מאמר זה אינו קצר או קל אבל מעניין אז מומלץ לקרוא לאט ולהבין ולנסות להבין היטב לאט לאט
שיחה על שיטות לשיווק באמצעות קידום אורגני ובינה מלאכותית לעסקי קורסים פרונטליים ודיגיטליים
קריטריון | קידום אתרים אגרסיבי | קידום אתרים מתון |
---|---|---|
מהירות תוצאות | מהיר, תוצאות מהירות בתוך חודשים | איטי יותר, תוצאות יציבות לאורך זמן |
סיכון | סיכון גבוה, סכנה לעונשים מגוגל | סיכון נמוך, שיטות אתיות ומאושרות |
בניית קישורים | רכישת קישורים, קישורים באיכות נמוכה | קישורים אורגניים, קישורים איכותיים |
תוכן | תוכן מרובה, לפעמים באיכות נמוכה | תוכן איכותי וממוקד |
מיקוד במילות מפתח | שימוש מרובה במילות מפתח | מיקוד טבעי במילות מפתח |
פרופיל קישורים | בניית קישורים במהירות, פרופיל לא טבעי | בניית קישורים אורגנית, פרופיל טבעי |
יעילות לטווח ארוך | פחות יעיל לטווח ארוך, יכול להיפגע בעדכוני אלגוריתם | יעיל לטווח ארוך, עמיד לעדכוני אלגוריתם |
מאמר מקיף ומעמיק בנושא קידום באינטרנט
קידום באינטרנט, המכונה גם שיווק מקוון או שיווק דיגיטלי, הוא תהליך של קידום מוצר, שירות או מותג באינטרנט על מנת להגיע לקהל רחב יותר ולהניע מכירות או המרות.
ישנן מגוון לא מעט שיטות וטקטיקות שונות שניתן להשתמש בהן לקידום באינטרנט, כולל אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), פרסום בתשלום לפי קליק (PPC), שיווק במדיה חברתית, שיווק באמצעות תוכן, שיווק בדוא”ל ועוד.
אחד ההיבטים החשובים ביותר של קידום באינטרנט הוא אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).
שיטה פופולרית נוספת לקידום באינטרנט היא פרסום בתשלום לפי קליק (PPC).
PPC הוא סוג של פרסום מקוון שבו מפרסמים משלמים בכל פעם שמשתמש לוחץ על אחת מהמודעות.
ניתן לעשות זאת באמצעות מגוון פלטפורמות, כולל Google AdWords, Bing Ads ו-Facebook Ads.
PPC יכול להיות דרך יעילה ביותר להניע תנועה ממוקדת לאתר ולייצר לידים או מכירות.
שיווק במדיה חברתית הוא מרכיב מרכזי נוסף בקידום באינטרנט.
פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ולינקדאין מציעות מגוון רחב של הזדמנויות לעסקים להתחבר לקהל היעד ולקדם את המוצרים או השירותים.
ניתן לעשות זאת באמצעות תוכן אורגני, פרסום בתשלום או שיווק משפיענים.
שיווק תוכן הוא אסטרטגיה יעילה נוספת לקידום באינטרנט.
שיווק תוכן כולל יצירה והפצה של תוכן בעל ערך ורלוונטי שנועד למשוך, למשוך ולהמיר את קהל היעד.
ניתן לעשות זאת באמצעות מגוון פורמטים, כולל פוסטים בבלוג, ספרים אלקטרוניים, אינפוגרפיקה, סרטונים ועוד.
לבסוף, שיווק בדואר אלקטרוני הוא טקטיקה חשובה נוספת לקידום באינטרנט.
שיווק בדואר אלקטרוני מאפשר לעסקים להגיע ישירות לקהל היעד ובצורה אישית מאוד.
ניתן לעשות זאת באמצעות מגוון אסטרטגיות, כולל ניוזלטרים, מיילים \ דוא”ל אוטומטיים ומסעות פרסום ממוקדים עם שימוש ברשימות תפוצה ייעודיות.
המפתח הוא למצוא את התמהיל הנכון של טקטיקות שעובדות עבור העסק והקהל, ולבדוק ולחדד כל הזמן את הגישה כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.
בקיצור, קידום באינטרנט חיוני לחברות מכל הגדלים כדי שתהיה נוכחות חזקה באינטרנט.
כל השלבים להקמת נכס אינטרנטי (אתר + קידום אורגני) מאפס.
