חיפוש מותאם
חיפוש מותאם
Interactive Buttons and Links

פרסום עסק בגוגל לא חייב להיות מסובך

אפשר לפרסם בגוגל ממומן או באורגני אבל כדאי לזכור שהתחרות לא פשוטה אבל להצליח זה לגמרי אפשרי

הסוד הגדול של הקידום בגוגל  הוא... התנהגות המשתמשים באתר! התנהגות המשתמשים באתר!! התנהגות המשתמשים באתר!!! מה עשו באתר? בהשוואה להתנהגות באתרים אחרים של המתחרים

פרסום עסקים ולא רק בגוגל או במנועי חיפוש באינטרנט

לכל עסק מגיע פרסום חינם מגוגל!!

גוגל נותנת בחינם דף אחד שמבליט את העסק בין ואפילו מעל לעסקים אחרים והשירות הזה נקרא “פרופיל עסקי בגוגל” או שפשוט מחפשים בגוגל “גוגל לעסק שלך”.

מה התנאים של גוגל לפרסום חינם?

חשבון ג’ימייל שהוא הדואר האלקטרוני שגם הוא חינם כמו רוב השירותים של גוגל.

אם מישהו מחפש בחיפוש או במפות גוגל את העסק העסק יופיע בשמו בתנאי שהוא ייחודי ולא סוג העסק.

למשל : “העוגות המיוחדות של רותי” או “משה גנן עם נשמה”

חינם?

גם דף וגם מקום במפות של גוגל זה בחינם לגמרי והמון בעלי עסקים פשוט לא יודעים זאת.

פרסום עסקי הוא תחום מרתק, עשיר ודינמי. 

מגוון ערוצי החשיפה שיש כיום מציע פלטפורמות מסוגים שונים, שמתרחבות עם התפתחות הטכנולוגיה ועולמות הדיגיטל. 

היום כל בעל עסק יכול לקדם את הפעילות שלו במספר ערוצים, או אפילו בערוץ אחד מרכזי בהתאמה מקסימלית לצרכיו ובשליטה מלאה על כל התהליך, מבחירת המסרים, דרך פילוח קהלי המטרה ועד לניתוח תוצאות מסע הפרסום ברמה מחקרית עם דיוק מרבי שמאפשר את ‘השבחת’ פעולות הפרסום באופן מתמיד.

איך לבחור מקדם אתרים מומלץ
איך לבחור מקדם אתרים מומלץ
שיווק דיגיטלי ופרסום
שיווק דיגיטלי ופרסום
פרסום בגוגל בחינם לעסקים
פרסום בגוגל בחינם לעסקים
פרסום חינם בגוגל
יתרונות פרסום בגוגל בחינם שיקולים בפרסום בגוגל בחינם
איך לבדוק תחרות בתחום שרוצים לקדם בגוגל?

רגע.. טוען את השאלות...

תוצאות ממומנות כבר לא תמיד יהיו ראשונות בדפי התוצאה של גוגל

 
 
הצצה לעתיד (סתם ניחוש דעה פרטית) :
כל משתמש יראה מה שהכי מתאים לו ולא לפי מה שרואים הרוב
(זעזוע רציני לכל נושא הקידום האורגני והממומן בעולם)
 
במילים פשוטות זה אומר שהמשתמשים הכי חשובים לגוגל, קצת סותר קפיטליזם אבל קשה כיום להבין את זה
 
למה זה התחיל לקרות?
“חיפוש \ תוצאה מותנית משתמשים” שזה אומר שגוגל פועלת לשינוי שיטת הצגת התוצאות בדפי החיפוש
 
חיפשתם מוצר או שירות והוספתם מילה המתארת מיקום גאוגרפי למשל פריצת מנעול בפ”ת
לא תמיד תראו את המודעות של הממומן ראשונות בדף ולפעמים האורגני יהיה ראשון ואחרי 2-5 תוצאות תקבלו את הממומן
 
רק מחשבה \ דעה פרטית
גוגל מנסה לומר שהמשתמשים הכי חשובים לה ולא אלה שמשלמים כסף על המודעות
יכול להיות שמהתנועה הרלוונטית האיכותית יותר אפשר לעשות יותר כסף (רק גוגל יודעת איך או כמה)
יכול להיות שהמודעות הממומנות לא הכי רלוונטיות למשתמשים מסויימים למשל כמוני שסתם לוחץ עליהן בשביל הכיף
יכול להיות שגוגל כבר מכירה את הסוג של המשתמשים שחיפשו את הביטוי המסוים עם המיקום
ולהם ספציפית המודעות הממומנות לא יהיו רלוונטיות וזאת במטרה להילחם בקליקים שלא יובילו להמרה אצל הלקוח.
 
