הקדמה לתוכן –
לפני שבונים או מחליטים על בניית אתר כדאי מאוד לתכנן את הנושאים שיפורטו בהמשך הקריאה בעמוד זה.
דבר ראשון השאלות שכל בעל עסק כדאי שישאל:
מה מטרת האתר?
מכירות?
מיתוג?
הגעה ללקוחות פוטנציאליים בכדי ליצור או להשפיע על השוק הקיים או לבנות חדש?
אתר מכירות עם או בלי מערכת מסחר?
דמוגרפיה
תחומי עניין
צרכים והתנהגות משתמשים
העדפות
איזה מוצרים וכמה יהיו באתר?
מה קורה עם הזמן בעדכון המוצרים?
מי יעדכן?
איך ישתנו המחירים העיצוב והוספת תוכן?
מי אחראי על ניהול החנות במקרה של אתר מכירות?
מי יצלם ויצור מדיה עשירה למוצרים ואו לשירותים?
הערכת כמה תוכן מדיה יידרש?
WORDPESS \ MAGENTO \ SHOPIFY \ WIX
מה עדיף לטווח הארוך מבחינת המערכת – סגורה או בקוד פתוח?
עלויות חד פעמיות , קבועות , לא צפויות.
עלויות סליקה
עלויות טכנולוגיות אחרות
מה האפשרויות באופן כללי?
כדאי לאסוף דוגמאות לאתרים שאוהבים וזה יקל על העלויות של בונה האתר או המעצב הגרפי.
מי יהיה אחראי על כל המדיה?
מי יביא תמונות סרטונים קליפים ביקורות אפילו מצולמות מהלקוחות?
לוגו ועיצובים מיוחדים לא סטנדרטיים
חיפוש מתוחכם
רשימת משאלות
ביקורות
ניהול מלאי
משלוחים
אינטגרציה עם שירותים חיצוניים למשל התממשקות לצד ג’ (CRM)
GDPR
תקנון
ssl
תקנות חוקים והיבטים משפטיים בגוגל ומחוץ לגוגל ולפי הגבלות למשל בארצות שונות.
מי יהיה אחראי על אלו?
מעצב או בונה אתרים שהוא גם המעצב
מתכנת
מקדם אתרים
פרסום סושיאל
פרסום קמפיינים ממומנים בכל הפלטפורמות.
מה צריכה להכיל הצעת מחיר לבניית אתר בוורדפרס
לחץ על הכפתור כדי לקבל רכיב מומלץ או דיס-המלצה!
כמה זמן לוקח להקים \ לבנות חנות אינטרנטית?
אתר בסיסי שניתן להתחיל למכור ממנו לוקח בין שעה ל3 שעות לאנשי מקצוע .
מה שלוקח זמן הוא הכנסת המוצרים, התמונות , סרטונים.
רצוי להכין מראש או לקחת בחשבון לוגו מוכן
סרטונים
תמונות
תוכן שיהיה קבוע באתר
מוצרים זמן הכנה למוצר אחד הינו כ3 דק’ עם כל ההגדרות , יש המבצעים זאת בדקה.
מהו המבנה הנכון ביותר לחנויות?
כמו שיש המון סוגים של אוכל או אופי או תסרוקות שיער כך גם בחנויות מסחר באינטרנט, אין תבנית או מבנה אחד לכולן.
כל נישה כדאי שתיבנה לפי חשיבה עמוקה על הלקוחות ומה הם הגולשים או המשתמשים אוהבים או יאהבו יותר.
אם יש אהבה יש גם הוצאות שזה אומר שמשתמשים שיגלשו אצלכם בחנות אם יאהבו יוציאו או לפחות הסיכוי שיוציאו כסף והרבה יהיה יותר גדול.
אילו דפים הם חובה בכל אתר חנות שמקדמים אורגנית ובכלל לטובת הגולשים?
- כפתור דף הבית לחזרה מהירה מכל עמוד שהוא פנימי.
- כפתור אחד של צור קשר בתפריט.
- כפתור אודות.
