חיפוש מותאם
חיפוש מותאם
נושא פרטים
כותרות משכנעות יצירת כותרות שמעוררות סקרנות; השתמש במילות מפתח.
תוכן איכותי פרסם תוכן שימושי, מעניין ומעודכן שמעניק ערך לקורא.
שימוש במדיה כלול תמונות, וידאו, ואינפוגרפיקות לשיפור המעורבות.
אופטימיזציה לSEO יישום טכניקות SEO כגון שימוש נכון בתגיות, מילות מפתח, ותיאורי מטא.
עדכניות שמירה על תוכן מעודכן ורלוונטי לטרנדים הנוכחיים.
תוכן אינטראקטיבי הכללת אינטראקציות כגון סקרים, חידונים, ותגובות לעודד השתתפות משתמשים.
שיתוף קל הקל על שיתוף התוכן ברשתות החברתיות על ידי הוספת כפתורי שיתוף.
מדידת ההשפעה מעקב אחרי ההשפעה של התוכן באמצעות כלים אנליטיים כדי לבחון את ההשפעה על המבקרים והממירים.
Interactive Buttons and Links

הצעת מחיר לדוגמה בלבד לשירותי הקידום האורגני שלי

הצעה \ אופציה ראשונה

בחודש הראשון לקידום העבודה הכי חשובה וקשה.

מחירים לקידום חודשי (חודש בחודש בלי תקופת התחייבות)

  • קידום האתר בארץ (גוגל ישראל): 2500 ₪ לחודש ראשון, ולאחר מכן כל חודש שיחת ניתוח יחסינו לאן והמחיר יורד ל-2000 ₪ כשממשיכים.
  • קידום האתר (google.com ארה”ב): 1500$ לחודש ראשון, ולאחר חודש מחליטים לאחר ניתוח תוצאות לעוד חודש והמחיר יורד ל-1200$ חודשי. חובה לבחור מדינה אחת מרכזית כאזור ולהקים חשבון עסקי בגוגל מאומת כתובת והכל.

מה כוללת העבודה?

  • עבודה על האתר מאחורי הקלעים (הגולשים לא רואים מה נעשה כפעולות קידום).
  • עבודה ב-frontend הכוללת תוכן חדש, אופטימיזציה לתוכן קיים ושיפור חווית משתמש.
  • הטמעת קוד ופיצ’רים לשיפור אינדוקס ושיפור ההתנהגות \ חווית המשתמשים.

אופציה שניה

לימודים בשיתוף מסך מרחוק לפי בנק שעות מראש (25 שעות ליווי תמיכה \ לימוד פעולות וחשיבה בקידום בשיטות שלי). 2000$

באופציה השנייה הלמידה היא דרך קידום בפועל של האתר וקבלת משימות הקידום לביצוע. קובעים יום \ יומיים לפני, מסתנכרנים לשעה נוחה מול המחשב או חצי שעה וניתוח וקבלת משימות חדשות.

אופציה שלישית

גם וגם (היברידיות) – לומדים תוך כדי קידום בפועל ומאחורי הקלעים בנוסף קידום שלי.

שאלות נפוצות

  • תוך כמה זמן רואים שיפור מיקומים לביטויים שונים ללא הגבלת ביטויים? משבוע לשבוע.
  • תוך כמה זמן רואים תוצאות? תשובה: תלוי מה מגדירים כתוצאה. פניות\ לידים לא ניתן להעריך אבל הערכה גסה בין שלושה חודשים לחצי שנה.
נושא מחיר מידע נוסף
כתיבת מאמרים ₪500 - ₪2,000 כתיבת מאמרים איכותיים ומעמיקים
כתיבת בלוגים ₪400 - ₪1,500 כתיבת בלוגים בנושאים מגוונים
כתיבת תוכן לאתרים ₪1,000 - ₪3,000 כתיבת תוכן מקצועי ואיכותי לאתרי אינטרנט
כתיבת תוכן שיווקי ₪1,500 - ₪4,000 כתיבת תוכן ממוקד שיווקי למודעות ומסעות פרסום
כתיבת ניוזלטרים ₪700 - ₪2,500 כתיבת ניוזלטרים מעוצבים ויעילים
כתיבת דוחות מקצועיים ₪1,200 - ₪3,500 כתיבת דוחות ומסמכים מקצועיים
עריכת תוכן ₪500 - ₪2,000 עריכת תוכן ושיפור איכות הכתיבה
כתיבת סיפורים קצרים ₪800 - ₪2,500 כתיבת סיפורים קצרים ומקוריים
כתיבת עבודות אקדמיות ₪1,500 - ₪4,000 כתיבת עבודות ומחקרים אקדמיים
כתיבת תוכן למדיה חברתית ₪1,000 - ₪3,000 כתיבת פוסטים ותוכן למדיה חברתית
שלבים בכתיבת תוכן עם AI
שלבים בכתיבת תוכן עם AI

העסק שלך עוד לא בדף הראשון בגוגל?!

אם אתה מהטובים בתחום, אל תרשה לעצמך שלא להופיע בתוצאות החיפוש בקטגוריה בדף הראשון בגוגל. 

אם אתה עדיין לא שם, זה אומר שאתה עושה משהו לא נכון או שאתה פשוט לא עושה. 

יש כמה דרכים להתקדם אל ה”פריים” הנכסף בדף הראשון בגוגל, בעיקר בשני מפלסי פעילות:

  1. קידום אורגני (צד ימין בתוצאות החיפוש בגוגל)
  2. קידום ממומן

רלוונטיות לחיפושים של הגולשים

יש מס’ שיטות לקביעת רלוונטיות אבל אינן מוכחות ומדובר בהשערות בלבד , אם מישהו היה יודע מה נחשב רלוונטי יותר בעיני גוגל אזי כולם היו במקום ראשון בדף הראשון.

רלוונטיות גבוהה = המרה גבוהה ולידים כמו גם מיקומים טובים.

התאמה לפי חיפוש גאוגרפי

יש לגוגל העדפה למי שמחפש ממקום מסוים להציג תוצאות יותר רלוונטיות לאזור של החיפוש למשל מי שמחפש אינסטלטור באילת גוגל תציג תוצאות של עסקים מאילת לפני ובעדיפות על עסקים אחרים במיקום גיאוגרפי שונה.

לדוג’: אינסטלטור באילת יקודם ויוצג באילת טוב יותר ממיקומים אחרים בארץ.

קידום אתרים עם AI
קידום אתרים עם AI

איך להיות ראשון בגוגל?

  • בשביל להבין איך לקדם בגוגל צריך לקרוא וללמוד מה גורם לאתר להגיע למקום הראשון או השני ואז להישאר במקום הזה  ולא לעוף אחורה למשל עם קניית קישורים.
  • גוגל אוסרת קניית קישורים ומענישה אתרים לאלתר כשהיא תופסת שקישורים נקנו.
  • גוגל לא מזהירה לפני עונש וזה יכול לקרות לכל אתר שנכנסים אליו קישורים ממקדמי אתרים.
  • גוגל יודעת של מי כל אתר ולא ניתן להתחבא ממנה.

