מה זה גוגל?
גוגל מנוע החיפוש הטוב ביותר ששולט כיום בכל העולם, כמובן שהוא פופולרי בכל המדינות המאפשרות לו להיות חוץ מכמה מקומות בודדים למשל בסין ששם מנוע החיפוש ביידו אבל המשטר עדיין בחלקו סוג של קומוניסטי.
ויש עוד כמה מקומות אבל מעל 95% ממדינות העולם אפשרו לגוגל להיות הטוב ביותר.
מנוע החיפוש הוא בעצם אתר אינטרנט עם מנגנון חיפוש בכל רחבי האינטרנט (חוץ מהדארקנט).
כל יום מעל מאות מיליוני מבקרים \ גולשים באתר ועל פי הערכה מעל 3 מיליארד בקשות לחיפוש נשלחות לאתר מידי יום.
המפתחים במקור \ של המקור היו לארי פייג’ וסרגיי ברין במסצ’וסטס במכון הטכנולוגי שהוא המקביל לטכניון בישראל.
גוגל האתר ובמקביל המנוע קם ב1997 15 בספטמבר ועושה שימוש בשפות התכנות C וC++ כמו גם פייתון.
אפשר לראות את גוגל כתוכנה אינטרנטית \ וובית שמטרתה חיפוש במאגרי מידע בכל העולם אבל לא רק, מעט יודעים שגוגל מאפשרת באמצעים שדורשים ידע גם גישה למאגרי מידע שלא כולם פתוחים לציבור.
נדרש ידע מקצועי במחקר DATA MINING לצפות ואפילו לשנות מאגרים אישיים יותר אפילו של משתמשים כמו לדוג’ של גולשים במחשבם הפרטי דוג’ שימוש בcookies שנשמרות בכל דפדפן של גולש.
איך מקדמים במנועי חיפוש אחרים ולא רק בגוגל?
בעלי עסק, יש לכם חברה פעילה, מחפשים לקוחות?
לפעמים נראה שכל החיים זה סוג של ‘מנוע חיפוש’ אחד גדול: מחפשים עניין, מחפשים אהבה, מחפשים הצלחה, מחפשים בן זוג, כל הזמן רוצים להתקדם, רוצים עוד.
גוגל נראה לנו היום הכי מובן מאליו כפלטפורמה לאיתור רוב מה שאנחנו מחפשים, כפתור ישיר אל ספק-תוכן שזורם בשבילנו בקלות כמו מים בברז.
אבל שנים לאחור הוא היה בבחינת פיתוח גאוני ופריצת דרך לפתרון בעיה רצינית: חיפוש ברשת שהיה אז מסורבל, מעצבן, לא נגיש, לא זריז.
גוגל ‘הנפיק’ לנו את התרופה.
לא הרבה יודעים, אבל יש מנועי חיפוש מאוד חזקים נוספים, לא גוגל, שנמנים עם חמשת מנועי החיפוש המובילים בעולם, ביניהם:
- בינג
- יאנדקס
- ביידו
יש סוגים שונים של מנועי חיפוש ברשת, ביניהם
- מנוע חיפוש מבוססי סריקה
- מנוע חיפוש מופעל בידי אדם-מפעיל
- מנוע חיפוש היברידי
מיהם המתחרים של גוגל בעולם?
בעיקר לפי מדינות.
- ביידו baidu and soso בסין ובאזור המזרח הרחוק בכללי.
- naver ו daum בעיקר בדרום קוריאה.
- יאנדקס\yandex ברוסיה\ברית המועצות לשעבר כולל מדינות צמודות.
- seznam.cz בצ’כיה.
- qwant בצרפת.
- yahoo ביפן.
בטאיוואן ובחלק מארה”ב השימוש בבינג bing קטן אבל משמעותי.
יש מנועי חיפוש כאילו פרטיים שלא משוייכים לשום אזור או מדינה והגישה אליהם היא דרך הרשת האפלה, הדארקנט darknet.
השימוש בבינג בארה”ב כמנוע דיפולטיבי למערכות הפעלה ווינדוס הוא כרבע מהשימוש בגוגל.
קצת על גוגל ישראל
גוגל – חברת טכנולוגיה רב לאומית המתמחה בשירותים ומוצרים הקשורים לאינטרנט, כולל חיפוש, מחשוב ענן, תוכנה וטכנולוגיות פרסום מקוון.
לגוגל משרדים ופעילות במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ישראל.
הפעילות הישראלית של גוגל ממוקמת בתל אביב ובחיפה, והחברה מעסיקה מספר לא מבוטל של עובדים בארץ.
המוצרים והשירותים של גוגל, לרבות חיפוש, מפות ופרסום, נמצאים בשימוש נרחב בישראל וברחבי העולם.
Google Translate שירות תרגום שפה מקוון בחינם שפותח על ידי Google.
זה יכול לתרגם טקסט, מילים ודפי אינטרנט משפה אחת לשפה אחרת. Google Translate תומך במגוון רחב של שפות ויכול לתרגם בין יותר מ-100 צמדי שפות שונים.