רוב ההערות לגבי תכנית עסקית אינן מתאימות עם תחום העיסוק הוא מאמנים עסקיים \ קואצ’רים או כלכלנים שמתמחים בתקציב וכל מי שעוסק בתחום כתיבת תכניות עסקיות.
- הבנת ומחקר התחרות בתחום.
- תכנית עסקית לכל דבר ועניין. (מותאמת לנכס אינטרנטי)
אם אין תכנית פעולות עתידיות לפי מסגרת זמנים הייתי אומר היום לאור ניסיון של שנים שזה קצת מסוכן .
בתחום קידום האתרים הרוב מחליטים מהיום למחר כי יש בזה מלא מלא כסף וזו עבודה בהייטק (לא באמת , ציניות והומור משונה קצת של כותב המאמר )
התכנית העסקית אמורה לכלול פרטים מפורטים ככל האפשר על התחרות בתחום הנבחר .
התכנית חייבת לכלול בשלבים עלויות כל שלב למשל :
- שלב הקמת האתר הוא כמה עולה תכנית עסקית ממקצוענים שיודעים לכתוב או לייעץ על תכנית עסקית ובחירת איש מקצוע רצוי כמה שיותר מנוסה עם הוכחות\קבלות בחייו המקצועיים.
- דומיין מתאים .
- מהו דומיין מתאים? לפי קהל היעד , האם קהל היעד ישראלי?
- האם הוא רומני או תימני? (די קרובים בכמה תכונות )
- בחירת איש מקצוע או מס’ אנשים \ חברה של יותר מבן אדם אחד.
בהנחה שהאתר מוכן אבל לא חייב להיות מושלם מכל הבחינות.
1. האם האתר ניתן לשינוי בקלות יחסית והאם יש מי שישנה אם צריך , כמה זמן ייקח לשנות?
כותב המאמר ממליץ לעבוד עם cms wordpress.org מערכת וורדפרס org ותבנית רספונסיבית ללא בעיות משמאל לימין ורצוי אחת מוכרת ונפוצה עם הרבה מאוד משתמשים פעילים, בדר”כ לא חינמית.
אתר לא מושלם הוא אתר ללא לוגו סופי, אתר ללא גרפיקה מושלמת, אתר עם חמישה עמודים מינימום לא כולל מסחר\חנות.
אתר או חנות באינטרנט שניתן להתחיל לחשוב על קידומה האורגני הוא
- ברמת המבנה
- הידר
- בודי
- פוטר
- 404
- מפת אתר דינמית
- חיפוש
- דפי שגיאות תקינים
- איחסון האתר במקום טוב ולא הכי זול
למרות שכותב המאמר חושב שאחסון טוב ויציב יגיע בעתיד הלא רחוק למחיר חינמי וכל השירותים הנלווים כתוספות לאיחסון האתר כגון תמיכה , אבטחה , גיבויים , שחזורים , בעיות טכניות שאינן קשורות לאחסון יהיו בתשלום נפרד לאחסון .
מזל טוב, האתר באוויר.
מציאת איש מקצוע הכי טוב שאפשר עם קבלות והוכחות לביצועים מעולים ולא פחות לליווי ואו ריטיינר.
חברות שעוסקות בקידום אורגני שאתם קוראי המאמר דיברתם עם ממליצים בטלפון והממליצים שמופיעים באתר וללא הודעה מראש.
ללא תיאום עם חברת הקידום.
מחקר גם אם אינכם מבינים בקידום כדאי לדעת וללמוד מה לדרוש ומה לבדוק מחברת קידום לפני שעובדים איתה או מתחייבים לה.
רשימת קידום למי שמחליט לקדם עצמאית.
אינדוקס וזחילה של האתר למנועי חיפוש.
תקינות טכנית של :
אנליטיקס analytics
מנהל האתרים של גוגל google search console
תאימות \ רספונסיביות של האתר בדפדפנים שונים.
*שתי תוכנות אלו מסופקות ע”י גוגל ובחינם כדי לעזור לכם לתת לגולשים אתר רלוונטי יותר ותקין טכנית.
פעולות קידום לפי רשימה שצריך לדרוש מחברת הקידום אם מחליטים לא לקדם לבד.
המיקומים בגוגל אמורים לעלות כל שבוע , אם אין שיפור באנליטיקס כל שבוע זה אומר שחברת הקידום אינה עושה את עבודתה או המקדם שלקחתם.
מפות אתר תקינות ונכונות.
בדיקת דפים מיותרים שנוספים למפות האתר ופעולות מיקוד כגון חשיבות ועדיפות.
