חיפוש מותאם
חיפוש מותאם

בקידום אורגני הדגש הכי גדול שגוגל מחשיבה הוא על הגולשים.

איך הם התנהגו באתר, אם הם מתנהגים טוב יותר מאתרים מתחרים בנישה הקידום האורגני יצליח יותר.

לא פשוט להבנה אבל כדאי להעמיק בנושא והמונחים הבאים במאמר זה יעזרו לכל אחד להבין קצת יותר איך גולשים מתנהגים באתר.

קווים מנחים לשיפור חווית משתמשים

מהי פונקציונליות \ שמישות בחווית משתמשים?

במילים פשוטות מדובר באיך לגרום לגולשים או למשתמשים נוחות בביקור באתר או בשימוש באפליקציה או שירות אינטרנטי כזה או אחר.

קליפים או תסריטי שימוש

בקידום אורגני אחד הפקטורים החזקים שגורמים למנוע החיפוש לדרג ביטויים במקומות טובים הם “עשה זאת בעצמך”.

איפיון משתמשים או יצירת פרסונות

יצירת אופי לגולשים למשל : 

מיהם גיל מין עיסוק דמוגרפיה בכללית ותחומי עניין.

User Profiling היא בהסבר פשוט מיהו הגולש.

onboarding שזה רושם ראשוני חיובי

כשמשתמשים מגיעים לאתר פעם ראשונה או משתמשים באפליקציה חשוב מאוד לייצר חווית נוחות וקלות ולא ליצור מורכבות טכנית גם אם הגולשים מאוד מורכבים למשל אסטרונאוטים בנאס”א.

מבחני A\B testing

למשך פרקי זמן בין חודש לחצי שנה ניתן ליצור ניסויים של גרסאות למשל אתר עם עמוד ארוך מאוד או קצר שמעביר לדפים אחרים באתר.

מה יגרום ליותר המרות?

תפריט ונתיב שימוש כגון ניווט קל ונוח ושמישות.

אם גולשים ייתקלו בקושי להבין מה רוצים מהם ולאן הם אמורים להמשיך באתר או על מה ללחוץ בעמוד אזי מפספסים את הגולשים.

ניווט קל לרצון המשתמשים יגרום להמרות טובות יותר או אפילו לתוצאות טובות יותר במנועי החיפוש.

שיפור טכני של זמני טעינה \ תגובה.

אם זמני תגובה על כפתורים או הצגת תוכן לגולשים היא לא מהירה הם עלולים לנטוש כך שחייבים לייצר חוויה מהירה מאוד ככל האפשר.

גולש צריך לקבל בדיוק מה שעניין אותו מהר ככל האפשר.

Call To Action הנעה לפעולה של המשתמשים.

גם אם כמות המשתמשים הולכת וגדלה עם הזמן אם המשתמשים לא ממש ממירים \ קונים \ פונים דרך הצור קשר מייל או טלפון אזי שההנעה לפעולה לא אופטימלית.

סיור וירטואלי 360 דינמי
סיור וירטואלי 360 דינמי

כיצד ביקור באתר מוגדר ב-Analytics

אחוז נטישה או bounce rate

לפעמים קוראים לזה שיעור עזיבה  , לפעמים שיעור יציאה , הכוונה של כולם לאותו נתון באנליטיקס .

במילים הכי פשוטות : תוך כמה זמן גולש יצא מהאתר שלי?

רבים טועים !

גם חברות קידום בארץ וגם אנשים טובים ומקצועיים שלא טורחים להעמיק ולקרוא את האותיות הקטנות שלא תמיד כתובות!

שיעור היציאה אינו מדף אחד למרות שניתן למדוד אותו לפי דף או מכל האתר.

bounce rate
bounce rate נלקח מויקיפדיה

פרמטרים לחישוב כולל :

  • לחיצה על קישור שמוציא את הגולש לדף באתר אחר
  • פתיחה וסגירה של דף באתר שלכם
  • הקלדת כתובת נוספת או שונה בדפדפן שלכם מהאתר שלכם
  • לחיצה על כפתור “חזור”\”לך אחורה” בדפדפן 
  • הפסקת התקשורת בין האתר שלכם לשרת בגלל בעיות טכניות שונות 

 

נ.ב

גם התנהגות הגולש אם תהיה לא טבעית (דורש העמקה בחומר) תיחשב כנטישה בפרמטר R 

איך נמדד ביקור באתר ומה זה בדיוק סשן (פעילות באתר) ?

