שלם כפי יכולתך על קידום בגוגל
תקציב נבחר: 2500 ש"ח
קישורים עוזרים לקידום אתר?
שאלות בסיסיות להבנה כללית על קישורים וקידום בגוגל אורגני בכלל.
(גם תשובות)
למה קישורים לאתר בדרך כלל ע”פ רוב מזיקים מאשר מועילים?
מדובר בטקסט או תמונה שהגולשים רואים באיזשהו אתר ואם לוחצים עליהם מגיעים לאתר שאותו רוצים לקדם שהוא שונה מהאתר שעליו הייתה הלחיצה.
למשל:
אתר מס’ 1 מכיל בדף הבית מילה או כפתור או תמונה קטנה שהגולש לוחץ ומגיע לאתר מס’ 2.
מה זה אסטרטגיית קישורים בקידום אורגני במיוחד?
התפיסה או האמונה הפופולרית (ברוך השם כן ירבו המאמינים בתפיסה זו) שכמה שיותר קישורים יעזרו לקידום אתר אחד או יותר.
תעשייה שלמה התפתחה סביב תפיסת הקידום הזו, מקדמי אתרים בנו אתרים רק בשביל לייצר קישורים לאתר ראשי עיקרי שאותו רוצים לקדם
שאלות רלוונטיות על נושא קניית קישורים.
- מה ההבדל בין קישור dofollow לnofollow?
- כדאי לעשות או להתאמץ על החלפת קישורים?
- מה זה שכבה שנייה של קישורים TIER2 ?
- כדאי להפנות קישורים פנימיים או בכלל במיוחד לדף הבית?
- כמה זמן עד שאני אגיע להיות ראשון או לדף הראשון?
- איך קישורים עוזרים לגוגל להחליט איזה אתר טוב יותר?
- איפה ניתן למצוא אתרים שנותנים קישורים בחינם?
- איך משיגים קישורים בלי לשלם או לקנות?
- כמה ואיזה דומיינים כדאי לקנות?
- הכי טוב זה לקנות דומיין עם קישורים קיימים, לא?
- אני צריך גם תוכן אם אני קונה קישורים או שזה מספיק?
- כמה תוכן בכלל צריך בשביל לקדם אתר?
תשובות:
קישורים זה חרטא אז לא משנה עם do או nofollow.
החלפת קישורים כדאי לעשות רק אם אין לכם משהו טוב יותר לעשות בשירותים.
שכבה שנייה של קישורים זה אתר שמפנה לאתר שמפנה לאתר שלכם.
במערכות כגון וורדפרס אין צורך לעשות קישורים פנימיים.
כמה זמן עד לתוצאות בעמוד ראשון או למקום הראשון רק אלוהים יודע ואם אתם בונים על קישורים אז אולי בגלגול הבא תגיעו למיקום משמעותי במילות מפתח טובות.
מי צריך ולמה בניית קישורים?
כל מי שלא ממש יודע לקדם בלי קישורים מאמין שדרך קישורים שישיג או יקנה או יחליף ככה יתקדם, מי שמרוויח תכלס זה מי שימכור את הקישור.
אם קונים קישורים בטוח מתקדמים בגוגל?
לא רק שמתקדמים בצורה לא משמעותית אם בכלל אלא שגוגל מידי תקופה מבצעת עדכון שיטות לדירוג האתרים שנקראים גם שינויי אלגוריתם ואז היא גם עלולה להעניש את האתר.
זאת אומרת שלא רק שהאתר לא יתקדם אלא גם עלול ללכת אחורה ואפילו להיעלם מתוצאות החיפוש.
אם כבר קונים אז כמה קישורים צריך?
הקידום בגוגל לא עובד בצורה של כמות הקישורים אלא באיכותם.
אם קישור טבעי ולא מדובר על כזה שקונים ומאתר עם סמכות אז מספיק אפילו אחד טוב כדי לראות קצת שיפורים במיקומים.
איך יודעים איכות של קישור?
קישור טוב זה קישור שבדר”כ לא ניתן להשיג אלא אם האתר ממש טוב לגולשים ולשוק בו מתחרים.
קישורים איכותיים הם לא כאלו שיש למקדמי אתרים למכור או להציע.
שמעתי שיש תוכנה שמייצרת קישורים אוטומטית, זה נכון?
