חיפוש מותאם
חיפוש מותאם

איך משתמשים שהם אנשים רגילים (אפילו אם הם מקדמי אתרים) מכל הסוגים יפים או שפחות מצליחים או לא מרוויחים מספיק או קצת וגרים בתל אביב או בבית שאן מקבלים החלטה האם הם אוהבים או לא אוהבים את האתר שהגיעו אליו?

תשובה קצרה יחסית  לשאלה הלא פשוטה.

הכול תלוי בתחום שנקרא כוונת המשתמש, למה הוא מתכוון כשהוא מחפש בגוגל?

אם רושמים בגוגל את הביטויים הבאים: (לפי השיטות של כותב המאמר)

*(לא ניתן לראות במובייל את הטבלה הבאה על כוונת המשתמשים) כי מדובר בטבלה שחשוב להבין לרוחב.

שיחה על קידום אורגני

שיחה על קידום אתרים אורגני: תלמיד שואל מרצה

תהליך קבלת החלטה של משתמש
תהליך קבלת החלטה של משתמש
CodePen - טבלתקידום

מה רוצים המשתמשים למצוא אחרי שמחפשים בגוגל?

קטגוריה מידע
מחקר מילות מפתח
  • ממוצע חיפושים חודשי
  • רמת תחרות
  • ציון קושי המילות המפתח
גורמי SEO בעמוד
  • אופטימיזציה של תגיות כותרת
  • אופטימיזציה של תיאור מטא
  • אופטימיזציה של תגיות כותרת משנה
  • מבנה URL והכללת מילות מפתח
  • צפיפות המילות המפתח בתוכן
גורמי SEO מחוץ לעמוד
  • סה"כ מספר הקישורים החיצוניים
  • איכות וסמכות של הדומיינים המקשרים
  • הפצת טקסט העוגן
  • איתור איתורי מדיה חברתית (שיתוף, לייקים וכו')
  • הזכרות וציטוטים למותג
טלוויזיה 85 אינצ'מחיר, מבצעים, תכונות מסוימות למשל 4Kמשתמשים מגיל 22 עד 60, גברים ונשים
משלוחים במרכזבלי פירוט של המוצר אז הכוונה של המשתמש יכולה להיות הזמנת אוכל, שירותי דואר, עבודה,מטרות עסקיות למשל הצעת שירותים מבעל מקצועמשתמשים מגיל 14 עד 65 בעיקר גברים נשים וטף.
עורך דין בתל אביבהכוונה היא לתחום ספציפי למשל פלילי או אישות וכל תחום ספציפי למקצוע, המלצות על שם ספציפימי שהסתבך או צריך שירות, מגיל 16 עד 120.
צלמים במרכזשירותי צילום, סטודיו, צילום אוכל, צילום לאירועים, צילום מוצרים, חיפוש עבודהבעלי עסקים בהסעדה, בעלי אתרי אינטרנט שונים, הורים וכל מי שצריך שירותי צילום מכל הסוגים אבל לא צילום מסמכים ועוד נישות מאוד ספציפיות שקשורות לצילום
מקדמי אתריםשירותי קידום לאתר, למידה, מכירת \ החלפת קישורים, תוכן ספציפי מאוד בתחום המומחיותכל מי שרוצה להבין עוד על קידום, על חברות קידום, על המקדם שעובד עבורם, כל הנושאים הקשורים לתחום כולל עבודה ולימודים

יש מספר שלבים להצלחה של עסקים או קידום באינטרנט, מהם?

נוכחות ברשת:

בניית אתר

הקמת פרופיל בגוגל עסקים

פרופיל ואף קבוצה ברשתות חברתיות לשיפור הקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים ולקוחות קיימים.

קידום ופרסום העסק כולל כמה שלבים ואפשרויות: 

לא חייבים אתר בשביל להתחיל להביא לקוחות, אפשר להתחיל מהסביבה הקרובה, משפחה חברים ואפילו שכנים.