נפח החיפושים, מה זה אומר?

נפח החיפושים שגוגל מספקת לא רלוונטי לחיפושים באורגני!!

מונח או מדד קצת בעייתי עבור גוגל אורגני מהסיבה שגוגל אינה מספקת מידע או נתונים על כמות החיפושים באורגני.

במילים פשוטות אך בטכניקה שגויה מדובר בשאלה: כמה אנשים חיפשו בגוגל (לא באורגני אלא בממומן) את המילים שאתם רוצים להתקדם בהן. 

יש הטוענים שלא כדאי לבזבז זמן על ביטויים עם נפח חיפוש קטן.

חקר מילות מפתח של גוגל לא רלוונטי לאורגני

כמה תחרות יש על כל מילה או מחרוזת?

בכל נושא יש תחרות שונה ויש הבדל בין תחרות על ביטויים כמו עורך דין פלילי ואינסטלטור.

תחרותיות על כל ביטוי היא גדולה עד קשה והדרך לבצע את זה היא דרך מחקר על התוצאות הראשונות של כל נושא בדפי התוצאה של גוגל.

תחרות יכולה לבוא לידי ביטוי גם במס’ התוצאות שגוגל מציגה בדף התוצאה שלה.

ביטויים או מילים רלוונטיות יגרמו לטראפיק \ תעבורה רלוונטית ואיכותית כמו גם שיפור במיקומים באורגני.

ביטויים של זנב ארוך טובים יותר לקידום יעיל ומצליח.

חקר מתחרים הגורם החזק לתוצאות באורגני
חקר מתחרים הגורם החזק לתוצאות באורגני

מהירות טעינה של האתר גורם חשוב מ2018.

כל דף צריך להיטען או לעלות תוך פחות מ3 שניות.

גולשים לא אוהבים אתרים איטיים ולא יחזרו אם במקרה גלשו בהם.

מה ניתן לעשות לשיפור מהירות?

הקטנת תמונות בגוגל ובמשקל.

אחסון נורמלי ומקצועי ולא בעייתי.

קוד יעיל ונכון

במערכות CMS למשל וורדפרס ללא תוספים מיותרים או בעיתיים וCDN אם צריך.

סרטונים אפשר להעלות ליוטיוב ולא ישירות.

כמה שפחות אפקטים ואנימציה כי מה שחשוב הוא רלוונטיות ותכלס לכל הגולשים.

שינויים ועדכונים לתוכן שאולי כבר לא רלוונטי ב100%.

למשל בתחום הSEO יש טכניקות ותיאוריות שכבר לא נכונות ואף יכולות להזיק למה שנכון לזמן ההווה למשל לשנת 2021-2022.

פעם היה ניתן לרשום מספיק ויותר מהמתחרים את המילה אינסטלטור והתוצאה של האתר הייתה ראשונה בכל מקום שחיפשו בארץ , זה כבר לא ככה!

גוגל אוהבת אתרים שהתוכן בהם מתעדכן וכמה שיותר יותר טוב.

כלי מחקר מילות המפתח לא נכון לקידום באורגני
כלי מחקר מילות המפתח לא נכון לקידום באורגני

מהם הגורמים שקצת קשה להוכיח שעוזרים לקידום האורגני?

אף אחד לא יכול לדעת מהו האלגוריתם של גוגל, שיטת הדירוג לא נעשית בידי בני אדם אלא באמצעות בינה מלאכותית שאוספת נתונים (דאטה) ומנסה לבצע באמצעות מודל חיזוי בניית פרופילים למשתמשים.

מהו פרופיל משתמש של גוגל?

דוגמאות: 

אדם זכר  גרוש בגיל 35 שאוהב בעלי חיים וגר בתל אביב צפון בן להורים טייסים ובעל תפקיד פיתוח או מכירות בתעשיית ההייטק.

אישה בשנות ה50 לחייה אימא לשלושה ילדים עם מצב סוציואקונומי טוב ומעלה לפי טבלאות שכר ממוצעות בישראל לקבוצת הגיל והפרמטרים האחרים הסוציואקונומיים וטיילה בשלוש השנים האחרונות עם חברות שלוש פעמים באיטליה.

מידע שגוגל אוספת מהרשתות החברתיות

לא ניתן לכמת את ההשפעה של פעילות ברשתות החברתיות על הקידום האורגני.

האם פעילות של חברות בדפים או קבוצות ואו פורומים שונים או חשבון פרטי באינסטגרם אכן תורמת לקידום, יש הקוראים להשפעה סיגנלים אבל לא ניתן לכמת אותה.

כמות המדיה באתר

האם אתרים עם יותר סרטונים מצליחים באותה נישה יותר מאתרים דומים עם פחות סרטונים?

לא ניתן לדעת בוודאות.

אחרי שקניתי את כל הקישורים האלו?
אחרי שקניתי את כל הקישורים האלו?

איך להיות פאקינג ראשון בגוגל?

הכללים הם פשוטים, מי שיותר טוב לגולשים הופך להיות ראשון אבל רק מנקודת המבט של הגולשים!

האם מה שמוצע באתר פוגע בול במה שהגולש התכוון למצוא כשחיפש כל דבר בכל נישה בגוגל?

מה מחפשים בדיוק הגולשים?

קניית קישורים \ לינקים ממאמרים

עלולה לגרום לעונש מגוגל ולקידום האורגני להיכשל.

האתר מתקדם במיקומים והתנועה האורגנית לאתר גדלה ואפילו יש קצת פניות אז?

למה לפעמים זה לא מספיק?

בקצרה, לפעמים יש את הגורם האנושי

מהו הגורם האנושי?

גם אם אתר בכל תחום מגיע למקומות הראשונים או למקום ראשון בהמון מילות מפתח זה לא אומר שהלקוחות או במקרה הזה המשתמשים יקנו או יפנו לבעל האתר.

בשוק יש גורמים כמו כמות הכסף הפנוי או מצב כלכלי לחוץ בנישה שנקרא גם המצב הסוציואקונומי שלפעמים פחות מהנורמה ואז הלקוחות חושבים קצת יותר מידי לפני שמוציאים כסף או מזמינים אנשי מקצוע.

לדוג’ בשוק הנדל”ן

אם הבנקים מחליטים להעלות ריביות על משכנתאות או להקשיח תנאי הלוואות \ מימון אזי אנשים לא יוכלו לקחת באותה קלות את זכאותם לדיור מכל סיבה שירצו.