תוכנות וחירטוטים מהסוג הזה הן הדרך הבטוחה לחטוף מגוגל עונש ולעוף מתוצאות החיפוש.
איך קישורים נחשבים למקדמים את האתר?
קישור הוא המלצה מאתר אחד לשני אבל רוב הקישורים לא ממש אמיתיים כי קונים אותם וגוגל יודעת לזהות את הפעולה.
כמה עולים קישורים?
המחיר של קישורים זה המחיר שפראיירים קונים מהבטחות ופרסומים של מקדמי אתרים שמוכרים קישורים.
קישורים הם מעולים ומאוד מאוד עוזרים אבל לא לקידום אתרים אלא למקדמי אתרים שמוכרים אותם!
מדיניות גוגל על קידום באמצעות קישורים-
מומלץ לקרוא במיוחד את סוף המאמר בלחיצה כאן.
Parameter | Definition | פרמטר | תיאור |
---|---|---|---|
PR | PageRank, a measure of Google's credibility | דירוג הדף (PageRank) של גוגל | |
DA | Domain Authority (Moz) | סמיכות הדומיין (Domain Authority) (Moz) | |
TF | Trust Flow (Moz) | זרימת אמינות (Trust Flow) (Moz) | |
CTLD | Country Top-Level Domain | דומיין מקומי של המדינה (Country Top-Level Domain) | |
Anchor Text | Text used for the hyperlink | טקסט מקושר | הטקסט שמשמש כקישור |
Nofollow | Attribute indicating no link juice transfer | Nofollow | תג המציין שלא להעביר אמינות (Nofollow) |
איך מודדים או יודעים מהו קישור טוב או רע?
לקישור טוב יש כמה פרמטרים וגם רע ניתן לזהות לפי פרמטרים דומים וקצת שונים.
קישורים נמדדים על פי הפרמטרים הבאים:
Relevance – רלוונטיות
כמה הדף שמוציא קישור לאתר אותו רוצים לקדם רלוונטי לנושא הכללי לדפים ולאתר כולו.
מתי אין רלוונטיות? אם האתר שמוציא הינו חוות קישורים או אתר שבנה מקדם אתרים רק בשביל להוציא קישורים? פחות טוב!
Uniqueness – ייחודיות
הקישורים לא ספאמיים ומאוד ממוקדים בנושא וקצת מורכב להסביר מהו קישור ספאמי.
קישור ספאמי – בגדול מדובר באיכות האתר או הדף וגם היסטוריה של הדומיין ממנו הקישור יוצא.
האם הדומיין (שממנו יוצא הקישור) נענש או לא התקדם בעבר מסיבות כלשהן
האם הדף שמוציא את הקישור באיכות שגולשים באמת מפיקים ממנו ידע ורווח?
האם מבחינה טכנית האתר נראה טוב ועולה מהר וחווית הגולשים בדף טובה?
Traffic – תנועה \ תעבורה
האם הקישור מביא תנועה (לא הכמות קובעת אלא האיכות) איכותית?
Authority – סמכות \ סמכותיות
המדד המורכב ביותר (יחסית) לסמכות קישורים הינו מאיפה האתר שמוציא קישור מקבל קישורים והאם האתרים שמוציאים לאתר שמוציא קישור איכותיים?
רשת האתרים שנבנית על ידי מקדמים מורכבת ממבנה של רבדים, שכבה תחתונה אמצעית ועליונה והעליונה בעצם מוציאה קישור לאתר אותו רוצים לקדם.
לא כל כך מסובך אם קוראים את המשפט האחרון כמה פעמים ואם עדיין לא ברור אז אפשר לקרוא מהתחלה או לשאול בקבוצת הפייסבוק.
איך משיגים קישורים טובים ואמיתיים?
קישור טוב הוא קישור שאתם לא מעורבים בהשגתו בשום אופן.
מה גוגל יודעת על הקשר שלכם לקישור ואם יש קשר שלילי ?
-
- קניתם אותו.
- במייל , בסמס , פיסית במיקום של מי שמוכר.
- המחשב שלכם שממנו ביצעתם פעולות.
- הכרטיס רשת ממנו ביצעתם פעולות.
- הראוטר בו השתמשתם לגלישה.
- העוגיות בדפדפן.
