיביות של פעולות המקדם.
מחקר והרחבה של מילות מפתח:
AI גנרטיבי יכול לסייע בזיהוי מילות מפתח רלוונטיות על ידי ניתוח כמויות אדירות של נתונים, מגמות חיפוש ודפוסי התנהגות של משתמשים.
על ידי גילוי הזדמנויות חדשות למילות מפתח, עסקים יכולים לחדד את פעולות הSEO \ קידום האתרים ולבצע אופטימיזציה של תוכן כדי ללכוד קהל רחב יותר.
ככל שיותר משתמשים יחפשו בכלים של AI נושא ספציפי כך הכלים ילמדו מה כוונת המשתמשים בצורה מדויקת יותר.
מחקר מילות מפתח באמצעות AI
בינה מלאכותית היא כלי שימושי למחקר מילות מפתח בכך שעוזר בזיהוי מילות המפתח הרלוונטיות ביותר למיקוד בתוכן.
דרכים שבהן ניתן להשתמש ב-AI למחקר מילות מפתח:
עיבוד שפה טבעית (NLP):
NLP הוא תת-תחום של AI העוסק באינטראקציה בין מחשבים לבני אדם באמצעות שפה טבעית.
כלי בינה מלאכותית המשתמשים ב-NLP יכולים לעזור לזהות את מילות המפתח והביטויים הנפוצים ביותר בתעשייה או בנושא מסוים.
למידת מכונה:
כלי בינה מלאכותית המשתמשים באלגוריתמים של למידת מכונה יכולים לנתח מערכי נתונים גדולים של שאילתות חיפוש ולזהות דפוסים ומגמות באופן שבו אנשים מחפשים מידע.
בינה מלאכותית AI עוזרת לזהות מילות מפתח וביטויים חדשים למיקוד בתוכן.
ניתוח חזוי:
כמה כלי AI משתמשים בניתוח חזוי כדי לחזות אילו מילות מפתח וביטויים צפויים להפוך לפופולריים יותר בעתיד, בהתבסס על נתונים היסטוריים ומגמות נוכחיות.
היכולת לעזור להישאר לפני העקומה ולמקד למילות מפתח שסביר להניח שיובילו תנועה לאתר בעתיד.
יצירת תוכן באמצעות AI
ישנן מספר דרכים בהן ניתן להשתמש ב-AI כדי לסייע ביצירת תוכן.
דוגמאות:
יצירת רעיונות לקידום אחר שונה ייחודי שמצליח לעקוף מתחרים:
בינה מלאכותית עוזרת ביצירת רעיונות לתוכן חדש על ידי ניתוח מגמות ודפוסים בתוכן קיים והצעת נושאים שסביר להניח שיעניינו את הקהל.
כתיבת תוכן חכם ורלוונטי לגולשים:
כלים מסוימים של AI מייצרים תוכן כתוב באמצעות אלגוריתמים של עיבוד שפה טבעית (NLP).
אמנם הכלים הללו אינם מסוגלים עדיין לייצר תוכן איכותי כמו זה שנכתב על ידי בני אדם, אך יכולים להיות כלי שימושי ליצירת טיוטת תוכן שניתן לערוך ולחדד על ידי כותב אנושי.
שיפור תוכן קיים לטובת העדפות הגולשים:
ניתן להשתמש ב-AI כדי לנתח תוכן קיים ולהציע דרכים לשפר אותו למטרות SEO, כגון על ידי זיהוי הזדמנויות להוסיף או לשנות מילות מפתח, או על ידי הצעת שינויים במבנה התוכן כדי להפוך אותו לידידותי יותר לקורא.
בסך הכל, בינה מלאכותית יכולה להיות כלי שימושי לעזרה ביצירת תוכן איכותי וידידותי לקידום אתרים, אך חשוב לזכור שהפלט של הכלים הללו תמיד צריך להיבדק ולערוך על ידי אדם כדי להבטיח שהוא עומד בדרישות תקני איכות רצויים.
מקדם אתרים יכול לקרוא מחשבות של גולשים באתר?
חושבים על מספר גדול מ100 וזוכרים אותו ולא מגלים לאף אחד
רושמים מה יצא עד עכשיו ואז המערכת הסודית לקידום אתרים מתחילה לעבוד:
Section 2 Title
Text for Image 1
Text for Image 2
Text for Image 3
Text for Image 4
שיווק מותאם אישית למשל מיקוד מותאם לאופי המשתמשים:
AI גנרטיבי יכול לנתח נתוני משתמשים, העדפות והתנהגות גלישה כדי ליצור תוכן שיווקי מותאם אישית.
על ידי התאמת מסרים, פרסומות ומבצעים למשתמשים בודדים, עסקים יכולים לספק חוויות רלוונטיות ומרתקות יותר, ובכך לשפר את אחוזי ההמרה ושביעות רצון הלקוחות. (לפחות בתיאוריה ניתן להשיג שיפור בהמרות)
איך לבצע אופטימיזציה של תוכן עם כלים של AI?
בינה מלאכותית יוצרת \ גנרטיבית יכולה לעזור לשפר את האיכות והקריאה הכוללת של התוכן על ידי הצעת שיפורים ותיקונים.
ניתן לקבל ניתוח של מבנה התוכן, הדקדוק והקריאות של תוכן קיים, ולהציע תובנות חשובות לשיפור אלמנטים של SEO קלאסי מקובל כמו מטא תגים, כותרות וטקסט חלופי.
מה מחפשים מקדמי אתרים כדי להשתמש בטכנולוגיה?
קידום אתרים משולב בינה מלאכותית
כתיבת תכנים לקידום אורגני באמצעות בינה מלאכותית.
נגישות לאתרים באמצעות בינה מלאכותית.
קידום אתרים ובדיקות תוכן באמצעות בינה מלאכותית.
עיצוב ויצירתיות בעזרת AI.
אמנים, מעצבים וקריאייטיבים יכולים לרתום את הכוח של AI מחולל כדי לחקור מימדים חדשים של יצירתיות.
הטכנולוגיה הזו יכולה לעזור ולשפר משמעותית ביצירת אמנות למשל:
- עיצוב לוגואים
- הלחנת מוזיקה
- פיתוח עיצובים אדריכליים חדשניים.
שימוש בAI ליצירה הוא כלי רב ערך לפריצת גבולות הדמיון האנושי.
בינה מלאכותית וקידום אתרים:
AI גנרטיבי מציע יתרונות ייחודיים בכל הנוגע לאופטימיזציה של שיטות קידום.
דרכים שבהן ניתן לרתום את הטכנולוגיה הזו למטרות קידום SEO.
- כתיבת מאמרים
- תרגום
- שינוי טקסטים למשל לארוכים יותר ואפילו מצחיקים יותר וזה עניין של זמן עד שיצטבר מספיק מידע לכל שימוש שיתבקש על ידי הרבה (מספיק) משתמשים.
יצירת תוכן תכלס עם כלים של AI:
אלגוריתמי AI גנרטיביים יכולים ליצור כמויות גדולות של תוכן ייחודי ואיכותי שמתיישר עם מילות מפתח ממוקדות לקהל מאוד ספציפי שרוצים להגיע \ “לטרגט” אליו.