בשוק האלקטרוניקה – 

לפעמים נכנסות הקלות בייבוא מכשירי אלקטרוניקה ואו מוצרים חשמליים לבית ואז יזמים קונים בכמויות גדולות יותר ומכאן מתחיל מצב של עודף היצע שגורם לירידת מחירים ואז התחרות גדלה בשוק.

בשוק הקוסמטיקה 

אירועים מצערים כמו למשל החלקת שיער או טיפול קוסמטי באקנה שגורם לנזקים בגלל חברה מסויימת גורם לרוב הצרכנים להיזהר יותר בהזמנות מהאינטרנט ואו בקנייה ומעדיפים ללכת למספרות מאשר ללכת על אופציה זולה של עשה זאת בעצמך.

בשוק האוכל

פרשת מטרנה שגרמה למיליוני אנשים להיפגע ממוצר פגום גרמה לכל התוצאות הראשונות של חברת מטרנה להיות לא רלוונטיות למרות שהאתרים של מטרנה והמשווקים היו במקום ראשון.

העסקים היחידים שאינם מושפעים מגוגל או מהשוק הם:

  • בניית מצבות
  • קבורה
  • טיפוח במספרות ומכוני יופי (פיסי)
  • מאפיות במקומות שאינם מוצפים במתחרים.
מה עושים כולם?
מה עושים כולם?

למה כדאי לקדם בגוגל אורגני?

בלי תשובות ארוכות או חפירות : 

קידום אורגני אם עושים אותו בצורה נכונה ובלי קומבינות נשאר לתמיד, לא עולה כסף על לחיצות כמו בממומן.

המיקומים באורגני נקבעים על פי הרלוונטיות של התוכן

ואם התוכן מאוד מאוד רלוונטי ויותר מכל המתחרים שאולי מנסים להצליח באורגני עם קישורים או מניפולציות על גוגל

אין דרך לעקוף אתר שנותן לגולשים שלו תוכן טוב יותר מאחרים.

תוכן טוב = רלוונטי רק לגולשים ולא לבעל האתר שרוצה לקדם משהו ספציפי.

בחירת מילות מפתח לקידום מוצלח

קידום אורגני של חנויות אינטרנט בישראל הוא כמו קידום של אתרים אחרים בארץ ובעולם?

מה הידע הנדרש לעסק מצליח של חנות אינטרנטית?

  • מרגע שהחנות באינטרנט או אתר האינטרנט שכולל מערכת מסחר אלקטרוני עם כל הרכיבים בנויה מאותו הרגע נדרש קידום .
  • הבאת תנועה איכותית או במילים פשוטות לקוחות פוטנציאליים לחנות.
  • לאחר מכן זה שיווק ואופטימיזציה של תהליכי מכירה לגולשים \ קונים פוטנציאליים.

מתי קידום אתרים לא מצליח?

להלן רשימת סיבות: 

מקדם אתרים או חברת קידום\פרסום\דיגיטל לא ממש מקצועיים בקידום אחרים אבל מקצועיים בשיווק השירותים שלהם.

כשהמוצר זול יותר בחו”ל והיום לא בעיה בכלל להזמין גם למי שאינו טכני.

תחרות גבוהה.

לא מעט ישראלים  (לא רק בישראל) מאמינים בחלום ההתעשרות המהירה ברעיון לאנשים טיפשים שמחפשים הכנסה פאסיבית לאחר שקראו ספרים בסגנון אבא עשיר אבא עני.

גם אם בונים אתר בהשקעה מטורפת נאמר 100000$  והאתר עוסק בבגדים או מוצרים שניתן להשיגם בזול

באליאקספרס \ עליבאבא \ אמזון \ איביי , אין סיכוי להתחרות בענקיות הפרסום הנ”ל.

קמפיין ממומן בגוגל מבטיח

עסק שנמצא במיקומים הראשונים נתפס כעסק מוביל בתחומו עם מיתוג חזק במיצוב גבוה.

עסק שמוצאים בגוגל במיקומים ראשון או שני ייחשב כעסק מוביל וכמובן שזה תורם למיתוג העסק כרציני ותיק ואמין והכי חשוב כדאי

קמפיין ממומן בגוגל בדרך כלל יגרום לשיפור הנוכחות של העסק

קישורים יכולים לעזור לקידום אורגני (לא ממש)

שילוב מילות מפתח

חווית משתמש נעימה

מדריכים וטיפים יכולים לסייע

קוד-אתר מתאים

תיאורי תמונות עם מלל נכון

מבנה \ צורניות נכונה של טקסטים וכותרות.

קישורים עוזרים לקידום?

יש האומרים שלא ניתן לקדם בלי קישורים אבל בניסויים שונים בנושאים ספציפיים אפשר לראות שיש אפשרות לנצח מתחרים דרך קניית קישורים

שילוב מילות מפתח

התוכן הוא מאוד חשוב אבל חשוב יותר להקפיד על כמות ושימוש סביר ונורמלי במילות המפתח ואיך יודעים מהן מילות המפתח הנכונות או כמה מילים צריך?

חווית משתמש נעימה

כל גולש מחליט האם התוכן שהוא רואה באתר כלשהו מתאים ועונה לו על מה שחיפש, חשוב שיראה את התוכן בצורה שנוחה למשל טקסט לא קטן מידי ולא בצבע שאולי לא יאהב

כמה מאמרים צריך בשביל לקדם אתר אף אחד לא ממש יודע

צריך ומומלץ לבדוק את המתחרים בכל נושא ואז לחשוב האם המאמרים עונים על הצורך של הגולשים במה שחיפשו בגוגל

מדריכים וטיפים שמוצאים בגוגל?

ניתן למצוא המון מידע שנקרא גם מדריכים לקידום אתרים בין אם בלמידה עצמית כל אחד יכול או כאלו שנמכרים בתוכן שניתן לקנות למשל קורס מקוון אונליין

קוד אתר נכון ומתאים

מבחינה טכנית הקוד צריך להיות ללא שגיאות וזה משהו שכדאי להיוועץ באיש מקצוע

מה זה קידום אורגני?

כל הפעולות שיכולות ‘להאכיל’ את החיה הרעבה ששמה ‘גוגל’, באמצעות אתר אינטרנט משלך ובאמצעות טקסטים, פעולות שמעלות את הנוכחות שלך בגוגל (בתוצאות החיפוש) מבלי שהשקעת בהן אפילו שקל של קידום ממומן. 

זה קידום אורגני. מופיע לרוב בצד ימין של הדפים בגוגל. 

כמובן שלא מדובר בסתם טקסטים ש’מלבישים’ למילוי עוד דף, אלא בתוכן שתפור ‘להאכיל’ את האלוגריתם ואת האופטימיזציה של גוגל בתפריט הכי משביע, מותאם לעסק שלך ‘טיילור מיד’. 

