חיפוש מותאם
חיפוש מותאם

רוב  המאמרים עוסקים בלקדם את האתר בתוצאות של גוגל.

מאמר זה נותן את כל המושגים או יותר נכון את הפעולות איך לרדת במיקומים בגוגל.

לפעמים פעולות פשוטות וקטנות ממש תוקעות את האפשרות לקידום אורגני , בעיות כאלו ניתן לפתור בקלות וסזמנים של בין חצי שעה לשעתיים והאתר יעלה במיקומים לבד.

דחיפה או הצפה של מילות מפתח – keyword stuffing

פירוש – לרשום כמה שיותר פעמים את מילות המפתח שרוצים לקדם ובכמות לא הגיונית ניתן לומר אבסורדית וטיפשית.

קידום בלי קישורים בגוגל?
אין כזה כלי מדוייק אבל אם התנועה יורדת דרסטית ולא מסיבה טכנית באתר או באחסון כנראה שאתם בעונש

90% ממקדמי האתרים כולל החברות הגדולות לא יודעות

 ולא מכירות דרך אחרת לקדם ופשוט עושות שטויות ונזק ללקוח.

טקסט שלא רואים טוב או מסתירים – hidden or invisible text

פירוש- טקסט בצבע הרקע שהגולש לא רואה למשל אותיות בצבע לבן בעמוד זה .

טקסט מאחורי תמונה או מוסתר עם משהו אחר כך שמנועי החיפוש רואים את הטקסט אבל הגולשים לא.

תגיות מטה meta-tag stuffing 

פירוש- 

תגיות הן לא מקום לדחוף טקסט ובמיוחד לא מילות מפתח וזה גם לא עוזר לקידום אבל יכול להזיק לו.

שכתוב מאמרים\תוכן spintext

לוקחים חלקי טקסט מאתר אחד ומהשני ופשוט משנים טיפה כמה מילים והנה יש מאמרים חדשים.

דפים עם תוכן דל או רזה – doorway pages

פתיחת דפים עם מעט טקסט אבל הכותרת עם מילות מפתח כדי לתפוס מיקומים בגוגל וכשהגולש נכנס הוא בעצם לא מוצא שום תוכן אלא דף עם הכותרת של מה שחיפש ואולי כמה מילים כאילו בשביל לעשות טובה למישהו.

בדוג' של התמונה משמאל בתצוגה ממחשב שולחני ניתן לראות דוג' לדף רזה שנחשב לדף שלא יתקדם לעולם בגוגל אורגני מס' גדול של דפים עם תוכן רזה = עונש מגוגל

תוכן מועתק בחלקים מאתרים אחרים scraping 

לוקחים טקסט מאתר אחד ועוד אחד ועוד אחד ועוד כמה והנה יש מאמר…

גוגל טרנסלייט – google translate

יצירת מאמרים עם תוכן שמתורגם משפות אחרות.

אם לוקחים רעיון או מקבלים השראה זה תקין אבל אם לא שני אלו אז גוגל לא ממש “זורמת”!

חוות קישורים – link farm 

דפים עם המון קישורים שנועדו לפרסום או רווח אחר ללא שום תועלת לגולשים.

שימוש בתוכנות אוטומטיות ליצירת טקסטים

גוגל מזהה זאת כהונאה וחבל על ההסברים.

כותרת בנושא רלוונטי ותוכן המאמר  ממש לא!

דפים עם כותרות רלוונטיות והתוכן בעמוד\דף ממש לא קרוב לרלוונטיות של הכותרת.

לא מדובר בעונש אלא האתר פשוט לא יתקדם.

רשת אתרים לתמיכה pbn

private blog networks

מס’ רב של אתרים של אותו בעלים בנושאים שונים ושם מכניסים מאמרים ואז מוציאים מכל אחד מאתרי הרשת קישורים לצרכי קידום

הדרך המהירה להיענש!!  (נא לחפש באתר את המאמר “המסלול לכישלון בגוגל”).

קישורים מוסתרים hidden links

הסתרת קישורים בצורה שהגולש עלול ללחוץ עליהם בלי להתכוון להגיע לדף אחר שהוא כתובת הקישור.

sybil attack  – הונאת בלוגים

שימוש בשמות פופולריים לאתרים שכל מטרתם להתברג בתוצאות החיפוש וכך להביא תנועה מזוייפת לאתר אחר.