ניתן להשתמש בתוכן שנוצר עבור פוסטים בבלוג, דפי נחיתה, או אפילו עדכוני מדיה חברתית, כדי לעזור לעסקים להרחיב את הנוכחות המקוונת שלהם ולשפר את דירוג החיפוש האורגני.
בניית קישורים באמצעות AI
אפשר להשתמש בבינה מלאכותית בשביל לעזור בזיהוי הזדמנויות לבניית קישורים באיכות גבוהה (קישורים חיצוניים) לאתר.
דרכים שבהן AI עוזר בבניית קישורים:
זיהוי הזדמנויות לבניית קישורים:
AI יכול לנתח מערכי נתונים גדולים של אתרים ולזהות דפוסים ומגמות באופן שבו הם מקשרים זה לזה.
אפשר לזהות אתרים שסביר שיהיו פתוחים לבניית קישורים עם האתר, על סמך התנהגותם הקודמת של בניית קישורים.
ניתוח איכות קישורים לקידום:
AI עוזר לנתח את איכות הקישורים המפנים לאתר על ידי הסתכלות על גורמים כגון סמכות התחום והרלוונטיות של האתר המקשר.
טכנולוגיית AI תעזור לזהות אילו קישורים צפויים להיות בעלי הערך הרב ביותר עבור מאמצי הקידום.
קישורי ניטור:
אפשר להשתמש בבינה מלאכותית כדי לפקח על פרופיל \ מבנה הקישורים ולהתריע על כל שינוי, כגון קישורים חדשים שמתווספים או הסרת קישורים קיימים.
בינה מלאכותית תעזור להתעדכן במאמצי בניית הקישורים ולהבטיח שאתה מפיק את המרב מהקישורים המפנים לאתר.
מה זה בכלל AI גנרטיבי או יוצר?
בינה מלאכותית בסיסית או גנרית היא תת-קבוצה של בינה מלאכותית הממנפת אלגוריתמים ליצירת תוכן מקורי, כגון תמונות, מוזיקה, סרטונים או טקסט.
בינה מלאכותית מהסוג של “יוצרת” עושה שימוש במודלים של למידת מכונה כדי לנתח כמויות אדירות של נתונים ובהמשך מייצרת תוכן חדש וייחודי המבוסס על דפוסים ומבנים שנמצאים בנתונים.
ניתן לזהות את הדפוסים בין אם בבחינה אנושית או אוטומטית ברמת קוד.
חובה ומומלץ להיוועץ עם עורך דין מומחה לנושא.
האם חובה להנגיש את האתר?
רוב בעלי האתרים לא מודעים לעובדה שלאתר שלהם בכלל מגיע פטור.
מתי מגיע פטור ב100%?.
שני תנאים שקשורים זה לזה צריכים להתקיים והם:.
בשאלות אם עניתם פעמיים לא.
אלו התנאים שמגיע לכם פטור אוטומטי מהנגשת האתר.
מומלץ בכל מקרה להיוועץ עם עורך דין שמתמחה בנושא ואין אחריות לאתר זה ולמאמר זה.
שום אחריות בנושא.
כל המחליט להנגיש או לא להנגיש יעשה זאת באחריותו המלאה בלבד ויישא בתוצאות.
כאמור על אחריותו בלבד - שלכם המשתמשים בדף זה.
עיבוד שפה טבעית (NLP):
היכולת של AI גנרטיבי להבין וליצור טקסט דמוי אדם מאפשרת פיתוח של צ’טבוטים ועוזרים וירטואליים המספקים חוויות משתמש חלקות.
ממשקי שיחה אלו יכולים לשפר את המעורבות באתר, לשפר את תמיכת הלקוחות ולהגביר את שביעות רצון המשתמשים, כל אלו תורמים לשיפור ביצועים של מקדם האתרים \ מומחה הSEO.
יצירת תוכן עם AI אבל איכותי:
אלגוריתמי AI גנרטיביים יכולים ליצור באופן אוטונומי תוכן באיכות גבוהה על פני תחומים שונים.
מיצירת פוסטים ייחודיים בבלוג ועד לניסוח תיאורי מוצרים, אלגוריתמים אלו מציעים שפע של אפשרויות ליוצרי תוכן ולמשווקים.
ניתן להשתמש בתוכן שנוצר כדי להשלים פעולות יצירת תוכן קיימות למשל שימוש בכותבי מאמרים או ספקי תוכן כגון מדיה, לחסוך זמן ואפילו לעורר רעיונות חדשים שבו כל מי שצורך תוכן מסיבות שונות יכול להפיק המון תועלת.
קידום אתרים טכני באמצעות AI
אפשר להשתמש ב-AI כדי לעזור לזהות ולתקן בעיות קידום טכניות באתר.
דוגמאות לבעיות קידום שבהן AI יכול לעזור:
קישורים שבורים:
בינה מלאכותית יכולה לסרוק את האתר לאיתור קישורים שבורים ולהתריע על כל מה שהוא מוצא.
בינה מלאכותית עוזרת לתקן קישורים שבורים ומשפרת את חווית המשתמש עבור המבקרים באתר.
שגיאות סריקה:
בינה מלאכותית עוזרת לזהות שגיאות סריקה באתר, שעלולות להתרחש כאשר מנועי החיפוש אינם יכולים לגשת לדפים מסוימים באתר או לאינדקס.
תיקון שגיאות סריקה יכול לעזור לשפר את הנראות של האתר בתוצאות האורגניות של החיפוש.
מהירות דף:
בינה מלאכותית תעזור לנתח את מהירות הדף ולהציע דרכים לשיפור.
מהירויות דפים מהירות יותר יכולות לשפר את חווית המשתמש עבור המבקרים באתר ותגביר את גורם הדירוג עבור גוגל.
אופטימיזציה לנייד:
בינה מלאכותית יכולה לעזור להבטיח שהאתר מותאם למכשירים ניידים על ידי ניתוח הפריסה והתוכן של האתר והצעת שינויים כדי לשפר את חווית המשתמש במכשירים ניידים.
AI גנרטיבי מייצג התקדמות משמעותית בבינה מלאכותית, פותח אופקים חדשים ליצירת תוכן, שיווק מותאם אישית ועיצוב.
היישומים שלה בתחום קידום אתרים מבטיחים באותה מידה, ומאפשרים לעסקים לייצר תוכן איכותי, להרחיב את אסטרטגיות מילות המפתח שלהם, לבצע אופטימיזציה של תוכן קיים ולשפר את חוויות המשתמש. ככל שהטכנולוגיה הזו ממשיכה להתפתח, חיוני לאנשי מקצוע בתחום ה-SEO וליוצרי תוכן לחקור ולאמץ את הפוטנציאל של AI גנרטיבי, ולמנף אותו כשותף רב עוצמה במרדף אחר הצלחה בקידום אתרים SEO.