בדיקת תקינות הפניות אם קיימות 301 ו302 וקנוניקל.
קובץ הrobots.txt ותקינותו.
הקובץ קובע מדיניות אבטחה תקינה לבוטים מסוגים שונים וחסימות למשאבים לפי הצורך , כל אתר והצרכים לפי הנישה ופיצ’רים מיוחדים אם צריך וקיימים.
ציון גבוה בgoogle page insights במובייל ובדסקטופ.
תיקון השגיאות הקריטיות ואופטימיזציה של הביצועים תעלה את הציון למקסימום האפשרי.
חישוב הקושי לקידום מילות מפתח וביטויים בגוגל
קבלת תוצאה
פירורי לחם והיררכיה נכונה לקידום.
פירורי הלחם שקשורים להיררכיה באתר משקפת את הקלות שבה גולשים יכולים לעבור בין תכנים באתר.
לא כל מעבר לדפים אחרים הוא נכון .
לכל נישה יש היררכיה נכונה שונה.
קוד תקין ותקני .
לפי תקנים מקובלים לקוד ע”פ רוב בנישה.
אופטימיזציה – קידום תכלס.
קידום תכלס הוא חשיבה.
חשיבה על הגולשים , האתר לא נבנה לגוגל, לא חושבים על גוגל.
לא חושבים מה גוגל רוצה או אוהבת יותר.
לא חושבים על מקדמים או על העצות.
קידום אורגני שעובד הוא קידום שהשתמשו במחשבה על הגולשים ולא על שום דבר אחר.
שאלות שצריך לשאול וגם לענות בתהליך הקידום או כמו שנאמר , במחשבה.
האם התוכן נראה לי טוב כגולש?
אני כגולש חושב שהאתר יפה ונוח לי אישית כגולש ובא לי לקרוא ולשמור ולהקדיש לו זמן עם סבלנות לקרוא עוד .
מחשבה רצויה של גולש :
או , הנה מה שחיפשתי , בדיוק מה שחיפשתי ולפחות חלק ממה שחיפשתי.
מחשבה לא רצויה של הגולש לקידום אורגני מצליח היא :
יאללה , עוד אתר , מה השטויות האלו? מה זה? חפירות פה שוב?
מה זה ? וזה? ולא במובן חיובי אלא משעמם או לא רלוונטי.
כמו כל האתרים , יאללה , נעבור לאתר אחר.
נמשיך לחפש.
טוב , יאללה להשאיר פרטים \ לקנות \ ממש חייב לעקוב אחרי האתר הזה.
מחשבה חיובית היא :
זה אתר טוב , בום , הנה התשובה למה שחיפשתי.
כללים לאופטימיזציה של מאמרים ותכנים.
אין כללים!
כל נישה שונה .
כמה שפחות כללים ושיטות יותר טוב.
מה הכללים באתרים אחרים שמצליחים?
*כדי לדעת מה לעשות ומה לא לעשות.
כותרות :
ללא חפירות.
ללא דחיפת מילות מפתח.
ממוקדות מאוד לנושא ורלוונטיות לתוכן כולו ולא רק בעמוד.
הכוונה בממוקדות היא כוונה לגולש ולא לקידום או למילות המפתח שרוצים שיתקדמו.
תגיות מטא למשל description
לא משמעותי לרוב הגולשים ויכול להזיק.
כותרת ראשית
קצרה ככל האפשר וממוקדת.
אופטימיזציה לתמונות
שישקלו מינימום אפשרי.
שיכילו פרטים כמו alt ותיאור.
לא חייבים לדחוף מילות מפתח בחלק זה ורצוי שלא.
קישורים פנימיים באתר.
רק לפי המחשבה על העזרה והרווח לגולש.
קישורים חיצוניים
מחשבה על הגולש.
סרטונים וקבצים אחרים מצורפים.
שירים או סרטונים תורמים המון כאמור לכל נישה שרלוונטי לתת ערך נוסף לגולש.
אם הנישה ייחודית לשירים אז הקידום האורגני צריך לכלול עריכה מקצועית יותר של המדיה.
* הכוונה רק לאתרים לגיטימיים ולא לאתרים עם נישות ספציפיות כדוג’ פורנו.
באתרי פורנו אין כללים כי גם אין קידום אורגני , בקידום של נישות שגוגל לא כל כך אוהבת יש שיטות ודרכים אחרות לקידום שישפיעו על אורגני .
קידום מוגזם – over optimization
תגובה טבעית של מנהלי\בעלי אתרים או מקדמים לירידות או לחוסר תוצאות הוא קידום מאסיבי בתדירות גבוהה יחסית .
