עד כמה אתה מבין בקידום אורגני?
שאלות נפוצות על קידום אתרי וורדפרס בגוגל אורגני.
- האם זה אפשרי לאתר ספציפי להגיע למקום ראשון? למרות התחרות?
- איך מקדמים לבד בלי לקחת מקדם אתרים?
- קידום אתר וורדפרס הוא כמו קידום אתר אחר למשל במערכת עם קוד סגור?
- איפה ניתן להשיג מדריכים ללמידה עצמית של קידום אתרים?
- מה זה דירוג אתר ואיך הוא משפיע על המיקומים בגוגל?
- מה זה אופטימיזציה לתוכן?
- האם צריך תשתית לקידום ומה זה אומר במילים פשוטות?
- מה היתרונות לאתרי וורדפרס בקידום?
- מה הידע או דרישות בסיס להבנה לפני שמתחילים קידום?
- כמה עולה מומחה לקידום בגוגל?
כמובן וברור שכן אבל תלוי מה מידת התחרות וזה יקבע את התשובה לכמה זמן לוקח לקדם את האתר למקום ראשון במה שרוצים.
לומדים עוד ועוד או כמה שניתן על טכניקות ואיך מקדמים בגוגל אורגני אתרי אינטרנט.
אתרים שבנויים במערכת וורדפרס תמיד יתקדמו טוב יותר מאתרים דומים בתוכן ורלוונטיות מאתרים במערכות סגורות, אתרים ששייכים לwordpress.org
מקדם אתרים יכול לקרוא מחשבות של גולשים באתר?
חושבים על מספר גדול מ100 וזוכרים אותו ולא מגלים לאף אחד
רושמים מה יצא עד עכשיו ואז המערכת הסודית לקידום אתרים מתחילה לעבוד:
הנושא המרכזי של מאמר זה הינו קידום בגוגל ללא קישור אחד אפילו.
האם זה ייתכן?
התשובה היא לא רק שזה ייתכן אלא שקידום ללא קישורים רק משתפר בזמן שקישורים חולפים מן העולם כמו האתרים שקנו או החליפו קישורים כדי לקדם בגוגל אורגני.
ניתן לראות את ההוכחה לכך בכל עדכון אלגוריתם שזה שינויים שגוגל עושה מידי פעם כדי להעריך איזה אתרים יהיו במיקומים גבוה יותר.
אתר זה מוכיח בתמונות בהמשך המאמר שקידום ללא קישורים חזק מכל קידום אחר.
למה רוב המקדמים מקדמים עם קישורים?
רוב המקדמים לא מבינים קידום אורגני, רוב המקדמים יודעים להכניס קישורים למאמרים בכל מיני אתרים אחרים ואז להוציא קישורים אל האתר אותו רוצים לקדם, רוב המקדמים לא רעים או לא טובים או טיפשים או לא מקצועיים.
רובם יודעים לעשות את המקסימום שהם מבינים ורובם לא מבינים איך אתר בסגנון הנוכחי googlw נמצא במחרוזות ומילות מפתח תחרותיות מאוד למשל “חנויות באינטרנט” בלי קישור אחד אפילו.
מה יאמרו מקדמי אתרים אחרים ורובם על קישורים וקידום ללא קישורים?
אם גוגל אוסרת ומזהירה ומענישה אתרים על קניית קישורים או קישורים מלאכותיים אז איך זה שאתרים עם קישורים נמצאים במיקומים טובים וראשונים?
התשובה היא :
עדיין לא נענשו, זה יכול לקרות מחר, בעוד שבוע, בעוד חודשיים, בעוד שנה, זה לא שאלה של אם אלא מתי זה יקרה ואז כשאתר נענש קורים הדברים הבאים.
התנועה יורדת , המיקומים הולכים אחורה עד שנעלמים, דומיינים אחרים או חדשים בבעלות הנענשים ייענשו שוב ושוב כי הנ”ל סומנו ולתמיד!!!
האם ניתן לפגוע בקידום של אתר דרך בניית קישורים רעים?
התשובה היא ממש ממש לא!