דוגמה:
אם אני משתמש שמחפש פריצת מנעול בפ”ת ובאמת צריך מנעולן אז הממומן באמת הכי מתאים לי
אם אני משתמש שסתם מחפש לקרוא או סתם מניאק שלוחץ על הממומן אז גוגל תשים את הממומן 
מתחת לכמה תוצאות אורגניות וזה אולי יוציא לי את החשק ללחוץ על הממומן
 
אם אני משתמש שילחץ על הממומן הספציפי של המפרסם וגוגל יודעת שהאתר שלו לא רלוונטי אליי 
כי בדרך כלל אני מחפש עסקים שיש להם מקום פיסי למשל חנות ולמפרסם הספציפי אין היא תשים אותו 
אחרי 2-3 תוצאות אורגניות כי האתר של המפרסם לא יהיה לי רלוונטי כמו אלו עם החנות הפיסית
 
אם אני מפרסם שמפרסם בתקציב כללי ולBID יחסית נמוך מידי למה שגוגל רוצה אבל לא עשיתי exclude למילות מפתח 
שיש להן אפס סיכוי המרה או סיכוי נמוך מאוד יחסית אז אולי כדאי להתחשב בלקוח שלא יתבאס בהמשך וישתפר בהגדרות הקמפיין
 
 
הממומן לא תמיד ראשון בגוגל
הממומן לא תמיד ראשון בגוגל

תוכנות עזר של כרום לקידום עם AI

 

  1. ChatSonic
  2. TweetGPT
  3. Prometheus
  4. YouTube Summary with ChatGPT
  5. Summarize
  6. ReaderGPT
  7. Merlin
  8. ShareGPT
  9. Fancy GPT
  10. ChatGPT Prompt Genius
  11. ChatGPT for Google
  12. ChatGPT Writer
  13. WebChatGPT
  14. Engage AI
  15. Talk-to-ChatGPT
לידים לעסקים
קובץ אקסל בסיסי להורדה ותיעוד לידים
קובץ אקסל בסיסי להורדה ותיעוד לידים

איך לזהות מי שרוצה למכור לכם קישורים?

רשימת החרטוטים 

זה יחסוך לכם המון זמן

זה יחסוך לכם כסף

אי אפשר לקדם בלי

כולם עושים את זה בכל העולם

מבצעים שחבל לפספס \ להפסיד

הכפלת רווחיות

נכס דיגיטלי \ הכנסה פאסיבית

אם אתם: 

לא אוהבים לעבוד

לא רוצים בוס

רוצים להישאר בינוניים ולא להתקדם

אוהבים לשלם הרבה מיסים

איך זה וזה וזיבי עושים ועשו מיליונים?

איך לטוס ולהצליח

מכפילי רווח וכוח

עלות אפסית \ נמוכה מאוד \ שולית

רווח רווח רווח

גיים ציינג’ר – הגיע הזמן לשנות את הגורל\ העתיד שלכם

הצלחה ארוכת טווח

רווח רווח רווח

מלא לקוחות

מלא לידים איכותיים

אוטומציה – עבודה קשה זה למטומטמים

שיחה בין איש פרסום ללקוח פוטנציאלי

איזה ערוצי פרסום נפוצים היום בקרב עסקים קטנים?

  • רשתות חברתיות
  • פלטפורמות דיגיטל מובילות, ביניהן: פייסבוק, אינסטגרם, טאבולה, לינקאדין,Youtube
  • שילוט חוצות
  • שילוט על גבי אוטובוסים
  • מוצרי פרסום ממותגים עם שם העסק (עטים, כובעים, כוסות, מדבקות, כרטיס-ביקור דיגיטלי)
  • פרסום Print (מקומונים, מגזינים, שבועונים, עיתונות מקצועית)
  • בניית אתר אינטרנט ייעודי, תדמיתי
  • בניית ‘שפת מותג’ באמצעות ART עיצוב גרפי,המבדל את העסק באמצעות צבע, צורה, סגנון
  • קמפיינים בפלטפורמות של דפי נחיתה (שימוש קבוע בתוכנות כמו: “רב מסר”)
  • ניוזלטר קבוע למאגר לקוחות שצומח בהתמדה (ניוזלטר שבועי, חודשי, דו-חודשי)
  • ניהול מועדון לקוחות (וקיום תקשורת קבועה מול חברי מועדון הלקוחות)
  • השתתפות בתערוכות מקצועיות
  • השתתפות בתערוכות לקהל הרחב
  • פרסום ברדיו מקומי/אזורי/ארצי
  • פרסום בטלוויזיה (עסק קטן יכול לפרסם בשעות פחות יקרות, לא חייב ב”פריים טיים”)
  • מתן חסות באירועים מקומיים/ארציים
  • קיום כנסים בנושאים שיש להם זיקה לעולמות התוכן של העסק
  • הקמת חנות אינטרנטית
  • קידום ופרסום ב’גוגל’
קידום לחנויות אינטרנטיות
קידום לחנויות אינטרנטיות