הסוד הגדול של הקידום בגוגל הוא... התנהגות המשתמשים באתר! התנהגות המשתמשים באתר!! התנהגות המשתמשים באתר!!! מה עשו באתר? בהשוואה להתנהגות באתרים אחרים של המתחרים
חקר בינה מלאכותית גנרטיבית והפוטנציאל לקידום אתרים SEO
ניתוח דפי תוצאות של מנועי חיפוש (SERPs) באמצעות AI
אפשר להשתמש בבינה מלאכותית כדי לעזור להבין איך האתר מדורג בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (בגוגל) ולזהות הזדמנויות לשיפור הדירוג.
דרכים שבהן AI מסייע בניתוח דפי התוצאה של גוגל:
דירוג מילות מפתח:
AI תעקוב אחר דירוג האתר עבור מילות מפתח וביטויים ספציפיים בדפי התוצאות של גוגל.
הטכנולוגיה עוזרת להבין את ביצועי האתר עבור מילות המפתח ולזהות הזדמנויות לשיפור הדירוג אבל חשוב שפעולות הקידום תהיינה טבעיות.
תכונות דפי התוצאה של גוגל:
בינה מלאכותית מסייעת לנתח את התוצאות בגוגל עבור מילות המפתח היעד ולזהות אילו תכונות של דפי התוצאות (כגון קטעים נבחרים או רשימות חבילה מקומיות) מוצגות עבור מילות מפתח.
AI משפרת את ביצוע האופטימיזציה של האתר במטרה לנצל את התכונות או הגורמים לדירוג.
ניתוח תחרותי:
AI יעזור לנתח את הביצועים של המתחרים בתוצאות החיפוש
מודלים של בינה מלאכותית
ישנם סוגים רבים ושונים של מודלים של בינה מלאכותית (AI), והמודל המתאים ביותר עבור יישום מסוים יהיה תלוי בדרישות ובמטרות הספציפיות של אותו יישום.
להלן מספר דוגמאות לדגמי AI נפוצים:
מערכות מבוססות כללים:
אלו הן מערכות בינה מלאכותית פשוטות העוקבות אחר קבוצה של כללים מוגדרים מראש כדי לקבל החלטות או לבצע משימות.
מערכות מבוססות כללים קלות לתכנון ויישום, אך מוגבלות בגמישותן וביכולת להסתגל למצבים חדשים.
עצי החלטה:
אלו הם מודלים של AI המשתמשים במבנה דמוי עץ כדי לקבל החלטות על סמך סדרה של שאלות כן/לא. (תנאים \ התנייה)
עצי החלטה הם פשוטים להבנה ויישום, אך יכולים להיות מוגבלים ביכולתם להתמודד עם מצבים מורכבים או בעלי ניואנסים.
רשתות עצביות:
אלו הם מודלים של בינה מלאכותית בהשראת המבנה והתפקוד של המוח האנושי.
רשתות עצביות מורכבות מ”נוירונים” מחוברים זה לזה שיכולים ללמוד ולהסתגל על סמך הנתונים שהם מסופקים.
רשתות עצביות מאוד גמישות ויכולות לשמש למגוון רחב של משימות, אך יכולות להיות קשות לתכנון ואופטימיזציה.
למידה עמוקה:
זהו תת תחום של למידת מכונה הכוללת אימון רשתות עצביות על מערכי נתונים גדולים על מנת לאפשר להן ללמוד ולקבל החלטות בעצמן.
נעשה שימוש בלמידה עמוקה להשגת תוצאות מתקדמות במספר תחומים, כולל זיהוי תמונה ודיבור.
בסך הכל, ישנם סוגים רבים ושונים של דגמי AI לבחירה, והדגם המתאים ביותר עבור יישום מסוים יהיה תלוי בדרישות ובמטרות הספציפיות של אותו יישום.
האם בינה מלאכותית AI מסוכנת?
קיים ויכוח בין מומחים לגבי הסיכונים והסכנות הפוטנציאליים הקשורים לבינה מלאכותית (AI).
יש אנשים שחוששים שככל שה-AI מתקדם יותר, זה עלול להוות איום על בני אדם, בין אם באמצעות שימוש לרעה בשוגג או מכוון בטכנולוגיה.
סיכון פוטנציאלי אחד של AI הוא שהוא יכול לשמש לאוטומציה של משימות המבוצעות כיום על ידי בני אדם, מה שעלול להוביל לעקירת עבודה נרחבת.
(אחריות שתצא מפיקוח אנושי)
בנוסף, אם מערכות בינה מלאכותית אינן מתוכננות ומתוכנתות בצורה אחראית, הן עלולות לקבל החלטות מוטות או לא אתיות.
עם זאת, חשוב לציין שלAI יש פוטנציאל להביא יתרונות רבים לחברה, כגון שיפור שירותי הבריאות, תחבורה וייצור.
מומחים רבים מאמינים שהמפתח למימוש היתרונות של AI תוך מזעור הסיכונים הוא להבטיח שהטכנולוגיה מפותחת ומשתמשת באחריות, עם פיקוח מתאים ותקנות.
איך לזהות מי שרוצה למכור לכם קישורים?
רשימת החרטוטים
זה יחסוך לכם המון זמן
זה יחסוך לכם כסף
אי אפשר לקדם בלי
כולם עושים את זה בכל העולם
מבצעים שחבל לפספס \ להפסיד
הכפלת רווחיות
נכס דיגיטלי \ הכנסה פאסיבית
אם אתם:
לא אוהבים לעבוד
לא רוצים בוס
רוצים להישאר בינוניים ולא להתקדם
אוהבים לשלם הרבה מיסים
איך זה וזה וזיבי עושים ועשו מיליונים?
איך לטוס ולהצליח
מכפילי רווח וכוח
עלות אפסית \ נמוכה מאוד \ שולית
רווח רווח רווח
גיים ציינג’ר – הגיע הזמן לשנות את הגורל\ העתיד שלכם
הצלחה ארוכת טווח
רווח רווח רווח
מלא לקוחות
מלא לידים איכותיים
אוטומציה – עבודה קשה זה למטומטמים
מה ההגדרה של קידום אורגני?
SEO – search engine optimization
או בשם העברי קידום אורגני הינו שיפור או מיטוב התוצאות בדפי התוצאות של גוגל.
לדוג’ אתר שמוכר פרחים יופיע בביטוי פרחים בתל אביב בעמוד 3 אז לאחר עבודת קידום אורגני המיקום של האתר בביטוי יעלה למקום 20 או 10 או 5 וכך למעלה עד שיגיע למקום ראשון.
במילים תחרותיות התהליך לוקח לא מעט זמן ודורש הרבה ידע וניסיון של המקדם או חברת הקידום.
מה זה בכלל SEO?
ראשי התיבות הן Search Engine optimization שבשפה הכי פשוטה זה מיטוב התוצאות במנוע החיפוש בדרך כלל גוגל.
כדאי לקחת חברת קידום או מקדם שקיבלתם עליו המלצה אמיתית?
המלצות ממכרים הן דבר לא כל כך פשוט כמו שחושבים כי תמיד קיים החשש שאולי הממליץ לא ממש מבין מה טוב נכון ומצליח ביחס לשוק.
