מי אני? כותב המאמר
מייקל אנג'ל
קידום אתרים בגוגל שונה ומיוחד

סקירת שינויים : האלגוריתמים של גוגל לדירוג.

איך מזהים פגיעה?

  • הסימן הכי חזק הוא ירידה כואבת במיקומים ברוב מילות המפתח החשובות.
  • כמות הדפים שנמצאים בתוצאות ירדה דרמטית.
  • כמות התנועה ירדה מעל 50% ולא עולה בחזרה לאחר שבועיים עד חודש.
כשהאתר נפגע מעדכון אלגוריתם בגוגל
כשהאתר נפגע מעדכון אלגוריתם בגוגל

26 אפריל 2024 – גוגל מודיעה שסיימה שינויים שנוגעים לעדכון האחרון

עדכון מרץ 2024 הסתיים, מה זה אומר?

בקצרה בלי חפירות:  (בעצם חפירה קצרה) 

תוכן ברמה נמוכה (לגולשים) למשל

תוכן לא מקורי – 

תוכן מלאכותי AI או שכתוב (לקחת תוכן מאנגלית ולתרגם עם קצת עריכה).

תוכן ברמה נמוכה – 

אם נכתב עבור מנועי החיפוש ולא באמת עבור הגולשים אזי ייחשב ברמה נמוכה.

דפים רזים – (אזורי שירות) 

דפים שנועדו להכניס בעיקר כותרת לתוצאות למשל: 

  • עו”ד פלילי בעיר זיבי ליד אשדוד
  • אינסטלטור \ איתור נזילות ראש פינה
  • מנעולן בדרום תל אביב

סיכום

אתרים עם דפים כגון אזורי שירות או שעונים להגדרה “רזים” או שנעשו עם AI בכל סוג של אוטומציה

כל אלו צפויים להיפגע אם לא נפגעו כבר.

עדכון מרץ 2024, השינויים: 

 expired domain abuse – דומיין פג תוקף כדאי לקנות?

יש דעות ישנות של “מומחי קידום” שאם קונים דומיינים ישנים שהייתה או עדיין מקבלים תנועה זה יעזור לקידום של דומיין חדש או יהיה קל יותר להגיע לתוצאות עם דומיין שיש לו היסטוריה \ וותק.

ממה מורכבת תפיסה זו של מקדמי האתרים?

תפיסה שגויה \ טעות – כמה שיותר תנועה כך תוצאות מתקדמות בגוגל אורגני טוב יותר או מהר יותר.

תפיסה שגויה \ טעות –  דומיין עם היסטוריה מקבל עם הזמן קישורים וה”כוח” יעבור לדומיין חדש.

תכלס?

דומיין עם היסטוריה עלול להזיק לקידום, אם ההיסטוריה לא כל כך טובה.

גם אם ההיסטוריה טובה מדובר במניפולציה \ עבירת קידום מפורשת שכל מטרתה היא כאמור קידום והשפעה על מנוע החיפוש \ התוצאות.

עשיתם את זה? צפו פגיעה !

עדכון אלגוריתם מרץ 2024
עדכון אלגוריתם מרץ 2024

scaled content abuse – שימוש בתוכן שמיועד לגוגל ולא לגולשים.

גוגל מצהירה בלי שום ספק, תוכן AI או שנכתב בטכניקות אוטומטיות שונות למשל מערכות לקידום אתרים  הינו אסור אסור אסור, צפו פגיעה !!

שימוש בטכניקות scraping – סוג של ליקוט “גירוד” תכנים ושימוש בהם גם אם “משוכתבים” למשל כאלו שנכתבו מחדש עם החלפת מילים או סדר המילים בטקסט,  צפו פגיעה !

תרגום טקסטים משפות אחרות עם או בלי שכתוב, צפו פגיעה !

ערבול מילים או ביטויים למשל : 

המשפט המקורי : ייעוץ חשבונאי לפיצויים

הטכניקה הפסולה : ייעוץ מקצועי לפיצויים 

העתקת ביטויים שלמים אבל מכמה דפים או אתרים שונים לצורך הרכבת טקסט – צפו פגיעה !

יצירת רשת אתרים : אתרי תמיכה \ אינדקס \ חוות קישורים. (פגיעה

טקסט באיכות נמוכה או דפי תוכן רזים (פגיעה)

אתרי חדשות ללא תוכן ייחודי מקורי וכדאי אפילו בלעדי, אם לא?

פגיעה.

בגדול מדובר בקניית מודעות (עם או בלי קישורים מכל סוג) פרסום מאתרים גדולים במטרה להשפיע על התוצאות האורגניות.

עדכון \ שינוי זה באלגוריתם עוסק ומעמיק בעבירות ספאם.

שימוש במודעות \ קניית כתבות פרסום מאתרים שונים (חזקים עם מוניטין) רק מתוך מטרה להשפיע על התוצאות באורגני (פגיעה)

תוכן ממומן יכול להזיק יותר מלהועיל.

ביקורות מזוייפות באתר או מחוצה לו למשל בשירותי גוגל השונים (פגיעה)

תוכן עם או בלי קישורים לצורך אפיליאייט ללא ערך אמיתי ומחשבה על הגולש, פגיעה!