בינה מלאכותית AI

דבר ראשון הכי חשוב זה איך לחפש נכון בגוגל

טכניקות חיפוש בגוגל
כאשר אתה מחפש משפט או ביטוי מדויק, השתמש בגרשיים. בדרך זו גוגל יחפש את הביטוי המדויק ולא כל מילה בנפרד.
אם ברצונך לחפש משהו אך להוציא מתוך החיפוש מילה מסוימת, הוסף את המילה הזו אחרי סימן המינוס.
אם אתה רוצה לחפש בין שתי מילים או ביטויים, השתמש ב-OR ביניהם.
אם ברצונך לחפש מידע באתר מסוים, הוסף לפני המילה או הביטוי את שם האתר אחרי המילה site:.
אם אתה מחפש תמונה בצבע מסוים, הוסף את שם הצבע לחיפוש.
אם ברצונך לחפש משהו בין שני מספרים, השתמש בסימן הנקודתיים ביניהם.
כמה זמן צריך לקחת קידום אתר?
איכות התוכן היא גורם מכריע בקידום האתר. תוכן ייחודי ואיכותי מסייע לקידום.
קישורים חיצוניים יכולים להגביר את אוטוריטת האתר.
מבנה האתר הוא גורם חשוב בקידום. יש להבטיח נגישות ואופטימיזציה.
חווית המשתמש היא מכרעת בשמירה על המבקרים באתר.
בעידן הדיגיטלי, אופטימיזציה לנייד היא בלתי נטולת פשרות.
מהירות הטעינה של העמוד יכולה להשפיע על קידום האתר בגוגל.
BTL פרסום לעסקים
BTL פרסום לעסקים

מהן הפעילויות העיקריות שבאמצעותן כלי פרסום אפקטיבי יקדם את העסק?

  • עיצוב
  • מיתוג
  • ניהול מערך מכירות
  • בניית מאגר לקוחות Data base
  • פיתוח עסקי ממוקד סקטור
  • פילוח לקוחות
  • יצירת ‘טראפיק’ אל העסק (הנעה של תנועת לקוחות פיזית אל העסק)
  • בניית נכסים דיגיטליים לעסק (חנות באינטרנט, ערוץ יוטיוב, ערוץ מכירה דיגיטלי, אינסטגרם)
  • הנעה לפעולה, קשר אקטיבי מול הלקוח
  • יצירת מודעות לעסק ול’הבטחה’ שלו ללקוח
  • יצירת העדפה לעסק (על פני המתחרים)
  • קמפיין ממוקד (או סדרת קמפיינים) שמטרתו התמודדות בשוק תחרותי
  • אירוע השקה (לקידום מוצר חדש, לביסוס המיתוג ולחיזוק המותג)
  • בידול USP (השרשת הייחודיות של העסק שלך בקרב קהלי המטרה וחיזוק יתרונותיו, העצמת התדמית הנתפסת של העסק, גם ביחס למתחרים)
זה מה שעושים מקדמי אתרים כל יום
זה מה שעושים מקדמי אתרים כל יום
איך משיגים לקוחות לשיפור מהירות אתר?
איך משיגים לקוחות לשיפור מהירות אתר?

חוק עקרון פארטו בקידום אורגני

עקרון פארטו הוא גישה דעתנית מוכחת מתימטית ברמה מסויימת בסטיסטיקה שהגה כלכלן בשם וילפרדו פארטו האיטלקי.

בהסבר פשוט חוק ה80 20 הינו לרוב 80% ממשהו גורם לתוצאה או לתשובה של 20% מהשאלה הסבירה וגם הפוך.