כדי להשתמש ב-Google Translate, אתה יכול לבקר באתר בכתובת translate.google.com או להשתמש באפליקציה לנייד, הזמינה עבור מכשירי אנדרואיד ו-iOS. כל שעליך לעשות הוא להזין את הטקסט שברצונך לתרגם בשדה הקלט, לבחור את השפות שברצונך לתרגם ביניהן ולחץ על כפתור “תרגם”. הטקסט המתורגם יוצג בשדה הפלט.
Google Translate הוא כלי שימושי לתרגום מהיר של כמויות קטנות של טקסט או לקבלת מושג כללי על המשמעות של טקסט בשפה אחרת. עם זאת, חשוב לציין שתרגום מכונה לא תמיד מושלם ולעיתים יכול לייצר תרגומים לא מדויקים או לא הגיוניים. לתרגומים מדויקים יותר, לרוב עדיף להשתמש בשירותיו של מתרגם מקצועי.
מנוע חיפוש יאנדקס (איך אומרים ‘גוגל’ ברוסית?)
בישראל רוב הציבור לא מכיר ‘ענקי חיפוש’ וקידום מקבילים ל’גוגל’, אבל כאמור יש בעולם כמה כאלה.
סרגיי ברין ולארי פייג’ הם לא הגאונים היחידים בתחום. קחו למשל, את Yandex מנוע חיפוש רוסי, הרביעי בגודלו בעולם (נולד בשנת ) 2015 שעיקר הפעילות בו בקרב גולשים מרוסיה וטורקיה.
הראשון שאפשר חיפוש ברשת בכתב קירילי (רוסית) אתם מוזמנים לנסות אותו: תחפשו ‘הכלה מאיסטנבול’ ותראו מה עולה שם (אז מה אם אתם לא בקטע של טלנובלות!?) יש לו אפילו דומיין ישראלי yandex.co.il ומה שיותר מפתיע, זה שהוא מנוע חיפוש עם רגישות חברתית:
מותאם גם לגלישה של כבדי ראייה ומוגן מפני גלישה של ילדים באתרים אסורים (שכוללים ביטויי אלימות, סקס, פדופיליה, פשע, רצח) תדמיינו את פוטין מחפש שם מילות מפתח כמו: ‘שלום עולמי’…
הענק הסיני ממציא לנו פטנטים: מנוע חיפוש Made in china
קבלו את ‘ביידו’ מנוע חיפוש נוסף, תוצרת סין, שגם בו ניתן לבצע קידום ועדיין איננו מוכר מספיק בארץ.
מה חשבתם, שמי שהנפיקו לנו את ‘עליבאבא’ ו’עליאקספרס’ יישבו בשקט?!
רובין לי הוא אחד הטייקונים הצעירים בסין, מייסד Baidu 2002 שעשה את זה בענק בבייג’ין.
בפלטפורמה שלו (שהיא רק אחת ממוצרים טכנולוגיים נוספים בבעלותו) נרשמים יותר מחמישה מיליארד חיפושים בשנה.
איך אומר השיר שלנו “מיליארד סינים לא טועים”?! זה כנראה נכון.
מה המטרה של מנועי חיפוש כמו גוגל בינג ועוד אחרים?
כל מנועי החיפוש קיימים לטובת הגולשים במטרה שימצאו את התוצאות הרלוונטיות הטובות ביותר בחיפוש.
מה קורה כשגולשים לא מוצאים מה שחיפשו?
אם גולש חיפש משהו בנושא שמעניין אותו אבל לא ממש קיבל תשובה אלא סתם טקסט או חירטוט אותו הגולש לא יחזור לאתר והכי גרוע לא ימשיך לגלוש בו ויחפש באתרים אחרים את התשובה וגם בלי להתכוון ממש יקדם אותם בתוצאות.
גוגל תרגום – תרגום מכל שפה לכל שפה בפחות משנייה.
בגלל מאגר עצום של משתמשים ומאגרי נתונים של כל דוברי השפות בעולם גוגל מצליחה לתרגם בפחות משנייה כל מילה ואפילו חלקי טקסט (לא תמיד ב100% דיוק) כל שפה לכל שפה מוכרת.
תרגום שפה מתמונה עם טקסט –
יש פיתוח שכבר עובד טוב (שנת 2023) שיודע לזהות טקסטים בתמונות ע”י זיהוי פיקסליזציה ואם ישנו מטא דאטה אז גם כן.
פשוט מדביקים תמונה עם טקסט וגוגל תדע לזהות ולבודד את הטקסט ולתרגמו לכל שפה שבוחרים.
תרגום מסמכים עם גוגל תרגום –
ניתן להכניס מסמכים בכל מיני פורמטים מקובלים למשל וורד או pdf והמסמך יתורגם לשפה המבוקשת.
תרגום אתרים –
אם אין באתרים טכנולוגיה של כמה שפות דהיינו אם האתר אינו דו או יותר לשוני גוגל תדאג להציג את האתר בשפה המבוקשת דרך הכלי של התרגום.