שיטת קידום זו התבססה על פקטור התנועה בכמות , תנועה גדולה\רבה  אז האתר יתקדם.

הוא לא!!

דומיינים פג תוקף expired domains

יש מקדמים שלא הצליחו כל כך להבין מהו קידום אורגני נכון אז החליטו לעסוק בתחום הדומיינים שפג להם התוקף.

דוג’: 

דומיין של אתר שקודם לאורך זמן לפעמים שנים וקיבל המון קישורים בתיאוריה יש לו כח.

במעשי? 

אתרים שהוקמו ע”ב expired domains לא יתקדמו ועניין של זמן עד שייענשו.

אתרי תמיכה

אתרים עם תוכן שנעשה לרוב עם תוכנות אוטומטיות ליצירת pbn.

מס’ קטן של דיווחים לגוגל וכל האתרים נענשים.

בלוגים עם פוסט אורח

התפיסה המוטעית שעומדת מאחורי שיטת הקידום הזו היא שאם הרבה תוכן יוותר ע”י גולשים אז כמות התנועה וכמות התוכן תביא לקידום , זה לא נכון!!

איכות התוכן והגולשים קובעת את הקידום!

מניפולציות של גוגל עסקים מפות וביקורות.

כל זיוף של עסק או מיקום למשל במפה או ביקורות קנויות או מוחלפות יגרום לעונש מתישהו , תלוי בכמות הדיווחים ושינוי האלגוריתם מידי חודש חודשיים…

הונאות בקידום אורגני לישראלים בלבד – הראש היהודי!

תחומים שלא מעט ישראלים עוסקים בהם בחו”ל הם: 

מנעולנים – locksmiths

garage doors

AC heating cooling

roofing

handyman

roadservices of all kind

real estate \ investments

seo\media\digital services

והרשימה עוד ארוכה…

מה עשו מקדמים בארץ ובארהב שחלקם מנעולנים ורובם מקדמים ברמה המקצועית שהם פותחים מנעול או מחליפים דלת. (ציניות למי שלא שם לב)

הגיע שינוי אלגוריתם שזרק ופגע בכל התוצאות במיוחד של המנעולנים בארהב, כאילו שגוגל החליטה לפגוע רק במנעולנים.

מאחר וגוגל מאוד עסוקה ולא בא לה לבדוק כל היום קומבינות של מקדמים במיוחד ישראלים היא קצת הזניחה את הקומבינות במפות ובGMB (גוגל לעסק שלי) .

אתרים שהובילו ועבדו יפה ואפילו מעולה נזרקו בתוצאות האורגניות אחורה ומה שהמשיך לעבוד זה המפות והעסקים שהיו רשומים בגוגל לעסק שלי \ (GMB (google my business

הראש היהודי – קומבינות !!

ישבו וחשבו כל אלו שלא ממש יודעים לקדם או לפתוח מנעול ואמרו אם מיקום עובד ? נפתח עוד 10!!!!

גאוני לא?

גוגל החליטה להגביר את הפיקוח על זיוף והונאות קישורים ועסקים וכותב המאמר יכול לגלות לכם שהיא מאוד “אוהבת” ישראלים שעושים את זה.

איך זה עובד?

ממלאים את הפרטים האישיים (ניתן למלא לא אמיתיים אבל גם את זה גוגל בודקת 🙂    )

ממלאים את הפרטים שמופיעים ומזוייפים .

ניתן אפילו לצרף קובץ שמע עם המזייף או מסמך כמו הצעת מחיר של המזייף וגוגל אשכרה תבדוק!!!!!!!!!

גוגל בודקת ומאוד מאוד יעילה!!!

הסיבות לעונשים או לחוסר קידום ולא רק ירידה 

כל מה שכתוב בדף זה הוא 80% בערך מהסיבות.

המשפט של החכמולוגים: נו אז מה ? אם מיקום ייסגר נפתח עוד 3 , אז זהו שלא!!

מה קורה כשגוגל סוגרת מיקום\מפה\GMB ?