- כפתור קטגוריות של שירותים או מוצרים.
- כפתור גלריית או גלריות מוצרים.
- כפתור סיבות למה לבחור דווקא בנו.
כפתורים שלא חובה הם: מבצעים, מוצרים פופולריים, מבצעים יומיים שבועיים חודשיים או לפי חגים.
האם חשוב לשים חיפוש עצמי של מוצרים או בכלל באתרי מכירות?
התשובה היא כמובן שכן, חובה ולא אפשר, אם נותנים למשתמשים אפשרות לחפש בהנחה שהכל עובד טכנית
אתר תקין ואם משתמש חיפש באתר יויו אז כדאי שיקבל בתוצאה של החיפוש באתר יויו ולא דף 404 או דף על שמלות.
בראשית כל אתרי החנויות (בתחילת העמוד) מומלץ לכלול:
פרטים ליצירת קשר ממש בקטן אבל בולט, דהיינו נגיש לעיני המשתמשים.
כניסה של משתמשים ותיקים או רשומים.
עגלת קניות דינמית שאם משתמש קנה \ בחר מוצר שיראה בעגלה הדינמית שהמוצר ישנו בעגלה
והכל מוכן לתשלום אחרי לחיצה בעגלה, כפתור זה נקרא לפעמים ומשוב תחת “קופה”.
מה מבנה דף הבית של חנויות אונליין שמצליחות?
לפני שחושבים ומחליטים על מבנה נכון יש לקחת בחשבון כמה דברים כגון:
האם החנות תקודם בגוגל אורגני?
האם החנות תקודם גם בממומן ברשתות החברתיות או בגוגל ממומן?
האם העסק פיסי וממש קיימת חנות או תתקיים רק במרחב הקיברנטי משמע האינטרנט.
אם מדובר בעסק פיסי שגם מוכר מוצרים ולא רק וירטואליים אזי כדאי לשלב בתפריט הראשי של דף הבית גם אודותינו
והצוות שלנו ומי אחראי על מה וקישורים מהתפריט לדפי מידע כגון
סרטוני הדרכה ותמיכה טכנית ושירות לקוחות או דפים להורדה של מוצרים אבל האחרון ניתן גם לשלבו בדף הבית עצמו ולא בתפריט.
האם חובה סליידר או קרוסלה בכל דף או עמוד?
התשובה היא לא, מכוח האינהרציה או כוח ההרגל בעלי אתרים חושבים לפחות ברובם שנדרש סליידר או קרוסלת תמונות שזזות
התשובה היא שממש לא, אם לקוח חיפש מוצר הוא לא חיפש מוצרים.
אם הוא חיפש קבוצת מוצרים הרי שבמבנה של האתר תהיה גישה למוצרים רבים ולא אחד כדי שהמשתמש יבחר מהם.
למה הכי כדאי ומשתלם לבנות חנות בוורדפרס עם אלמנטור ?
הסיבה היא פשוטה !
לא להיות תלוי באף איש מקצוע!!
כל אחד יכול לבנות חנות בוורדפרס ולנהל ולתחזק אותה לבד!
לא צריך קוד או html css או קוד מורכב משפת תכנות כלשהי.
חז”ל אמרו :
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים.
האינטרנט מלא באתרים שמסבירים בעברית ובאנגלית עם סרטונים איך בונים ומנהלים ומתחזקים חנויות אינטרנטיות בקלות בלי מאמץ או ידע מיוחד ובחינם.
בונה אתר זה אינו מבין בעיצוב או מקפיד על עיצוב .
בונה אתר זה מתקדם בכל מילות המפתח כשמחפשים נושאים הקשורים לתחום בקידום אורגני.
קידום אורגני של אתר בוורדפרס עם תוסף אלמנטור-
כשמחפשים בגוגל ומקבלים תוצאות מקבלים גם תוצאות שלא עולות כסף או קליקים או מחיר לקליקים , זה נקרא אורגני .
אם האתר טוב לגולשים ועונה על מה שחיפשו בגוגל האתר יתקדם לבד ללא מקדמים וללא הוצאות שיווקיות מיותרות .