דוג’ מהעולם  כולו ומכל התחומים : 

  • בכל עסק 20% לקוחות מייצרים 80% הכנסות מ100% הכנסות  
  • 80% סיבות לבעיות בגלל 20% מהגורמים לבעיות.
  • 80% הכנסות המדינה ממיסים שאותן משלמים 20% ממשלמי המס החייבים.
  • 80% מהזמן של שירות לקוחות בכל חברה הוא בגלל 20% לקוחות נודניקים בעייתיים.
  • 80% מהזמן אנחנו מקבלים החלטות שיכולות ואמורות לקחת 20% מהזמן לקבלת ההחלטות הנכונה.

איך חוק פארטו יכול לתרום  לקידום חנות אינטרנטית ?

  • 80% ממקדמי אתרים מבזבזים זמן על דברים שלא יעילים לקידום אורגני .
  • 80% מהמידע שבעלי אתרים נותנים בדף לגולש לא תורמים כמו 20% למה שהגולש מפיק מהידע וצריך.
  • 80% מהנתונים באנליטיקס הם too much info למה שצריכים 80% מהאתרים שמתקדמים.
  • 80% מהתוכן של רוב המאמרים לא מעניין ולא עונה לגולשים על מה שחיפשו.
  • 80% ממקדמי האתרים כיום בשוק העבודה הישראלי לא מבינים קידום בכלל , 20% מבינים קצת.
  • 80% מההצלחה של אתרים בקידום אורגני תלוי בחוסר שגיאות שאתרים מכילים מסיבות שונות.
  • 80% הצלחה בקידום אורגני מגיע מרלוונטיות ואיכות הגולשים.
  • 20% מהתוכן באתרים מקורי , ואם נמוך מזה לא יהיה שינוי במיקומים לאורך זמן.
  • 80% ממילות המפתח שנותנות תוכנות אוטומטיות כהצעה ודירוג מילות המפתח לא מתאימות בנושא ולא אפקטיביות להמרה. 
  • 20% שיפור באורגני לשנה יגיע מאופטימיזציה של יוטיוב וסיגנלים חברתיים נכונים.
  • 80% מהאתרים יבינו רק לאחר שנה של ניסיונות קידום כושל שקידום הוא עסק שצריך להבין בו ומי טוב בו.
  • 80% מחברות האיחסון לא מגנות על השרתים שלהם מפני סייבר.
  • 80% מבעלי האתרים לא מודעים לסייבר.
  • 80% ממה שאתם הקוראים יודעים על קידום הוא לא נכון ומזיק לקידום . 
  • 80% בערך מהאלגוריתם ידוע וניתן לחיזוי וניתוח.
  • 80% ממה שניתן לקרוא על קידום הוא בולשיט.

80% מקוראי מאמר זה יגיעו אליי לייעוץ ולימודי קידום אורגני בשלב כלשהו , 

20% כבר עשו זאת!

מה ההבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן ולמה חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות?

תשובות הכי תכלס על היתרונות והחסרונות של הממומן הן:

בזבוז כסף אם אין את היכולת להתמודד עם אלו שיש להם יותר כסף ממך בתחום.

מתחרים לוחצים סתם על המודעות וגם מקדמי אתרים מנסים לבזבז לך את התקציב כדי להוזיל לעצמם אם תפרוש ותתבאס מקליקים שלא הביאו פניות.

ממומן מביא תוצאות של תנועה או תעבורה מהשנייה הראשונה אבל כמה מתוך זה באמת נסגר משהו?

ממומן צריך להמשיך כל הזמן גם אם היו לחיצות חרטא.

טעות נפוצה היא לחשוב שממומן יכול להיות קשור או להשפיע על האורגני, ממש ממש ממש לא ולעולם לא יהיה קשר, תנועה מהממומן לא משפיעה על האורגני בשום צורה ואופן!

כמה מתאים לך לשלם על קידום בגוגל אורגני?

שלם כפי יכולתך על קידום בגוגל

גוררים לסכום ששווה לשלם על הקידום

תקציב נבחר: 2500 ש"ח

מס’ מושגי יסוד לקוראים המתחילים בקידום אתרים אורגני בגוגל. 

קידום ממומן – 

מי שמשלם לגוגל על קליקים או על הופעות שהמודעה מופיעה כשלידה מופיעה המילה “מודעה”.

רוב הגולשים הרגילים הנורמליים יתעלמו מתוצאות אלו בגוגל.

אבל לא כולם.

בשיטת קידום ממומן פשוט משלמים לגוגל כל זמן שרוצים להיות במקום של מודעות הממומן למעלה או למטה בעמוד הראשון ולא רק שם.