עדכון אלגוריתם מסוג ליבה מרץ 2023 

March 2023 broad core update

אם נפגעתם במיקומים כדאי  שתבדקו את הדברים הבאים: 

עד כמה התוכן שלכם באתר מקורי או ייחודי, לא חוזר על עצמו כמו באתרים אחרים ונועד לקידום ולא ממש לנוחות ושיפור חווית המשתמשים?

  • האם התוכן איכותי וגולשים ממש יקראו אותו ויעניין אותם?
  •  
  • האם מה שהגולשים חיפשו בגוגל מתאים בצורה טובה ומעלה לתוכן אצלכם באתר?
  •  
  • האם הכותרות קידומיות ונועדו לתמרן את גוגל או שבאמת נועדו לגולשים?
  •  
  • האם יש כותרות או תוכן מטעה או שנוצר לקידום ומטעה גולשים ממה שבאמת טוב להם?
  •  
  • האם גולשים יתנהגו בצורה טובה יותר מההתנהגות באתרים מתחרים בנושא?
  •  
  • האם התוכן יגרום ואו גורם לגולשים לשמור אותו או אפילו לשתף חברים מכרים?
  •  
  • האם ברור למבקרים באתר מי עומד מאחורי התוכן בצורה השקופה ביותר?
הגדרה של אלגוריתם בגוגל
הגדרה של אלגוריתם בגוגל
עדכון אלגוריתם ספאם אוקטובר 2023
עדכון אלגוריתם ספאם אוקטובר 2023
ללמוד קידום שונה
עדכון אלגוריתם מרץ 2023
עדכון אלגוריתם מרץ 2023

אלגוריתמי החיפוש של גוגל הם מורכבים ומתפתחים כל הזמן, אך ישנם כמה גורמים מרכזיים שידועים כמשפיעים על דירוג אתרים בתוצאות החיפוש. 

להלן כמה מהגורמים החשובים ביותר שגוגל לוקחת בחשבון בעת דירוג אתרים:

רלוונטיות הפרמטר הכי חשוב ומשפיע: 

גוגל מנסה להציג תוצאות חיפוש שרלוונטיות לשאילתה של המשתמש. 

כדי לקבוע את הרלוונטיות, גוגל בוחנת את התוכן של דף אינטרנט ועד כמה הוא תואם את מונחי החיפוש של המשתמש.

סמכות אחד הדברים החשובים: 

גוגל נוטה לדרג אתרים שנחשבים סמכותיים ומהימנים גבוה יותר בתוצאות החיפוש. 

סמכותו של אתר אינטרנט יכולה להיקבע על פי איכות וכמות הקישורים החיצוניים המפנים אליו, כמו גם גילו, תוכנו וחווית המשתמש.

חווית משתמש ייחודית בהשוואה לאתרים מתחרים  בתחום: 

גוגל לוקחת בחשבון את השימושיות ואת חווית המשתמש הכוללת של אתר בעת דירוגו בתוצאות החיפוש. 

גורמים שניתן לקחת בחשבון כוללים את מהירות הטעינה של האתר, העיצוב והפריסה, ונוכחות של שגיאות או קישורים שבורים.

מילות מפתח עם נפח חיפוש גבוה ממש לא משפיעות ונכונות להתמקד בהן: 

השימוש במילות מפתח רלוונטיות בתוכן של דף אינטרנט יכול לעזור לשפר את הדירוג בתוצאות החיפוש האורגני. 

עם זאת, חשוב להשתמש במילות מפתח באופן טבעי ובאופן הרלוונטי לתוכן של דף האינטרנט, keyword stuffing  דחיפת מילות מפתח (שימוש במספר מוגזם של מילות מפתח בניסיון לתמרן את דירוג החיפוש) עלולה למעשה לפגוע בדירוג האתר.

אלו הם רק חלק מהגורמים הרבים שיכולים להשפיע על דירוג אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל. 

כדי לשפר את דירוג האתר, חשוב להתמקד ביצירת תוכן איכותי הרלוונטי לקהל, ולהבטיח שהאתר ידידותי למשתמש ומעוצב היטב.

עדכון אלגוריתם תוכן שימושי Helpful Content Update (HCU) 18.08.22

גוגל הכריזה בתאריך ה18 לאוגוסט 2022 על עדכון אלגוריתם חדש שנקרא HCU.

אהלן וסהלן HCU!!!

התוכן הוא המלך היה והינו הדבר החשוב ביותר לקידום אתרים אורגני וכך יהיה גם בעתיד ואף ישתפר בחשיבותו.

מה זה אומר במילים פשוטות ובקצרה?

תוכן “קידומי” – צפו פגיעה!

תוכן שמיועד לגולשים לטובתם והנאתם – צפו לליטופים!

מזה כמה שנים אני טוען (כותב המאמר ובעל האתר מן הסתם) שתוכן יש לכתוב לגולשים והסוד שלי לקידום אורגני הוא התוכן ולא הכמות!!