בעמוד הראשון בגוגל יש 10 תוצאות אורגני
כמו בכל עמוד ועוד כמה של הממומן שבתוצאות הממומן יש את המילה “מודעה” ליד.
קידום אורגני הוא בחינם (רק צריך להבין ולדעת איך מקדמים) ונמדד או מדורג בגוגל לפי רלוונטיות של האתר או הדף באתר לכל נושא שמחפשים.
בממומן מי שמשלם יותר לקליק או להופעות בתוצאות החיפוש מופיע קודם ואו יותר.
בתוצאות האורגניות לא משלמים על קליקים או כמה פעמים מופיעים אבל קידום אורגני איכותי עולה לא מעט כסף.
מה זה אופטימיזציה אורגנית?
אופטימיזציה אורגנית למנועי חיפוש (SEO) מתייחסת לתהליך של שיפור הדירוג של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש ללא תשלום, או “אורגני”, של מנועי החיפוש.
השיטות המשמשות בקידום אתרים אורגני:
מחקר מילות מפתח: זיהוי ושימוש במילות מפתח רלוונטיות בנפח גבוה בתכני האתר ובמטא תגיות.
אופטימיזציה בעמוד: הקפדה על אופטימיזציה של תוכן ומבנה האתר למנועי החיפוש. זה כולל דברים כמו תגי כותרת, תגי כותרת והמבנה הכללי של האתר.
אופטימיזציה מחוץ לדף: בניית קישורים נכנסים איכותיים ורלוונטיים לאתר מאתרים אחרים.
קידום אתרים טכני: אופטימיזציה של ההיבטים הטכניים של האתר, כמו מהירות הטעינה שלו והידידותיות למובייל, כדי לשפר את הדירוג במנועי החיפוש.
יצירת תוכן: הפקת תוכן איכותי ובעל ערך שמושך ומושך משתמשים ועוזר לאתר לדרג מילות מפתח רלוונטיות.
על ידי יישום אסטרטגיות אלו וניתוח מתמשך והתאמת ביצועי האתר, עסקים יכולים לשפר את הדירוג שלהם בדפי תוצאות מנועי החיפוש ולמשוך יותר תנועה אורגנית לאתרים.
מה הכי חשוב כשבוחרים מקדם לאתר?
אפשר לומר שהכי חשוב לקבל המלצה למי לא ממש כדאי להתקרב למשל חברות שבולטות בנוכחות שלהן והן טובות מאוד בשיווק אבל לא ממש יודעות להביא תוצאות אמיתיות ללקוח \ לעסק.
* יש לא מעט חברות כאלו בשוק הקידום שנחשבות לטובות ובעיקר גדולות ומלאות השקעה אבל אם תחפשו באמת את הלקוח שמבין מהו קידום (פרדוקס כי מי שמבין קידום לא ממש חברת קידום)
מה האפשרויות לקדם אתר?
יש כמה סוגי קידום: בגוגל זה אורגני או ממומן
בפייסבוק זה בעיקר ממומן. (ממומן לא משפיע ולא ישפיע על האורגני אבל הפוך בהחלט ייתכן קשר)
מדיה חברתית – יוטיוב, אינסטגרם, טיקטוק וכל מה שאינו מנוע חיפוש טהור.
מקדם אתרים שלא למד קידום או מבין בקידום.
קידום במיוחד באורגני זה ידע, ידע שמגיע לרוב בצורה מוצלחת מניסויים אבל הבעיה שגוגל לא כל כך זורמת עם ניסויים.
לפעמים ניסויים שנראים תמימים כמו הטעות הנפוצה כל כך של לקחת תוכן כתוב מאתרים אחרים “ולשכתב” אותו.
מקדם פרילנסר
למה להיות פרילנסר? אם לא התקבלתם לחברה גדולה ואם לא מצאתם משהו טוב יותר או שזה המקסימום שתוכלו לעשות בתחום הפרסום והאינטרנט בכלל סביר להניח שתהיו פרילנסרים.
אין שום פסול או רע בלהעניק שירותים כפרילנסר אבל ניתן מקצועית להצליח בצורה הרבה יותר טובה בעבודה משולבת ולא רק בקידום למשל חברות פיתוח שמציעות בין היתר קידום ולא רק אורגני.
מקדם אתרים פרילנסר זו הדרך הפשוטה אם כי הארוכה ללמוד איך לקדם ומה מצליח ומה לא.
מקדם אתרים בגוגל ממומן
מסלול ההכשרה של מקדם בגוגל ממומן PPC בפורמט של קורס הינו בין חודש לשלושה מרמה של מתחיל באינטרנט ועד לרמת מקדם ממוצע.
ניתן גם ללמוד לבד בקורסים שמציעה גוגל או דרך ניסויים עם קופון למתחילים בפרסום למשל מתנה מגוגל כ200-400 ש”ח להתחלת קמפיין.
נהוג לקחת כעד 15% מסכום הפרסום כשכר טרחה\עבודה של המקדם.
למשל אם תקציב הפרסום בממומן הינו 10000 שח לחודש אזי מקדם בגוגל ממומן ירוויח לכיסו כ1500 ש”ח.
מקדם אתרים שכיר
מי שהולך להיות שכיר בחברות קידום אתרים הוא מישהו לאחר קורס אבל יכול להיות גם מישהו עם ניסיון פשוט לא כזה שיוכל להוביל בתוצאות , אפשר לומר שמדובר במקדם אתרים ממוצע ומטה שלא היה מצליח לקדם לבד אתר ובחברה גדולה יחסית עם תמיכה וגב גם חמור היה מסוגל להגיע לתוצאות כאמור ממוצעות ומטה.
כותב המאמר התחיל דרכו בחברת פרסום גדולה שקידמה את המותג הקשה מכל (הימורים).
מה הטעות הכי גדולה שעושים כשרוצים לקדם בגוגל?
דבר ראשון חושבים על גוגל וזו הטעות!
גוגל לא חושבת על עצמה כשהאלגוריתם בוחן אתרים.
המחשבה שיש שיטות שאם מיישמים כולם זה כמו לבצע את אותן הפעולות ולקבל את אותה התוצאה הרי שמדובר בפעולה לא כל כך הגיונית.
בדף ראשון יש ברוב המקרים 10 תוצאות אורגניות, השאר ממומן אם יש תחרות על הביטויים וכולם (כל מקדם אתרים) מנסים לבצע פעולות פחות או יותר דומות כדי להתברג בתוצאות של האתר שלהם בדף ראשון.
זה לא הגיוני!!
אם כולם עושים אותו דבר למה שמישהו יהיה טוב יותר מאחרים?
מה המחשבה שכל מקדם תופס כמו שפעת?
אם אני אעשה “יותר” ממה שעושים מקדמים אחרים אני אוביל וגוגל תבחר בי להיות בדף ראשון או ראשון, זה לא נכון כי לא הכמות קובעת.
העיצוב לא קובע ועובדה שאתרים מכוערים מובילים בתוצאות בכל תחום.
כמות הקישורים לא קובעת כי גוגל למדה במהלך השנים שזה בעיקר מה שעושים רוב המקדמים.