קישורים יכולים לעזור לקידום אורגני, שילוב מילות מפתח, חווית משתמש נעימה ו’תקשורתית’ תעזור לזה, מאמרים, מדריכים וטיפים יכולים לסייע, קוד-אתר מתאים, תיאורי תמונות עם מלל נכון, צורניות נכונה של טקסטים וכותרות.

כלומר, זה שילוב של כמה ‘כלי תקיפה’ שבעבודה נכונה יעזרו לך לטפס לדף הראשון בגוגל, ל- Top five (גם מקום ראשון לא יזיק).

קמפיין בגוגל

כמעט כל עסק מצליח מפעיל אנשי שיווק ופרסום. 

גם בדיגיטל שיטת ‘עשה זאת בעצמך’ לא תיתן תוצאות כמו שייתן איש מקצוע. 

לכן מומלץ לאתר קמפיינר מעולה ולתת לו את המושכות לנהל את הפרסום בגוגל וברשתות החברתיות. 

קמפיין ממומן בגוגל מבטיח לשפר את הנוכחות של העסק לכיוון הדף הראשון בגוגל ולהופעה במיקום גבוה בתוצאות החיפוש. 

עסק שנמצא במיקומים הראשונים נתפס כעסק מוביל בתחומו עם מיתוג חזק במיצוב גבוה.

קמפיין ממומן

אתה רוצה שכל הלקוחות הפוטנציאליים שצריכים שירות מהסוג שאתה נותן יעדיפו אותך, נכון? 

אז בשביל שזה יקרה אתה צריך להיות במיקום הכי גבוה בגוגל בתוצאות החיפוש. 

אתה לא רוצה שיחפשו אותך, אתה רוצה שימצאו אותך. 

בשביל זה צריך להשקיע: 

לאתר קמפיינר מנוסה בגוגל/בדיגיטל, להגדיר תקציב פרסום ולהתחיל לרוץ.

מה זה גוגל ADS?

המודעות של גוגל בתשלום הן כלי מרכזי בניהול קמפיין. 

אלו מודעות שמבוססות (גם) על מילות מפתח. כשהגולשים מחפשים מילת מפתח מסוימת שקשורה לתחום שלך, הם ימצאו אותך בזכות המודעות האלו. 

יתרון מובהק של קמפיין GoogleAds הוא שהתשלום עבורו מבוצע על בסיס תוצאות: 

עבור הקלקות ושיחות טלפון שבוצעו לעסק בעקבות הפרסום. 

קמפיין מסוג כזה אפשר לבצע על בסיס חודשי/שבועי ולעדכן ו’להשביח’ אותו תוך כדי תנועה על בסיס ניתוח תוצאות אונליין.

כלי מדידה מדויקים למעקב

 ‘גוגל אנליטיקס’ היא פלטפורמה חכמה לניהול ולניתוח תנועת גולשים ותוצאות קמפיינים. 

באמצעותה תוכל לראות סטטיסטיקות מדויקות: מהיכן הגיעו גולשים לאתר, אם בוצעו בו קניות וכמה.

האם האימייל השיווקי ששלחת הביא לקוחות פוטנציאליים.

כמה גולשים הקליקו על הקמפיין.

איזה מילות מפתח יותר אפקטיביות לעסק.

יש אחלה כלי-מעקב שמציג לך את התוצאות ברמת זכוכית-מגדלת ומאפשר לך לנתח בשוטף את תוצאות הפעילות באונליין ולשפר אותן כל הזמן. 

פרסום בגוגל הוא עוד חלון ראווה שמושך לקוחות לעסק. 

לא תפתח חלון, לא תסגור קופה.   

‘גוגל’ – המגרש הביתי של העסק

המון עסקים שבכלל לא פעלו ב’זירה’ הדיגיטלית לפני המגפה הבינו שהם חייבים להיות במגרש הדיגיטלי, אחרת הם ‘מחוץ למשחק’. 

כל זה נתן פוש חזק גם לתחום של :

כתיבת תוכן

  • כתיבת מאמרים לרשתות חברתיות
  • מאמרים לקידום בגוגל
  • כתיבת תוכן לפוסטים
  • מאמרי תוכן שיווקי ועוד

פשוט, כי כל השדות הדיגיטליים הם מבוססי תוכן.

שיווק חנויות באינטרנט ע”י תוכן – בלוגים

התוכן הוא המלך ולא סתם , לא כל כך משנה אם גוגל אוהבת או לא אוהבת תוכן  , לצורך הפרוטוקול לגוגל לא אכפת מהתוכן.

  • גוגל אוהבת גולשים 
  • גוגל אוהבת גולשים שאוהבים תוכן
  • גוגל אוהבת אתרים עם תוכן שהגולשים אוהבים 
  • גוגל אוהבת את האתר כי הגולשים אוהבים את התוכן באתר
*גוגל אוהבת את מייקל אבל זה לא שייך…

היחס : כמה שהגולשים יאהבו יותר את התוכן ככה גוגל תאהב את האתר שהתוכן קשור אליו ועוסק בו גם ברמת הרעיון הכללי או הנישה אפשר לומר .

אחרי שקניתי את כל הקישורים האלו?
אחרי שקניתי את כל הקישורים האלו?

פרסום באינטרנט כשמו כן הוא 

כל מה שאינו פיסי אלא על רשת האינטרנט ועם שימוש במנועה חיפוש שעליהם ניתן לקרוא בהרחבה במאמרים אחרים פה באתר.

איך מפרסמים באינטרנט? 

בונים אתרים ודפי נחיתה שמיועדים וממוקדים אך ורק לכל נושא ותת נושא שאותו רוצים לקדם \ לשווק \ למכור.

קידום הנכסים האינטרנטיים במנועי החיפוש

גם אם יש אתר שעלה 1 ש”ח או 1 מיליון , אם הוא לא יופיע במקום הכי טוב בין עשרת הראשונים ברשימות של מונעי החיפוש אף אחד לא יקנה או יגיע לאתר.

שיווק מבוסס קישורים

סוג שיווק שעולה הרבה מאוד כסף מיותר לאור התחרות הרבה בתחום ולמי שיש יותר כסף יהיה עוד ולמי שאין יותר ממי שיש לו לעולם לא יהיה לו לפחות לא משיווק מבוסס קישורים.

שיווק מבוסס דואר אלקטרוני לחנויות מסחר ולא רק באינטרנט

נקרא גם email marketing 

שיווק יחסית מסוכן כי אם שלחתם למי שלא אוהב את הקישור או מסיבה אחרת גוגל עלולה להתייחס לזה כאל משהו רע\שלילי ויש לכך השלכות בקידום אורגני וגם מבחינת החוקים במדינות מסויימות. 

שיווק באמצעות ויראליות 

נקרא גם פרסום ויראלי 

ויראלי נגזר מהמילה וירוס שמדביק עוד ועוד ועוד כל מי שבא במגע או בראיה או בקשר כלשהו עם המדביק 

בעולם השיווק שלא כמו בעולם הסייבר  או אבטחת מידע מדובר בסרטונים קצרים לרוב שעושים המון המון רעש ומשכים תשומת לב לפעמים של מיליונים כמו למשל בן אדם מחליק על בננה ועף על פח זבל אבל לא קורה לו כלום והוא צוחק מזה .