פשוט עושים disavvow מידי פעם לקישורים הרעים או בכלל וגוגל תבין שלא אתם ביצעתם את הקומבינות.
מהי סמכות אתר? DA
domain authority
מדד מטרי דצימלי מאחד עד 100 שהמציאה חברת קידום ענקית בשם moz, סוג של ארגון ענק שמפתח כלים למדידה של קידום, מה הבעיה?
שהוא לא תמיד נכון למשל גוגל לא משתפת נתונים של חיפושים אורגניים אבל מוז בכלים שלה מדרגת נפח חיפושים
ואפילו תנועה אורגנית לפי מה שבא לה ואין לזה קשר למציאות.
גוגל לא משתפת\חולקת פרטים על הנתונים האורגניים שבין היתר משפיעים על המיקומים באורגני.
לטענת מוז ואלפי אם לא מיליוני פראיירים מדד גבוה בניקוד של מוז מעיד על מיקומים והצלחה טובים יותר בגוגל אורגני.
כמה תוכן יש באתר משפיע על ציון הDA של מוז. (כמות התוכן למשל כמה מאמרים עם או בלי קישורים)
האם האתר בעל תוכן איכותי או מאמרי קידום?
כמה קליקים נדרשים מרגע שהגולשים לחצו על הקישור עד לרגע שבו הגיעו לאן שרצו אם בכלל.
איך לקדם בלי קישורים.
קישורים הם נחלת העבר, קידום מקצועי שחושב על הגולשים לא צריך אפילו חצי קישור.
- תוכן טוב לגולשים
- אתר תקין ומהיר
- רספונסיבי
- בלי אגרסיביות
- תמונות מעניינות
כמה שיותר מידע רלוונטי לגולשים וגוגל תעיף את המיקומים למעלה.
מה יחפש הגולש אם הוא צריך אינסטלטור?
אם הגולש צריך טכנאי מחשבים מה יחפש?
אם לגולש יש צורך בעורך דין מה סביר להניח שיחפש
אם הגולש צריך מעצב גרפי מה יחפש בגוגל?
אם הגולש צריך מקדם לאתר שלו בגוגל?
מה הסיכוי שמי שצריך חשמלאי יחפש חשמל
אם הגולש צריך הלוואה מה כדאי לו שיחפש?
אם הגולש רוצה להזמין פרחים הוא יחפש חנות פרחים?
קישורים ממאמרים כגון פוסט אורח.
חרטא של מקדמי אתרים שמוכרים קישורים בסוג של הסוואה כאילו לא מדובר בקישור שנמכר אלא כסוג של ראיון ומאמר שממש נותן מידע בדרך של דיון מסוים.
חרטא במיץ שקשוקה כי גוגל יודעת מי המעורבים במאמר או הסרטון של פוסט אורח כשאחד מהמשתתפים
מוכר קישורים על ימין ועל שמאל אבל חושב שגוגל מטומטמת ולא יודעת.
סוגי קישורים-
דורשים אישור.
מאושרים אוטומטית ללא אישור.
חובה ומומלץ להיוועץ עם עורך דין מומחה לנושא.
האם חובה להנגיש את האתר?
רוב בעלי האתרים לא מודעים לעובדה שלאתר שלהם בכלל מגיע פטור.
מתי מגיע פטור ב100%?.
שני תנאים שקשורים זה לזה צריכים להתקיים והם:.
בשאלות אם עניתם פעמיים לא.
אלו התנאים שמגיע לכם פטור אוטומטי מהנגשת האתר.
מומלץ בכל מקרה להיוועץ עם עורך דין שמתמחה בנושא ואין אחריות לאתר זה ולמאמר זה.
שום אחריות בנושא.
כל המחליט להנגיש או לא להנגיש יעשה זאת באחריותו המלאה בלבד ויישא בתוצאות.
כאמור על אחריותו בלבד - שלכם המשתמשים בדף זה.
קישורים ממאמרים כגון פוסט אורח.
חרטא של מקדמי אתרים שמוכרים קישורים בסוג של הסוואה כאילו לא מדובר בקישור שנמכר אלא כסוג של ראיון ומאמר שממש נותן מידע בדרך של דיון מסוים.