לא כמות התוכן לא כמות הגולשים ולא כמות הקישורים או איכותם, בעצם כל מה שעושים רוב מקדמי האתרים הוא מה שמשפיע על הקידום האורגני!

מה אפשר לעשות כדי להתאושש מי שייפגע?

המלצה (אובייקטיבית ולא אובייקטיבית) :

נסו לעבור על כל מאמרי האתר ולהבין ולהפנים מהו תוכן שמיועד לגולשים (עם כל הצנעה).

נסו לענות על השאלה הכול כך חשובה : האם גולשים מרוויחים משהו מהתוכן שלכם? 

(או שסתם מקבלים חפירה על מה שאתם רוצים למכור להם)

האם התוכן שיש לכם מיועד להביא טראפיק? (צפו פגיעה)

האם אתם מציפים במילות מפתח? (צפו פגיעה)

האם אתם באמת מבינים על מה אתם כותבים? 

(לדוגמא מקדמי אתרים שכותבים על אבטחת מידע \ סייבר).

האם אתם קוראים ואומרים לעצמכם בלב : וואלה? מעניין..מה יש פה עוד לקרוא באתר?

האם אתם מקפידים על “כללי SEO” עם תוסף קידום או רשימת קידום שאיזה מקדם אמר שזה חייב להיות כדי לקדם אתר?

(צפו פגיעה)

סוגי אתרים שצפויים להיפגע באחוז סבירות גבוה: 

אתרי אפיליאציה

אתרים המקודמים עם קישורים או שמוכרים קישורים.  (affiliate

(בעזרת השם אינשאללה אמן 555 הסוף יגיע למקדמי הקידום בקישורים)  *האתר הנוכחי אינו מקדם באמצעות קישורים משום סוג.

חושבים על גוגל ומה היא רוצה שתעשו כדי לקדם את האתר?

(צפו פגיעה)

זה מה שעושים מקדמי אתרים כל יום
זה מה שעושים מקדמי אתרים כל יום
מה זה קידום בגוגל אורגני ומה זה ממומן
מה זה קידום בגוגל אורגני ומה זה ממומן

product reviews update

איך גוגל קוראת לשינוי הנ”ל?

השינוי נקרא product reviews update אבל לא מדובר בreviews כמו שמתחילים בעולם הקידום מכירים אותו.

גוגל תיתן עדיפות לאתרי מסחר שנותנים לגולשים יותר מידע למשל בדפי מוצרים או קטגוריות.

דפי מוצר בודדים או קטגוריית מוצרים לרוב לא מלאים כל כך בתוכן מהסיבה שלא קל לפרט על כמה מוצרים גם אם מדובר באותו סוג מוצר.

תוכן שתורם לגולשים שכולל השוואות וסרטונים כולל מדריכי שימוש והדגמת שימוש לכל מוצר יקבלו עדיפות.

אתרי אפיליאייט \ שותפים  צפוי שיחטפו אם לא חטפו עד כה הכי הרבה כי המוצרים לא תמיד נמצאים אצל המוכרים וכמתווכים לא ניתן ממש לבדוק את המוצר כי בנושא הדרופשיפינג לא נהוג להזמין כל מוצר וממש לבחון אותו.

סרטונים ייחודיים ואישיים שמבצעים המוכרים ולאחר מכן כותבים חוות דעת יקבלו עדיפות.

דפי השוואת מחירים ואיכות יקבלו עדיפות במיקומים.

הדגמת אלגוריתם
הדגמת אלגוריתם

חשוב לדעת שלא מדובר בעדכון ליבה!

גוגל לא מענישה אתרים עם חווית מוצרים גרועה אלא מקדמת ומצ’פרת מוצרים עם תוכן טוב יותר גם בחוויה לגולשים.

מהו ניתוח תובנה שמאפיין שינוי אלגוריתם זה?

שתי מילים עם המון משמעות מאחורי ולהלן ההסבר:

מה מבינים הגולשים מצפייה במוצר או בדף מוצרים?

האם (הגולשים) הם קונים יותר כשדפים ערוכים שונה ומכילים תוכן שונה ואיזה תוכן עוזר לגולשים יותר?

האם אתרים אחרים במבחן של דף ליד דף נראים טוב יותר לגולשים ונותנים המרה טובה יותר או מעודדים חיפוש ובגדול התנהגות גולשים טובה יותר?

גוגל טוענת שהשינוי משפיע\השפיע\ישפיע רק על מוצרים באנגלית.

גם אתרים בעברית נפגעו בחודש האחרון עוד לפני עדכון אפריל 8.

טיפים לשיפור התוצאות בהתאמה לעדכון האלגוריתם החדש.

תוכן סקירה מקצועי ואיכותי מעל הרגיל למשל אם מדובר באופניים אז חוות דעת מאלוף ישראל או דמות סמכותית יעזרו פה.

איך מוצר עובד או מה השימוש בו רצוי באמצעות שילוב סרטונים למשל ברז חשמלי נטען נשלט wifi שמדגים הגדרות ושימוש והתקנה , הסבר מפורט ככל שאפשר.