כל דבר בחיים שעושים ללא מחשבה ובחינה ומחקר סביר להניח שייעשה עם טעויות.
גם אם לא נעשות טעויות עצם פעולת המאסה כגון over optimization גורמת לגוגל לקחת מרחק.
שחררו , תנו לה את הזמן.
יש קצב נכון לפי המתחרים לפעולות קידום.
יש לעשות כמותם ורק לפי הדברים החיוביים שהם עושים , דורש ניסיון והרבה ניסויים.
המלצות אבטחת מידע בהקשר לקידום אורגני :
גיבוי נכון , גיבוי טוב.
מודעות לסיכוני סייבר.
באתרי וורדפרס מומלץ לעבור לעמודים אחרים באתר זה כדי לבדוק וללמוד עוד ועוד הרבה על הסיכונים והמלחמה בתופעות שיכולות לגרום לפגיעה בקידום אורגני ולא רק אורגני.
קידום באינטרנט לעסקים
שיטות מסוימות, כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ושיווק באמצעות תוכן, יכולות להיות בעלות נמוכה יחסית או אפילו בחינם, בעוד שאחרות, כמו פרסום בתשלום לפי קליק (PPC) ופרסום ברשתות חברתיות, יכולות להיות הרבה יותר יקרות.
העלות של קידום אתרים
יכולה להשתנות בהתאם לרמת התחרות על מילות המפתח המדוברות, כמו גם רמת המומחיות הנדרשת כדי לייעל את האתר.
עבור עסקים קטנים, עלות ה-SEO עשויה לנוע בין כמה מאות דולרים לחודש עבור אופטימיזציה בסיסית בעמוד ועד כמה אלפי דולרים לחודש עבור גישה מקיפה יותר הכוללת אופטימיזציה מחוץ לדף ובניית קישורים.
פרסום בתשלום לפי קליק (PPC)
סוג של פרסום מקוון שבו עסקים משלמים בכל פעם שמשתמש לוחץ על אחת מהמודעות.
עלות ה-PPC יכולה להשתנות בהתאם לפלטפורמה, למילות המפתח המדוברות ולרמת התחרות.
לדוגמה, העלות של מסע פרסום בגוגל אדוורדס יכולה לנוע בין כמה סנטים לקליק עבור מילות מפתח פחות תחרותיות ועד כמה דולרים לקליק עבור מילות מפתח תחרותיות במיוחד.
באופן דומה, העלות של מסע פרסום ב-Facebook Ads יכולה לנוע בין סנטים בודדים לקליק ועד כמה דולרים לקליק, בהתאם לקהל ולאפשרויות המיקוד.
פרסום ברשתות חברתיות הוא אסטרטגיה נוספת שיקרה יותר.
עלות הפרסום במדיה החברתית עשויה להשתנות בהתאם לפלטפורמה, לאפשרויות המיקוד ולפורמט המודעה.
לדוגמה, ציוץ מקודם בטוויטר עשוי לעלות כמה דולרים, בעוד שפוסט מקודם בפייסבוק יכול לעלות פי כמה מהסכום הזה.
העלות של פוסט ממומן באינסטגרם יכולה להיות גבוהה יותר מפייסבוק, מכיוון שזו פלטפורמה ויזואלית.
שיווק באמצעות תוכן הוא תהליך של יצירה והפצה של תוכן בעל ערך ורלוונטי שנועד למשוך, למשוך ולהמיר את קהל היעד. העלות של שיווק באמצעות תוכן יכולה להשתנות בהתאם לפורמט של התוכן, רמת המומחיות הנדרשת ליצירתו וערוצי ההפצה שבהם נעשה שימוש.
למשל, עלות פוסט בבלוג יכולה לנוע בין כמה מאות דולרים לכמה אלפי דולרים, תלוי ברמת המחקר והכתיבה הנדרשת.
באופן דומה, העלות של יצירת ספר אלקטרוני או סרטון יכול לנוע בין כמה מאות דולרים לכמה אלפי דולרים.
שיווק בדוא”ל הוא אסטרטגיה נוספת שיכולה להיות בעלת מחיר.
עלות השיווק בדוא”ל יכולה להשתנות בהתאם לספק שירותי הדוא”ל, רמת ההתאמה האישית והאוטומציה הנדרשת ומספר המיילים הנשלחים.
לעסקים קטנים, עלות השיווק בדוא”ל עשויה לנוע בין כמה דולרים לחודש עבור שירות מייל בסיסי ועד כמה מאות דולרים לחודש עבור פתרון מתקדם.