המידע הנ”ל מתייחס לאיסוף נתונים באמצעות האינטרנט ובשולחני או טאבלטים ולא למובייל , סשנים במובייל מוגדרים ונמדדים בצורה שונה ולא יפורט במאמר זה.

ביקור משתמש או גולש לפי אנליטיקס הוא – 

מס’ של פעולות שהגולש ביצע באתר בפרק זמן כלשהו.

סוגי ביקורים ומדידת פעולות או אינטראקציות

  • כמה צפיות בדפים לגולש ספציפי או בכלל?
  • מה ביצע בפועל הגולש בדף?
  • כמה לחץ ועל מה ואם גלל את העמוד?
  • האם הגדיל תמונה?
  •  האם שמר דף?
  •  האם הוסיף למועדפים?
  • האם שמר את האתר ואו הדף הפנימי כדף הבית?
  • האם שיתף  בפייסבוק או בכלל במדיה החברתית?
  • האם צפה בסרטון ואיך התנהג במהלך כל פעולה?

גוגל אנליטיקס – מושגי יסוד

משתמשים – כמה סה”כ גולשים היו באתר מכל  הסוגים

משתמשים חדשים – כמה משתמשים חדשים שלא ביקרו קודם באתר היו בתקופת הזמן שאנו מודדים.

פעילות באתר  – מה עשו באתר בהשוואה למה הם עושים גם באתרים אחרים ועוד פרמטרים של התנהגות גולשים.

הצגות דף – כמה פעמים דפים עלו בתוצאות החיפוש של גוגל. SERP

שיעור היציאה – נתון מורכב מנוסחא של כמה אנשים עזבו את האתר כולו לגמרי ומה עשו לפני שעזבו ועוד כמה פרמטרים של התנהגות גולשים.

תפוגה – סיום הביקור שמוגדר באנליטיקס לגולש

תפוגה על בסיס זמן היא לאחר 30 דק’ של חוסר פעילות או כל חצות בסוף היום או בשינוי קמפיין 

למשל גולש שהגיע מסיבה כלשהי או מאתר כלשהו ואז אותו מקור לביקור של הגולש הסתיים למשל פוסט או ממומן.

מהו ביקור בשפה פשוטה?

ניתן להגדיר ביקור כמשך הזמן שרוצים להגדיר למשל מעל חמש דק’ באתר נחשב ביקור.

מה קורה אם גולש לא עושה כלום באתר שפתוח אצלו חצי שעה?

מעל חצי שעה זה נחשב סשן חדש.

אותו דבר כשחצות מגיע ואז הסשן מוגדר חדש מיד לאחר שהשעה היא חצות.

הגדרות הזמן שקובעות הן מה שמוגדר כזמן לקביעה באנליטיקס.

לאנליטיקס זמן משלו ללא תלות במדינה או מיקום או כל פרמטר אחר.

אם הגולש לא עושה כלום זה ממש ממש רע.
5/10

דוג' לחווית משתמש רעה שמשפיעה על ההתנהגות באתר

שימושים ב-AI לשיווק מוצרים
שימושים ב-AI לשיווק מוצרים

התאמה אישית של פרסומות

תיאור: שימוש ב-AI כדי לנתח את הרגלי הצריכה של הלקוחות וליצור פרסומות מותאמות אישית.

אתר: www.example1.com

תחזיות שוק מבוססות נתונים

תיאור: ניתוח נתונים באמצעות AI כדי לחזות את מגמות השוק ולהתאים את אסטרטגיות השיווק.

אתר: www.example2.com

אוטומציה של קמפיינים שיווקיים

תיאור: אוטומציה של תהליך השיווק באמצעות AI כדי לייעל ולמקסם את תוצאות הקמפיינים.

אתר: www.example3.com