תוכן שמדגים ניסויים במוצר ותוצאות למשל מכשיר עיסוי לרגליים ואיך המכשיר תורם לזרימת הדם לעומת כאלו שלא משתמשים במוצר הספציפי או בהשוואה למוצרים אחרים בקטגוריית המוצרים.

מהו היתרון היחסי של המוצר? במה הוא יותר טוב כמה שיותר מפורט.

ביצוע החלטות אצל הגולשים, מה ישכנע את הגולשים שהמוצר טוב יותר ומתי לא בהשוואה למוצרים אחרים מאותו סוג \ קטגוריה.

פירוט לפי סרגל זמנים למשל מדפסת תלת ממד מה היה לפני המוצר הנוכחי או גרסאות ישנות ועד כמה המוצר שמוצע יותר טוב ומשתלם.

מוצרים משלימים לקבלת החלטות טובה יותר – לדוגמא בקטגוריית אופניים חשמליים יש לכלול זרוע עם מצלמה גו פרו כמוצר משלים ואם קיים קשר וקיים לכל רוכב אופניים או לרובם התוצאות יקבלו עדיפות על פני אחרים שלא מפרטים על מוצרים משלימים.

פירוט מעמיק על הסיבות לעיצוב המוצר כפי שהוא ולמה הגיעו לעיצוב הנ”ל , כמובן רק למוצרים שהעיצוב משתנה בהם , לדוג’ טלוויזיה עם פינות עגולות מוארות ולא חדות.

למה העדכון חשוב מאוד וצריך לעניין כל אחד בעל חנות או אתר מסחר?

אם המיקומים נפגעים התנועה לאתר יורדת גם כן ומפה הדרך לירידה בהכנסות היא בטוחה, חשוב מאוד שכל בעל אתר יבצע את השינויים וישקיע בתוכן האיכותי ביותר ולא מדובר בכמות, לא מדובר בכמות אלא באיכות!!

גוגל פועלת גם בעדכון הנוכחי וגם בכל הקודמים לשיפור איכות התכנים של כל מה שנמצא כיום באינטרנט וקיים קשר ישיר לביצוע המרות טובות יותר!!

מה חשוב לבדוק כדי להקטין אפשרות לפגיעה מהאלגוריתם?

דרך כלי הsearch console יש לבדוק שחווית המשתמש תקינה והיא נמדדת בכמה אופנים: 

שינוי – אלגוריתם Broad core (נכון לתאריך 26 במאי 2022)

ירידות במיקומים ביומיים האחרונים?
ברוב המקרים אין מה לדאוג
 
גוגל הודיעה אמש על עדכון שמטרתו בגדול לשפר את מערכת הדירוג שלה עצמה.
יכול להיות שתראו שינויים או נפילות קטנות בשבוע – שבועיים הבאים
 
אם אתם רואים נפילות אבל לא עליתם בשום דבר כנראה שזה לא קשור לשינוי ואתם בבעיה.
 
לסיכום:
גוגל לפעמים לוקחת את מי שראשון או שני בביטויים חזקים ומורידה אותם כדי לבדוק בין היתר התנהגות גולשים שנכנסים למקום ראשון או שני , סוג של השוואה וכמה שיותר מידע זה יותר תובנות עבור גוגל ובגדול זה משפר את קבלת ההחלטות \ הדירוג של גוגל לאתרים.
שיפורים טכניים שמשפיעים על הקידום

איך מתקנים את השגיאות?

יש לבדוק את מהירות הטעינה של הדפים בכלי page speed insights ולוודא שהציון במובייל יותר מ45-50 .

גם אם הציון 99 או מעל 50 זה נחשב לתקין מבחינת המהירות.

יש לבדוק בעיות אינדוקס ואם הדפים לא מופיעים בגוגל מסיבה כלשהי.

דפים שאינם דפי תוכן לא יופיעו לפעמים באתרים עם המון דפי קטגוריה או תגיות.

דפי מערכת למשל דפי ארכיון לא יופיעו בגוגל אז אין צורך לשלוח לאינדוקס \ לגוגל לסריקה.

דפי חיפוש , לאחר שגולשים מחפשים משהו באתר האם הכתובת של התוצאה משתנה דפים אלו לא יופיעו באינדקס , אם מופיעים יש לבצע חסימה של בוטים לדפי התוצאה באתר.

דפים שמכילים טקסט \ כתב קטן מידי או צפוף מידי והמסך גולש ורחב יותר מהגודל שצריך להיות במכשירי מובייל לא יופיעו בגוגל.

שגיאות אינדוקס מגוונות מאוד ויש לוודא שאין לגוגל בעיה באינדוקס וזה דרך שליחת מפת האתר , כמה ימים לאחר שליחת המפה ניתן יהיה לקבל דוח שגיאות ריק או עם הערות או אזהרות לתיקון.

שינוי אלגוריתם – הדרך של גוגל לזרוק אתרים לא טובים.

חודש בערך אחרי שגוגל הכריזה על עדכון אלגוריתם

או יותר נכון הכנסת \ התחשבות בפרמטרים של חווית משתמש למשל webcore vitals ו page experience 

אני רואה שינויים יומיומיים (פה נלחצתי) בחלק ממילות המפתח.