שאלות נפוצות בבניית אתר לעסק.
האם כל עסק צריך אתר ?
התשובה היא שלא אבל כדאי , אתר הוא כמו כרטיס ביקור שמונע סתם חפירות מלקוחות.
ניתן להציג עבודות ומוצרים ואת כל השירותים והתנאים לשירות או מוצר ללא הצורך לדבר פיסית עם בעל העסק.
בעל העסק פשוט צריך לעדכן את האתר שלו מידי פעם וזה כל מה שהוא צריך לעשות ובמחיר של מנה שווארמה לחודש.
האם צריך לדווח על כל עסקה?
התשובה היא כמובן שכן, כל הכנסה או שירות מחוייב במס אבל חשוב לזכור את היתרון הגדול מאוד באתר אינטרנט של עסק גם אם העסק ממש קטן.
היתרון הוא נוכחות, אם יושבים בבית או בעסק ומחכים ללקוחות, זה לא יקרה, אלא אם העסק עוסק במזון מהיר ובנוי על תעבורה פיסית גבוהה, אבל אתר לעסק של מזון מהיר לא יכול להזיק ורק לתרום למיתוג ולהוסיף פרסום בחינם כמו גם האפשרות להגיע ללקוחות שלעולם לא היו מגיעים לעסק בדרך אחרת.
מדריך לבניית אתר בוורדפרס – למתחילים
השלבים יתוארו בתמונות ובטקסט לאט לאט.
שלב ראשון קניית דומיין –
כתובת אינטרנט שתוביל לאיחסון ומשם לאתר .
שלב שני התקנת וורדפרס בלחיצת כפתור דרך האיחסון ולפעמים ניתן לבקש מהאיחסון להתקין בחשבון את מערכת וורדפרס.
רוצים להקים חנות קטנה ומטריפה?
אם יש לכם זמן בין כמה דק’ לכמה שעות (לא יותר מ5) אז גם לכם תהיה חנות כמו לגדולים ביותר.
מעל 15 מיליון איש בשנת 2018 הופכים את החנות האינטרנטית הקטנה לאמצעי הפרנסה ואפילו יותר מהכנסה עיקרית.
בהמשך קצת על הכנסה פאסיבית מחנויות באונליין.
מאמר זה יסקור את רוב הדרכים על איך עושים מחנות קטנה כסף גדול ורק מהאינטרנט.
אתרים כמו איביי אמזון ואייטונס eBay
וכל סוגי האתרים המשלבים בתוכם חנויות עושים כסף ולא מעט.
בניית אתר – מה הכי חשוב לדעת?
- שהאתר יהיה מהיר בבדיקת מהירות של google page insights , מהירות תקינה זה ציון 50 או קרוב אליה.
- רספונסיבי שזה אומר שרואים את האתר ממובייל \ סלולרי רואים אותו תקין ועולה מהר.
- בדיקה בסוקורי sucury scan שאין בעיות אבטחה או סריקה של האתר .
- כמה שפחות תוספים כך יותר טוב.
- דף 404 תקין
- מפת אתר לגולשים ומפת אתר לגוגל
- קובץ robots.
מערכת וורדפרס נקייה
בלי שום תוספים ותבניות או שינויים
בתמונה ניתן לראות איך היא נראית
הקמת חנות וירטואלית בלי להקים חנות וירטואלית ולמכור למכור למכור
דבר ראשון או צעד ראשון?
בוחרים מה רוצים למכור .
או שמייצרים ומוכרים אבל זה מסובך יחסית .
או שבוחרים במוצר קיים , אבל מי יאחסן את המוצרים ומי ייקח את הכסף ואיך , מי ינהל את הגבייה כולה חשבונאית ואת החיוב ומי ינהל וידאג למשלוחים ללקוחות?
הפתרון הפשוט : הקמת אתר המסחר האלקטרוני הראשון שלנו .