כמות הכניסות לאתר לא משמעותית כי ניתן לזייף אותה.
פיצ’רים משוכללים כמו מנועים ואפליקציות וסליידרים וטפסים ופופאפים כבר ממזמן לא משפיעים ברוב המקרים כי יש תחומים מאוד ספציפיים שבהם גולשים אכן עושים שימוש בפי’צרים משוכללים, לדוגמא: ראיתם שמישהו כתב פעם בגוגל “עיצוב גרפי אבל עם סליידר יפה” או “עורך דין במרכז עם אתר יפה ומעוצב”.
מה קובע בקידום שיצליח בטוח אבל לא מהר מידי?
גוגל אוהבת אנשים או בעצם גולשים או כמו שהיא קוראת להם יוזרים!
המשתמשים לרוב יתעניינו בגוגל במשהו שדי קשה לנחש כי כמות החיפושים שגוגל מספקת כנתון לא נכונה לקידום אורגני.
כמות החיפושים בהגדרת כותב המאמר.
כמות המטומטמים שמאמינים שהמילה או הביטוי טוב מספיק כדי לשים עליו כסף בממומן!
איך יודעים מה גולשים או יוזרים רוצים כשמחפשים בגוגל?
מנסים לחשוב מה אתם הייתם רושמים אם הייתם מחפשים למשל “תרופות לטיפול בהרפס בשפתיים” או “טיפול בחצ’קון מגעיל תרופות טבעיות”.
אלו דוגמאות לביטויים שמשתמשים ירשמו בגוגל הרבה יותר מהמילים “תרופה לטיפול באקנה”.
חדשות וטרנדים בקידום אורגני
קידום אורגני מתייחס לתהליך של הגברת הנראות והמעורבות בתוכן במדיה החברתית ובפלטפורמות מקוונות אחרות ללא שימוש בפרסום בתשלום.
ככל שהשימוש במדיה החברתית ממשיך לגדול, כך גם החשיבות של קידום אורגני לעסקים ואנשים פרטיים המעוניינים לבנות את הנוכחות שלהם באינטרנט.
אחת הטרנדים הגדולים ביותר בקידום אורגני הוא השימוש בשיווק משפיענים.
זה כרוך בשיתוף פעולה עם משתמשי מדיה חברתית פופולריים, המכונים משפיענים, כדי לקדם מוצר או שירות.
שיווק משפיענים יכול להיות אפקטיבי ביותר, שכן למשפיענים יש לרוב קהלים גדולים ומעורבים שיש להם סיכוי גבוה יותר לסמוך על ההמלצות שלהם.
מגמה נוספת בקידום אורגני היא השימוש בתכני וידאו.
ככל שיותר ויותר אנשים צורכים תוכן וידאו במדיה חברתית, עסקים ואנשים פרטיים פונים לפלטפורמות כמו YouTube, TikTok ואינסטגרם כדי ליצור ולשתף תוכן וידאו מרתק שיכול להגיע לקהל גדול.
בנוסף למגמות אלו, ישנן גם מספר שיטות עבודה מומלצות שיכולות לעזור לעסקים ולפרטים לשפר את מאמצי הקידום האורגני שלהם.
אלה כוללים יצירת תוכן איכותי ורלוונטי, אינטראקציה עם קהלים באמצעות הערות והודעות ישירות, ומינוף הכוח של האשטאגים ותכונות אחרות של מדיה חברתית.
קידום אורגני הוא חלק חשוב בבניית נוכחות מקוונת, ועל ידי הישארות מעודכנת במגמות האחרונות ובשיטות העבודה המומלצות, עסקים ואנשים יכולים להגדיל את טווח ההגעה והמעורבות שלהם במדיה חברתית ובפלטפורמות מקוונות אחרות.
כתיבת תוכן עם AI
הקדמה למאמר הכי מעניין בעולם
הנושאים:
כתיבת תוכן (לא פשוט אבל אפשרי עם מתאמנים וכל אחד יכול)
טכניקות \ שיטות וסודות לכתיבה מנצחת.
איך מייצרים תוכן שיגיע למקום ראשון בגוגל?
סקירה של שיטות השיווק דרך התוכן.
איך לייצר קהל פעיל שלא רק יקרא וילך לאתרים אחרים?
מקדם אתרים שכיר עם ניסיון מוכח יכול להתחיל מ50 ש”ח לשעה ולעלות עם הזמן ככל שיחזיק מעמד בחברה אבל לא יעבור ברוב המקרים את ה70 ש”ח ברוטו לשעה אלא אם מדובר בחברות גדולות ושם יש גם אפיקי קידום למשל מנהלי צוות או אחראי כלשהו ואז כ12-15K ש”ח לחודש.
האם יש בכלל ביקוש בשוק המשרות \ העבודה למקדמי אתרים שכירים?
מי נחשבות לחברות הקידום המובילות בישראל?
מה הקטע עם קידום ממומן?
החיסרון בקידום ממומן
מה נחשב לקידום שטוב לבעל העסק?
בעלי עסקים מעוניינים בקידום מסיבה אחת בלבד והיא הגדלת המכירות או היקף העסקאות שלהם, לא באמת מעניין את המפרסמים כמה תנועה הייתה ומה אחוז היציאה של הגולשים או מה ציון האתר בגוגל אלא כמה פניות נסגרו!!
קידום אורגני מביא לעלייה במיקומים במיוחד לטווח ארוך
עלייה במיקומים תגרום לעלייה בתנועה האורגנית ולנתונים שיבחנו התנהגות משתמשים טובה יותר
התנהגות משתמשים טובה יותר תביא גידול ושיפור מיקומים גם בלי פעולות קידום של מקדמי אתרים
קידום במיקומים מגדיל את הסיכוי לפניות או להשארת פרטים
כמות הפניות ככל שתגדל מגדילה את הסיכוי להגדלת המכירות.
אם כמות הפניות לעסק עולה זה הדבר היחיד שצריך לעניין וטוב לבעל העסק.
איך מרוויחים יותר יעילות בכתיבת תוכן, להשתמש באוטומציה או להיות יצירתי?
טכנולוגיית בינה מלאכותית, שעושה שימוש במודלים של יצירת שפה טבעית כמו CHATGPT, עוזרת מאוד ביצירת תוכן במהירות וביעילות.
(בהמשך המאמר הכרת החסרונות ביצירת תוכן אוטומטי)
עם זאת, הם עדיין מוגבלים ביכולתם לייצר תוכן יצירתי, חדשני ומושך רגשית באמת.
קופירייטרים שמתמקדים ביצירת סיפורי מותג ומסרים ייחודיים ומשכנעים נוטים פחות להיות מוחלפים לחלוטין ב AI.
AI בכלל לא מאיים כמו שחושבים לא מעט יוצרי תוכן ובעלי מקצועות אחרים.
שיתוף פעולה רעיוני ושיפור איכות התוכן מתוך השראה:
AI יכול להיות כלי רב ערך עבור קופירייטרים ולא איום ישיר.
בינה מלאכותית עוזרת לתכנן רעיונות, לייצר טיוטות ולשפר את התוכן שהיה עד כה ללא טכנולוגיית AI.