גוגל מפות לתכנון מסלולים –
יישום הרשת ובקרוב יכול להיות גם ללא חיבור לאינטרנט מאפשר הצגת מפות בצורת תמונות לווין , תצ”א (צילום מהאוויר).
תצוגת מפות רגילה.
הדמיות תלת מימד של שטחים ומבנים וכל מה שמופיע בצילומי האוויר ואו המפות הרגילות.
צילומי רחובות כגון שירות הgoogle street view.
תכנון מסלולים באמצעות גוגל מפות –
ניתן לקבוע נקודות על המפה ולמדוד את המרחק עם קבלת הצעות לניווט בין הנקודות בדרכי תעבורה שונות.
תכנון מסלולי טיולים ואף מסלולי אופניים דרך המפות.
Google Images שירות חיפוש בבעלות גוגל המאפשר למשתמשים לחפש באינטרנט תוכן תמונות.
הוא הוצג ב-12 ביולי 2001 עקב ביקוש לתמונות של שמלת ורסאצ’ה הירוקה של ג’ניפר לופז שהחיפוש הרגיל בגוגל לא הצליח להתמודד עם. השירות שולב מאז ב-Google Search, מה שמאפשר חיפוש תמונות מתוך חיפוש Google.
כדי להשתמש ב-Google Images, בקר באתר בכתובת images.google.com או השתמש בכרטיסייה ‘תמונות’ בדף החיפוש של Google. לאחר מכן, הזן שאילתת חיפוש הקשורה לתמונה שאתה מחפש, וגוגל תראה לך מגוון תמונות שמתאימות לשאילתה שלך. תוכל גם להשתמש במסנני חיפוש מתקדמים כדי לצמצם את התוצאות, כגון לפי גודל, צבע, סוג ועוד.
תמונות Google היא דרך נוחה לחפש ולמצוא תמונות באינטרנט. עם זאת, חשוב לציין שלא כל התמונות באינטרנט הן חופשיות לשימוש, ועליכם לכבד תמיד את זכויות היוצרים של אחרים בעת שימוש בתמונות מהאינטרנט.
מפות גוגל שירות מיפוי אינטרנט שפותח על ידי גוגל.
הוא מציע תמונות לוויין, מפות רחובות, תצוגות פנורמיות של 360 מעלות של רחובות, תנאי תנועה בזמן אמת ותכנון מסלול לנסיעה ברגל, ברכב, באופניים או בתחבורה ציבורית. מפות גוגל זמין באינטרנט וכאפליקציה לנייד עבור מכשירי אנדרואיד ו-iOS.
כדי להשתמש במפות Google, בקר באתר בכתובת maps.google.com או פתח את האפליקציה לנייד. לאחר מכן, הזינו כתובת או שם מקום בשורת החיפוש, ומפות גוגל תציג לכם מפה של האזור, יחד עם מגוון אפשרויות כיצד לנווט לשם. אתה יכול לקבל הנחיות לנהיגה, רכיבה על אופניים, הליכה או תחבורה ציבורית, ותוכל גם לראות תנאי תנועה בזמן אמת והערכות לכמה זמן ייקח להגיע ליעד שלך.
מפות גוגל מציעה גם מגוון תכונות אחרות, כגון היכולת לחפש עסקים ונקודות עניין בקרבת מיקומך, להציג תמונות לוויין ותצוגות רחוב, וליצור ולשתף מפות מותאמות אישית עם אחרים. זהו כלי בשימוש נרחב ושימושי לקבלת הנחיות ולחקור מקומות חדשים.
Google Scholar שירות דרך החיפוש המאפשר למשתמשים לחפש ספרות אקדמית, לרבות מאמרים, תזות, ספרים, תקצירים וחוות דעת של בית משפט.
הוא פותח ומתוחזק על ידי Google, והוא זמין באינטרנט בכתובת scholar.google.com.
Google Scholar מכסה מגוון רחב של דיסציפלינות ומקורות, כולל כתבי עת אקדמיים, כנסים, ספרים וסוגים אחרים של ספרות אקדמית. זהו כלי שימושי עבור סטודנטים, חוקרים וכל מי שמחפש מידע אקדמי בנושא ספציפי.
כדי להשתמש ב-Google Scholar, פשוט הזן שאילתת חיפוש הקשורה לנושא שבו אתה מתעניין, ו-Google Scholar יחזיר רשימה של מאמרים רלוונטיים וספרות אחרת.
אתה יכול להשתמש במסנני חיפוש מתקדמים כדי לצמצם את התוצאות, כגון לפי תאריך פרסום או שפה, ותוכל גם להשתמש במרכאות כדי לחפש ביטוי מדויק.
Google Scholar מספק גם כלי ציטוט המאפשר לך לצטט בקלות מאמרים ומקורות אחרים במחקר שלך.
Google Meet פלטפורמת ועידת וידאו שפותחה על ידי גוגל.
הוא נועד לאפשר לאנשים להיפגש ולשתף פעולה מרחוק, תוך שימוש במגוון תכונות כגון וידאו בזמן אמת, אודיו ושיתוף מסך. Google Meet זמין באינטרנט וכאפליקציה לנייד עבור מכשירי אנדרואיד ו-iOS.