גם אני נלחץ מירידות קטנות אפילו של מקום אחד או שלושה אבל הגעתי לתובנה.

תוכנת הseranking כמו תוכנות טובות אחרות מציגות אפשרות לעקוב אחרי השינויים אצל המתחרים

(שינויי מיקומים) באותן מילות מפתח , פה נרגעתי!!!

אצלי יש שינויים של ירידה במיקום 1-3 וממש על בסיס יומיומי!!

אפשר לבדוק מיקום בבוקר ואז בערב ולגלות ירידה של מיקום אבל למחרת הכל חוזר ושוב משתנה

התובנה – מניסיון!!

זה אומר שגוגל החלה בשינויים רק שהרעש על השינויים טרם החל

אם אתם חווים שינויים של מעל 5-10 מקומות למטה וזה ממשיך ללכת אחורה , למרבה הצער כנראה שאתם חוטפים!!

אם מידי יום אתם חוזרים למיקומים כמו שהיה לפני חודש חודשיים סימן שזו רק בדיקה אחת מיני רבות שגוגל מבצעת

בקיצור

יד על הדופק!!!

בדקו את הsearch console שלכם ואם אתם ממשיכים לרדת במיקומים מידי יום יומיים , זה הזמן להילחץ!!!

מאמר זה נכתב ב23 לפברואר 2021 ומתעדכן מעת לעת

יש דיבורים מכל העולם על שינוי אלגוריתם רצחני, אבל לא מסובך להיערך לשינויים שישפיעו על אתרים בכל העולם.

Google Page Experience update

שינויי אלגוריתם הם לפעמים רק עדכון והשלמה של שינוי קודם

עדכון אלגוריתם “חווית הדפים”

בדיקת והערכת הסיגנלים למשל:

חווית גולשים במובייל

(חוויה לא טובה תפגע במיקומים באורגני)

גלישה בטוחה לגולשים\אתרים מאובטחים.

אתרים עם בעיות אבטחה והאתר עלול להיפגע מכאן שהגולשים עלולים להיפגע ואת זה גוגל לא ממש אוהבת.

פרוטוקול HTTPS- תעודת אבטחה ssl לכל הurlים.

מעבר למהירות אתרים מאובטחים בטוחים יותר לגולשים.

עמידה בפקטורי איכות של search console.

משפיע על אינדוקס ודירוג האתר בתוצאות של גוגל.

ציונים גבוהים ונטולי תקלות\שגיאות למדידת הgoogle web vitals.

*ציון ומהירות בפועל של טעינת עמודים.

אינטראקטיביות.

גולשים שמחים יותר עם פיצ’רים שזזים או גדלים בין אם בלחיצה או מעבר למשל Jquery.

יציבות\שרידות בביצועים הטכניים. (אחסון יציב)

אחסון אתרים שמכיל גם שכנות לאתרים לא כל כך טובים או בטוחים או מפירי מדיניות האיכות של גוגל עלול לפגוע באתר גם אם לגיטימי ותקין.

אופטימיזציה למובייל כוללת גם יעילות הגלישה וחווית המשתמש ממובייל!

יעילות הגלישה- מה גולש עשה לאחר ביקור באתר והאם מצא מה שחיפש?

שיפור מהירות טעינה גם באתרי מסחר גדולים ומסלולי המרה קצרים ככל האפשר.

CTA הנעה לפעולה של הגולשים.

טקסט אלטרנטיבי על תמונות ופרטי תמונות מפורטים כגון תיאור והצגה מוקדמת.

פקטור LCP 

פרמטרים ועיבוד זמן טעינה\רינדור.

פקטור FID

הזמן שלוקח לגולש להגיב איכשהו על מה שרואה בטעינה של הדף ובסיומה.

פקטור CLS 

כמות הסחות הדעת והשפעתן על הגולש למשל פופאפ\פופאנדר או באנרים של ניוזלטר, הצטרף למועדון,הירשם לערוץ, מעוניין לקבל פרטים ועוד דברים די טיפשיים שרוב מקדמי האתרים מבצעים כי חושבים שזה מעודד המרה.

לא ברור עדיין מה תהיה ההשפעה על האורגני מפרסומות באתר.

מהי חווית גולשים רעה או פחות טובה?

דפים שנטענים לאט או מסיימים להיטען אבל מעל 10 שנ’.

פעולות שמטרידות גולשים כמו פופאפ ועוד כל מיני דברים קופצים כמו הצעות ופרסומות והרשמה וצור קשר (אין צורך ביותר מצור קשר אחד במקום בולט באתר למשל בהידר או בפוטר).

הפרמטר החשוב ביותר ע”י דוג’:

אתר מכירות שחושב רק על מכירות מוצרים ולא על הגולשים שאולי לא מעוניינים לקנות אלא רק לקרוא ואולי לקבל רעיונות.

אחת הטעויות הגדולות ביותר של בעלי אתרי חנויות מסחר אלקטרוני\חנויות וירטואליות היא להתמקד רק בקונים, אבל מה עם השאר?