לדוג’ CafePress , נרשמים בכמה דק’ ומקבלים מערכת מוכנה לשימוש עם עיצוב המתאים לחנות אינטרנטית שלמה ופשוט מתחילים לבחור מוצרים שבא לכם למכור למשל חמסות או מזכרות ומתנות ייחודיות ועד לבגדים ואקססוריז שונים או תגים או תמונות על מוצרים שונים למשל מחזיקי מפתחות בצורת חמסות או כלבים , בקיצור הכל.
בקשר לאוכל (קצת יותר מורכב ולא במאמר זה)
מערכות מסחר אלקטרוני מעין אלו נותנות פתרון מהיר מאוד למי שמתחיל את דרכו בעולם החנויות באינטרנט .
מהו מסחר לפי דרישה?
נקרא גם Web 2.0
מאוד פשוט , מבררים מה אנשים בכל העולם או במדינה מסויימת קונים הכי הרבה או היו מעוניינים לקנות למשל בגדים או טבעות אירוסים ואז כל מה שנשאר שמישהו שרוצה יקנה.
cafepress למשל התחילו דרכם בייצור מוצרים אבל אז הבינו שכמוהם יש מיליונים ובכל מוצר שיכול להצליח תוך פרק זמן מאוד קצר יחקו אותו ואז כדאי למכור את האופציה להקים חנות לכל מי שמתחיל וזה יהיה הרבה יותר משתלם, כיום החברה שווה יותר ממאה מיליון דולר ומעסיקה מעל 200 עובדים .
מי צריך חנות?
היום כל עסק שמכבד את עצמו דואג לנוכחות ברשת החל מנוכחות וכרטיס ביקור דיגיטלי ועד לדפי נחיתה ועוד שמות לאיזכור שם העסק בגוגל.
מאיפה מגיע הכסף הגדול באמת בחנויות האינטרנטיות?
משטחי פרסום למשל באנרים קטנים ואפילו שירותי פרסום צד ג’ למפרסמים כולל גוגל המוכרת אדוורדס ואדסנס.
מה העלויות?
הרבה הרבה והרבה מאוד מתחת להוצאות של כל עסק פיסי אחר.
בעלי החנויות לא חייבים מלאי או שיהיה ברשותם אפילו מוצר אחד בשביל להתחיל למכור .
גם אין שכירות, אבל במקום שכירות של אלפי ש”ח בחודש ועוד מיסים כמו ארנונה וחשמל והרשימה ארוכה של ההוצאות יש בחנות רק הוצאה אחת קבועה והיא אחסון האתר .
כמה עולה אחסון לאתר החנות או בלי חנות ?
החל מ20 ש”ח לחודש ואחסון קטן בסכום הנ”ל יכול להחזיק בתוכו גם מיליון מוצרים שונים עם תמונות קטנות וערוכות נכון במשקל.
אפילו סרטונים ועוד כל מיני פיצ’רים שמחייבת חנות און ליין.
סוד קטן על חנויות אינטרנטיות –
אתם לא חייבים לקנות או להקים היום חנות בעצמכם , יש חברות מהסוג המצוין גם במאמר זה שניתן לשכור מהם בעלות יחסית מאוד נמוכה את החנות ועוד אחוז קטנטן מהרווחים וזהו, בלי לשבור את הראש או להבין בטכנולוגיה של אתרי מסחר, איחסון אתרים או כל קוד או משהו מסובך יותר מלהפעיל את הפייסבוק.
בניית אתרים למתחילים
יסודות HTML
לימוד בסיסי של HTML כדי ליצור מבנה בסיסי לאתר.
עיצוב עם CSS
שימוש ב-CSS כדי לעצב את האתר ולהפוך אותו למושך יותר.
עיצוב רספונסיבי
עיצוב אתר שמתאים לכל סוגי המכשירים, ממחשבים לניידים.
אירוח אתרים
בחירת שירות אירוח מתאים להעלאת האתר לרשת.
יצירת מפת אתר
יצירת מפת אתר כדי להקל על מנועי חיפוש לאנדקס את הדפים.
מבנה אתר
תכנון מבנה אתר ברור ונגיש לשיפור חוויית המשתמש.