- זיהוי user agent ו user id
- הפרופילים שלכם.
- הדומיינים שלכם.
- האתרים שלכם או שאתם מעורבים בם.
- הפרופילים במדיה החברתית.
- ערוצי היוטיוב וימאו ואחרים.
- לינקדין , טוויטר , פינטרסט , אינסטגרם.
- אתרים אחרים שביקרתם בהם וששמרו על הנתונים שלכם בלי שתדעו או עם שתדעו.
הדרך להשיג קישור שייחשב טוב ושלא יסכן אתכם יום אחד כשגוגל תחליט לסמן אתכם היא :
-
- להיות טובים.
- ישרים
- אמינים
- לעסוק בתוכן טוב ומעניין ורלוונטי.
- לא לחשוב על גוגל.
וזהו.
קל , לא?
כמה מילים על בניית קישורים
דעה פרטית!
בעבר האלגוריתם של גוגל החליט שכמה שיותר אתרים אחרים “ממליצים” על האתר שלך כך האתר שלך יותר רלוונטי לגולשים.
ממליצים=קישורים
כמו שהאלגוריתם התפתח כך גם מקדמי האתרים התפתחו ויישמו את התיאוריה שכמה שיותר קישורים שמפנים גולשים לאתר שלך בעצם יקדמו אותו
הבעיה :
התפתחה תופעת חוות קישורים ואתרי אינדקס שהם בעצם אתרים שכל מטרתם הוא לתת שירותים של קישורים לכל בוני ומקדמי האתרים אבל…
מה עם הגולש?
גוגל כאמור התפתחה והתפכחה וקבעה
קישורים צריכים להיות רלוונטיים לגולש ולנישה בו עוסק האתר
קישורים לא רלוונטיים הרי שמזוייפים כי לא תורמים כלום לגולשים למשל
אתר חשמלאי שמקבל קישור מאתר שמכיל מיליארד קישורים למטפלות וחברות שונות בלי קשר לחשמל , גוגל מבינה את זה כבניית קישורים מזוייפת
הדעה שלי :
אין צורך בבניית קישורים
בניית קישורים תזיק יותר מאשר תועיל
גוגל נלחמת ומענישה בניית קישורים לא רלוונטית
תוכן טוב
- מחשבה על הגולש
- חווית גלישה נכונה בכל מכשיר ורזולוציה
- הנעה לפעולה
- כללי קידום כמו מפת אתר נכונה
- ללא טעויות בין אם בקוד או במהירות תביא אתכם למעלה בתוצאות החיפוש.
מה עושה בונה קישורים שכיר או עצמאי?
בוחר נושא למשל מילות מפתח שרוצה לקדם.
בודק בגוגל גם לפי אזור רלוונטי ומסתכל על כל עשרת התוצאות הראשונות ומתעד וממשיך לעקוב אחרי המיקומים במשך יום יומיים שבוע שבועיים.
בוחן האם ניתן לקנות קישורים מהאתרים שמעליו (מעל האתר שבבעלותו או בבעלות הלקוח שלו) במיקומים ושולח מיילים עם הצעה לקניית קישור או לפרסום מאמר עם קישור או מודעה עם קישור לאתר שאותו בונה הקישורים רוצה לקדם.
אם מישהו חוזר אליו ומסתדרים במחיר אז הכול דבש ובניית הקישור הצליחה.
אם לא מצליח ממשיך לנסות להשיג קישורים עד שמצליח.
לכל מקדם ותיק יש כמה אתרים שכל מטרתם הוא הוצאת \ מכירת קישורים, אפשר תמיד להוציא מאותם אתרים קישורים לאתר של הלקוח החדש שאותו רוצים לקדם.
מה הבעיה?
ככל שיותר קישורים יוצאים מאתר הכוח של האתר בקישורים נחלש \ פוחת וזה נקרא מיץ קישורים.
מהו מיץ קישורים?
אמונה של מקדמי אתרים שלכל אתר יש כוח בלתי מוסבר ועליון וניתן להעביר את הכוח הזה לאתרים אחרים לאו דווקא רלוונטיים.
האמונה באה ביחד לרוב עם תפיסה שגוגל (האלגוריתם שלה) מטומטמת והיא לא מבינה שהקישור מלאכותי.
מדידת איכות קישורים – מבחינה טכנית ולא תיאורטית.