חרטא במיץ שקשוקה כי גוגל יודעת מי המעורבים במאמר או הסרטון של פוסט אורח כשאחד מהמשתתפים
מוכר קישורים על ימין ועל שמאל אבל חושב שגוגל מטומטמת ולא יודעת.
מהי פעולה ידנית של גוגל?
(גם בהקשר לקישורים)
פעולה ידנית היא עונש מגוגל כנגד אלו המנסים להשפיע על אינדקס החיפוש יותר נכון על התוצאות של גוגל באורגני.
לגוגל יש בדיקות רנדומליות וגם יזומות מול אתרים ואם בבדיקות אלו מתגלה חשד לעבירות גוגל שולחת בודק ידני שזה ממש צוות של בני אדם הבודקים ידנית את האתר ואת העבירות וגוגל יודע ורואה הכל ולא ניתן להסתיר ממנה כלום אם וכשהחליטה לבדוק.
גוגל לא מודיעה על עונש אבל לפעמים ניתן לראות זאת או אזכור לפעולה ידנית שמציינת גם ענישה בדו”ח פעולות ידניות בקונסול מנהל האתרים.
מה זה איכות של קישורים?
איכות נמדדת בייחודיות למשל כמה קישורים נוספים יוצאים מהדף שמוציא הקישור.
עד כמה הקישור באמת עם פוטנציאל להביא תנועה.
עד כמה הקישור הוא ייחודי או שהאתר מוציא קישורים לכל מי שמשלם כמה גרושים?
מדד הקישורים הוא תיאורטי ובעצם דוגל באמונה שקישורים מעבירים כוח שנקרא לפעמים גם מיץ קישורים juice link.
איך מקדמים עם קישורים?
אפשר לרשום בחלק זה של המאמר גם : מה עושים רוב המקדמים כדי לקדם אתר או חנות אינטרנטית כלשהי בשוק תחרותי?
מקדם שרושם או אומר שלא ניתן לקדם בלי קישורים ברוב המקרים יהיה מעוניין למכור לכם מאמר עם קישור או קישורים.
קידום ללא קישורים עובד ומוכח!
מהם קישורים טובים ומהם רעים ומהם לא בשר ולא חלב דהיינו פרווה?
קישורים לא טובים (לדעת כותב המאמר רוב הקישורים לא טובים) באים מאתרים שברור שהוקמו לצורך החלפת או מכירת קישורים, חוות קישורים זהו השם שבו משתמשת גוגל
כדי לתאר את התופעה של מקדמי אתרים שלא מבינים לעומק בקידום או בתחומים כמו הבנת הגולשים והתנהגות גולשים טובה מהי.
אם קישור מגיע מעמוד עם עוד קישורים וברוב המקרים לא רלוונטיים ב100% לאתר המקודם
אזי קישור לא רלוונטי ומפה האתר לא יתקדם ואם יתקדם לא יגיע לעולם לתוצאות הראשונות במה שממש תחרותי.
מהם קישורים טובים?
קישורים טובים הם קישורים טבעיים, קישורים אלו אינם קישורים שקונים או מלאכותיים או מחליפים, אלו קישורים שלרוב לא ניתן לקבל ומאו נדיר לקבל.
הדרך לקבל קישור טוב הוא שגולשים יחשבו שמה שאתם מציעים כל כך טוב שממש שווה להוציא לכם קישור
ומאתר של מתחרים , זה ממש ברמה הזו ויש השואלים למה למתחרה להוציא לי קישור?
אם המתחרה ממש מאמין שהתוכן שלי בנושא מסוים יותר טוב אפילו משלו אזי כדאי להוציא קישור כי זה לטובת הגולשים.
גוגל אוהבת ומעריכה בעלי אתרים שאוהבים ומתחשבים בגולשים.
תמהיל נכון של קישורים או פרופיל קישורים, מה זה?
אם לוקחים קישורים טובים וגם לא כל כך טובים זה נקרא תמהיל.
פרופיל קישורים הינו הגדרה טיפשית שכאילו מאפיינת ממה ואילו קישורים ניתן לסווג כטובים או רעים או רלוונטיים
או מקבוצה מסוימת למשל מאתרים עם ציונים גבוהים למי מדד כזה או אחר.