התקנת תוספים –
תוספים הם כמו שהם נשמעים , תוספות לאתר למשל תוספת של עיצוב צור קשר או כפתור וואטסאפ או כל דבר
מהם תוספים לוורדפרס ולמה יש טובים ויש פחות?
תוספים הם תכונות שניתנים להוספה לאתר ע”י התקנה הכי פשוטה ברמה של קליק על העכבר .
הגדרות כל תוסף הן קצת יותר מורכבות לשימוש יעיל ומקצועי כי כל תוסף עושה משהו אחר ובצורה שונה.
חשוב לבדוק :
מהי תדירות הוצאת גרסאות , גרסאות הן תיקוני באגים שיכולים לגרום לנזק ממשי לאתר או לקידום .
מיהם המפתחים של התוסף?
כמה אנשים מרוצים יש לתוסף?
כמה התקנות פעילות שזה אומר בכמה אתרים התוסף מותקן ועובד ?
האם התוסף בטוח מבחינת אבטחת מידע והאם גורם לאיטיות של טעינת האתר או עמוד ספציפי?
האם תוספי קידום seo לוורדפרס עוזרים לקידום האתר?
תוספי קידום אינם מקדמים , אין תחליף לאיש מקצוע מנוסה עם לקוחות מרוצים והוכחות בשטח שניתן לבדוק גם מי שאינו מקדם או טכני.
הצלחה בקידום אורגני נמדדת בתוצאות המיקומים במנוע החיפוש גוגל אורגני.
מילות מפתח צריכות להיות נכונות לכל נישה וכלים כמו תוספי קידום אינם יודעים לבחור מילות מפתח טובות וחכמות.
שימוש לא מקצועי בתוספי קידום עלול לגרום לתוצאה הפוכה מקידום.
יצירה אוטומטית ותחת שליטה מלאה של מפות אתר xml בלחיצת כפתור.
שליטה על פירורי לחם.
קנוניקל.
כותרות ותגיות מטא .
הצעות לשיפור קידום של התוכן הקיים.
איך ייראו חנויות וירטואליות בעתיד הלא רחוק?
בניגוד לרוב החנויות הויטואליות כיום בעתיד הן גם יאפשרו ביקור וירטואלי של אוואטר שזו בעצם ייצוג דיגיטלי שלנו הלקוחות בעולם האינטרנטי.
נוכל להרכיב משקפיים וממש לטייל ואפילו להרגיש על הגוף קור של מזגן בחנות מזגנים וירטואלית או למדוד בגד בכל מידה וצבע וממש להחליף בין בגדים בשנייה בלי להזיז אצבע.
הכל ייקרא מתנועת העין וסורקים של פעילויות מוחיות בהתאמה לפעולות העין ורכיביה למשל התרחבות האישון שתביע מסר (כן אוהב) או כיווץ האישון ואז (לא ממש אהבתי , רוצה להחליף).
המוצר יתחלף או ישתנה בהתאם למה שאנו חושבים.
מה היתרונות של חנות וירטואלית?
אין תור , אין חנייה , אין פקקים , אין צורך אפילו בארנק פיסי או כ.א (הכל יימצא בצורה מאובטחת בחשבון האישי) .
מה הסיכוי להתעשר מחנות באונליין?
כמו בכל עסק יש לקחת בחשבון שהבנה ושליטה בטכניקות שיווק טוב ויכולת הפעלת אפיליאייט AffiLiate שהם בעצם סוכנים של העסק האינטרנטי ומקבלים כסף מכל מכירה של מוצר מתוך החנות האינטרנטית.
תחומים כמו קידום אורגני ושיווק ויראלי למשל סרטונים ושימוש ביכולת הפצה כמעט טבעית ומאסיבית יכולה רק להרים את העסק מעוד חנות וירטואלית לחנות אינטרנט מצליחה שתימכר אולי במיליונים.