מהו טקסט עוגן anchor text on backlink?
סימון הקישור במילות מפתח והדגשה ויזואלית כמו גם התאמה ברמת HTML (למי שלא הבין לא נורא כי גם ככה אין לקישורים שום משמעות אם זה לא מובן עד כה במאמר)
איכות ורלוונטיות הדף ממנו יוצא הקישור.
דומיינים מפנים לאתר ולדומיין ממנו יותר הקישור.
כתובת הIP של האתר ממנו יוצא הקישור כולל Class c.
מיקום הקישור היוצא בעמוד למשל מהפוטר או מאמצע או תחילת הדף מהטקסט וכך הלאה למיקומים שונים שיש מאמינים שזה משפיע.
(התפיסה אומרת שקישורי פוטר שווים פחות).
מה כמות הקישורים בדף שמוציא קישור?
אם יש מעל ל3 קישורים מהדף כולו שמוציא קישור לאתר ולא רק מ המאמר גורם לקישור במקרה הטוב לא להועיל ובמקרה הנפוץ פשוט להזיק.
מה נחשב לחוות קישורים?
במהלך השנים אתרים שנחשבו לחוות קישורים נענשו על ידי גוגל ונעלמו, למשל גרופון!
האם אתרים כמו מאקו וואלה וynet נחשבים לחוות קישורים?
התשובה מתחלקת לשתיים:
דעה פרטית מקצועית והחלק השני הינו עובדות!!
עובדה שכל ביטוי שמחפשים למשל עורך דין או חנות בגדים או כל עסק התוצאות של האתרים הללו לעולם לא במקום ראשון בגוגל.
דעה פרטית עם הסבר קצר
אתרים גדולים כדוגמת הפורטלים שהוזכרו נחשבים בעיני גוגל לחוות קישורים ופרסומות ומאמרים קנויים שם לעולם לא יתקדמו למקום ראשון אלא אם כל האתרים האחרים שמתחרים יהיו פשוט יותר גרועים ובלי תחרות.
מי שקונה קישורים הוא פראייר כי בתחומים מאוד מאוד תחרותיים הם כבר לא עובדים, חוץ מהביטויים כגון “קידום אתרים”
השאלות והתשובות על קישורים לקידום אתרים
האם קישורים עוזרים לקידום?
איך בדיוק קישור תורם והאם גוגל מעריכה בניית קישורים?
איך גוגל יכולה לדעת האם קונים או מוכרים קישורים?
קניית קישורים צריך כל הזמן או עד שמגיעים למקומות ראשון שני?
איך יודעים שקניית קישורים היא זו שקידמה או גרמה לאתר להיענש?
מה זמן ההשפעה של חבילות קישורים לקנייה?
איך זה שאתרים ללא קישורים מתקדמים לפעמים טוב יותר?
בניית קישורים והאתר ימריא לשמיים וחרטא דומה.
כמה נקודות שחשוב לדעת על גוגל שהיא כמו אלוהים כאילו?
גוגל עדיין טוענת מדפים שלה מלפני 10 שנים בערך והיא לא שינתה אותם שקישורים מאתרים אחרים עוזרים לקידום.
(היא התכוונה לקישורים אמיתיים ולא יזומים)
רוב המקדמים טוענים (99% מהם) שאין דרך טובה ומשמעותית יותר מלבנות לאתר קישורים.
(אתר זה הינו דוג’ לאתר שמצליח להוביל בלי קישור אחד אפילו לא בודד)
מקדמים אתרים רבים יטענו וממשיכים לטעון (כי לא ממש מבינים מהו קידום אורגני) שמדובר בפעולות דהיינו בניית קישורים הינו תהליך מורכב ודורש ידע משאבים והמון המון חרטא והמון לקוחות תמימים ופראיירים.
(הם יכחישו שהם לא יודעים מה גוגל רוצה ושהלקוחות שלהם פראיירים ותמימים)
קישורים למאמרים בנושאים מעניינים
שאלות נפוצות על בניית קישורים
שאלות יומיומיות
האם חובה להשיג קישורים חיצוניים?
ממש ממש אבל ממש ממש לא.
אם התוכן טוב אין צורך בבניית קישורים כי גוגל תמצא את התוכן מהר יותר ותתייחס לאתר עם הרבה יותר כבוד והערכה.
