חיפוש מותאם
חיפוש מותאם
תוכן למקדמי אתרים

Bounce Rate = שיעור הנטישה

 

איזה מזל שרוב מקדמי האתרים טועים בהבנת המושג באונס רייט?

אם תשאלו מקדם אתרים מהו הבאונס ומה טוב או לא טוב בו רוב הסיכויים שתקבלו מהם תשובה בסגנון: 

(תשובה של רוב המקדמים ובכלל) 

הבאונס הוא כמה זמן גולש היה ביקר בדף עד שיצא ממנו או סגר את הדפדפן. (זה לא נכון ולא מדוייק)

 
 

שיעור יציאה מדף כניסה הוא מדד שמודד את אחוז המבקרים שעוזבים אתר מבלי לעבור לדפים אחרים באתר. 

במילים אחרות, הוא מודד את מספר המבקרים ש”קופצים” מהאתר לאחר צפייה בעמוד בודד בלבד.

שיעור היציאה מדף הנחיתה או הכניסה משמש לעתים קרובות על ידי בעלי אתרים ומשווקים כדי להעריך את היעילות של האתר שלהם במעורבות מבקרים ולעודד אותם לחקור.

שיעור יציאה גבוה מדף הכניסה עשוי להצביע על כך שהמבקרים אינם מוצאים את מבוקשם או שקשה לנווט באתר. 

שיעור יציאה מדף כניסה נמוך, מצביע על כך שהמבקרים מוצאים את האתר שימושי ומרתק, ויש להם מוטיבציה לחקור יותר הלאה.

קידום בלי קישורים בגוגל?
קידום בלי קישורים בגוגל?
מה זה שיעור נטישה רע?
מה זה שיעור נטישה רע?
טיפים להקטנת שיעור נטישה
טיפים להקטנת שיעור נטישה

אחוזי נטישה מומלצים בממוצע לפי דפי האתר

סוג \ אופי הדףאחוז נטישה ממוצע כללימס' מבקרים לחישוב הנטישהזמן ממוצע בעמודשיעור יציאה \ נטישה
בית55%100002 וחצי דקות75%
אודות40%50003 ורבע דקות60%
שירותים מוצעים75%2500דקה ו45 שניות90%
בלוג \ מאמרים30%30004 דקות40%
טבלה זו מתארת ממוצע של נתונים לאתר ממוצע כללי.
מה שיעור היציאה או הנטישה?
מה משך זמן השהייה של הגולש בדף?
כמה ביקורים?
אחוז נטישה משוקלל.

מה גורם או משפיע על ציון הבאונס?

גורמים שיכולים להשפיע על שיעור הנטישה כוללים עיצוב אתר, איכות תוכן, זמני טעינה וחווית משתמש. 

על ידי ניתוח שיעור היציאה מדף הכניסה וזיהוי אזורים לשיפור, בעלי אתרים יכולים לבצע שינויים באתר שלהם כדי למשוך יותר את המבקרים ולעודד אותם להמשיך לבדוק ביצועים והתנהגות.

אין תשובה אחת לשאלה זו, שכן מה שנחשב לשיעור יציאה טוב מדף הכניסה יכול להשתנות בהתאם למטרת האתר, הענף והקהל של האתר. 

באופן כללי, עם זאת, שיעור יציאה מדף הכניסה של פחות מ-40% נחשב טוב, בעוד ששיעור יציאה מדף הכניסה של מעל 60% נחשב גבוה.

ייתכן ששיעור נטישה גבוה יהיה דבר טוב במקרים מסוימים. 

לדוגמה, אם המטרה העיקרית של אתר אינטרנט היא לספק מידע על נושא מסוים, שיעור יציאה גבוה מדף הכניסה עשוי להצביע על כך שמבקרים מוצאים את המידע שהם צריכים במהירות ואז עוזבים. 

במקרה זה, שיעור יציאה גבוה מדף הכניסה עשוי להיחשב כהצלחה.

ישנן מספר אסטרטגיות שבהן אתה יכול להשתמש כדי להפחית את שיעור היציאה מדף הכניסה של האתר שלך, כולל: שיפור זמני הטעינה של הדפים, לוודא שהאתר שלך קל לניווט, להבטיח שהתוכן שלך איכותי ורלוונטי לקהל שלך, שימוש בכותרות ברורות ותמציתיות , ומתן קריאות ברורות לפעולה כדי לעודד מבקרים לחקור עוד.

כן, ישנם כלים רבים זמינים שיעזרו לך למדוד את שיעור היציאה מדף הכניסה של האתר שלך, כולל Google Analytics, Adobe Analytics.