פלטפורמה | מחיר ממוצע | יתרונות | חסרונות |
---|---|---|---|
WordPress | $500 - $5,000 | גמישות רבה, קהילה גדולה, הרבה תוספים | דורש תחזוקה מתמדת, יכול להיות מורכב למתחילים |
Wix | $100 - $1,000 | ממשק משתמש ידידותי, מתאים למתחילים | מוגבלות בהתאמה אישית, עלויות חודשיות גבוהות |
Shopify | $500 - $2,000 | מתאים לחנויות מקוונות, אינטגרציה קלה עם כלי שיווק | עלויות חודשיות גבוהות, עמלות על מכירות |
Squarespace | $300 - $2,000 | תבניות מעוצבות יפה, מתאים לאתרים פשוטים | פחות אפשרויות התאמה אישית, עלויות חודשיות |
Drupal | $1,000 - $10,000 | גמישות גבוהה, מתאים לאתרים גדולים ומורכבים | דורש ידע טכני, עלויות תחזוקה גבוהות |
אתרים טובים יותר לקידום עם וורדפרס ואלמנטור
אלמנטור החינמי וגרסת הפרו שבתשלום-
תוסף האלמנטור מאפשר לכל מי שאינו איש מקצוע בתחום בניית האתרים להקים אתר מדהים ויפה לבד בעצמם ובכמה לחיצות כפתור קטנות ופשוטות.
מי שמתקשה פשוט נכנס לפייסבוק ושם יש בלי סוף קבוצות ואלפי אנשים בדיוק כמו בעל האתר שנעזרים אחד בשני.
התוסף מכיל דוג’ לאתרים מוכנים
ורק לחיצת כפתור מייצרת עמודים ומוצרים והכל וכל מה שנדרש מבעל האתר הוא להכניס מוצרים ולעדכן פרטים ומחירים.
אין יותר צורך בבוני אתרים למי שמשתמש בתוסף אבל בוני אתרים שבונים אלמנטור ובונים נכון ומקצועיים
יכולים ליצור אתרים מורכבים מאוד בזמן ממש ממש קצר
אפילו כיום אחד בלבד בהנחה שהרכיבים למשל תמונות ולוגו מוכנים מראש.
התקנת וורדפרס דרך cpanel של חברת האחסון של האתר.
התקנת תבנית נקייה ומדהימה של Hello שמתאימה מאוד ולא עושה בעיות בשום צורה עם אלמנטור .
הגדרת התפריט באתר וורדפרס
התקנת תוספים :
תבנית Hello ותוסף האלמנטור –
לכל מי שאינו בונה אתרים מתכנת לבנות אתרים מדהימים בוורדפרס בלי שום קוד או html או css , התבנית רספונסיבית שזה אומר מתאימה לתצוגה ממחשבים שולחניים או ממובייל ומכל סוגי המובייל.
אלמנטור פרו – 49$ לאתר אחר . (לפי דומיין)
כל הכלים שמישהו יכול להצטרך למטרת בנייה מורכבת של חנויות או סתם אתרים מאוד יפים , לא דורש ידע בתכנות או כל קוד או html css js php או בכלל .
כמו ארגז כלים עם כל מה שאפשר לדמיין בו לבניית פיצ’רים באתר.
ווקומרס-
תוסף שהופך כל אתר לחנות שניתן לפתח ולהשקיע בה בלי סוף, תוסף יחסית פשוט שאין לו הגבלות ולמה שניתן להוסיף לו.
יואסט-
תוסף שנועד לבצע כמה פעולות בסיסיות ביותר למי שאינו מבין או יודע מהו קידום אורגני , מומלץ לא לגעת בו אבל שיהיה מותקן ויהיה מוגדר פעם אחת יחידה בצורה נכונה וטובה לכל החיים.
התקנת אלמנטור –
ארגז הכלים שפוטר כל אחד ואחת מהצורך במתכנת או בונה אתרים או מעצב אתרים.
הגדרות פנימיות בתוסף האנליטיקס ממש קל להגדיר.
בחירת תוסף אנליטיקס –
הטמעת הקוד לא דורשת ידע מיוחד וממש קלה .