אמרו לי שהקישורים איכותיים , זה עוזר?
קישור איכותי הוא קישור טבעי ומי שמוכר או מחליף קישורים אזי לא מדובר בפעולות טבעיות וגוגל יודעת מהו טבעי ומה לא.
הסיבה הכי קלה להבנה היא שקישור לא טבעי יבוא מאתר שמחליף או מוכר קישורים בסיטונאות.
איך בונים קישורים?
בניית קישורים היא השגת קישורים והדרכים לבצע מגוונות אבל כולן פסולות ויכולות להזיק יותר מאשר להועיל.
החלפת קישורים –
מי שמחליף קישורים לרוב גם קונה ואם לא אזי מדובר באתרים שאינם מקודמים או חזקים בגוגל כך שיוצא שהקישור\ההמלצה מאתר אחר לא ממש אמיתית ולא כל אחד יודע מה טיב האתר המוציא ואילו קישורים האתר המוציא מקבל.
מי מרוויח משירות בניית קישורים?
מי שמוכר מרוויח ולא מי שקונה גם אם לתקופה קצרה זה נראה ככה , האתר לא יתקדם במילות המפתח הכי חזקות עם קישורים כי גוגל לא טיפשה וכבר לא פראיירית.
קידום אתרים דרך בניית קישורים היא כאב ראש או אולי תסמיני קורונה?
לא צריך להתעסק עם גוגל!
רוב בעלי האתרים שמנסים לבנות לבד לפי כל מיני מדריכים לקידום אתרים שניתן למצוא בקלות בתוצאות יכול לגרום לאתר להיעלם מהתוצאות והמשך מפורט פה במאמר.
מהו שירותי בניית קישורים של מקדמי אתרים מוכשרים וטובים? (ציניות)
התהליך של “להשיג קישורים” לא ארוך בכלל ואפשר לקנות קישורים דרך מאמרים
או מאמרי אורח או סתם קישורים ו99% מהמקדמים יעשו את זה בשמחה בדיוק
כמו שזבל לא עולה כסף אלא העירייה שתופסת אותך משליך למקום שאתה לא אמור להשליך בו יעלה לרוב בקנס כבד, בדיוק כמו גוגל ולמי שלא הבין גוגל זו העיריה או הרשות המקומית.
מכירת קישורים תורמת לקידום?
כל מקדם שמוכר קישורים יאמר לכם שכן אבל הכוונה לא לקידום בגוגל אלא לקידום המצב הפיננסי של המקדם.
האם זה עסק טוב למכור קישורים?
כן, במיוחד כשאין אחריות על הקידום, אם הצלחת להתקדם אחרי שקנית כמה קישורים ספר לחבריך, לא הצלחת לך תחפש למי לספר!!!
איך בונים עסק מצליח למכירת קישורים?
פותחים כמה אתרים וממלאים בתוכן למשל 10 מאמרים לאתר ומתחילים לספר לאנשים על ההצלחה המטורפת של קידום באמצעות בניית קישורים.
כל קישור החל מ50 ש”ח ועד 500 ש”ח לקישור שקונים מחברה גדולה לפרסום למשל walla או כל אתר שמוכר פרסומות.
ואם קניתי קישורים ולא התקדמתי לעמוד הראשון?
קישורים זה אחלה
למי שרוצה להצליח למכור, זה אחלה לכאלו שמוכרים לפראיירים שמאמינים שזו הדרך הטובה ביותר ולפעמים גם הזולה ביותר לקדם, חבל שהם לא עובדים באמת ומקדמים את האתר.
הכללים לבניית הקישורים הנכונה לפי מקדמי אתרים.
משפטי מכירה של מקדמי אתרים שישמחו למכור לכם קישור אחד או עשר:
אם תיקנו תוכלו להתמקד בתוכן לאתר שלכם.
אם תזמינו קישורים או את השירות המיוחד שלנו של שירותי בניית קישורים לעסקים חכמים תוכלו להתמקד רק במה שחשוב והוא העסק שלכם!
כל אחד יכול לקנות קישורים בתנאי שיש לו דופק ושישלם.
אם האתר של קונה הקישורים תקין ובנוי בצורה הטובה ביותר (אין דבר כזה חוץ מהאתר של גוגל) אז השירות יטיס אתכם לשמיים או לחלל או לקריית שמונה.