פרופיל קישורים חזק הוא חרטא ברוטב חזק של שקשוקה!
שיטות לשיפור ההמרות דרך הצור קשר | טיפים לצור קשר מנצח שיגדיל פניות לעסק דרך האתר |
---|---|
הונאות קישורים ואיך להתמודד
בעיה בנתונים מובנים –
הכוונה לתוכן שאולי בגלל בעיות עיצוב או טקסט קטן או גדול או פונט לא ברור לרוב או צבע בעייתי עם ניגודיות לרקע של העמוד מונעות מגולשים לקבל מידע תקין על התוכן בעמוד.
פופאפים או פופאנדר popup\popunder יכולים להטעות גולשים או לפגוע להם בחווית הגלישה או הקריאה של התוכן שבגללו הגיעו לאתר או לדף הספציפי ומבחינת גוגל מדובר בחוויה אולי מטעה והסכנה לירידה במיקומים קיימת.
ביקורות מזוייפות או מניפולטיביות שבעל האתר או המקדם יזם אותן ואינם אמיתיות.
מלכודות לגולשים כגון לחצו כאן לפרס ואז עוברים לעמוד לא רלוונטי למה שצוין על הכפתור או הקישור או פרטי מוצר.
קניית קישורים או מכירת קישורים.
כל מה שקונים בין אם מאמר עם קישור או ביקורת או דעה או חוות דעת או כל מניפולציה קומבינה אחרת נחשבת כהונאה וזה לא עניין אם גוגל תתפוס אלא מתי גוגל תתפוס ותעניש.
קישורים לא טבעיים מהאתר החוצה
גוגל מזהה מי שמוכר קישורים וכל הקישורים שהאתר מוציא אליהם קישור בסכנת ענישה.
מילים מכובסות לקישורים:
- פוסט אורח.
- פרסום כתבות.
- ידיעות יחצניות.
- אינדקסים בתשלום.
דפים עם ערך נמוך באיכות פח ומעט תוכן מקורי אם בכלל.
קישור מאתר שהתוכן שלו לא בדיוק רלוונטי וללא מיליון קישורים שיוצאים מהאתר המוציא לפעמים גם למתחרים , האתר שלכם עלול להיענש.
אתרים גדולים שלא מזמן נענשו ע”י גוגל בגלל קישורים והיותם חוות קישורים.
- סאלונה saloona
- Onlife
- תפוז
- נענע
- קפה דה מרקר
- וכל סוגי “אתרי התמיכה”
סדרת פעולות מומלצות להסרת קישורים לא רצויים.
זיהוי הבעיה למשל עלייה לא סבירה של קישורים לאתר או קישורים באיכות נמוכה וגם ננקטה פעולה ידנית דהיינו עונש מגוגל ואז מייצרים רשימה.
רשימת קישורים להסרה-
- כתובת מלאה של האתר שמוציא את הקישור כולל כתובת הדף ממנו יוצא הקישור גם אם מדובר בתת דומיין\סאבדומיין.
- קובץ הטקסט צריך להיות עם קידוד UTF8 או ascii 7 סיביות לפחות.
- סיומת הקובץ הינו txt.
- כל מחרוזת שמכילה כתובת דהיינו url לא תהיה באורך מקסימלי של 2048 תווים.
אם מעלים רשימת קישורים זה ממש יכול לעזור לקידום אורגני.
מעלים את הרשימה של הקישורים הדחויים ובוחרים נכס מתוך הרשימה הנפתחת במקרה ויש לכם יותר מאתר אחד בניהולכם.
מחכים אפילו כמה שבועות ואז בודקים שוב אם הקישורים הוסרו או כמה הוסרו.
הסוואה או הפניות אוטומטיות עלולות לגרום לאתר שלכם לעוף מגוגל.
אתר שמציע ומושך גולשים מהתוצאות חיפוש של גוגל ואז בכניסה לאתר מבקש תשלום או רכישת מנוי או הרשמה לניוזלטר או לייק או שיתופים , פעולות מהסוג הנ”ל נחשבות להונאת גולשים וגול עלולה לנקוט בפעולה הידנית.