הקידום האורגני נפגע ומתחיל לאט לאט לרדת במיקומים ולרדת במיקומי האינדוקס , מה זה אומר?

מה גוגל אומרת במפורש על קנייה ומכירה של קישורים?

מה יאמרו רוב המקדמים שמקדמים באמצעות קישורים מאתרי לווין או pbn או אינדקסים או אתרי תמיכה או חירטוטים אחרים אם או אומרים להם שזה מסוכן?

חלק מהתשובות הנפוצות: 

    • בנתיים זה מה שעובד.
    • כולם עושים את זה.
    • אם זה היה מזיק או אסור אז למה הראשונים בגוגל עושים את זה ולא קורה להם כלום?
    • עובדה שזה עובד!
    • שנים שזה עובד.
    • מיליוני לקוחות מרוצים , אז מה , הם טועים? 
    • חרטא!

איך מורידים תוצאות מגוגל

מהן תוצאות שליליות?

לפעמים תוצאות שליליות או במינוח קל יותר להבנה תוצאות לא רצויות מופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל

גוגל לקחה על עצמה והיא מצהירה על כך כל פעם מחדש כשהיא מעדכנת את האלגוריתם להיות אובייקטיבית והוגנת כמה שיותר עבור הגולשים במיוחד הגולשים בתוצאות האורגניות

מה ההגדרה להוגנת?

אינה מוטה ואינה מושפעת מהשלכות תדמית על עסק או אדם כלשהו גם אם הוא נשיא ארה”ב או ידוען (סלבריטאי) 

נושא זה נקרא לפעמים ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת

מדובר בבניית פרופיל תדמיתי בעיני הגולשים או המחפשים שם או מיתוג כלשהו

למשל חברת INTEL או MICROSOFT ואו אמן או בעל מקצוע חופשי או מוסד לימודים כלשהו אמורים להיות מוצגים לפחות מבחינת בעלי העסק כחיוביים ומושכים ובעלי יוקרה \ תדמית  או במילים הפשוטות בעלי שם טוב דהיינו המוניטין שלהם ללא רבב אך מה עושים כשלתוצאות מתלוות גם חוות דעת לא כל כך מפרגנות למשל : 

דוג’ לאיזכור שלילי 

הסרת תוצאות בגוגל מאתרים כמו תקדין ופסקדין

כל אדם שתבע בתביעות קטנות או נתבע או שנפתחה נגדו תביעה והגיע לבית משפט יירשם באתרים אלו עם שמו ולפעמים לא ממש נעים לראות פרטים אישיים אלו.

האתרים בנ”ל מאפשרים למי שנתבע והוזכר באתרים לשלם סכום מזערי \ סמלי של כמה עשרות ש”ח ולקבל הסרה של התוצאה מהאתר.

לאחר פרק זמן של שבוע או חודש התוצאה עם השם יורדת גם מגוגל.

כנ”ל לשם של עסק.

קידום אורגני הוא מלחמה ! 

מי שלא מסכים עם האמרה כנראה שלא מבין קידום מהו.

גוגל – מנוע חיפוש נייטרלי \ אובייקטיבי , האמנם?

בעל תפקיד או אדם פרטי ששמו פורסם ורק נחשד כפדופיל או בהטרדה מינית

נושא משרה ציבורית שסרח ומעל וגם אם רק נחשד 

מוסד לימודי שמקבל חוו”ד שליליות מתלמידים מאוכזבים

עסק כלשהו כגון מסעדה שעבר ביקורת תברואה לקויה

אתרי חוות דעת כגון פורטלים למינהם ואתרי השוואות או דירוג מקצועי

When a law is unjust , it is only right to disobey

איך מורידים תוצאות שלא רוצים שיופיעו בגוגל?

לא מעט אנשים מחפשים יום אחד בגוגל  את שמם ואז מופיעים תוצאות שהיו מעדיפים לא לראות .

מישהו אמר שראה את השם שלו או של לקוח שלו או עסק כלשהו מוזכר בצורה לא מחמיאה או טובה , מה עושים?

דוג’ לאיזכור שלילי או תוצאות שלא רוצים וכדאי להוריד מגוגל:

אישיות מפורסמת למשל ידוען \ סלבריטאי כמו זמר או פוליטיקאי שנחשד בפלילים , הרי שרק חשד עלול להכתיב בתקשורת ובציבור את כל חייו של המוזכר.