דוג’ נוספת לטעויות בחנויות אינטרנטיות:

אתר למכירת נעליים שעיקר התוכן שלו וההתמקדות היא למוצרים מסוימים או לקטגוריית נעליים ספציפית כי שם מרוויחים הכי הרבה כסף, מה עם הגולשים שמעוניינים לדעת על יתרונות יחסיים?

מה הגורמים לשגיאות בsearch console?

דפים רזים או חסרי תוכן כפי שגוגל מגדירה, מידע לא מספק או שגיאות קוד במוצרים.

אחסון בעייתי או לא יציב.

בעיות אינדוקס שיכולות להיות מאוד מגוונות.

דפים שגולשים לא ממש מקבלים מה שרצו או חיפשו בגוגל.

בעיות קוד.

בעיות אבטחה.

בעיות תצוגה בדפדפנים \ מכשירי מובייל מסוימים שנפוצים.

הגדרות לא נכונות בcdn או cloudflare.

פעולות לא נכונות של בעל האתר לקידום למשל שימוש בתנועה מזויפת או קישורים מלאכותיים.

בלא מעט מהמקרים שאני נתקל לאחרונה לא מדובר בבעיות טעינה או מהירות הדפים.

אם המהירות בכלי מהירות של גוגל page speed insights נמוכה מ40 בניידים\מובייל.

הסימנים לשינוי \ שיפור אלגוריתם בגוגל:

תנודות במיקומים למעלה ולמטה שלא אופייניות לקידום השוטף.

תזוזה אחורה שלא חוזרת למיקומים שהיו שבוע שבועיים לפני.

הודעות לא חיוביות בsearch console עם שגיאות בweb core vitals ו page experience.

ירידה בטראפיק \ תנועה שלא קשורה לעונה למשל בשנה שעברה בחודש מקביל או לפני שנתיים היה טראפיק טוב יותר.

כמה זמן צריך לקחת קידום אתר?
איכות התוכן היא גורם מכריע בקידום האתר. תוכן ייחודי ואיכותי מסייע לקידום.
פעולות קידום נכונות הן קריטיות לתוצאות טובות יותר
גיל האתר יכול להשפיע על זמן הקידום. אתרים חדשים יכולים לקחת זמן יותר.
אם התחרות גבוהה קידום יכול לקחת הרבה זמן
שיווק האתר ברשתות החברתיות יכול להביא תנועה ולסייע בקידום.

לסיכום: 

תוכן תוכן ושוב תוכן מעניין ככל האפשר לגולשים ולא לגוגל!!!

עמודים ארוכים בתוכן טובים יותר מעמודים קצרים?

לא בהכרח, עמודים שקולעים לחווית הגולשים יעלו יותר בתוצאות ללא קשר לאורך העמוד.

אין דבר כזה קידום אתרים אורגני מהיר \ במהירות!

קידום שנכשל?

כשבעלי האתר לא מבינים כלום בקידום או מה לבקש ולדרוש ולקבל מהמקדם אתרים שלהם או חברת הקידום.

אם מדובר בעסק ממוצע עד גדול לרוב יש איש קשר ולא תמיד איש הקשר מבין שאולי הקידום לא עובד ואז הכסף יוצא ויוצא

עד שיום אחד הבעלים של העסק נזכר ומבין שהוא מוציא יותר מאשר מכניס.

כלל אצבע מאוד פשוט:

תכניס יותר כסף ממה שאתה מוציא על פרסום ולפחות פי שלוש מההוצאה על פרסום.

התנהגות הגולשים

מהי התנהגות טובה שעוזרת לקידום?

האם גולש שמוצא מהר יחסית את מה שחיפש לעומת מישהו שחיפש בחיפוש הפנימי באתר ואז מצא , האתר יתקדם יותר מהר מאחד המקרים? 

לא בטוח ולא ניתן לקבוע.

קידום לפי תקציב.

קידום אורגני במיוחד לוקח זמן, מי שלא מבין את עובדה זו סביר להניח שיקבל עגמת נפש וכשל בתהליך הקידום האורגני.

קידום אורגני הוא העתיד, הוא מה שיקבע מי יראה מה ואיפה וכמה והכל לפי העדפות אישיות וכל אחד יראה משהו אחר שמתאים לו יותר, התוצאות הולכות להשתנות ולא רק ע”פ רוב.

אין דבר כזה באמת דירוג אתר אלא פקטורים טובים יותר או פחות
5/5

ב8 לאפריל 2021 גוגל הודיעה על שינוי אלגוריתם קל לחנויות מסחר בעיקר.

מה אומר השינוי בדיוק כמו בשינויים אחרים אף אחד לא ממש יודע ב100% אבל ניתן להבין לפי המאמר ולפי תוצאות בפועל \ בשטח.

בקצרה למי שעוסק מה אומר השינוי?

דפי קטגוריות ותגיות ללא התוספות שמוזכרות במאמר צפויים להיפגע.

מוצרים ללא תיאור וסרטונים ומידע ייחודי על המוצר צפויים להיפגע.

חנויות עם דפים בעלי תוכן רזה כפי שמאופיין על ידי גוגל או הsearch console צפויים להיפגע.