לפעמים הנושאים בסרטונים ויראליים פשוט מאוד מאוד מעניינים ושונים לכן נחשבים כבעלי כח ויראלי.

מאמרים, פוסטים, מדריכים, כתבות

מה כותבים ואיך כותבים ברשתות החברתיות בשביל שלקוחות פוטנציאליים יגיעו דווקא אליך?

יש אנשי מקצוע שמתמחים בזה ועושים את זה שנים. 

אל תנסה להתמודד עם זה לבד. 

כותב מיומן ש’אוכל ונושם’ כתיבת תוכן יידע ‘לפצח’ עבורך את השוק הפוטנציאלי שלך ולנסח בשבילך מסרים מדויקים בנוסחאות מנצחות.

 המוצרים והשירותים הכי נדרשים היום בעולמות התוכן הם:

  • פוסטים בפייסבוק
  • דפי נחיתה
  • מדריכים
  • דפי אתר אינטרנט (דף אודות, דף חזון וכדומה)
  • ניהול עמוד אינסטגרם
  • ניהול פייסבוק (דף עסקי,חנות אונליין,פרסום ממומן ועוד)
  • קמפיינים בפייסבוק, באינסטגרם, בגוגל
  • קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן בגוגל
  • מאמרי תוכן וכתבות תדמית לאתרים מובילים כמו ‘טאבולה’ NET
 
מה עושים כולם?
מה עושים כולם?

עשינו עסק? רק אם הבנת שתוכן של ‘חיה רעה’ זה Must

גם אם לפני שש שנים עשית קורס קופירייטינג ודי הברקת בעבודת-הגמר.

שלא תחשוב שאתה יודע איך צריך לכתוב פוסטים בפייסבוק או מאמר פצצה לגוגל. 

לזה נדרש ידע גם ב’שדות’ של: אופטימיזציה, מילות מפתח, טעם-הקהל העכשווי, PPC הפעלת ‘ידועני רשת’, Adwards  , ‘גוגל אנליטיקס’, מאפייני גולשים, הגבלות-פרסום מעודכנות של פייסבוק, עריכת סרטוני וידיאו לפייסבוק ו’יוטיוב’ ו-  Realsבאינסטגרם, פילוחי-שוק רלבנטיים לעסק ועוד. 

לא כל מי שיודע ‘להנפיק’ סלוגן כמו ”עיר ללא הפסקה” יודע לכתוב נכון תוכן שיווקי. 

בטח שלא ל’חיה’ המורכבת הזאת של הרשתות החברתיות, שמשתנה מדקה לדקה.

לכן, המלצה של וו’ינרים זה שתתחיל לבדוק מיהם כותבי התוכן הטובים ביותר בשוק ותבחר את הכי ‘שפיץ’ לקידום העסק.

 כמה זה עולה?

 כמה זה יעלה לך אם לא תעשה את זה כמו שצריך…שווה לך להיות מותג נחשק ולקחת אליפות?

 תתחיל לדמיין ‘קוקה קולה’ (או נבחרת איטליה בכדורגל)

כתיבת תוכן מאמרים לקידום בגוגל בעשר אגורות למילה, זה מה שאתם שווים?!

כמעט כל עסק מתפעל היום אתר אינטרנט, דף עסקי בפייסבוק, מבצע קידום אתרים בגוגל, משלם עבור שירותי כתיבת תוכן, מעסיק כותבי תוכן שיווקי ומפעיל מעטפת רחבה לקידום המוניטין העסקי. 

כתיבת תוכן של מאמרים לקידום בגוגל היא ז’אנר שלא כל כותב תוכן, מוכשר ככל שיהיה, מיומן בו.

מאמרים לקידום בגוגל הם תורה בפני עצמה, יש להם סיסטם, הם צריכים לענות על פרמטרים שיתרמו לאופטימיזציה של גוגל, חשוב שיכללו מילות חיפוש, מילות מפתח, הכרחי שיהיו כתובים בשפה נכונה קודם כל לתשתיות של גוגל ורק אחרי זה לקהלי המטרה. 

המונח המקצועי של מאמרים לקידום בגוגל נקרא, לרוב, ‘מאמרי SEO’ שפירושו באנגלית Search engine optimization. 

מאמרים מסוג זה הם חלק חשוב מסך כל הקטגוריות של מאמרים שנכתבים לצורך קידום עסקי.

השאלות הנפוצות על מאמרים: (תשובות בסוף העמוד)

  1. כמה עולה מאמר?
  2. כמה מאמרים צריכים כדי לקדם אתר?
  3. אתרי מכירות צריכים מאמרים?

השאלות הטכניות: 

  • כמה מילים במאמר?
  • כמה קישורים במאמר או ממנו?
  • כמה כותרות ואיזה?
  • איפה לשים את המאמר באתר?
  • איך יגיעו למאמר הגולשים באתר?

מאמרי כתיבת תוכן משובחים כהשקעה במוניטין

מאמרי כתיבת תוכן משובחים לא תמצאו בעשר אגורות למילה, כמו שלא תמצאו למבורגיני בחצי מיליון שקל.

הכי טוב, לרוב, עולה ביוקר, או לפחות לא ממש בזול. 

אם אתם רוצים שירות הכי טוב, לא תקבלו אותו במחיר של שירות הכי לא-טוב. 

כתיבת מאמרים לקידום בגוגל

מחייבת הבנה בדרכי הפעולה של גוגל כמנוע חיפוש, כאחת המכונות הכי משוכללות שפועלות כיום בזירה האינטרנטית. 

תחשבו שזה כמו להשתתף במרוץ מכוניות ‘פורמולה חמש’ עם מכונית המרוץ הכי משוכללת שיש אבל עם נהג שניסיון הכביש שלו הוא רק על סובארו. 

כתיבת מאמרי תוכן לקידום בגוגל זו שפה בפני עצמה, שפה שמצריכה הבנה לעומק, מקצוענות ומיומנות ואת זה לא קונים בעשר אגורות למילה.  

למה בכלל צריך מאמרים בשביל קידום בגוגל?  

גוגל הוא ‘חיה טכנולוגית’ שהבנזין שממנו היא מונעת הוא בעיקר מילים. 

מילים הן חומר הגלם שמניע את גוגל לטוב ולרע, לבניית מוניטין או חלילה להריסתו, לקידום טראפיק של גולשים לאתר האינטרנט, להופעה בתוצאות החיפוש בדף הראשון בגוגל ובכלל לקידום עסקי.