 

כלים אלה יכולים לספק ניתוח מפורט ותובנות לגבי ביצועי האתר שלך, כולל שיעור יציאה מדף כניסה, מעורבות משתמשים ושיעורי המרות.

לא, שיעור יציאה מדף כניסה ושיעור יציאה הם לא אותו דבר. 

 

שיעור היציאה מדף הכניסה מודד את אחוז המבקרים שעוזבים אתר לאחר צפייה בדף בודד בלבד, בעוד ששיעור היציאה מודד את אחוז המבקרים שעוזבים את האתר מדף מסוים. 

 

שיעור היציאה  (כאמור הבאונס) מודד את אחוז המבקרים שעוזבים את האתר לאחר צפייה בדף מסוים, ללא קשר אם הם צפו קודם בדפים אחרים באתר.

שיעור הנטישה באונס רייט
שיעור הנטישה באונס רייט

מה נחשב לביקור מבחינת חישוב ציוני הבאונס?

ביקור נחשב כאשר משתמש מגיע לאתר ומקיים איתו אינטראקציה. בהקשר של שיעור היציאה מדף הכניסה, ביקור נספר כאשר משתמש צופה בעמוד אחד לפחות באתר לפני שהוא עוזב או מקפץ משם. אם משתמש נוחת לאתר ויוצא מיד מבלי ללחוץ על קישורים כלשהם או לקיים אינטראקציה עם האתר בכל דרך שהיא, הדבר נחשב להקפצה ואינו נחשב כביקור. מצד שני, אם משתמש נוחת באתר ולוחץ לדף נוסף אחד לפחות לפני שהוא עוזב, זה נחשב לביקור, גם אם המשתמש בסופו של דבר מתרחק מהאתר. חשוב לציין ששיעור היציאה מדף הכניסה מחושב כאחוז מהביקורים, ולא כאחוז מסך התנועה באתר. כך שאם אתר יקבל 100 ביקורים ו-60 מתוך הביקורים הללו חוזרים, שיעור היציאה מדף הכניסה יהיה 60%.

דוגמה לחישוב שיעור הנטישה:

מקרה ראשון: 

שיעור היציאה מדף הכניסה, המספר הכולל של ביקורים בדף בודד מחולק במספר הכולל של כניסות לאתר.

הגורמים: 

עיצוב האתר – 

האם עיצוב כזה או אחר גורם לגולשים התנהגות טובה יותר מאתרים אחרים?

זמני טעינה: 

האם הדף ואו האתר כולו נטען בצורה כזו שמשפיעה על התנהגות הגולשים?

איכות התוכן חשובה לגולשים בנישה?

  • הסבר על איכות הוא למשל באתר של אינסטלטור אין משמעות לאיכות התוכן אלא האם הגולשים מצאו מהר את הטלפון של איש המקצוע.

תוכנות עזר של כרום לקידום עם AI

  1. ChatSonic
  2. TweetGPT
  3. Prometheus
  4. YouTube Summary with ChatGPT
  5. Summarize
  6. ReaderGPT
  7. Merlin
  8. ShareGPT
  9. Fancy GPT
  10. ChatGPT Prompt Genius
  11. ChatGPT for Google
  12. ChatGPT Writer
  13. WebChatGPT
  14. Engage AI
  15. Talk-to-ChatGPT

מה המטרה של גוגל במדד הנטישה?

התשובה לא פשוטה, בגדול מדובר בדרך להעריך את התנהגות הגולשים באתר למשל יש תחומים שבהם אם גולשים היו יותר זמן בדף מסוים זה ייחשב כהתנהגות טובה אבל יש תחומים בהם כמה שפחות בדף אחד בלי פעולה למשל של קנייה או פנייה (המרה)תיחשב כרעה.

 

באתרי מסחר \ קניות גולש אמור להחליט האם לקנות או לא מעמוד מוצר שהגיע אליו כמה שיותר מהר שזה אומר זמן שהייה כמה שיותר קצר.

הדגמת אלגוריתם
הדגמת אלגוריתם

הסברים ברמה הכי פשוטה איך לשפר התנהגות גולשים ע”פ ניתוח הבאונס.

שאלות מהסוג שמנחה איך ליישם:

האם לגולשים נוח בצורה הכי טובה להגיע לאן שירצו?

האם נוח לגולשים למצוא דברים אחרים אם ירצו?

האם הדרך בה הגיעו הגולשים למשל מקור התנועה הכי מתאים לאן שהגולשים הגיעו לבסוף?

האם הנראות בדף הכי טובה לגולשים או למעצב האתר?

כדאי לבדוק כל שאלה ולוודא שאכן כל מה שאפשר לעשות נעשה והאם הגולשים הכי מרוצים או שהם יכולים להיות מרוצים יותר?