כדי להשתמש ב-Google Meet, תזדקק לחשבון Google. לאחר מכן תוכל לבקר באתר בכתובת meet.google.com או לפתוח את האפליקציה לנייד ולהיכנס באמצעות חשבון Google שלך.
משם, תוכל ליצור פגישה חדשה או להצטרף לפגישה קיימת על ידי הזנת קוד הפגישה או כתובת האתר.
אתה יכול להזמין אחרים להצטרף לפגישה על ידי שליחת קישור או הזמנה בדוא”ל.
במהלך סשן של Google Meet, אתה יכול לראות ולשמוע משתתפים אחרים בזמן אמת, ותוכל גם להשתמש בתכונת שיתוף המסך כדי לשתף את המסך שלך או אפליקציה ספציפית עם אחרים.
אתה יכול גם להשתמש בתכונת הצ’אט כדי לשלוח הודעות למשתתפים אחרים.
Google Meet הוא כלי שימושי לפגישות מרחוק, שיעורים מקוונים וסוגים אחרים של עבודה משותפת.
תוכנות עזר של כרום לקידום עם AI
- ChatSonic
- TweetGPT
- Prometheus
- YouTube Summary with ChatGPT
- Summarize
- ReaderGPT
- Merlin
- ShareGPT
- Fancy GPT
- ChatGPT Prompt Genius
- ChatGPT for Google
- ChatGPT Writer
- WebChatGPT
- Engage AI
- Talk-to-ChatGPT
מהם זחלנים? webcrawlers
משנת 1994 גוגל החלה לעשות שימוש בפיתוח שנקרא web crawler שהיה פריצת דרך בכריית מידע ששילב טקסט במידע הנשלף מהאתרים ונתן יחס מיוחד לטקסט.
אפשר לומר שב1994 החל לעבוד האלגוריתם שעד לרגע זה ממשיך להתפתח ולהתעדכן.
הזחלנים \ webcrawlers מעבירים את כל מה שהם מוצאים בסריקות לחלק ראשון מתוך התהליך שנקרא האינדקס.
יש כמה חלקים לתהליך האינדקס!
חלק ראשון:
מציאה של תוכן ושליחתו לגוגל למחסן.
שלב שני:
עיבוד התוכן במחסן\הארכיב.
שלב שלישי:
מיקום התוכן חלק ראשון הערכה ראשונית בתוצאות החיפוש של דפי התוצאה.
שלב רביעי:
השוואת המיקומים לאתרים דומים בנישה ומיקומים סופיים שמתעדכנים כל יום וכל רגע.
קידום אורגני בישראל
קידום אורגני מתייחס לשיטות לקידום מוצר או שירות שהן טבעיות או ללא תשלום.
כמה דוגמאות לקידום אורגני בישראל עשויות לכלול:
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO):
זה כולל אופטימיזציה של האתר והתוכן כדי לדרג גבוה בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPs) עבור מילות מפתח רלוונטיות.
שיווק במדיה חברתית:
על ידי יצירה ושיתוף של תוכן בעל ערך בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין, אתה יכול למשוך עוקבים ולקוחות פוטנציאליים.
שיווק תוכן:
על ידי יצירה ושיתוף של תוכן בעל ערך, אינפורמטיבי ורלוונטי, כגון פוסטים בבלוג, מאמרים וסרטונים, אתה יכול למשוך קהל יעד ספציפי ולרתום אותו.
שיווק משפיעים:
על ידי שיתוף פעולה עם משפיענים בתעשייה או בנישה שלך, אתה יכול להגיע לקהל גדול יותר ולהגביר את המודעות למותג.
חשוב לציין שקידום אורגני דורש זמן ומאמץ כדי להיות אפקטיבי.
מידת הרלוונטיות של התוכן באתר לגולשים קובעת את מיקום האתר באופן סופי כאמור לאחר השלבים ובמיוחד בשלב הרביעי ואחריו.
מה זה קידום במנועי חיפוש?
פעולה מהסוג הזה מבוצעת לרוב על ידי עסקים וחברות על מנת לקדם את העסק שלהם ואת אתר האינטרנט שלהם לרמת חשיפה ומודעות ציבורית גבוהה ככל שניתן.
המטרה הראשונה היא לגרום לעסק/לאתר לעלות בין הראשונים בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש.
כמובן שפעולת הקידום יכולה להיות למען מטרות מגוונות, ביניהן:
- פרסום ממומן
- מיתוג
- מיצוב
- שיווק
- מכירות
- הזמנה לאירוע בשטח
- השקה
- יציאה למבצע
- הנעה לפעולה (לגרום ללקוח לבצע איזושהי פעולה לטובת העסק, למשל קנייה)
מה גולשים מחפשים?
בדר”כ משתמשים מחפשים מידע שימושי ועדכני למשל זמני טיסות או סרטים ואו מסעדות כמו כל מוצר שרוצים לקנות למשל מחירים של משהו לפני שקונים.
מה הכי חשוב לגולשים כשמחפשים משהו בגוגל?