אם אתם רוצים להיראות כמו שצריך להיראות ולתפקד עסק ב- 2021 אז העסק שלכם חייב לקבל שירות לא פחות ממעולה של כתיבת תוכן ממוקדת גוגל ומאמרים נכונים לגוגל.

לשם כך אתם צריכים לבחור בכותבי התוכן המשובחים ביותר שיש היום בשוק, והם לא ייתנו לכם שירות בעשרה שקלים למילה. 

גם בנזין באוטו לא ממלאים בעשרה שקלים, אם באמת רוצים להתחיל לנסוע. 

העסק שלכם בטח לא רוצה רק לנסוע כמו כולם: 

הוא רוצה הרבה יותר מכולם, הוא רוצה לטוס, להצליח, ‘להעיף את הראש’ ללקוחות. 

אתם רוצים את העסק נוכח בדף הראשון של החיפוש בגוגל, הכי למעלה. הכי ראשון. 

מה הכי מושך גולשים?

תתחילו לזוז, תשקיעו כמו גדולים.

רק ככה תעברו ‘למגרש של הגדולים’.

תשובות לשאלות במאמר

  1. מחיר מאמרים נע בין 10 אג’ למילה או לפי 300 מילים ב30-400 ש”ח תלוי בנושאים וברמת התוכן הכתוב.

מאמרים בנושאים שדורשים ידע טכני או מומחיות למשל ניתוחים רפואיים או עניינים משפטיים דורשים תוכן ברמה גבוהה יחסית לתוכן רגיל.

2. כל נישה או נושא שרוצים לקדם חשוב לדעת שלא מדובר בכמות אלא באיכות התוכן ובהתנהגות הגולשים בעמוד ועוד יותר חשוב מה עשו הגולשים באתרים אחרים בנישה לעומת או בהשוואה לתוכן שלכם.

3. אתרי מכירות גדולים כמו אמזון ואיביי לא צריכים מאמרים, אתרי מכירות קטנים יותר לא יתקדמו בגוגל אורגני ללא תוכן מקיף עשיר מפורט וידידותי לגולשים גם אם יקנו וגם אם לא יקנו.

מה זה כתיבת תוכן שתעזור לכם להתקדם בגוגל?

יש הבדלים רבים בין סוגי תוכן למשל תוכן שיווקי שנועד לדחוף לקנייה או רכישה של שירותים ולא רק מוצרים.

כתיבת תוכן אינפורמטיבית או למידע בלבד- 

מאמרים אינפורמטיביים כשמם כן הם , מיועדים לתת מידע ולא לעודד קנייה, לרוב מאמרים מסוג זה אינם בעלי אורך מקובל ומה שחשוב לקידום בגוגל הוא שהאינפורמציה בהם תהיה מקיפה ועם זאת רלוונטית מאוד לקוראים.

תשובות טכניות לשאלות בתחילת המאמר ממש ממש בקצרה.

לא פחות מ300 מילים ותלוי במתחרים.

קישורים כבר לא כל כך עובדים בקידום אורגני בשנת 2021 כמו תוכן טוב שמעניין ושהגולשים מתנהגים (בעמוד)  כאילו קראו את התוכן הכי מעניין בעולם!!

כמות כותרות היא לפי הצורך וההיגיון ולא לפי איזה מדריך או קורס קידום שקבע כמה כותרות צריכות להיות במאמר.

הכותרות צריכות להיות אמתיות ולא רק כאלו שמכילות מילות מפתח אלא רלוונטיות.

אם מדובר במערכת CMS למשל וורדפרס לא ממש חשוב איפה לשים את התוכן כי גולשים יגיעו אליו בכל מקרה אם יהיה מעניין ורלוונטי לרוב הגולשים.

הגולשים יגיעו מגוגל ואם הם מגיעים מהאתר עצמו זה נחשב לפחות טוב \ יעיל לקידום אורגני מקצועי.

כתיבת תוכן בתשלום

איך עובד נושא המאמרים בתשלום?

מזמינים מחברת הקידום תוכן לפי מילות מפתח שרוצים שיהיו התוכן המעניין והמרכזי במאמרים ואחרי זה מעלים באתר\לאתר.

כמה צריכים לעלות מאמרים לקידום וכמה לשיווק?

המחיר נע בין 5 אג’ למילה במאמרים ממש ארוכים ועד ל50 אג’ למילה במאמרים שדורשים מחקר וידע של מומחים או לעבודות בודדות ולא בכמות הזמנות גדולה.

מי צריך תוכן?

גוגל צריכה תוכן כדי לדעת מה צריכים ורוצים הגולשים או הקוראים באתרים.

כותב תוכן חייב להיות קופירייטר?

ממש לא , מספיק הגיון בריא ורצוי בלי שגיאות כתיב אבל כדאי מאוד שיהיה קצת כישרון לדעת מה מעניין גולשים יותר בכל נושא שהלקוח מבקש לקבל מאמר.

איך לבחור חברה לכתיבת תוכן?

המלצות המלצות ושוב המלצות , מחירים גבוהים הם לא מדד לטיב או איכות ובטח לא להתאמה מקסימלית לגולשים ואו לSEO דהיינו קידום אורגני בגוגל.

חשוב לבדוק אמינות שהתוכן הכתוב הינו באיכות גבוהה ולא חלילה מועתק או משוכתב כי גוגל יודעת ומבינה את ההבדלים בין תוכן מקורי לאחר.

יתרונות וחסרונות מול פרילנסרים

הבדלים בין כתיבה שיווקית לכתיבת תוכן לקידום בגוגל.

דוג’ לתוכן שיווקי ולתוכן קידומי

מחירים תכלס – 

  • לפי מילים
  • לפי עמודים
  • לפי פרויקט לאתר שלם

כותב תוכן חייב להיות קופירייטר?

רצוי שמי שכותב תוכן שמיועד לקוראים או לגולשים שייתקלו בו ממש ייהנו וזה מצריך מידה מסוימת של איכות מקצועית.
כותבי תוכן טובים יודעים לעניין את הגולשים בתוכן שלא חייב להיכתב בשפה הכי גבוהה שאפשר אלא הדגש כאמור הוא על מעניין ככל האפשר.
 

איך לבחור חברה לכתיבת תוכן?

המלצות של אנשים אובייקטיבים רצוי לקוחות של אותו איש מקצוע ולא כאלו שאיש המקצוע מציע.

סוג של שיטת חבר מביא חבר , אלו ההמלצות הכי אמיתיות שב99% לא מאכזבות.

אל תאמינו למה שכתוב בכל מיני אתרים או פרסומים , נסו ממש לבדוק את הדוג’ והמציאות בשטח.

כל אדם יכול לכתוב על עצמו ובעצמו המלצות כאילו אחרים ממליצים עליו אבל לרוב האמת מתגלה אז שלא יהיה מאוחר מידי.