*נקרא גם קלוקינג במקרים מסויימים
עבירת תוכן משוכפל או לא מקורי
תוכן מועתק או משוכתב ניתן לזיהוי ע”י גוגל שאוהבת תוכן מקורי , לא רק שהיא אוהבת מקורי אלא מענישה את מי שלא.
עבירה נפוצה מאוד היא דחיפת מילות מפתח.
ככה לא מקדמים ומי שמקדם ככה עלול לגרום לעונש מגוגל.
אם גוגל טרם תפסה אתכם על דחיפת מילות מפתח זה רק עניין של זמן.
שאלון לקבלת החלטות בקידום אורגני
זוהי מידע נוסף הקשור לתשובה.
חרטוטים נוספים של מקדמי אתרים שרוצים למכור לכם קישורים או מאמרים עם קישורים.
אינדקסים נישתיים-
מילה מכובסת לחוות קישורים (רק בקטנה ולנישה) של אתר שכל מטרתו היא מכירת קישורים וגוגל יודעת ומתישהו תעניש.
אינדקסים כלליים-
אתר מהסוג הכי גרוע שנקרא בצורה הפשוטה בלי הסברים חוות קישורים.
למשל מתחתנים או המקצוענים ועד לא מזמן וואלה ועוד כאלו שכבר לא קיימים ונענשו, עובדה שניתן בכל נישה לעקוף פורטלים אלו במיקומים האורגניים.
אתרי ידיעות או בוקמרקינג bookmarking
למשל האתר reddit בחו”ל שמביא תנועה מטורפת אבל לא ממש איכותית או רלוונטית וזה גורם לגוגל להתעצבן ולהעניש. (זה רק עניין של זמן)
קישורים מהפוטר –
קישורים ברמה הנמוכה ביותר כי גולשים שהגיעו לפוטר סימן שלא ממש מצאו מה שחיפשו אז למה שימצאו בפוטר ואם מצאו לא ייתכן שהגיעו לאתר כי לא מצאו מה שחיפשו עד לפוטר.
מבולבלים? לא נורא, תמשיכו הלאה רק תזכרו שקישורים מהפוטר זה חרא.
מדיה למשל באנרים עם קישורים-
שיטה ידועה בנישות של גיימינג פורקס ופורנו אבל לא מתאימה למשל לקידום בישראל כי לא ממש תורמת משהו לקידום האורגני וגם בחול לא משהו אבל יכולה להביא טראפיק אבל בישראל הטראפיק לא יהיה איכותי.
אתרי מאמרים-
שם מכובס לחוות קישורים אבל בתוך מאמרים.
החלפת קישורים-
לא תורמת לקידום אורגני וברוב המקרים מזיקה ממש.
קישורים מפורומים-
כמו ללכת עם שקית זבל מטפטפת על הראש ולחשוב שאף אחד לא יידע או יריח. (לגוגל יש חושים מעולים)
כל המפרסמים טועים!
בגלל ההשלמה האוטומטית של גוגל אין משמעות לתוצאות המוצגות בדפי התוצאה של גוגל
שלב שני לאחר בחירת מילת מפתח
להתמקד בה ולבנות עליה את כל אסטרטגיית מחקר מילות המפתח ומשם למאמרים ולתוכן באופן כללי הוא :
הכרת השוק
חובה על כל מקדם או כל אחד שמתעניין בקידום אורגני להכיר את השוק או יותר נכון את השחקנים בו.
כמו במשחק כדורגל למשל :
שתי קבוצות
אחת היא המפרסמים או המקדמים או גם וגם.
מהצד השני הקבוצה שכותב המאמר מאמין בה יותר היא גוגל.
האוהדים במשחק הם הגולשים , הם האוהדים של גוגל .
האוהדים של קבוצת המפרסמים או המקדמים כמעט ואינם כי רובם מטבעם הם שחקנים ושחקנים נמצאים במגרש.
המקום הכי גרוע להסתכל על משחק כדורגל היא בתור שחקן , מישהו יכול להסתיר לך , מישהו יכול להתקיל או לבצע עבירה ואפילו לגנוב ממך את הכדור ועוד תוך כדי עבירה.