טעות שחוזרת על עצמה כטענה היא שאין מספיק דפים באתר.
חרטא של מקמדי אתרים שרוצים שתזמינו מהם קישורים דרך מאמרים ומה יותר נחמד מעמוד חדש לגמרי באתר.
אחת הטענות המובילה היא: מי קידם את האתר לפני?
רמז: הוא אף פעם לא יהיה מישהו טוב כי אם היה טוב לא הייתם מגיעים לקניית קישורים שמוכרים להם מחפשי פראיירים.
מתי בניית קישורים לא ממש תעזור?
ברוב המקרים שבהם יש אתרים טובים יותר לגולשים!
(אם לא בכולם)
אם האתר ממש זוועתי אז לא ממש הגולשים ייהנו לשהות בו וגוגל תתעצבן.
הקישורים (ההפניות או ההמלצות של אתרים אחרים) אליכם לאתר לא ממש יהיו רלוונטיים וגם אם כן אז גוגל יודעת ומשפרת את האלגוריתם מידי יום כדי להבין מתי קישור הוא טבעי או שאתם קניתם אותם.
מהו המחירון המקובל לבניית קישורים?
מה זה חשוב אם הפעולה לא ממש תעזור לעקוף את מי שראשון שני שלישי במילים הכי חשובות שרוצים לקדם?
אתר זה מתקדם ללא קישורים חיצוניים בכלל
כמה קישורים אני צריך כדי לקדם אתר?
התשובה היא אפס, לא צריך קישורים ולא צריך להסתכן ומה שחשוב זה הגולשים וזהו.
אתר שנראה טוב לגולשים ומהיר ממכשירים ניידים רספונסיביות מלאה והכל תקין באבטחה ובחברת האחסון ינצח אתרים שלא מקפידים על פרמטרים אלו.
-
כמה קישורים אני צריך אם בכלל 140 ש"ח
קישור הוא לא רק קישור אלא כולל מאמר של ממש דהיינו תוכן וככה אפשר לעבוד על גוגל. (גוגל לא מטומטמת!!!) אפשר לשים כמה קישורים במאמר אחד אז כל פראייר שיזמין ירוויח!
-
115 ש"ח $9
מאמר מושקע שמכיל קישור עד כמה קישורים לחבילות של בין 15 ל60 מאמרים.
-
99 ש"ח $32
מי שמזמין את חבילת סופר אקסטרה מקסימום על חלל אולטראסונית טורבו בקניית קישורים יקבל חיבוק וחיוך
למה בכלל שמישהו יצטרך בניית קישורים?
כל לקוח שניסה לקדם או שמתחיל לחשוב או להיות מודע לחשיבות הקידום האורגני בגוגל חושב על האפשרויות העומדות בפניו.
מה הכי קל?
מה הכי זול? (לא תמיד אבל מה שחשוב שיעזור לקידום במיוחד האורגני לאוך זמן ארוך)
חברות קידום אתרים צצות להן כמו שפחי זבל מתמלאים בסופי סופ”ש ולפעמים בקצב מהיר יותר.
לא נדרשת הסמכה מיוחדת או לימודים ואין שום פיקוח מטעם מישהו על התחום אז ממש כל אחד יכול!!
עד כמה קידום אורגני עם קישורים יעיל ואפקטיבי להשיג לקוחות?
שירות מקצועי של בניית קישורים איכותיים המבוסס על כתיבה והפצה של מאמרים.
קישורים איכותיים הם לא אלו שניתן לקנות!!
אם קונים backlinks לרוב כמות הקישורים שיוצאים מהאתר שמוכר הוא מאות אם לא אלפים גם לאתרים פחות רלוונטיים ואם מדובר בחוות קישורים אז גורמים לנזק בקידום האורגני.
היתרונות שמציגים מקדמי אתרים בקצרה:
מהו קישור טקסטואלי?
פשוט מאוד, קישור שבא מתוך תוכן של מאמר לדוג’ ולא רק תמונה או סתם מילות מפתח.