כתיבת תוכן שיווקי ממש לא בשמיים

יש כמה כללים שממש שווים זהב או יהלומים או גם וגם כשמדובר בתוכן איכותי לכל מטרה ולהלן הסבר: 

הסבר פשוט וקצר הינו שכל כתיבה לאתרי אינטרנט לצורך הדוג’ חייבת להיות מעניינת ולא סתם לכתוב על מנת למלא נפח או כמות.

כתיבת תוכן דיווחית –

מאמרים אם אפשר לקרוא גם לתוכן שמדווח על משהו למשל באתרי חדשות הוא רלוונטי לעכשיו או לתקופה הקרובה מאוד ולא לתמיד או לכל הגולשים (או לרובם) וזו הסיבה שסוג מאמר דיווחי אינו מתאים לקידום אתרי מומחים או מקצועות שונים.

לדוג’: 

נניח שמתפרסמת ידיעה \ כתבה על עו”ד מומחה למיסים שמעל או לא דיווח לרשות המיסים ועבר על החוק, תוכן איכותי טוב יעשה אם יכלול גם מונחי יסוד כי רוב הקוראים או הגולשים אינם מכירים מונחים מעולם המשפט ואו עבירות מס. 

לימודי כתיבת תוכן

בהמשך המאמר… 

דרושים לכתיבת תוכן –

 אשמח לקבל קורות חיים דרך המייל באתר אבל רק אם אתם\ן באמת אוהבים לכתוב על כל נושא שבעולם מנקודת המבט הייחודית שלכם.

 
 

כתיבת תוכן משפטי

בין אם מדובר באתר פרטי של עורך דין או גיליון משפטי שמיועד לכל המעוניין בכל מדיה פרסומית שהיא תוכן ובמיוחד משפטי חייב להיות ברמה האיכותית הגבוהה ביותר
שניתן לקבל.
קהל היעד לתוכן משפטי איכותי הינו לאנשים לרוב מתחום המשפטים וחשוב לדייק בעובדות ואת הדעות לשמור לשיחות אקטואליה ופנאי.

בניגוד לתכנים אחרים שאינם משפטיים מחויב במגבלות שונות בכפוף לאתיקה מקצועית ושמירה על חוקים גם של לשכת עורכי הדין.

אף לא יזיק לשמור על יושר הגינות וכבוד למקצוע.

כתיבת תוכן רפואי

תוכן שמיועד לקהל שצורך תוכן רפואי הינו 

לרוב רופאים אך לא רק וחשוב לנסות לשמור גם על שפה לא גבוהה מידי 

גם קוראים שאינם רופאים יוכלו להפיק ממנו עניין ומידע.

לימודי כתיבה שיווקית  – מי צריך את זה?

אדם חכם אמר פעם  – התוכן הוא המלך

כל מי שעוסק בקידום אתרים יודע את זה  ואם הוא לא יודע את זה אז הוא מפסיד .

בלי תוכן טוב ואיכותי לא ניתן לקדם אתר ולהגדיל את כמות הגולשים .

תוכן טוב יגיע לגולשים וגולשים טובים שבאמת יקראו אותו ויביאו לקידום האתר .

התחום שנקרא כתיבת מאמרים או תוכן באינטרנט הוא ענק בלשון המעטה  , חברות גדולות וגם עסקים בכל גודל קטנים וגדולים השכילו להבין שבלי תוכן טוב לא ניתן להגיע לתוצאות בקידום אורגני לכן כולם מנסים לכתוב תוכן טוב אבל לא כולם יודעים איך , תוכן טוב דורש ידע ואינטליגנציה בהבנת הגולשים.

 מה גולשים מחפשים?

          כדי לענות על השאלה צריך לחשוב כמו גולשים, משימה לא פשוטה אם אתם כותבי תוכן מקצועיים או בעלי עסק בנישה ספציפית 
          ואפילו מקדמי אתרים לפחות 90% מהם לא חושב כמו גולשים אלא כמו גוגל וזו טעות!!!!!!
 

מיהם הגולשים?

מה מעניין אותם יותר כשהם נתקלים בתוכן והאם הם ירצו לקרוא עוד ולעבור לעוד דפי תוכן ואולי אפילו יירשמו לקבלת עדכונים על תוכן טוב שמעניין אותם.

לימודים של כתיבה שיווקית ירימו את אתר האינטרנט המקרטע במיקומים לדף ראשון יחסית מהר מכל פעולת קידום אחרת כמובן כשמדובר על פעולות קידום חוקיות ולא כאלו שעלולות לגרום לאחר תקופה לתזוזה ואף חלילה לעונש מגוגל על מניפולציות.

ממה מורכב התוכן?

התוכן מתחלק לשלוש קבוצות והן כדלהלן :

קבוצה ראשונה היא תוכן אינפורמטיבי שזה אומר בוא נענה על השאלות שגולשים עלולים לשאול.

קבוצה שנייה היא מה ישמש את הגולשים בצורה הטובה ביותר ביחס לתוכן שניתן למצוא באתרים אחרים למשל מחשבון משכנתא שלא רק מסביר על ההליך אלא ממש מחשב  בפרמטרים שונים ולעומק בצורה ייעודית לכל גולש וגולשת .

הקבוצה השלישית היא התוכן השיווקי אך לא תמיד אגרסיבי  , מה זה אומר? איך מניעים את הגולש לפעולה באמצעות התוכן מעבר לקריאה של החומר וממש לגרום לגולש לבצע פעולות כמו מעבר בין דפים , קנייה של מוצרים ואפילו שיתוף התוכן בין חבריו.

למה הכוונה במונח כתיבה שיווקית ?

שיווק  = מכירת מוצר או רעיון או כל דבר שיביא להגדלת הרווח של העסק. 

כתיבה שיווקית היא מושג שהומצא ע”י כותבי תוכן וכולל בתוכו קשת רחבה של הבנה בתחומי ידע שונים למשל קופירייטינג ,סלוגנים. סיסמאות , מחמאות וציטוטים  והכי חשוב העברת מסרים גם אם בצורה סמויה ומתוחכמת לגולש וניתן לומר אפילו השפעה על חשיבה של גולשים.

כתיבת תוכן נכונה

לכל נישה שהיא וכל נישה דורשת טכניקה ותוכן שונים

למי מתאים לכתוב מאמרים?

מתאים במיוחד ל:

מי שמעוניין לעבוד מהבית בשעות שבוחרים ללא בוס על הראש.

מי שמעוניין לכתוב תוכן בעצמו אבל לא בטוח איך לכתוב  תוכן מנצח שיווקי שיקדם את האתר.

מי שמעוניין לעבוד ככותב תוכן בחברות פרסום , שיווק  , אתרי אינטרנט גדולים וקטנים , עיתונים ומשרדי יחסי ציבור וכמובן בתעשיית העיתונות.