למצוא מה שחיפשו ולא להיתקל בעוד אתר שנראה בדיוק או בערך אותו דבר כמו באתרים אחרים שאולי לא היו רלוונטיים למה שהגולש חיפש.
מה החסרונות ואו המגבלות של מנועי חיפוש?
מנועי חיפוש הם בסה”כ תוכנות ולא בני אדם וזו הסיבה שהשיפוט או ההחלטה של מנועי חיפוש לדרג תוצאות היא לא תמיד ההוגנת או הנכונה ביותר בעיניים של הגולשים.
דוגמאות לבעיות ופתרונן בתהליך קידום לגיטימי:
טקסט נגיש רק לאחר התחברות –
תיאור רלוונטי שיהיה קל לגולשים להבין שהגיעו למה שחיפשו במיוחד אם מדובר בדפים שאולי לא ברורים או נגישים.
מולטימדיה שלא קריאה עבור תוכנה (סרטון, תמונה) –
תיאורים טובים וcaption.
השמטת מילים חשובות בכתיבה –
חשוב שבכל דף תופיע המילה שאותה רוצים לקדם אבל גם חשוב שתהיה מאוד רלוונטית לכל התוכן בעמוד או לרוב התוכן בעמוד.
מה אומר מקדם אתרים כמוני?
קידום אתרים אורגני מתייחס לתהליך של שיפור דירוג האתר בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPs) באמצעות טכניקות העומדות בקנה אחד עם הנחיות מנוע החיפוש, במקום שימוש בשיטות בתשלום כגון פרסום בתשלום לפי קליק (PPC).
שיטות המשמשות לעתים קרובות בקידום אתרים אורגני:
- מחקר מילות מפתח: זיהוי ומיקוד של מילות מפתח הרלוונטיות לעסק ולקהל היעד יכול לעזור לשפר את הנראות של האתר.
- אופטימיזציה בדף: שיפור של אלמנטים שונים של הדפים הבודדים של האתר, כגון תגי הכותרת, תגי הכותרת ומטא תיאורים, כדי להפוך אותם לאטרקטיביים יותר עבור מנועי החיפוש והמשתמשים.
- יצירת תוכן ואופטימיזציה: יצירת תוכן איכותי ובעל ערך המתייחס לצרכים ולאינטרסים של קהל היעד יכולה לעזור לשפר את דירוג האתר ב-SERPs. חשוב גם לבצע אופטימיזציה של התוכן למילות המפתח שאליהן אתה ממקד.
- בניית קישורים: (למרות שגוגל אוסרת ומענישה על פעולה זו), לגרום לאתרים אחרים לקשר חזרה לאתר יכול לעזור לשפר את הדירוג שלך ב-SERPs, שכן מנועי החיפוש רואים בקישורים הבעת אמון בתוכן. עם זאת, חשוב להתמקד בבניית קישורים טבעיים ואיכותיים במקום לעסוק בטקטיקות שעלולות להיחשב כספאם או מניפולטיביות.
- קידום אתרים on page :
- אופטימיזציה של ההיבטים הטכניים של האתר, כגון מהירות האתר, היענות לנייד ויכולת הסריקה, כדי להבטיח שמנועי חיפוש יוכלו לגשת בקלות לתוכן האתר ולהבין אותו.
יש שני סוגים מרכזיים של קידום במנועי חיפוש
קידום בגוגל אורגני – על ידי פרסום מאמרים, כתבות תדמית באונליין, מדריכים, טיפים, מידע שימושי (צד ימין בד”כ)
קידום ממומן – על ידי פעולות פרסום בתשלום: קמפיין מודעות, באנרים, Adwords (למעלה ובצד שמאל)
שתי דרכים מרכזיות באמצעותן מנועי החיפוש מעלים את תוצאות החיפוש
- תוצאות אורגניות שמועלות בעקבות מילות החיפוש שהגולש ציין
- תוצאות שעולות בעקבות פרסום ממומן: מודעות, קישורים ממומנים
אופטימיזציה – מילת מפתח בעולם הקידום
כל עסק שרוצה להיות ב’נבחרת’ של מנועי החיפוש המובילים חייב להשקיע בפעולות קידום, ביניהן קידום אתרים.
מהלך מסוג כזה מבוצע רק בידי איש מקצוע מיומן (למשל מקדם אתרים) שמכיר את כל ה’שבילים’ וה’סמטאות’ של הרשת ויודע מה יניע קידום איכותי לאתר ולעסק.
קידום שמביא תוצאות, לא (רק) הוצאות. ככל שאתר אינטרנט מסוים פופולרי יותר ברשת ( (PageRankכך הוא זוכה לבונוסים באינדקס ובאופטימיזציה.
תהליך האופטימיזציה מתייחס גם לגורמים טכניים שחייבים להיות בנויים נכון מההתחלה, הן באתר האינטרנט של העסק והן בפעולות שמתבצעות לקידומו ברשת. ביניהם:
- מילות מפתח
- דפי תוכן
- נראות נכונה של דפי האתר
- שילוב מילות חיפוש בטקסטים שבאתר
- מבנה גריד גרפי נכון לאתר מבחינת אופטימיזציה
- קישורים
- דומיין חזק
- תגי מטא מותאמים
- תגי HTML
- טקסט מודגש
מה אנחנו מחפשים במנועי חיפוש?