קופירייטרים שמשתמשים ב AI ככלי עזר עשויים לגלות שיפור ביעילות \ פרודוקטיביות ובמיוחד ביצירתיות.
איך משיגים ומשפרים את ההתמחות ושווקי נישה לכתיבת תוכן שיווקי מנצח?
קופירייטרים המתמחים בתוכן יצירתי וייחודי ביותר, כגון פרסומות, סיפורי מותג ואסטרטגיית תוכן, נוטים פחות להיות מוחלפים ב-AI.
שווקי נישה דורשים מחקר מקצועי, מומחיות עמוקה והתאמה אישית שימשיכו להיות מוערכים בזכות כישורי קופירייטינג אנושיים.
כדאי להבין טוב יותר את טכנולוגיית AI:
כדי להישאר רלוונטיים, קופירייטרים צריכים להכיר את טכנולוגיית AI ויכולותיה.
כמה שמכירים ומבינים יותר את טכנולוגיית AI מבינים יותר גם את מגבלותיו, המטרה היא תוצאות טובות יותר ללקוחות או למעסיקים.
ההשפעה של בינה מלאכותית על התעשייה:
טכנולוגיית בינה מלאכותית מובילה ללא ספק לשינויים בתעשיית הקופירייטינג, חשוב לא לשכוח שהאוטומציה השפיעה על תעשיות רבות בעבר מבלי לבטל לחלוטין את המעורבות האנושית.
לדוגמה:
אם מחשב מחליף פועלים עדיין יש צורך בפועלים לתחזוקת המחשב ולוגיסטיקה שוטפת כך שכמות הפועלים אולי תקטן אבל לא תצטמצם לכלום.
במקום להחליף קופירייטרים, AI עשוי לשנות את תפקידיהם וליצור הזדמנויות חדשות בתעשייה.
מה מעדיפים הלקוחות הפוטנציאליים?
ללקוחות עשויים להיות העדפות שונות עבור תוכן שנוצר בינה מלאכותית לעומת תוכן שנכתב על ידי אדם.
לקוחות מסוימים יעדיפו במקרים ספציפיים תוכן שנוצר בשילוב בינה מלאכותית, שיטות אלו של שימוש בתוכנות AI חסכוניות ומקצרות זמן עבור משימות שבעבר לפני התפתחות הטכנולוגיה, יש כאלו שיעריכו את המגע האנושי והיצירתיות שמביאים קופירייטרים.
שיקולים של אתיקה מקצועית:
ככל שה-AI נהיית נפוצה יותר ביצירת תוכן, חששות של אתיקה מקצועית עולים בגלל מידע שגוי, תוכן מוטה וגניבת דעת וזה קורה לא מעט בגלל מגבלות הטכנולוגיה ובעתיד אולי מגבלות אלו לא תהיינה משמעותיות כל כך.
קופירייטרים ממלאים תפקיד סופר חשוב קריטי ומכריע בהבטחת איכות התוכן, הדיוק והסטנדרטים האתיים.
אפשר להשפיע על AI?
הכשרת מודלים של AI כמו ChatGPT דורשת משאבי חישוב משמעותיים, מומחיות בלמידת מכונה וגישה למערכי נתונים גדולים.
התהליך של אימון AI שימושי במיוחד למינוף מודלים קיימים שהוכשרו מראש ולכוונן אותם על מערכי נתונים קטנים יותר עבור משימות ספציפיות, במקום אימון מאפס.
למה ומתי תהליכי קידום אורגני נכשלים?
כמקדם שתפקידו לשפר מיקומים במנוע החיפוש או יותר נכון בתוצאות של גוגל יש פעולות שאפשר לעשות אבל רק אם ניתן ולפעמים בעל האתר לא ממש זורם או משתף פעולה עם שינויים או פעולות הקידום שבדר”כ אינו מבין אותן כי אם בעל האתר היה מבין הוא לא היה צריך מקדם מקצועי!
דוגמאות לקידום שייכשל בגלל הלקוח שאינו מקדם אתרים.
ללקוח יש פנטזיה על נראות למשל סליידר גדול ויפה או תמונות גדולות באתר.
סרטוני וידאו על גודל של יותר מחצי דף במחשב שולחני.
קמצנות וחיסכון –
בעל האתר מעוניין לחסוך בהוצאות וזה בא לידי ביטוי באחסון חלש או לא מתאים \ מקצועי \ יציב.
דומיין עם סיומת com לאתר מקומי למשל בישראל מתוך מחשבה שאם ישתמש בסיומת com יבואו אליו מכל העולם כי זה מה שהבין מתוך המילים “דומיין בינלאומי”.
הוספת שפות לאתר מתוך אמונה שיש פוטנציאל לגולשים מהעולם להגיע לאתר דרך האורגני.
חיקוי פעולות של מקדמי אתרים אחרים ולאו דווקא המובילים כגון מילות מפתח או צפיפות מילות מפתח ואפילו ניסיונות להשיג קישורים כמו אתר אחר שאולי מוביל.
איך מוצאים מומחה קידום?
הדרך הכי טובה והתשובה הכי ניטרלית ואובייקטיבית היא לסמוך על אנשים שאתם מכירים נטולי אינטרס ואם הם ממליצים זה אומר שמצאתם מומחה.
אלא אם אתם חושבים שההמלצה של המכרים הטובים שלכם לא ממש הכי מקצועית או חכמה שיש בנושא!
מחירי שירותי SEO
העלות של שירותי קידום אתרים יכולה להשתנות מאוד בהתאם לצרכים הספציפיים של אתר האינטרנט והעסק שהוא מייצג.
חברות מסוימות עשויות להציע ביקורת או הערכות SEO חד פעמיות תמורת כמה מאות ש”ח, בעוד שאחרות עשויות לגבות אלפי ש”ח בחודש עבור שירותי קידום אתרים מתמשכים כגון מחקר מילות מפתח, יצירת תוכן ובניית קישורים.
ישנם גם גורמים שונים שיכולים להשפיע על עלות שירותי קידום אתרים.
כמו רמת התחרות בענף מסוים, גודלו ומורכבותו של אתר אינטרנט ורמת המשאבים והמומחיות הנדרשים להשגת התוצאות הרצויות.
חשוב להעריך בקפידה את השירותים והתמחור המוצעים על ידי חברות קידום אתרים שונות, ולבחור ספק שיתאים לתקציב ולמטרות העסקיות שלך.
מומלץ גם לקבל הצעות מחיר מכמה חברות שונות כדי להשוות עלויות ושירותים.
מה היתרונות לעסקים ששוכרים את שירותיו של מקדם פרילנסר?
לדבר עם מקדם אחד ואותו אחד ולא אחד שמגיע כשכיר ומחכה לסיים את השעות שלו בעבודה, יכול לעזור מאוד לתוצאות המקצועיות ביותר כי אינו נדרש לקבל אישור מראש הצוות או מי שמעליו כדי לבצע שינויים או משהו ברמות טכניות ועיצוביות ובין היתר גם הקידום הטכני עצמו.