מהירות טעינה במובייל של עמודי מוצר או קטגוריות עם ציון מתחת ל40 בgoogle page insights צפויים להיפגע.

מדיניות החזרים תקנון תקין ומידע שקוף למשתמשים על מי עומד מאחורי החנות , מי שלא ישקיע בדברים אלו עלול להיפגע.

רשימת משימות בקצרה לכל אתר מכירות.

טבלאות השוואה או מאמרי השוואה.

דעות של מומחים ברי סמכא על המוצרים או על השימוש.

קישורים לא איכותיים למוצרים או לחנות יפגעו ברמה קריטית בכל הקידום.

גוגל עסקים \ מפות  \ מקומות עם קומבינות וביקורות מזויפות יפגעו.

שימוש נכון בסיגנלים במדיה החברתית  יתרמו לחנות בגוגל אורגני.

גוגל (האלגוריתם שלה) ממשיכה ללמוד כל הזמן.

היא מתפתחת מעדכון לעדכון להיות יותר יעילה ופחות תלויה.

בשביל להבין ממש קידום ואת עדכוני האלגוריתם לא מספיק לדעת לקרוא פרשנות אלא צריך ממש להבין מה קורה מעדכון לעדכון וזה משהו שניתן להבין רק מניסיון של שנים.

זה לא אומר שלא ניתן להצליח לקדם לבד, זה רק אומר שאין שיטה או מס’ קבוע של שיטות לקידום אורגני.

Core Update– עדכון אלגוריתם מסוג ליבה.

העדכון האחרון במאי 2020.

העדכון עסק בחוויית משתמשים במיוחד ממכשירי מובייל ומהירות ביצועים באופן כללי וההשפעה על הגולשים.

כמו כן רלוונטיות ועבירות snippet וקישורים מהאתר ואל האתר בקשר חח”ד לדפי הserp.

אתרים שהתחרו בעצמם נענשו. 

BERT-

עדכון אלגוריתם ברט עסק ועוסק בעיקר חווית משתמש ושינויים באתרים שהשפיעו על המשתמשים עם התמקדות על רלוונטיות.

FRED– 

עדכון פרד שלא ממש היה “פרינדלי” שעסק בתופעות ושיטות הונאה של מקדמי אתרים, סוג של מי משתמש בשיטות של קידום אפור או שחור למשל מודעות מזוייפות למשיכת תנועה\גולשים, בעיות אמינות למשל פרופילים מזוייפים ליצירת הד\סיגנלים חברתיים, מכירת קישורים ובניית קישורים מוגזמת (כל קנייה ומכירה אסורה).

העדכון פגע גם כן בדפים עם תוכן רזה סוג של מעט מאוד תוכן והעיקר לייצר עמודים וכותרות כדי להתברג בתוצאות החיפוש.

חווית משתמשים רעה למשל יותר מידי פרסומות ואגרסיביות כמו פופאפים ודפים ללא הרשאה ברמת דפדפן למשל popunder.

INTRUSIVE INTERSTITALS

עדכון שגרם לעונשים וקשור מאוד לעדכון FRED , העדכון עסק בעיקר בפופאפים ודפים מטעים במובייל וחוויית משתמשים גרועה לאחר הטעייה של בעלי האתר או המקדמים.

גוגל לא זורמת עם פופאפים בניידים\מובייל!!! (או popunder)

MOBILEGEDDON 

עדכון שינוי אלגוריתם שהחל ענישה במיוחד בחוויית משתמשים במובייל, גם הרשאות שהמשתמש לא היה מודע למשל לנאסף עליו בגלישה לאתר.

הבקשה לקבל מיקום של הגולש לא כל כך לגיטימית ונועדה יותר לאיסוף מידע לצורך פרסום ואין צורך ולא כדאי להפעיל זאת ללא ידיעת המשתמשים במובייל.

מערכות הפעלה במובייל עודכנו כדי למנוע תופעות אלו שהמשתמשים שלחו נתונים פרטיים רק בעצם הגלישה לאתר.

מה שמותר לגוגל אסור לכל אחד אחר! 

RANKBRAIN

עדכון שכלל ניסויים במודלים מmachine learning ועד היום המודלים משמשים ליצירת בדיקות רלוונטיות והתאמה מירבית לסוג הגולשים, אפשר לומר שזו הייתה קפיצת מדרגה בלמידה של גוגל על הגולשים.

כ20% מכלל התוצאות שהיו מאונדקסות ב2016-17 נעלמו מחוסר רלוונטיות למשתמשים ויצירת חיסכון מטורף בשאילתות כמו כן במשאבי חומרה ודאטה.

עיקר האתרים שעשו שימוש בבניית קישורים\לינקים כמו גם תוכן ירוד\נחות ברמה נמוכה או קצר חטפו מכה וממשיכים בכל עדכון חדש לחטוף מאז שהשימוש במודלים של למידת מכונה החל.

PANDA

עדכון שעסק בתופעות של בניית קישורים ודפים רזים כמו כל טכניקות הקידום הפסולות והלא לגיטימיות.

אתרים שלא תיקנו את דרכם מעדכון שקדם לפנדה חטפו ממש קשה.