מה לא מחפשים שם?!
מידע, שירותים, בעלי מקצוע, סלבס, קניות, כתובות, עסקים, רהיטים, אופנה.
כמעט כל מדינה בכל סוף שנה אזרחית מפרסמת את האובייקטים שהאזרחים שלה הגולשים חיפשו הכי הרבה ברשת בשנה שחלפה.
כמעט תמיד מדובר בשמות של פוליטיקאים, סלבס ובעניינים הקשורים לבריאות-רפואה, ובשנתיים האחרונות כוכבת-חיפוש כמעט ברמה של רוקסטאר היא…הקורונה.
תוצאות החיפוש של גוגל
מהו אלגוריתם הסריקה?
איך הוא עובד אף אחד לא יודע אבל ניתן לנבא חלקים ממנו.
כל התוצאות המופיעות בserp \ search engine result pages נבדקים מידי פעם
ומראש ברמה בסיסית אחר תוכנות מזיקות או אתרים שיכולים להזיק למשתמשים \ לגולשים
ורק אז מופיעות התוצאות, היה והתגלו נוזקות למינהן גוגל תציג את האזהרה באזור התוצאות איפה שהdescription התיאור.
שלב נוסף בהצגת התוצאות של אתרים שאולי נפגעו או ניזוקו מתוכנות מזיקות
תתקבל אזהרה בכניסה לאתרים שנקרא גם אזהרת דפדפנים כגון:
אתר זה מסוכן האם אתה בטוח שברצונך להמשיך?
שלב שלישי:
התוצאות של האתר שניזוק ייעלמו \ יוסרו מדפי התוצאות של גוגל.
אשמח לקבל כל שאלה או בקשה או אפילו תגובה לתוכן
אנא הקליטו את הבקשה או שאלה בקול רם וברור ולא לשכוח בבקשה בהקלטת ההודעה להשאיר פרטים שנוכל לחזור אליכם, מייל או טלפון או מסנג'רבבקשה לאשר שימוש במיקרופון להקלטה
שגיאת מיקרופון
בבקשה לאשר הרשאת \ אישור שימוש במיקרופון
בבקשה להשאיר את ההודעה בקול רם, לא לשכוח להשאיר פרטים לחזרה אליכם
00:00
איפוס ההקלטה מהתחלה
האם למחוק את ההקלטה ולהתחיל מחדש?
אופססס , משהו השתבש
משהו השתבש , בבקשה לנסות שוב וללחוץ על הכפתור ולהקליט מהתחלה
תודה
איך לכתוב תוכן טוב במאמר עבור SEO
כתיבת תוכן טוב לקידום אתרים כרוכה ביצירת תוכן שהוא גם שימושי וגם אינפורמטיבי עבור הקהל תוך שילוב מילות מפתח וביטויים שקהל היעד מחפש.
טיפים לכתיבת תוכן מנצח לקידום בגוגל:
זהה את קהל היעד:
- למי אתה כותב?
- מה האינטרסים והצרכים שלהם?
- אילו שאלות או בעיות הם מנסים לפתור?
מחקר מילות מפתח וביטויים:
השתמש בכלי מחקר מילות מפתח כדי למצוא מילות מפתח וביטויים שקהל היעד מחפש. שלבו את מילות המפתח והביטויים הללו בתוכן, אך הקפידו להשתמש בהם באופן טבעי והימנעו ממלא יתר.
יצירת תוכן בעל ערך ואינפורמציה:
התמקד ביצירת תוכן שימושי ואינפורמטיבי עבור הקהל.
השתמש בכותרות משנה ובנקודות תבליטים:
חלק את התוכן שלך לקטעים קלים לעיכול באמצעות כותרות משנה ונקודות תבליטים.
המטרה להקל על הקוראים לסרוק ולקרוא את התוכן.
וזה יעזור למנועי החיפוש להבין את המבנה והתוכן של הדף.
בצע אופטימיזציה של הכותרות והמטא-תיאורים:
ודא שהכותרות והמטא-תיאורים משקפים במדויק את התוכן בדף וכוללים את מילות המפתח.
מה זה “יותר מזל משכל” בדף הבית של גוגל?
פחות מאחוז ממשתמשי גוגל עושים שימוש בפיצ’ר הזה של גוגל.
חיפוש באמצעות הלחצן מעביר את הגולש ישירות לאתר שמופיע ראשון בתוצאות האורגניות בגוגל
בלי לראות פרסומות או אתרים אחרים, גוגל בעצם מפסידה מהפיצ’ר ושוקלת כבר שנים לבטלו.
שאלות נפוצות על גוגל
למה גוגל מוצג כשאני מחפש אבל בשפה אחרת ממה שאני מחפש?
לגוגל יש שיטה שנקראת http accept language header בשביל להחליט מה תהיה השפה של האתר, כל דפדפן יכול להחליט לבד כברירת מחדל מה וכמה שפות תוצגנה.