בחברה שמעסיקה מס’ מקדמי אתרים לרוב כשמקדם שכיר מעוניין לשלם על איזה קישור במסגרת בניית הקישורים ללקוח אזי נדרש לקבל את אישור בעלי החברה להוציא כסף עבור \ הלקוח לטובת פרסום אבל פרילנסר יעשה זאת בלי לשאול או לבקש אישורים מאף אחד ופשוט יחליט כן או לא והתוצאה תגיע מהר יותר ללקוחות.
מה מיוחד בקידום אורגני?
קידום ממומן זה אומר שכשמופיעים בגוגל ומישהו לוחץ סתם על המודעות רק בשביל תחרות או נקמנות אז זה בזבוז כסף מוחלט ודי טיפשי.
בקידום ממומן יש יתרון למי שמוציא יותר כסף ואז הרוב פשוט מפסידים את מה שמפרסמים אם מישהו שם יותר על מחירים לקליק או להופעות.
מי נחשב מומחה קידום או מקדם אתרים מקצועי?
מניסיון של כותב המאמר מקדם אתרים הוא אדם שעובד בתחום לפחות 8 שעות ביום כל יום על כמה אתרים\פרוייקטים ומרגיש את גוגל והשינויים שלה לאורך שנים (לפחות שנתיים), נדרש ידע בדפדפנים ובכלי מדידה למשל גוגל אנליטיקס וסרץ קונסול או כמו שמכנים אותו בעברית מנהל האתרים של גוגל.
מקדם יודע לבצע מחקר מילות מפתח שמתאימות לא רק לבעל האתר אלא לנישה עצמה כי לרוב בעלי האתרים לא ממש מבינים מה גוגל רוצה או מה רוצים הגולשים כשמחפשים במנוע החיפוש.
האם זה הכי חשוב להיות ראשון בגוגל?
השאלה לא פשוטה אבל התשובה כן, תלוי במה רוצים להיות ראשונים ופה נכנס עניין הרלוונטיות, אם מילות המפתח שמופיעות בעמוד הראשון בדף הראשון באורגני רלוונטיות מאוד לרוב הגולשים ולפעמים רק לגולשים שחיפשו דבר מסויים ספציפי אז כן, התשובה היא במקרה הנ”ל שראשון הוא הכי טוב אבל אם הגולשים שמגיעים לדף לא ממש מרוצים מהתוכן בתוצאה הראשונה אז המקום או המיקום הראשון הוא זמני ומתי שהוא גוגל תזיז את המקום אחורה בתוצאות.
מה מטרת העסק מעבר לרווח ויש כאלו.
לפעמים מטרת העסק האינטרנטי או הקידום האורגני הוא לא להביא לקוחות חדשים אלא גם, לפעמים מה שחשוב הוא לחזק את המותג כדי לדוג’ להביא להגברת מודעות אצל קהל הגולשים או כדי לשפר תוצאות של קידום ממומן.
לפעמים לא צריך (לא חייב אבל יכול להיות נחמד וגם לא מזיק) להיות הראשון בתוצאות של גוגל.
השלבים להיות הראשון בתוצאות:
מילות מפתח נכונות ולא לפי כמות החיפושים.
כמות החיפושים לא נותנת את מה שבאמת אנשים חיפשו אלא מה שאנשים חיפשו ולחצו על הממומן ולא על האורגני וכל מה שצריך הוא פשוט לדעת לקרוא מה גוגל אומרת על כמות החיפושים ועל הכלי שלה שעליו מתבססים כל הכלים האחרים שמתיימרים לתת כמות חיפושים ולמרבה המזל של כותב המאמר רוב מקדמי האתרים לא ממש יודעים לקרוא בגוגל מה אומר הכלי או מה אומרת גוגל על הכלי שלה.
תוכן טוב תמיד מנצח כל שיטה אחרת.
האם האתר נראה טוב ותקין?
לדוג’ אתר של מטפלים אלטרנטיביים שנראה טוב הוא עניין של טעם ומי שמחליט אם אתר יפה או לא יפה הם הגולשים, אם הם אוהבים לקרוא וממש נשארים באתר יותר מאתרים אחרים אזי האתר טוב ויכול להצליח בקידום או במיקומים שלו יותר מאתרים אחרים.
במילים אחרות הגולשים הם אלו שמשפיעים על קידום האתר ואתם רק עוזרים להם קצת.
מהי חווית משתמשים ואו גולשים נכונה?
במילים הכי פשוטות חווית גולשים היא התנהגות הגולשים באתר על כל המשתמע מכך ודרך פשוטה לתאר חוויה היא האם רוב הגולשים אוהבים וממליצים על האתר לכל מי שרלוונטי לו התוכן בו למשל בחנויות בגוגל כשמוצר שגולשים נורא אוהבים או עורך דין שכתב באתר על משהו מאוד מעניין את רוב הגולשים הפוטנציאליים לנושא.
קישורים פנימיים וחיצוניים backlinks
קישורים הם המלצות שלאתרים על האתר שלכם או על מוצרים שאתם מוכרים או שירותים מקצועיים שונים למשל עורכי דין.
יש הטוענים שקישורים עוזרים לגוגל להבין שהאתר סמכותי ומקושר לעסקים וגופים שונים בין אם בעיתונות, יש הטוענים שקישורים הם הכוח האמיתי של האתר.
לא חייבים קישורים כדי להצליח ולנצח בקידום האורגני!!
יש הטוענים שדווקא בגלל שרוב הקישורים כמעט אם לא כולם לא ממש טבעיים ועובדה זו היא הכוח שמאפשר לעקוף גם את החברות הכי גדולות עם תקציבי ענק גדולים לפרסום וקידום וגם כאלו עם צוותים של מקדמים \ מחלקות קידום.
יש הטוענים גם שקישורים הם חובה לאתר שרוצה להתקדם אך הדוג’ לאתר שאינו מתקדם עם קישורים הינו האתר הנוכחי כרגע זה שאתם קוראים בו מאמר זה.
קישורים פנימיים הינם קישורים בתוך האתר עצמו למשל מדפים שונים לדף הבית או לדפים אחרים שרוצים לקדם בביטוי מסוים.
איך יודעים מה הכי חשוב בקידום?
אף אחד לא יודע אבל דרך ניסויים ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר ואם מבצעים פעולות קידום אורגני והאתר לא מתקדם אז פשוט משנים את הדרכים.
אילו ניסויים ניתן לבצע וגם כדאי?
תוכן הוא המלך
תוכן טוב שגולש חיפש מסיבות שונות יביאו לתוצאות יותר או פחות רלוונטיות במיוחד לאחר התחלת פעולות בקידום, מה כדאי לנסות?
כדאי לחשוב כמו הגולשים ומה הם מחפשים.
לפעמים בעל עסק \ אתר חושב כבעל העסק ולא כגולש שמחפש את שירותיו למשל:
אם אני לקוח פוטנציאלי עם סתימה בשירותים כבעל עסק אני חושב שהתוכן הטוב ביותר הוא “פתיחת סתימה”.
כלקוח או גולש אני אחפש “סתימה בשירותים מחיר ראש העין”.