אם האתר רלוונטי ותיק דהיינו חזק (לא בהכרח כל אתר ותיק הוא חזק) אז הקישורים סביר להניח ממנו יהיו טובים. (חרטא והוכחות באתר הנוכחי של כותב המאמר וגם בתמונות במאמר זה)
אתרי תשתית הם אתרים שכל מטרתם הוא פרסום מאמרים והוצאת קישורים אז איך בדיוק זה יכול לעזור? פראיירים חושבים שכן.
מאמרים ארוכים עוזרים לקידום?
לא ממש כי מה שחשוב הוא האם התוכן רלוונטי לגולשים ולא בקומבינות.
מהם אתרי לקוח?
אתרים שזהותם לא קשורה “ישירות” למשל רשת אתרים פרטית או שנקראת גם pbn וכל אתר בבעלות של הלקוח
התפיסה של מקדמי חרטא היא שגוגל לא ממש יודעת שמדובר באתרי חרטא להוצאת קישורים.
אחסון שונה וזהות שונה וכל מה שקיים שונה כשרק מה שקשור הוא הקישורים שיום אחד מופנים לאתר שעושה את הקומבינה.
רשת אתרים שלכאורה לא מקושרת \ מקשרת בין האתרים עדיין אינה ולא תהיה נסתרת מגוגל כי גולשים לעולם יזוהו וגוגל משתפרת מידי יום
בזיהוי הלקוחות\הגולשים\בעלי האתרים לדוג’ אפליקציית וואטסאפ שמשתפת מידע כמו גם כל הרשתות החברתיות האחרות שמזהות במדוייק מיהם ומאיפה באו הגולשים.
(רימרקטינג בסיסי שהולך ומשתפר מיום ליום למשל tag manager או fb pixel).
צביעת המשתמשים משתפרת מידי יום ובאה לידי ביטוי בשינויי אלגוריתם בין היתר.
עדכוני אלגוריתם שונים פוגעים קשות ברוב האתרים שמשתמשים בבניית קישורים או שירותי קישורים או מאמרי אורח או חרטא אחר שמנסה לעבוד על גוגל.
מומלץ ביותר לקרוא על עדכוני האלגוריתם של גוגל.
תיזמון מאמרים לא עובד על גוגל כי פשוט מאוד זה לא מה שגוגל מזהה כהונאה או שפעולות מניפולטיביות.
הזמנת מאמרים עם קישורים מכמה ספקים לא תעזור כי כולם יפנו בסופו של יום לאותו אתר שמנסה להתחכם.
קישור שיזמתם לא נחשב כקישור איכותי
מה זה קישורים חיצוניים?
קישורים מהסוג שיוצא לאתר כלשהו שהזמין שירותי בניית קישורים והאתר שאליו נכנסים הקישורים נקראים כשמם כן הם קישורים נכנסים.
למי זה עוזר בניית קישורים?
רק למי שמוכר אותם נקודה!
מהי תשתית אתרים?
שם מכובס לרשת אתרים שמהם יוצאים קישורים לאתר שהזמין את השירות.
תשתית לא בהכרח קשורה לכמות או איכות של התוכן.
מה זה אופטימיזציה לאתרים?
ברמת ההגדרה מדובר בסה”כ הפעולות שנעשות כדי לקדם תוצאות של אתר כלשהו בתוצאות החיפוש של גוגל אורגני בלבד.
קיימת גם אופטימיזציה לגוגל ממומן ולרשתות חברתיות ואפילו לאינסטגרם או פינטרסט ועוד..
השאלה הנצחית של לקוחות שירותי בניית קישורים היא:
כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות אם אני קונה קישורים ככה וככה בכמות כזאת וכזאת?
מרגע שהפראיירים (הלקוחות שלא מבינים בקידום או בגוגל) משלמים אם האתר שלהם יתקדם אולי קצת ובדר”כ לא במה שחשוב ותחרותי בין שבוע לאף פעם!!
איך יודעים שנדפקתם מהקישורים שקניתם?
אם האתר מתחיל לרדת במיקומים ועד לרגע מסוים שהתחילו הירידות לא נגעתם באתר ולא עשיתם שום דבר משמעותי , כנראה שקיבלתם עונש , זה לא אישי!
גוגל מידי פעם בודקת אתרים באקראי במיוחד את העבירות וזה דבר שלא קורה כל הזמן או באופן שוטף , אם האתר שלכם עלה בסוג של הגרלה שרק גוגל יודעת איך כנראה שהגיע הזמן להסיר או להתנער מכל הקישורים!