איך מגיעים לדף הבית אבל באנגלית אם אני גולש בעברית?
מתחת לשורת החיפוש יש את האופציה English ופשוט לוחצים על זה.
מה זה אותיות ותווים מיוחדות בחיפוש של גוגל?
מומלץ מאוד לדייק בניסוח גם של סימנים בשורת החיפוש , גוגל מאוד רגישה לאיות נכון ותקין.
כמה שפות מוגדרות במנוע של גוגל?
כל הזמן נוספות שפות חדשות ומתעדכנות וניתן לשלוט בהן בהגדרות של דף החיפוש.
איך מציעים לגוגל שיפור איות או תרגום?
ניתן לשלוח לגוגל במייל לכתובת help@google.com
את ההצעה לתיקון או שינוי בתוצאות שלדעתכם נכון יותר.
איך לבטא גוגל?
בדיוק כמו שזה נראה ונשמע.
שאלות שימושיות בחיפושים של גוגל
איך מחפשים ביעילות בתוצאות החיפושים?
מחפשים בדיוק מה שרוב הגולשים היו מחפשים אם יחפשו באותו נושא שרוצים ולא רק איך נראה למישהו אחד.
איך מסירים את ההיסטוריה של החיפושים כשרוצים חיפוש נקי וחדש מזיכרון הדפדפן?
ניתן בהגדרות הדפדפן למחוק את היסטוריית הגלישה או החיפושים.
מהו הסדר הנכון שתוצאות החיפוש מופיעות בדפי התוצאות?
האלגוריתם של גוגל מורכב מהמון פרמטרים למשל פעם היה ניקוד ציון לדפים שנקרא page rank – pr אבל כיום יש עוד המון פרמטרים ואף אחד לא יכול לדעת את כולם.
איך שולטים ברובוגוגל שיסרוק רק מה שאני רוצה שיסרוק?
דרך הקובץ robots.txt.
איך רובוגוגל מתייחס לדפים עם קישורים שבורים?
לרוב תהיה בעיית אינדוקס בדפים עם קישורים שבורים.
אם אני אומר לגוגל בקובץ הrobots לא לסרוק הוא יכבד את זה?
גוגל לא מתחייבת לכבד את בקשת הrobots.txt ועלולה לסרוק את מה שלא תמיד רוצים שלא ייסרק.
רובוגוגל = בוט מסויים של גוגל.
איך מודיעים והאם צריך לדווח על דפים שלא קיימים כי מחקתי או משהו אחר?
בכל עדכון אלגוריתם של גוגל התוצאות של קיימות יימחקו ואם לא רוצים לחכות משתמשים בכלי של גוגל שנקרא disavvow tool אבל בזהירות.
איך מגישים מפת אתר או כמה דפים \ כתובות באתר ביחד?
דרך הsearch console יש אפשרות לשלוח לגוגל מפת אתר אם כתובות שרוצים בדיוק מה לאנדקס ומה לא.
למה גוגל לא מוסיפה לאינדקס מה שאני רוצה?
גוגל לא חייבת ולא מוסיפה כל תוכן אלא רק מה שהיא חושבת שיכול לתרום ותקין לגולשים.
כמה זמן לוקח לאנדקס כתובת בגוגל?
בין שעה ל24 שעות במידה והכל תקין וראוי להופיע בתוצאות ע”פ רלוונטיות לגולשים.
כמה זמן לוקח להכניס את הדף מהאתר שלי לתוצאות החיפוש?
אם הכל תקין בערך כמה שעות ותלוי בתדירות האינדוקס.
מהו האינדקס – אינדקס האתרים של גוגל?
האינדקס הוא המקום שבו גוגל מציגה תוצאות של כל האתרים שהיא מצאה וראויים להיות בתוצאות שלה.
למה כותרת העמוד שהכנסתי לא מופיעה כך בתוצאות?
גוגל תיקח מהאתר או מדף כלשהו רק מה שרלוונטי לדעתה לגולשים.
איך אני מונע מגוגל להשתמש בזיכרון המטמון שלו?
ניתן לחסום תוצאות דרך קובץ הrobots הרובוט או דרך קובץ htaccess בשרתים מסויימים.
איך חוסמים את הרובוט של גוגל מהאתר או חלק ממנו שאני לא רוצה שייסרק?
דרך קובץ הrobots.txt , פשוט מוסיפים לקובץ הטקסט שמגישים לגוגל את השורה של הכתובת שאותה לא רוצים שגוגל תכניס או תכלול בתוצאות.
איך אני מוסיף אתר דרך שימוש ברובוגוגל?
דרך submit url שנמצא בתוכנת החינם של גוגל שנקראת search console או בעברית מנהל האתרים של גוגל.
איך מורידים או מוחקים תוצאה שמופיעה בגוגל?
אם התוצאה לגיטימית וטובה לגולשים לרוב גוגל לא תסיר אותה אבל ניתן לבקש דרך הsearch console להסיר תוצאה מסוימת או את כל האתר.
כמה גוגלבוטים יש לגוגל?