הקורס ניתן במתכונת של שיעורים פרטיים או בקבוצות קטנות עד חמישה אנשים

שיעור פרטי = 600 ש”ח. (שעתיים)

מינימום 10 שיעורים לחומר לימוד שלם.

 

שישה חוקי ברזל לכתיבת פוסטים פצצה

  • תבינו למי אתם פונים (מי הקהל שלכם, מה הוא מחפש, מה מדליק אותו, מה כואב לו)
  • תנו תשובה לבעיה. תנו פתרון למה שמציק לגולשים, למה שמדליק אותו, תנו בדיוק את מה שהוא מחפש.
  • ספרו הכי ברור, קצר ולעניין מהו המוצר שלכם, מהו השירות שלכם ואיך אתם באמצעות השירות שלכם או המוצר שלכם פותרים לקהל את ה’בעיה’ שלו.
  • שדרו אותנטיות, תהיו מקוריים (אל תדברו כמו כולם במסרים שכבר נטחנו מכל הכיוונים, חפשו ‘צבע’ אחר, תפתיעו, תרגשו. 
  • אל תשכחו שהגולשים בפייסבוק חשופים לאלפי פוסטים ביום. 
  • אם לא תדברו אותנטית, לא יקשיבו לכם!)
  • סרטונים הולכים חזק, צלמו סרטון קצרצר, אפילו שימו אתכם בפרונט, דברו קצת למצלמה, תדליקו, תעבירו מסר קצר וקטלני, תניעו לפעולה, תנו כותרת קטלנית, תעלו ל’פייס”.
  • תמיד תניעו לפעולה. 
  • כתיבת תוכן בלי הנעה לפעולה לא תיקח אתכם לאף מקום חוץ משומקום. 
  • פוסט בפייסבוק חייב להניע לפעולה, לגרום ללקוח שלכם (לגולש) לעשות משהו. 
  • לעשות מה?! אתם תקבעו: שישאיר טלפון, שיקליק על לינק, שייכנס לסרטון וישאיר אימייל, שירשם לוובינר הקרוב, וכך הלאה. 
  • תכתבו בפוסט בדיוק מה אתם רוצים שהלקוח הגולש יעשה, והוא יעשה את זה, בטוח.

כתיבת תוכן שמתאים לקידום בגוגל

כל אחד יכול אבל בתנאי שגולשים באמת יאהבו את התוכן וזה יקרה רק בתנאי שהתוכן ידבר אליהם בגובה העיניים ולא יהיה יבש או אפשר לומר מכני.

תוכן עם רגש הוא תוכן מנצח!

תוכן שמתאים לקידום? 

אין דבר כזה ולא כדאי לחשוב על גוגל או על קידום כשרושמים תוכן שרוצים שיתקדם בגוגל ולא חשוב באיזה אתר!

בכל נישה מה שחשוב הוא הקוראים ולא מה שבעלי האתר מעוניינים לקדם.

כמה עולה מאמר בלי חירטוטים שיווקיים?

לשאול כמה עולה מאמר זה כמו לשאול כמה עולה רכב?

איזה רכב איזה שנה איזה צבע כמה ידיים בקיצור יש עוד המון גורמים לקביעת מחיר וזה נכון לכל מוצר אלא אם מדובר בעגבנייה , השוק קובע כמה עולה כל מוצר ברוב התחומים אבל כשמדובר בתוכן טוב , העניינים מתחילים להיות טיפה יותר מורכבים.

מחיר המאמר מורכב ממקצועיותו של הכותב וגם למרבה הצער של רוב כותבי התוכן מהתחרות בשוק, לרוב השוק מכתיב מחיר וזה כמובן על פי רוב.

אם הרוב מוכן לשלם לדוג’ 300 ש”ח למאמר של 3000 מילים אז לפי עקרונות כלכליים של ביקוש והיצע כך גם יהיה נכון לומר מהו מחירו הממוצע של מאמר בנישה מסויימת שנבדקת כאמור ע”פ הרוב המעוניין \ הביקוש.

תהיו קצרים, אל תחפרו.

פוסטים הם מדיה ‘חותכת’

“קאט דה בולשיט” (מירי רגב לא המציאה את זה) תחשבו על עצמכם:

כמה פעמים ברחתם מפוסט ארוך, גם אם הוא היה כתוב לא רע בכלל. 

אל תכבידו, תקצרו עניין, תגידו במשפטים קצרים את מה שהייתם מספרים לסבתא במכתב של שלושה עמודים (מישהו זוכר בכלל מה זה ‘מכתב’?!)

תהיו מחודדים, מפוקסים, חותכים עניין. 

כתיבת תוכן היא תחום למקצוענים, אם אתם לא הכי טובים בזה אז תפנו לחברות שהכי טובות בזה.

 כתיבת תוכן לפוסטים בפייסבוק זו שפה. 

תפנו לאלה שזו ‘שפת האם’ שלהם. קדימה, תנו גז.

תוכן טוב זה כל הסיפור

מחיר מאמר

מתחיל לפי 5 אג’ למילה ועד 1 ש”ח למילה תלוי בנישה ובכמות.

מאמר טוב מחיר לא חשוב

תוכן שקוראים אותו אנשים מכל הסוגים ברמות השכלה שונות וסממנים חברתיים או אחרים שונים הוא תוכן שיגרום לאתר להוביל מאתרים עם תוכן פחות טוב, זה כל הסיפור והסוד הגדול של קידום מנצח בגוגל.

חווית משתמש, או האופן שבו משתמש מקיים אינטראקציה עם אתר אינטרנט וחווה אותו, יכול להיות גורם חשוב בדירוג האתר בתוצאות מנועי החיפוש.

גוגל ומנועי חיפוש אחרים רוצים לספק למשתמשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות והשימושיות ביותר, וחווית משתמש חיובית היא חלק חשוב מכך.

ישנם היבטים רבים של חווית משתמש שיכולים להשפיע על דירוג האתר בתוצאות החיפוש, כולל:

מהירות טעינה (יתרון אדיר על אתרים שמקבלים ציונים נמוכים בכלים למדידת ביצועים) : 

אתרים שנטענים מהר נוטים יותר לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, מכיוון שמשתמשים נוטים להעדיף דפים שנטענים מהר יותר.

ידידותיות לנייד: יש תחומים בהם רוב הגולשים משתמשים בסלולרי.

עם השימוש הגובר במכשירים ניידים כדי לגשת לאינטרנט, חשוב שאתרים יהיו ידידותיים לנייד על מנת לספק חווית משתמש טובה.

עיצוב ופריסה: 

אתר אינטרנט מעוצב היטב עם פריסה ברורה וניווט קל לשימוש יכול לשפר את חווית המשתמש ועשוי להיות מועדף על ידי מנועי החיפוש.

תוכן: 

תוכן איכותי ורלוונטי העונה על צרכי המשתמש יכול לשפר את חווית המשתמש ועשוי להיות מועדף על ידי מנועי החיפוש.