גוגל שומרת על תוצאות שמפרסמות באינטרנט למשל בעיתונים ובאתרי רכילויות וחדשות.

 

אין לראות באמור המלצה או חוות דעת מקצועית משום סוג ואין אחריות מקצועית על ניסיונות כאלו ואחרים לביצוע הרעיונות שמועלים בחלק זה של המאמר.

קידום שחור

שימוש בסייבר

מניפולציות כגון מלחמה על דעת הציבור 

(האחרון מסוג שלא ניתן לפרט כמובן מסיבות מקצועיות ) .

העלאת תוכן רלוונטי יותר מהתוכן המוצג בתוצאה שאינה רצויה על ידי חקר מילות מפתח מקצועי ונכון.

  • בקשת הסרה מאתרים שניתן לבקש בתנאים מסוימים.
  • בדיקת חוקיות האזכור ע”פ חוק לשון הרע ואו הוצאת דיבה.
  • יצירת מערכת תמיכה של שירות לקוחות כשמדובר בעסק נותן שירות לבירור וגישור .
  • שיחה עם כותבי האזכור היוזמים  (לפעמים שווה להיות נחמד ואפילו להציע פיצוי או תשלום)  , במקרה זה מומלץ מניסיון להשתמש במגשרים למינהם.

לסיכום ממליץ לגשת לבעיה בצורה חיובית כנה ואמיתית ללא מניפולציות או טונים מאיימים וברוב המקרים אם עושים את זה נכון זה באמת עוזר ופותר.

מה זה קידום שלילי.

איזכור שלילי הינו נפוץ הרבה יותר ממה שנדמה לנו לפעמים , לא רק בעלי עסקים מקבלים איזכור שלילי אלא גם פעולות למשל פרוייקט זמני של התנדבות שהסתיים באסון או שם של ידוען שזהה לשם אחר שמאוזכר לשלילה .

ברוב המקרים האיזכור מופיע באתרים חזקים ומהימנים כך שלא ניתן “בקלות” לגרום למחיקה או להזזה.

הסרה או דחיפה לעמודים רצויים .

מקרים של איזכור שלילי ניתן לדחוף לעמודים לא רלוונטיים באמצעים שונים שיידונו בהמשך מאמר זה.

באש נלחמים עם אש !

תוכן טוב לעולם ידחוק (ינצח) תוכן שלילי . (רלוונטיות רלוונטיות רלוונטיות לגולשים התמימים) 

תוכן טוב משמעו תוכן טוב יותר לגולש בנישה המדוברת וממוקסם ברמת אופטימיזציה של קידום אורגני.

הסרה לתמיד של תוצאות מגוגל.

התוצאות הלא רצויות תימחקנה מאינדוקס וממנוע החיפוש או מהרשת החברתית.

פנייה לגוגל עם נימוק (מומלץ לבצע זאת בעדינות ובנועם)

פנייה לבעל האתר שפרסם (או לאיש קשר מטעמו) להסרה.

במידה וקיים בסיס לעבירת פרטיות או לשון הרע או כל הפרה בזכויות הפרט מומלץ להיוועץ עם עו”ד.

שימוש במדיה החברתית לסוגיה.

כמה זמן זה לוקח? 

התשובה היא זה תלוי.

תלוי בנתונים האורגנים למשל מהו חוזק הדף המדובר הנושא איזכור שלילי.

מהי תדירות האינדוקס של התוכן השלילי?

הכמות.

עד כמה הנושא הינו טרנדי.

מה נעשה בעבר עד ההווה באתר המאזכר מבחינת קידום ואיכות הקידום.

לפעמים תוצאות לא רצויות מופיעות כי אין במהלך שנים תוכן טוב יותר.

טכניקות נוספות שלא ניתן לדבר או להרחיב עליהן הן שימוש בסייבר.
ניתן בהחלט וביעילות לפגוע בתוצאות לא רצויות כמו גם באתרים שלמים למטרת שינוי התוצאות  שלא רוצים, הכל עניין של מומחיות והכי חשוב , מוטיבציה !