כל זמן שמשלמים ואתה כמפרסם ממשיך לשלם יותר מהמתחרים שלך אתה תופיע ולפעמים המחיר לקליק לא זול כמובן תלוי בתחרות. 

קידום אורגני-

קידום שאינו תלוי בתשלום לגוגל, התוצאה של האתר שלך תופיע אם האתר יותר טוב ורלוונטי למשתמשים\לגולשים יותר מאחרים, כמובן שזה דורש אתר מורכב יותר מסתם דף אחד או כמה בודדים וזה דורש ידע רב וניסיון רב.

תיאור description

מה שכתוב מתחת לתוצאות שגוגל מציגה ככותרות.

קישורים או לינקים- שיטה ישנה של קידום שגוגל עוד לא הענישה את אלו העושים בה שימוש כיום אבל מי יודע מה יהיה מחר, מה שבטוח קישורים הם נחלת העבר.

מה זה google ads או פרסום ממומן בגוגל?

פעם היו קוראים לשירות גוגל אדוורדס google adwords

והייתה גם גרסא ידידותית של מערכת הפרסום בשם adwords express שנתנו פתרון טוב יחסית לכל עסק שביקש לקדם מכירות מוצרים או שירותים בגוגל כמובן.

ניתן היה להציג את הפרסומות גם בחיפוש של גוגל וגם ביוטיוב ואפילו בשירותים שונים של גוגל למשל ג’ימייל.

ניתן לבחור יעד ספציפי לכל מודעה שבוחרים לפרסם למשל אם רוצים לקבל יותר שיחות טלפון או סתם להגדיל את כמות הכניסות לאתר.

הערה חשובה: אין קשר בין כמות התנועה מפרסום ממומן לקידום אורגני.

מי שבחר לפרסם בgoogle adwords יכל לבחור כמה הוא מוכן לשלם מקסימום ואפילו להפסיק בכל שלב או סכום הוצאה.

הסבר פשוט למתחילים על מערכת  google ads.

בוחרים את הנושא

בוחרים מילים או משפטים בהם רוצים שגוגל תציג את המודעות הראשונות (הממומן שליד התוצאה כתובה המילה “מודעה”)

בוחרים או מגבילים תקציב הוצאה למשל 10 ש”ח לכמות פעמים שגוגל תציג או לקליק על המודעה.

מערכת ADS מאוד חכמה ויודעת באלפית השנייה ברגע שגולש מחפש משהו להציג לו את המודעה הרלוונטית ביותר.

השלבים: 

  • בחירת יעד הגדלת מבקרים או פניות בטלפון.
  • הגדרת אזור פרסום למשל גולשים מראש העין יראו מודעות יותר מראש פינה.
  • הגדרת ההוצאה, כמה מוכנים לשלם אתם המפרסמים על שירותי גוגל.

במערכת גוגל ממומן משלמים לגוגל רק אם יש לחיצות על המודעה או יותר תנועה.

לפעמים מתחרים לוחצים סתם אבל גוגל מזכה את החיוב במידה והיא מוצאת לנכון או הצדקה להתעללות בפרסום שלכם ע”י מתחרים.

פרסום ממומן בגוגל שופינג

אם רוצים לפרסם בגוגל שופינג  אפשר להשתמש במערכת merchant center .

השלבים: 

שלב ראשון: 

נכנסים למערכת google merchant

מכניסים את כתובת העסק.

שם העסק או החנות באופן כללי.

שלב שני:

בחירה על סיום הקנייה של הגולשים, איפה הגולשים יסיימו את הקנייה למשל באתר שלכם או בגוגל עצמה והתשלום יועבר לחשבון שלכם דרך הפרטים במערכת.

שלב שלישי: 

בחירת פלטפורמה צד ג’ למשל מג’נטו שופיפיי וויקס או וורדפרס כדי לשלב את המכירות עם גוגל merchant \ שופינג.

סוגי קמפיינים או פרסום במערכת הממומן.

רשת החיפוש –

מודעות טקסטואליות \ מורכבות מטקסט כל פעם שאנשים או לקוחות פוטנציאליים גולשים בגוגל ומחפשים משהו שרלוונטי לעסק שלכם ולפרסום.

רשת המדיה – 

מודעות או באנרים שמוצגים באתרים שונים שמפעילים את מערכת Google AdSense

שהיא מערכת שמאפשרת לכל בעל אתר להציג באתר שלו פרסומות שגוגל מחליטה להציג לגולשים ובעל האתר מקבל כסף על כל לחיצה באתר שלו.