ככה בדיוק גוגל יודעת מה רלוונטי יותר לגולשים ולא ממש חשוב מה בעל העסק רוצה לקדם אלא האם הגולשים קיבלו תשובה למה שחיפשו בגוגל אבל בצורה הכי מדוייקת \ רלוונטית.
החיפוש בגוגל הוא השאלה! (הבנתם את המשפט הבנתם קידום אורגני מהו)
התוצאה שגוגל נותנת בדפי התוצאות שלה היא התשובה לשאלה שחיפשו הגולשים.
מה זה חווית משתמש בהסבר פשוט?
אפשר לומר שגוגל מתייחסת לחוויות הגולשים או המשתמשים בצורה הרצינית ביותר או המתגמלת ביותר.
אתרים יכולים להיות מעוצבים בעשרות אלפי ש”ח אך לא תמיד אתרים אלו או עיצוב מסוים מתאים לכל או לרוב הגולשים.
לגוגל יש כלים למדוד את חווית המשתמש וממש לתת לה ציון למשל כלי הcore web vitals. (מאוד משמעותי לקידום בגוגל אורגני)
core web vitals היא תוכנה של גוגל שבודקת את מידת שביעות הרצון של הגולשים מהאתר בדגש על ההתנהגות שלהם באתר או באתרים מתחרים בנושא ספציפי.
מהו מידע מובנה, תצוגה עשירה (Rich Snippets)?
הכוונה היא לתוכן או יותר נכון לקטעים ממנו שנקראים גם עשירים ובתוצאות קטעים אלו מופיעים בראש התוצאות או לצידן למשל מוצרים.
טיפים ללמידה עצמית של קידום אורגני
- התחל בהבנת אופן הפעולה של מנועי החיפוש והגורמים המשפיעים על דירוג מנועי החיפוש.
- ערכו מחקר מילות מפתח כדי לזהות את המונחים והביטויים שלקוחות פוטנציאליים מחפשים.
- בצע אופטימיזציה של התוכן והמבנה של האתר כדי להקל על מנועי החיפוש להבין ולדרג אותו.
- צרו תוכן איכותי ובעל ערך המתייחס לצרכים ולשאלות של קהל היעד.
- בנה קישורים נכנסים באיכות גבוהה לאתר כדי להגביר את הסמכות ואת הנראות במנועי החיפוש.
- השתמש בכלים כמו Google Analytics ו-Search Console כדי לעקוב אחר ההתקדמות ולזהות אזורים לשיפור.
- הישאר מעודכן במגמות SEO ושיטות עבודה מומלצות האחרונות על ידי מעקב אחר בלוגים בתעשייה והשתתפות בכנסים ואירועים רלוונטיים.
- נסה עם טקטיקות ואסטרטגיות שונות כדי לראות מה עובד הכי טוב עבור האתר והקהל.
אימון מודל AI כמו ChatGPT דורש שילוב של הכנת נתונים, בחירת מודל והדרכה שחוזרת על עצמה שוב ושוב למטרה מאוד ספציפית.
הסבר התהליך:
הגדרת מטרה או במילים פשוטות מה רוצים ליצור אצל משתמשים?
קבע איזו משימה אתה רוצה שה AI שלך ילמד.
למשל יצירת תגובות דמויות אנוש ככל האפשר בהקשר של שיחה.
דוגמה מעולה היא צ’אטבוט שנותן למשתמשים תחושה שמבינים אותם.
דוגמה יישומית מהשטח :
אם צ’אטבוט ישתמש בתשובה שהוא נותן על שאלה במילים: ” אחלה או סבבה או החיים תותים ” כשמדובר בקהל יעד צעיר למשל חנות אינטרנטית למכירת כרטיסים למסיבות טראנס.
איסוף והכנת נתונים:
איסוף data \ נתונים ויצירת מאגר מידע גדול ומגוון הרלוונטי למשימה שמוגדרת הכי חשובה.
במקרה של “AI שיחה” צריך מאגר כמה שיותר גדול של נתונים למשל דיאלוגים או שיחות.
עיבוד מראש של הנתונים על ידי ניקוי ועיצובם כראוי בהתאמה מרבית לקהל היעד \ המשתמש.
בחירת דגם: מבנה ארכיטקטורה ייעודי מתאים
ארכיטקטורת מודל AI שמתאימה למשימה אבל בדיוק האופטימלי.
דגמי ה-GPT של OpenAI, כמו ChatGPT, זו הבחירה הכי פופולרית למשימות עיבוד שפה טבעית. (NLP)
כדאי לעשות שימוש במודלים מאומנים מראש (מובנים) ולכוון אותם במערך הנתונים הספציפי או לאמן מודל מאפס אם יש מספיק משאבי חישוב. (פרמטרים חישוביים)
תהליך הדרכה לא קצר לפחות כיום במאי 2023:
אימון המודל הנבחר באמצעות מערך הנתונים מהמובנים.
השלבים הספציפיים יהיו תלויים במסגרת או בספרייה שבה אתה משתמש.
בגדול, האימון כולל הזנת הנתונים לתוך המודל, התאמת הפרמטרים הפנימיים של המודל וייעולם לרמה אופטימלית כדי למזער את ההבדל בין התפוקות החזויות של המודל לבין התפוקות הרצויות.
אימון שוב ושוב וכיוונון עדין לדיוק מקסימלי עד כמה שניתן:
אימון מודל AI הוא תהליך שחוזר על עצמו.
צריך להעריך את הביצועים של המודל המאומן ולבצע התאמות לפי הצורך ובהתאם למשאבים.
כדאי לכלול התאמת הפרמטרים, שינוי ארכיטקטורת המודל או איסוף נתוני אימון נוספים כדי לשפר את הביצועים.
הערכה ובדיקה: יצירת מבחנים \ סימולציות לבחינה בזמן אמת.
הערך את הביצועים של המודל המאומן באמצעות מדדי הערכה הרלוונטיים למשימה.
חיוני לבצע בדיקות מקיפות כדי לוודא שהתגובות של המודל מתאימות ומתואמות את היעדים שהוגדרו מראש.
המטרה בפשטות היא שיפור המודל באופן שחוזר על עצמו על סמך תוצאות ההערכה.
פריסה וניטור: (ניתן להגדיר בצורה פשוטה להבנה כסוג של QA בסביבת פיתוח)
לאחר שמרוצים מהביצועים של מודל הבינה המלאכותית המאומנת, פריסה לפלטפורמה או לאפליקציה הרצויה.
מעקב מנוטר ומתועד אחר ביצועי המודל בתרחישים בעולם האמיתי ובזמן אמת ואיסוף משוב משתמשים כדי לשפר עוד יותר את התנהגותו לאורך זמן.
הכשרת מודלים של AI כמו ChatGPT דורשת משאבי חישוב משמעותיים, מומחיות בלמידת מכונה וגישה למערכי נתונים גדולים.
התהליך של אימון AI שימושי במיוחד למינוף מודלים קיימים שהוכשרו מראש ולכוונן אותם על מערכי נתונים קטנים יותר עבור משימות ספציפיות, במקום אימון מאפס.