השאלות שכדאי לכל גולש שמתעניין בקידום אתרים לשאול את עצמו:
איך נזהרים מקישורים מסוכנים ומה עושים?
ניתן להשתמש בכלי של גוגל disavvow tool אבל מומלץ להיוועץ עם מקדם שיש לו הוכחות בהצלחה וגם את זה צריך ללמוד איך עושים.
מהי הונאת קישורים ולמה כדאי להיזהר מגוגל?
גוגל הינה היחידה וכפי הנראה תישאר כזו לעד בחיפוש של הגולשים ב2021 אי לכך לא כדאי בלשון המעטה לעצבן אותה.
גוגל לא סולחת!
איפה מוצאים מדריך לינקים שניתן לקרוא והוא טוב?
בגוגל 🙂
מהם קישורי פוטר וזה עוזר?
פעם לפני המון המון שנים זה עזר אבל כבר לא ואין להם שום ערך באשר הוא.
(לא שלקישורים קנויים אחרים יש כי לינקים זה לינקים וזהו)
מהו אזכור ומה ההבדל לקישור?
כמו בקישורים כל קישור טבעי ואמיתי הוא טוב ואם הוא מוזמן או ששילמו עליו אז אין לו שום ערך קידומי.
שום קישור לא איכותי?
קישורים גם אם איכותיים ברגע שמזמינים או משלמים עליהם כבר שווים פח במילות המפתח הכי חזקות בכל תחום שיש בו תחרות בקידום אורגני.
החלפת קישורים?
חבל לבזבז על זה אפילו עוד מילה כתובה אחת במאמר הנוכחי.
קישורים פנימיים עוזרים?
אם מדובר במערכת cms למשל וורדפרס אין צורך או משמעות קידומית לקישורים פנימיים אבל יש הטוענים שאם נותנים לגולשים אפשרות להמשיך לתוכן שמעניין אותם זה בהחלט עוזר לקידום אבל לא מהסיבה הזאת רוב מקדמי האתרים מיישמים קישורים פנימיים אלא מתוך מחשבה שזה עוזר לקידום.
איך משיגים קישורים בדרך הבטוחה והנכונה?
טכניקות שבהן תוכל להשתמש כדי לבנות קישורים נכנסים לאתר:
צור תוכן בעל ערך ואינפורמציה:
כפי שהוזכר קודם לכן, הדרך היעילה ביותר להשיג קישורים נכנסים היא ליצור תוכן איכותי שאתרים אחרים ירצו לקשר.
ניתן לכלול פוסטים בבלוג, אינפוגרפיקה, ספרים אלקטרוניים או משאבים אחרים.
השתמש בכתיבת בלוג אורחים:
חפש אתרים בתעשייה שמקבלים פוסטים בבלוג אורחים והצעת רעיונות למאמרים שאפשר לכתוב לאתר.
הקפדה לכלול קישור חזרה לאתר בביוגרפיה של המחבר.
השתתף בקהילות מקוונות:
הצטרף לפורומים, קבוצות וקהילות הקשורות לענף ותרום באופן פעיל תובנות ומשאבים חשובים.
חשוב לבנות מערכות יחסים ולקבל קישורים נכנסים מחברי קהילה.
השתמש במדיה חברתית:
שתף את התוכן והמשאבים במדיה החברתית כדי להגביר את הנראות ואפשר לקבל קישורים נכנסים ממשתמשים אחרים שמוצאים את התוכן בעל ערך.
שיתוף פעולה עם אתרים אחרים:
שותף עם אתרים אחרים כדי ליצור תוכן או משאבים משותפים ששני הצדדים יכולים לקדם ולקשר.
בדוק את הקישורים הנכנסים של המתחרים:
השתמש בכלי כמו Ahrefs או Majestic כדי לראות אילו אתרים מקשרים לאתרים של המתחרים.
שקול לפנות לאתרים אלה כדי לראות אם הם יהיו מוכנים לקשר גם לאתר.
חשוב לציין שהאיכות של קישורים נכנסים חשובה יותר מהכמות.
עדיף לקבל כמה קישורים נכנסים באיכות גבוהה מאתרים מוכרים מאשר קישורים נכנסים רבים באיכות נמוכה מאתרים ספאמיים או לא מהימנים.