וידאו \ יוטיוב  –

סרטונים קצרים של מודעות לפני אחרי או במהלך הסרטונים שאינם פרסומות.

לדוג’ גולשים ששומעים מוזיקה אהובה ביוטיוב מקבלים את הפרסומות מתישהו בצפייה או האזה לנושאים אחרים לגמרי.

הדגמת אלגוריתם
הדגמת אלגוריתם

טיפ זה יעבוד אם אתם לא ממש מעלים תכנים לאתר והוא ממוקם אבל לא ממש מתקדם.

נסו להוריד 30% מהקישורים המפנים אליכם לאתר כיום, נסו לבחור את הכי גרועים ולאחר חודש בדקו האם השתפרתם בתוצאות האורגניות.

 

תדירות מילת המפתח מתייחסת למספר הפעמים שמילת מפתח או ביטוי מסוים מופיעים בקטע תוכן. 

צפיפות מילות מפתח היא מדד למספר הפעמים שמילת מפתח מופיעה ביחס למספר הכולל של מילים בקטע תוכן. 

קושי של מילות מפתח הוא מדד למידת הקושי לדרג עבור מילת מפתח מסוימת בתוצאות של מנוע החיפוש. 

קרבת מילות מפתח היא המרחק בין שתי מילות מפתח או יותר בקטע תוכן.

 

להלן הסבר מפורט יותר של כל מונח:

תדירות מילות מפתח:

זהו מדד לתדירות שבה מילת מפתח מסוימת מופיעה בקטע תוכן. ניתן לראות בתדירות גבוהה של מילות מפתח כסימן לדחיפת או דחיסת מילות מפתח, שהיא תרגול ספאמי הכולל חזרה על מילת מפתח מספר פעמים בניסיון לתמרן את הדירוג של מנועי החיפוש. 

מצד שני, תדירות נמוכה של מילות מפתח עשויה להצביע על כך שהתוכן אינו מותאם כראוי עבור מילת המפתח היעד.

צפיפות מילות מפתח: 

זהו מדד למספר הפעמים שמילת מפתח מופיעה ביחס למספר הכולל של מילים בקטע תוכן. 

זה מבוטא בדרך כלל באחוזים. 

לדוגמה, אם מילת מפתח מופיעה 5 פעמים במאמר בן 500 מילים, צפיפות מילת המפתח תהיה 1% (5 / 500 x 100). צפיפות מילת מפתח גבוהה (למשל, מעל 5%) עשויה להיראות כסימן לסתימת מילות מפתח, בעוד שצפיפות מילת מפתח נמוכה (למשל, מתחת ל-1%) עשויה להצביע על כך שהתוכן אינו מותאם כראוי למילת המפתח.

קושי של מילת מפתח: 

זהו מדד למידת הקושי לדרג עבור מילת מפתח מסוימת בתוצאות של מנוע החיפוש. 

היא מבוססת על מגוון גורמים, כמו מספר ואיכות האתרים שכבר מדורגים עבור מילת המפתח, התחרות על פרסום בתשלום עבור מילת המפתח, והרלוונטיות והסמכות של האתר שמנסה לדרג עבור מילת המפתח. 

קושי גבוה של מילת מפתח פירושו שיהיה קשה יותר לאתר לדרג את מילת המפתח, בעוד שקושי מילת מפתח נמוך פירושו שיהיה קל יותר.

קרבת מילות מפתח: 

הכוונה היא למרחק בין שתי מילות מפתח או יותר בקטע תוכן. 

לדוגמה, אם מילות המפתח “אדום” ו”חולצה” מופיעות קרובות זו לזו במאמר, יש להן קרבת מילת מפתח גבוהה. 

קרבת מילות מפתח משמשת לעתים קרובות כגורם דירוג על ידי מנועי החיפוש, מכיוון שהיא יכולה לעזור לציין את הרלוונטיות של קטע תוכן למילת מפתח או ביטוי מסוים.

טיפ \ רעיון לשיווק נוסף 

שיווק מוצלח דרך טיקטוק

הבן את הקהל: 

הבן את הדמוגרפיה של האנשים שמשתמשים ב-TikTok וצור תוכן שמושך אותם.

צור זהות מותג עקבית: 

השתמש בערכת צבעים, לוגו ומסר מותג עקביים בכל תוכן ה-TikTok.

השתמש בהאשטאגים ובטרנדים

השתמש במשפיענים: 

שתף פעולה עם משתמשי TikTok פופולריים בנישה כדי להגיע לקהל.