תובנות לסיכום ולסיום :
קידום אורגני לוקח זמן, קידום אורגני הוא לא קסם.
גוגל לא מטומטמת.
קידום אורגני זה הרבה ניסויים.
קידום אורגני דורש ידע וניסיון.
קידום אורגני לא נכון יגרום לתוצאה הפוכה ולא רצויה.
גוגל לא סולחת מהר ויש לה זיכרון מעולה.
פייג' ספיד אינסייט
הכלי הכי אמין והיחיד שגוגל בודקת באמצעותו. הכלי היחיד שנותן תוצאות שמשפיעות ורלוונטיות לקידום האורגני בגוגל.
פינגדום
כלי לבדיקות מאוד ספציפיות.
ג'ימטריקס gmatrix
מנוע מהיר לבדיקת מהירות אתרים או דפים.
סקירת הפרמטרים בבדיקת מהירות לשיפור הקידום של האתר.
performance score – ביצועים מה מודד או נמדד תחת הציון “ביצועים”?
מדובר בתהליך או בשפה מקצועית מאנגלית פרוסס process.
מה ניתן לבצע בבדיקת המהירות בlighthouse?
ניתן לבחור מכשיר סלולרי למשל סמסונג או אייפון ואפילו דגם.
ניתן לבחור את גודל המסך או הטאבלט ממנו גולשים מקבלים את האתר אצלם לאחר הלחיצה בתוצאות של גוגל.
מהירות תגובת השרת לקריאות http או אחרות מסויימות.
דוג’ נניח שזורקים למישהו אבן ופוגעים לו בראש והוא לא אילם, תוך כמה זמן אתם הזורקים תשמעו ותראו את ה אייייההה\ אאווההההה ואז בכי.
response time –
זמן התגובה של השרת\האתר אליי הגולש שביקש לקרוא דף באתר לאחר מעבר כל המידע ואימותו באינטרנט טקסט תמונות סרטונים וקישורים והכל כולל זמן העיבוד שלי כגולש או נקרא לזה קליטה אצלי במחשב או נייד\במובייל.
speed– מהירות בקצרה ובתמציתיות מירבית, זמן תגובה כולל של האתר.
stability –
בדיקת יציבות בתגובות תחת בדיקות שונות של פרמטרים שונים למשל עומס או תנועת גולשים בו זמנית שמבקשים את אותו המידע או מהשרת.
reliability –
עד כמה המידע שעובר בצורות שונות מהאתר\השרת אכן מוצג במחשב או במובייל של הגולשים\המשתמשים. (כולל שימוש בפונקציות אבטחת מידע וקידוד וריבוב ועוד כל מיני קללות למשתמש שאינו מתכנת שעוסק בסיסטם ואבטחת מידע).
scalability–
עד כמה המידע שעובר מהאתר נוח וקל לקריאה ולפירוש ע”י מי שאמור לבדוק אותו למשל גוגל או ארגונים שפועלים למשל חברות אינטרנט ISP וכאלו. (אפשר לומר נוחות או קלות המדידה)
דוג’ לבעיה בscalability היא שחברת האחסון מונעת או מנסה להתערב בבדיקות אלו למשל “זיביפרס” למי שמבין את הבדיחה הפרטית.
בדיקות אלו גורמות לעומסים על השרת , לload balancing גבוה או במילים פשוטות שרת חלש ייטחן למי שמבין (חומר למתקדמים).
איך לקדם אתר בגוגל בלי קומבינות?
קידום ממומן זה בלחיצות או 1000 הופעות וזו בעיה כי כל הזמן המתחרים שלכם אומרים לכל מי שהם מכירים ללחוץ לכם על המודעות.
המטרה של הרעים היא לגמור ליריב את התקציב כדי לחסל את התחרות איתו.
בקידום אורגני אין הגבלה ולא משלמים לאף אחד על לחיצות ובטח לא לגוגל ולא על כמה פעמים המודעה שלכם או התוכן הופיע , כמה שיופי יותר או כמה שיהיו יותר לחיצות ככה יותר טוב וזה ירים בתוצאות של גוגל אתכם למעלה למעלה.
דבר נוסף שעדיף קידום אורגני כי אם עושים את זה נכון התוצאות נשארות לאורך זמן ובשלבים מתקדמים הגולשים בעצמם הם אלו שגורמים לעסק שלכם לעלות במיקומים\בתוצאות חיפש של גוגל באורגני כמובן.