אנליטיקס היא תוכנה חינמית באינטרנט שנותנת לנו סטטיסטיקה על הגולשים , כמה גולשים ומאיפה וכמה זמן היו ואפילו אם גבר או אשה או באיזה מכשיר סלולרי הם גולשים.
בניית אתרים בוורדפרס - חלק 1
בניית אתרים בוורדפרס - חלק 2: שיקולים בעיצוב אתר אינטרנט עם מערכת וורדפרס ואלמנטור
בניית אתרים בוורדפרס - חלק 3: קידום אתרים וניהול תוכן
בניית אתרים בוורדפרס - חלק 4: טיפים ושיטות מתקדמות
מאיפה לוקחים את הקוד של אנליטיקס?
מחשבון גוגל של בעל האתר כמו בתמונה.
רושמים בגוגל “גוגל אנליטיקס ” ונכנסים לחשבון כשמחוברים כבר לgmail שלנו.
קוד המעקב של גוגל אנליטיקס, פשוט מעתיקים ומדביקים אותו בתוסף.
איך נראה הקוד של גוגל אנליטיקס שמזהה את האתר שלנו בגוגל?
כמה ספרות ואותיות ולא יותר מ10.
ווקומרס – כי לכל אתר בוורדפרס מגיעה גם חנות ואפשרות לקנייה ומכירה דרך האתר ולא חשוב של מה .
התוסף המומלץ כמו בתמונה הינו המקורי לכן חובה לבדוק כי יש חיקויים.
תוסף הקידום יואסט
תוסף זה אינו מקדם את האתר אלא מבצע כמה פעולות מאוד מאוד חשובות שקשורות לקידום האורגני.
- יצירת מפת אתר דינמי באופן אוטומטי , שם כל הדפים של האתר שחשוב להציג לגוגל יוצגו .
- יצירת קובץ אבטחה מסוג robots שקובע למי מותר להיכנס לאתר ולאיפה .
יתרונות וחסרונות של קניית אתר בפלטפורמות שונות
אתר אינטרנט היא החלטה משמעותית שמשפיעה על ההצלחה העסקית.
להלן סקירה של יתרונות וחסרונות של קניית אתר בפלטפורמות שונות:
יתרונות
- נוחות ומהירות: קניית אתר בפלטפורמות כמו Flippa או Empire Flippers מאפשרת לך למצוא ולקנות אתרים בקלות ובמהירות יחסית.
- הפלטפורמות מספקות מגוון רחב של אתרים לבחירה, כולל מידע מפורט על הביצועים וההיסטוריה של כל אתר.
- ביצועים מוכחים: קניית אתר קיים מאפשרת לך לרכוש אתר שכבר יש לו קהל לקוחות, הכנסות ונתוני ביצועים.
- חיסכון בזמן ומאמץ בהשוואה לבניית אתר חדש מאפס.
- גישה למומחים: בפלטפורמות רבות יש צוות מומחים שיכולים לסייע בתהליך הרכישה, כולל הערכת שווי האתר וייעוץ לגבי תנאי הרכישה.
- מגוון אפשרויות: הפלטפורמות מציעות מגוון רחב של אתרים שונים, כולל בלוגים, חנויות מקוונות, פורטלים ותיקי לקוחות.
חסרונות
- עלות גבוהה: קניית אתר מצליח עם הכנסות ונתוני ביצועים טובים יכולה להיות יקרה מאוד.
- יש לקחת בחשבון את עלויות הרכישה הראשוניות ואת העלויות השוטפות לתחזוקת האתר.
- סיכונים נסתרים: ייתכנו בעיות נסתרות באתר הקיים שאינן נחשפות במהלך תהליך הרכישה, כמו בעיות טכניות, תכנים מוגנים בזכויות יוצרים או פרקטיקות SEO לא תקינות.
- מעבר ניהול: ניהול אתר שנרכש יכול להיות מאתגר, במיוחד אם לא הועבר המידע באופן מלא ובעל האתר הקודם אינו מספק תמיכה מספקת בתקופה המעבר.