סוג של פעולה מתקנת לאלה שחמקו בעדכון הקודם.

PENGUIN-

עדכון אלגוריתם שעסק במיוחד בספאם \ webspam.

HUMMINGBIRD

עדכון טכני די ישן שעסק בשיפור האלגוריתם עצמו דרך ניסויים על אתרים בכל העולם.

PIGEON

עדכון מ2014 שעסק בניסויים של קידום ורלוונטיות עם דגש על מפות ומיקומים geolocation.

PAYDAY

2013 התמקד ביישום של שינויי האלגוריתם שקדמו לו והחל ליישם ע”י ענישה.

EMD- exact match domain

עד לשינוי האלגוריתם ב2012 דומיינים שהכילו בעצם מילות מפתח היו מתקדמים טוב יותר וזה היה סוג מסוים של באג או טעות באלגוריתם, מאז עדכון אלגוריתם זה אין משמעות לשם הדומיין למשל אם יכיל מילות מפתח.

PAGE LAYOUT-

עדכון שהחל מ2017 וממשיך עד היום להשתפר עוסק בשיפור חווית משתמשים במיוחד במובייל.

בהסבר ממש תמציתי גוגל מבינה שגולש הוא אדם עסוק ואם הוא הגיע לקריאה ממובייל הוא צריך לקבל את התוכן שחיפש בגוגל מהר מאוד ובצורה שתהיה נוחה מאוד למשתמש ולא עם פרסומות והרשמות ורשימות תפוצה וקבוצות ופרסומים ומודעות קופצות מכל סוג, ניתן לומר שכל טכניקת הcall2action ההנעה לפעולה לא ממש מקובלת על ידי גוגל במכשירי מובייל.

אם גולש מעוניין במשהו שיחפש בגוגל ולא צריך להציע לו מעבר למה שחיפש.

מה חיפש?

זה כבר אמנות 🙂

מהו אלגוריתם?

אלגוריתם הוא שיטה, שיטה וסדר לביצוע בדיקות ופעולות מכל הסוגים למשל מספריים כמותיים או טקסטואליים בכל רמה וסוג של מידע או בשפה המקצועית DATA.

למשל : 

האלגוריתם (טקסטואלי) להכנת חביתה הוא: 

  1. הדלק כיריים או גז
  2. תפוס את  את הביצה ביד ושבור אותה לתוך כלי שיכיל את החלמון והחלבון ללא הקליפה, אם נפלה קליפה הוצא אותה ושפוך את התכולה בכלי הקיבול לתוך מחבת על הכיריים עם שמן חם רצוי רותח.
  3. הוצא את הביצה או החביתה לאחר הטיגון ולא יותר מ2 דקות מכל צד לתוך הבאגט עם העגבנייה וממרח הזיתים או עגבניות מיובשות ויאללה להתקפה.
  4. לסיום הכן ביצה נוספת. 
  5. אם אתה מקדם אתרים כדאי שתצפה פגיעה אחרי שינויי אלגוריתם.
 

מהו עדכון אלגוריתם בגוגל?

גוגל מחליטה (חברת גוגל) או מחליט (מנוע החיפוש של גוגל) לדרג אתרים לפי כל מיני פרמטרים\גורמים במנוע החיפוש.

איך בנוי האלגוריתם ומהם הפרמטרים? (רק היושב במרומים יודע במדויק ואת המבנה ומהם הפרמטרים)

כמה פרמטרים יש לגוגל?(לא ניתן לדעת והמס’ גדל כל שנייה)

האם מישהו יכול לדעת מהם הפרמטרים או לחזות שינויים? (אפשר לנסות)

נענשו=הלכו אחורה.

מי שיבין שכל עדכוני האלגוריתם מאז ומתמיד  עובדים כל יום כל היום ויהוו חלק משמעותי מהעדכון של מחר או הבא יבין את גוגל ואפילו לא יפסיד!

טעות נפוצה על עדכוני אלגוריתם אצל מקדמי אתרים:

עדכון שהיה נאמר לפני ככמה שנים ממשיך להשתפר כל הזמן למשך כל השנים הבאות.

אם ניצלתם באחד זה אומר שבעדכוני האלגוריתם הבאים תחטפו.

*רק אם אתם עברייני קידום וחושבים שגוגל לא חכמה.

“לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת חשיבה שהשתמשנו בה כשיצרנו אותן.” (אלברט איינשטיין)

אחוזי נטישה מומלצים בממוצע לפי דפי האתר

סוג \ אופי הדףאחוז נטישה ממוצע כללימס' מבקרים לחישוב הנטישהזמן ממוצע בעמודשיעור יציאה \ נטישה
בית55%100002 וחצי דקות75%
אודות40%50003 ורבע דקות60%
שירותים מוצעים75%2500דקה ו45 שניות90%
בלוג \ מאמרים30%30004 דקות40%
טבלה זו מתארת ממוצע של נתונים לאתר ממוצע כללי.
מה שיעור היציאה או הנטישה?
מה משך זמן השהייה של הגולש בדף?
כמה ביקורים?
אחוז נטישה משוקלל.