 

צור תוכן מרתק: 

 

צור סרטונים קצרים וקליטים שמושכים ויזואלית וקלים לצריכה.

 

השתמש במוזיקה ובאפקטים קוליים: 

 

מוזיקה ואפקטים קוליים יכולים להפוך את הסרטונים למושכים ולהגדיל את הסיכויים להפוך לוויראליים.

 

השתמש בניתוח: 

 

השתמש בניתוח המובנה של TikTok כדי לעקוב אחר הביצועים של הסרטונים ולייעל את אסטרטגיית התוכן.

 

שיתוף פעולה עם מותגים

 

הרץ מודעות

 

אם אתה מקדם אתרים שעושה בדיוק מה שכולם עושים

תגיע לתוצאות בגוגל אחרי כל אלו שחושבים בדיוק כמוך

מה יחפש הגולש אם הוא צריך אינסטלטור?

אם הגולש צריך טכנאי מחשבים מה יחפש?

אם לגולש יש צורך בעורך דין מה סביר להניח שיחפש

אם הגולש צריך מעצב גרפי מה יחפש בגוגל?

אם הגולש צריך מקדם לאתר שלו בגוגל?

מה הסיכוי שמי שצריך חשמלאי יחפש חשמל

אם הגולש צריך הלוואה מה כדאי לו שיחפש?

אם הגולש רוצה להזמין פרחים הוא יחפש חנות פרחים?

איך לאתר את הצרכים של הלקוחות בקידום אתרים אורגני ולהגדירם באופן משותף

כשמדובר בקידום אתרים אורגני בגוגל, לעיתים קרובות יש פער בין הידע וההבנה של הלקוח לבין המקדם המקצועי. 

כדי להבטיח שהקידום יצליח ויגשים את המטרות של שני הצדדים, חשוב מאוד לתאם ציפיות, לאתר את הצרכים של הלקוח ולהגדירם בצורה מקובלת. 

בתהליך זה יש להפוך את הרצונות של הלקוח לשאיפות ריאליות, תוך שמירה על אסטרטגיות מקצועיות המותאמות לאלגוריתם של גוגל ולשוק שבו הלקוח פועל.

שלב ראשון: זיהוי הצרכים של הלקוח

הצעד הראשון בקידום מוצלח הוא להבין לעומק מהם הצרכים והרצונות של הלקוח. 

כל עסק מגיע עם סט שונה של מטרות ויעדים, ולכן תהליך איתור הצרכים חשוב כדי לגבש אסטרטגיית קידום מדויקת.

1. הבנת מטרות העסק

לפני שמתחילים באסטרטגיית הקידום, יש לשאול את הלקוח שאלות שמטרתן להבהיר מה המטרות העסקיות שלו. 

האם המטרה היא להגדיל את התנועה לאתר? להגדיל מכירות? למשוך קהל מקומי או אולי בינלאומי?

  • קיום פגישה או שיחת ייעוץ מעמיקה.
  • שאלונים שמובנים מראש (מה הם השווקים המרכזיים, מי הם הלקוחות הקיימים, וכדומה).
  • ניתוח האתר הקיים של הלקוח וסטטיסטיקות התנועה (באמצעות כלים כמו Google Analytics).

2. הבנת קהל היעד

כדי להבטיח שהקידום האורגני יהיה יעיל, עליך להבין מי קהל היעד של הלקוח. 

לעיתים הלקוח עצמו לא תמיד מכיר לעומק את קהל היעד שלו, לכן חשוב לשאול שאלות מנחות ולבצע מחקר עצמאי.

  • מי הלקוחות שלך היום?
  • מה הצרכים והבעיות שהם מחפשים לפתור?
  • מה התחרות בשוק שלך?

3. ניתוח האתר והמוצרים/השירותים

בדיקה מעמיקה של האתר של הלקוח תאפשר לך להבין אילו חלקים עובדים טוב יותר ואילו זקוקים לשיפור.

ייתכן שהלקוח רוצה לקדם קטגוריות מוצרים מסוימות, אך יש להתמקד במוצרים שתורמים להמרות בפועל.

  • כלים כמו Screaming Frog ו-Google Search Console כדי לזהות בעיות טכניות.
  • בדיקת חוויית המשתמש ואופטימיזציה לניידים.

שלב שני: תיאום ציפיות והגדרת יעדים משותפים

ברגע שהבנת את הצרכים של הלקוח, השלב הבא הוא לגשר על הפערים בין הציפיות של הלקוח לבין מה שאפשרי בפועל. 