- תחרות: במקרים רבים, האתרים המוצעים למכירה פועלים בשווקים תחרותיים. חשוב לבדוק את פוטנציאל הצמיחה והיכולת להתחרות בשוק זה.
בחירת עיצוב מתאים בבניית אתר
בחירת עיצוב מתאים לאתר היא שלב קריטי בתהליך בניית האתר.
העיצוב משפיע על חוויית המשתמש, על התדמית של העסק, ועל הביצועים הכוללים של האתר.
הנה כמה גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת עיצוב לאתר:
משיכה ויזואלית
העיצוב הוויזואלי של האתר צריך להיות אטרקטיבי ומרשים כדי למשוך את תשומת הלב של המשתמשים.
יש לשים דגש על צבעים נעימים לעין, טיפוגרפיה קריאה ותמונות איכותיות.
הקפד שהעיצוב תואם את הזהות המותגית של העסק.
שימושיות
האתר צריך להיות קל לשימוש וניווט.
המשתמשים צריכים להיות מסוגלים למצוא את המידע שהם מחפשים במהירות ובקלות.
עיצוב יעיל כולל תפריטים ברורים, קישורים גלויים ומבנה דפים מסודר.
רספונסיביות
בעידן הנוכחי, האתר צריך להיות מותאם לכל סוגי המכשירים, כולל מחשבים ניידים, טאבלטים וסמארטפונים.
עיצוב רספונסיבי מבטיח שהאתר ייראה ויתפקד בצורה מושלמת בכל גודל מסך.
מהירות טעינה
מהירות טעינת האתר היא גורם קריטי לחוויית המשתמש ול-SEO.
עיצוב יעיל כולל תמונות מקומפרסות, קוד נקי ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות לשיפור ביצועי האתר.
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
העיצוב צריך לתמוך באסטרטגיות ה-SEO שלך. זה כולל מבנה URL נקי, כותרות ותיאורי מטא אופטימליים, ושימוש נכון בתגיות HTML. חשוב שהאתר יהיה קל לקריאה ולאינדקס עבור מנועי החיפוש.
זהות מותגית
העיצוב צריך לשקף את הזהות המותגית של העסק שלך. יש להשתמש בצבעים, פונטים ואלמנטים גרפיים התואמים למותג, כך שהאתר ייחד את העסק ויעביר את המסרים המתאימים.
בחירת עיצוב מתאים לאתר היא משימה מאתגרת אך חיונית להצלחתו. על ידי התחשבות במשיכה ויזואלית, שימושיות, רספונסיביות, מהירות טעינה, SEO וזהות מותגית, תוכל ליצור אתר שמושך משתמשים, משפר את חוויית המשתמש ומביא לתוצאות עסקיות טובות יותר.
מאפיין | יתרון | חיסרון |
---|---|---|
ניהול תוכן | שליטה מלאה על התוכן | דורש זמן ותחזוקה |
עיצוב מותאם אישית | עיצוב ייחודי ואישי | עלויות גבוהות יותר |
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) | אפשרות לקידום אורגני | תהליך ממושך ומורכב |
שיווק דיגיטלי | שימוש בכלים לשיווק ממוקד | תחרות גבוהה באינטרנט |
תחזוקה טכנית | שליטה על תחזוקה ועדכונים | נדרש ידע טכני |
חוויית משתמש | יכולת לשפר חוויית משתמש | דורש מחקר ובדיקות |
אנליטיקה | גישה לנתוני משתמשים | ניהול נתונים מורכב |
תמיכה טכנית | יכולת לספק תמיכה ישירה | דורש משאבים וזמן |
שדרוגים ושיפורים | יכולת לשדרג ולשפר באופן תמידי | נדרש תקציב נוסף |
הטבלה מסכמת את היתרונות והחסרונות העיקריים בבניית אתרים. היתרונות כוללים שליטה מלאה על התוכן, עיצוב מותאם אישית ואפשרות לקידום אורגני. החסרונות כוללים עלויות גבוהות יותר, תהליך ממושך ומורכב ותחרות גבוהה באינטרנט.