פרסום ממומן: 

אם בגוגל או למשל ברשתות החברתיות יש אפשרות של קידום ממומן שלו יתרונות אבל בעיקר חסרונות שיפורטו ממש עכשיו.

קידום ממומן בפייסבוק \ אינסטגרם

היתרונות : 

(ההחלטה) פה ועכשיו משתמשים נתקלים בעסק ומחליטים אם זה מעניין אותם או לא, לרוב לא.

החסרונות: 

לחיצות סתם ובזבוז תקציב שמתחרים לוחצים בשביל הכיף שלהם.

UX UI
UX UI

נניח ואתם יושבים בנו נו נו (יש מקום כזה אמיתי ואני ממליץ בחום)

המנה שתקבלו היא הבלאגן בשתי התמונות למטה 

איך הייתם מעדיפים לקבל את המנות?

עם איזה סידור מנה היה לכם יותר נוח לאכול?

מה לדעתכם רוב האנשים היו מעדיפים?

בחירה של מקדם אתרים חכם
בחירה של מקדם אתרים שהמקצוע השני שלו הוא מתווך ברימקס

הבחירה הנכונה \ ההתנהגות של הגולש קובעת את ההצלחה בקידום האורגני בגוגל.

שלבים של משתמשים מרגע הרעיון או המחשבה עד לרגע ההחלטה אם לקנות או להזמין שירות או מוצר:

רעיון או בעצם מחשבה של המשתמש הוא : 

  1. אני צריך או אני רוצה משהו.
  2. איפה ניתן לקבל או להשיג את זה
  3. נלך לגוגל ונחפש
  4. מוצר – אני אחפש את שם המוצר או סוג וגם מחיר וגם אולי מקום שקרוב אליי, זו העדיפות אבל אם אפשר אולי להזמין אליי גם אם המוצר באילת ואני בצפון זה סבבה ואז המיקום לא נכנס לשאילתא בגוגל.
  5. קבלת תוצאות (ממומנות) מגוגל: תוצאות ממומנות שרוב הגולשים למדו כבר שלא תמיד הן רלוונטיות בצורה הכי טובה להם
  6. קבלת תוצאות אורגניות או מפות עסקים שנמצאות בדף התוצאה של האורגני הרגיל, למשל עסק עם כתובת שקרובה למיקום של המשתמש בזמן שחיפש בגוגל.
  7. כניסה לתוצאה שגוגל נתנה בדף התוצאות בתגובה למה שחיפש המשתמש.
  8. בחירה של תוצאה: לרוב הראשונה, לחיצה וכניסה לאתר.
  9. שלב ההחלטה האם להתקדם בתהליך, אם מצא מה שחיפש והכל נראה לו סבבה למשל מחיר והתמונה יפה והפרטים מושכים ומשכנעים למשל הנחה משלוחים המלצות וכל מיני דברים אחרים שראה ליד המוצר, זהו בדיוק השלב של החלטה על קנייה או חיפוש באתר במקום אחר או יציאה מהאתר חזרה לגוגל לחפש תוצאה אחרת.

טיפ: מה מעניין את הגולש?

לא משנה מה אתה רוצה למכור, משנה מה הגולש רוצה לקנות!

טיפ \ כיוון למחשבה: 

מה הכי מעניין גולש או משתמש שמחפש אייפון 14 פרו מקס 1 טרה?

 

מה גורם למשתמש ליצור קשר או לקנות באתר?

אין תשובה אחת ולהלן הסבר: 

תלוי מה השירות או המוצר אותו מוכרים

להלן דוגמאות לקבלת החלטות של גולשים על פי סדר עדיפויות.

מקרים לדוגמה של קבלת החלטות

אם אני מחפש אינסטלטור מה גורם לי להתקשר?