זהו שלב קריטי שמטרתו לבנות אמון ולקבוע יעדים מוסכמים שיכולים להיות מושגים בצורה ריאלית.

1. הסבר על תהליך ה-SEO

חלק מהלקוחות עשויים לא להבין איך קידום אתרים אורגני עובד, או שהם מצפים לתוצאות מידיות. 

חשוב להסביר ללקוח שה-SEO הוא תהליך ארוך טווח, שמבוסס על שיפורים הדרגתיים לאורך זמן, ולא הבטחות לתוצאות מהירות.

  • הצגת דוגמאות של פרויקטים קודמים (תהליך, הצלחות בטווח זמן סביר).
  • הסבר על איך גוגל מדרגת אתרים, תוך שימוש בדוגמאות פשוטות.
  • הצגת יעדים קצרים וארוכים טווח שיחדדו את ציפיות הלקוח.

2. הגדרת יעדים מדידים

במקום לקבוע מטרות כלליות (למשל: “להיות מקום ראשון בגוגל”), חשוב לקבוע יעדים מדידים ומבוססי נתונים, כמו הגדלת התנועה האורגנית ב-X אחוזים תוך שישה חודשים, או שיפור אחוזי ההמרה.

  • S.M.A.R.T – יעדים ספציפיים (Specific), מדידים (Measurable), ברת השגה (Achievable), רלוונטיים (Relevant), ועם זמן קצוב (Time-bound).
  • שימוש בכלים כמו Google Analytics כדי למדוד את הביצועים.
  • הגדרת סדר עדיפויות – אילו דפים חשוב לקדם קודם ואילו יעדים ניתן להשיג תוך זמן קצר.

3. הצעת תכנית פעולה מותאמת אישית

הלקוח עשוי להציג רשימת רצונות: “אני רוצה להיות מקום ראשון בגוגל” או “אני רוצה להגדיל את המכירות באופן מיידי”. 

כאן נכנסת תפקידך כמקדם מקצועי להציג תכנית פעולה המבוססת על מחקר ונתונים אמיתיים, שתציג כיצד ניתן להגשים את הרצונות הללו בצורה הדרגתית ומציאותית.

  • שלב 1: תיקון תקלות טכניות באתר כדי לוודא שהוא מותאם לאלגוריתם של גוגל.
  • שלב 2: יצירת תכנים איכותיים וממוקדים על פי מחקר מילות מפתח.
  • שלב 3: בניית קישורים חיצוניים (Backlinks) מחוזקים ואתרים עם סמכות בתחום.

הסבר על ההשפעות החיוביות לטווח הארוך:
הדגשת ההבדל בין קידום אורגני לבין קידום ממומן (PPC) והיתרונות של כל אחד.

שלב שלישי: הפיכת הרצונות לפעולות מוסכמות

אחרי שהגדרת את הצרכים והצבת יעדים, השלב הבא הוא להפוך את הרצונות של הלקוח לפעולות מוסכמות ומעשיות, תוך שמירה על מסגרת של מקצועיות ויעדים ריאליים.

1. תקשורת שוטפת והצגת התקדמות

במהלך העבודה, חשוב לעדכן את הלקוח באופן שוטף לגבי ההתקדמות. 

לקוחות לפעמים מתוסכלים כאשר אינם רואים תוצאות מידיות, לכן עדכונים שוטפים יעזרו להקל על הלחץ ולשמור על תיאום הציפיות.

  • שליחת דו”חות חודשיים שמציגים את הנתונים האורגניים (תנועה, מיקומים, קישורים נכנסים).
  • פגישות תקופתיות (אחת לחודש או לרבעון) כדי לעבור על התוצאות ולהתאים את האסטרטגיה במידת הצורך.

2. הסבר על אתגרים ושינויים באסטרטגיה

חשוב גם להבהיר ללקוח שלא תמיד הכל מתקדם לפי התכנית, ושגוגל עשויה לשנות את האלגוריתם או שהתחרות בשוק יכולה להשתנות. בשיחות אלו כדאי להסביר מדוע ייתכן שצריך לשנות את האסטרטגיה בהתאם למצב הנוכחי בשוק.

3. שיתוף פעולה ובניית אמון

המפתח להצלחת הקידום הוא שיתוף פעולה מתמיד. כאשר הלקוח והמקדם פועלים יחד בצורה שקופה, הסיכוי להצלחה גדל משמעותית. 

לכן, כדאי לעודד את הלקוח לספק משוב ולהיות מעורב בתהליך.