כפי הנראה אלפים ואף אחד חוץ מגוגל לא יודע בוודאות.
מבחינת סוגי בוטים או ייעוד יש כמה עשרות.
(user agent שונים)
רגע.. טוען את השאלות...
קידום חנות וירטואלית אינטרנטית אונליין
קידום כל עסק בתוצאות של גוגל תלוי בכמה גורמים, להלן רשימה קצרה:
כמה מוצרים יש בחנות?
מהי התנהגות הגולשים ואם יאהבו את החוויה באתר?
באיזו מהירות ניתן להגיע לקנייה כי לפעמים תהליך הקנייה מסובך לחלק מהגולשים.
האם האתר מהיר מהתחרים שמוכרים את אותו המוצר?
האם המחיר אטרקטיבי יותר?
מה כמות התוכן שאמור לעזור לגולשים להתנהג בחנות אחרת למשל האם מצורפים מדריכים וסרטונים?
האם האתר סמכותי ויש לו מיקום פיסי בגוגל ביזנס?
האם קיים באתר תקנון ומדיניות החזרים במידה והלקוחות לא מרוצים?
האם יש משלוחים וכמה מהר וקל ניתן לנווט
לחנות למשל מערכת משלוחים קלה ואו waze ועוד דרכים שנועדו לתת לגולשים חווית משתמש טובה?
בניית אתרים לקידום אורגני מצליח
בניית האתר או חנות אינטרנטית בגוגל מומלץ לקבל ליווי עוד בזמן הבנייה או אפילו לפני בניית האתר
כי לאחר שהאתר בנוי ברוב המקרים יעלה לא מעט לתקן ולהתאים לקידום או יותר נכון לרצון של גוגל כל מיני פרמטרים באתר למשל נוחות משתמשים.
סוד ההצלחה שלי
כמה עולה חנות באינטרנט?
הסיפור המלא של משה (הסיפור מדגים עד כמה חשיבה שונה יכולה לסייע ואף לגרום לניצחון של מקדמי אתרים אחרים שלא קראו את הסיפור של משה)
סיפור חיים קצר על משה ועל הרלוונטיות לרשת חנויות באינטרנט.
משה התחיל את חייו בבי”ח זיו בצפת, השנה הייתה 1970, חודש אוגוסט היה חם עם לחות בדיוק כמו בשנת 2019 , לא היו מזגנים, לאמו ברכה ולאביו מנשה היו עוד שלושה ילדים. (ברוך 6, ניר 8 ושלומי 12 )
הם חיו להם בצנעה ובצמצום בכפר התימנים ליד לוד.
סקרנות- אחת התכונות הכי חשובות ליזמות במיוחד כשמדובר באתרי חנויות באינטרנט.
- משה גילה עוד בילדותו לפני גן חובה סקרנות יוצאת דופן, כשילדים היו עומדים בתור לקבל גלידה בגן משה היה מסתכל על המקום ממנו היו באים הגלידות.
- הגלידות היו מונחות מאחורי הגננת בתיק אדום וכל פעם ילד אחר בתור לגלידה היה ניגש ומקבל, משה התעניין בתיק יותר.
- מס’ עובדות :
- התיק לא היה מגיע כל יום או בימים קבועים אבל כשהיה מגיע משה היה שם לב וממהר לתפוס לעצמו תור , משה למד על החוקיות (תכונה חשובה לקידום אתרים) . .
- יום חלוקת הגלידה כלל מס’ סוגי התנהגות של הגננת והעוזרת שלה ורק משה שם לב לפרטים הקטנים האלו.
- ביום הגלידה הגננת הייתה מזכירה את הגלידה ומי שלא יתנהג יפה לא יקבל גלידה. (רמז שני)
- דליה עוזרת הגננת הייתה מגיעה מאוחר עם תיק הגלידה אז אם באים בבוקר ודליה איננה זה אומר שעוד מעט יהיו גלידות (רמז שלישי)
- ביום קבלת הגלידה לא היו פעילויות מלכלכות כמו יצירה וצבעים (רמז רביעי- הלוגיקה של הגננת הייתה פחות ניקיונות לפני חלוקת הגלידה)
- ביום הגלידה בארוחת הבוקר לא היה שום דבר מתוק ואפילו לא פירות. (רמז חמישי)
- הרמז השישי היה החזק מכולם :
- ביום הגלידה הגננת הייתה עצבנית יותר כי מחלק הגלידה היה הגרוש שלה וזה לא נגמר יפה אבל עדיין היה מכניס אותה לסטרס וחוסר סבלנות אז ביום הגלידה המשמעת כולה הייתה חזקה יותר. (טונים , תנועות , חוסר סבלנות , פחות חיוכים ) .
"לא צריכים להבין את העולם, אלא צריכים להתאים את עצמנו אליו." "מי שחושב לא מפסיק לשאול." "לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת חשיבה שהשתמשנו בה כשיצרנו אותן."
"בתיאוריה – יודעים הכל אבל שום דבר לא עובד. בפועל – הכל עובד אבל לא יודעים למה."
אלברט איינשטיין ציוץ