לא אכפת לי מ: 

אתר מתקדם או מהיר

אתר משוכלל מעוצב עם כל מיני פיצ’רים

לא אכפת לי מתמונות או סליידר.

כן אכפת לי שהאינסטלטור נמצא קרוב אליי

כן אכפת לי מהמחיר לפתרון הבעיה שלי

כן אכפת לי מהמלצות או אזהרות של אחרים.

אם אני מחפש עורכת דין אישה לטיפול במקרה רגיש שאשה תטפל טוב יותר מעו”ד גבר (מקרים מאוד ספציפיים) 

לא אכפת לי מהאתר שלה שיהיה יפה או מסוג הפונט.

מאוד אכפת לי אחוזי הצלחה וסיכויים למקרה הספציפי שלי

חשוב לי המלצות

חשוב לי המחיר

אם אני מחפש מסעדה בתל אביב

חשוב לי צילומי מנות

חשוב לי ביקורות והמלצות

חשוב לי מחירים בתפריט

לחלק מסוים קטן יחסית מסה”כ הלקוחות חשובה תעודת כשרות.

קבלת החלטות היא תהליך הבחירה בין חלופות או דרכי פעולה. 

 

ישנם מספר מודלים של קבלת החלטות, כולל:

 

 

מודל קבלת החלטות רציונליות: 

 

מודל זה מניח שמקבלי ההחלטות הם רציונליים ומשתמשים בתהליך שיטתי כדי להעריך חלופות על סמך קריטריונים שחשובים להם. 

 

 

היא כוללת זיהוי הבעיה, יצירת פתרונות חלופיים, הערכת חלופות על סמך קריטריונים, בחירת החלופה הטובה ביותר ויישום והערכה של ההחלטה.

 

 

מודל רציונליות מוגבלת: 

 

 

מודל זה מניח שלמקבלי החלטות יש מידע ומשאבים קוגניטיביים מוגבלים, ולכן אינם יכולים להשתמש בתהליך שיטתי כדי להעריך את כל האלטרנטיבות. 

 

 

במקום זאת, הם מסתמכים על היוריסטיות, או כללי אצבע, כדי לקבל החלטות “טובות מספיק” בנסיבות העניין.

 

 

מודל קבלת החלטות אינטואיטיבי: 

 

 

מודל זה מניח שמקבלי החלטות מסתמכים על האינטואיציה שלהם, או על “תחושות הבטן” שלהם כדי לקבל החלטות. 

 

גישה זו משמשת לעתים קרובות במצבים בהם הזמן מוגבל, המידע אינו שלם או מעורפל, או למקבל ההחלטות ניסיון או מומחיות נרחבים.

 

ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות, כולל הגורמים הבאים:

 

 

גורמים אישיים: 

 

אלה כוללים מאפיינים אינדיבידואליים כמו ערכים, אמונות, עמדות ורגשות, שיכולים להשפיע על האופן שבו מקבל החלטות מעריך חלופות ומקבל החלטות.

 

 

גורמים סביבתיים: 

 

 

אלה כוללים גורמים חיצוניים כגון גורמים חברתיים, תרבותיים, כלכליים ופוליטיים שיכולים להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות.

 

 

גורמים ארגוניים: 

 

 

אלה כוללים גורמים כמו תרבות ארגונית, מבנה ותהליכים, שיכולים להשפיע על אופן קבלת ההחלטות בארגון.

 

 

גורמי מידע: 

 

 

אלה כוללים את האיכות, הרלוונטיות והזמינות של המידע, שיכולים להשפיע על האופן שבו מקבלי החלטות מעריכים חלופות ומקבלים החלטות.

 

 

גורמים התנהגותיים: 

 

אלה כוללים הטיות, טעויות קוגניטיביות שיכולות להשפיע על האופן שבו מקבלי החלטות מעבדים מידע ומקבלים החלטות.

מה קורה במוח בקבלת החלטות?
מה קורה במוח כשמשתמש מקבל החלטה?
תוייג