לסיכום הפעולה השנייה החשובה לקידום היא להבין שבתור שחקן אתה לא רואה את המשחק בצורה הכי טובה ואפילו לא את כל המשחק , מקדמים ומפרסמים רואים מה שחברים שלהם רואים.
אם מקבילים את זה לעולם הקידום האורגני ולא רק של חנויות תכשיטים או טבעות אז המקדמים רואים מה שעושים חבריהם המקדמים ומנסים לעשות כמוהם ויותר טוב והרבה יותר מחבריהם. (לקבוצה)
איך השלמה אוטומטית יכולה לעזור לי בקידום אורגני מקצועי ולא חרטא?
ההשלמה האוטומטית של גוגל יודעת להבדיל בין יחיד לרבים ובין מילים דומות למשל אירוסים או אירוסין ונישואים או נישואין.
מקדם שמבין קידום מהו יודע שאין צורך לכתוב את שני הביטויים כי גוגל יודעת ולא מטומטמת.
האם מקדמי אתרים עושים שימוש בביקורות ועלול לפגוע לכם בקידום האתר בגוגל אורגני?
בתמונה ניתן לראות את אחד המקדמים המובילים במילים “קידום אתרים” שמוכר שירות של ביקורות מזוייפות כדי לעבוד על גוגל ולהשפיע בצורה מניפולטיבית ומסוכנת ללקוחות על תוצאות החיפוש ודעת הגולשים.
האם זה לגיטימי בקידום אורגני?
לדעת כותב המאמר ממש ממש לא!
אם הלקוח עלול להיפגע מגוגל אזי לא לוקחים סיכונים מסוג זה כי מאחורי כל לקוח יש עולם ומלואו.
מאחורי כל לקוח בקידום אורגני יש אולי משפחה וילדים ופרנסה ועוד המון תלוי על הכף שמפרנסת את אותו לקוח תמים שלא מבין בקידום מה מותר או מה אסור או מה מסוכן ומה בטוח.
לא עושים קומבינות או קסמים או כישופים או מניפולציות בטח ובטח כשמדובר בגוגל ועוד בפרנסה של לקוח!!!
קישורים בקידום אורגני זה מחלה
השאלות הטכניות שממש מעניינות:
- תוך כמה זמן גוגל פועלת נגד עוברי עבירות בקידום אורגני או גוגל מפות וכיו”ב?
- האם גוגל מתריעה לפני מחיקה או הורדה של מפות או עסקים מהGMB ונותנת אפשרות לשנות או לתקן?
- אם העבירות נעשו בתמימות?
- אם בתום לב?
- אם נעשו ע”י צד ג’ שאולי רצה להזיק?
- האם פעולה מעין זו של גוגל יכולה לגרום לנזקים או לבעיות גם בקידום אורגני או ממומן או בפייסבוק אורגני או ממומן?
- האם לכמות התגובות אולי בזמן לא סביר יש משמעות לפעולות הענישה של גוגל?
האם קידום מפות או גוגל עסקים יכול להיפגע?
- האם הקידום האורגני בתוצאות הרגילות ולא הממומן יכול להיפגע?
- האם גוגל ממומן או פייסבוק ממומן יכול להיפגע?
לדוג’ ניתן לראות בשתי התמונות פרסום פוסט בפייסבוק בקבוצה סגורה שעסק קיים ואולי עובר עבירה , הפוסט פורסם למטרות למידה של חברי הקבוצה הלא קטנה ואז יום למחרת בזמן של פחות מ24 שעות עסק שהיה נעלם מהמפות מהgmb.
קידום של גוגל עסקים או המפות בגוגל עלול להיפגע ולגרום למחיקה מגוגל?
התשובה היא ברור שכן, גוגל מאמינה ביושר.
בשנת 2020 גוגל הגיעה לשיטות בדיקה לדירוג אתרים (האלגוריתמים) ולא ניתן לעבוד עליה יותר.
אם נענשים או שמפה או עסק בגוגל עסקים נעלם האם זה יכול לפגוע בקידום האורגני?
התשובה היא כן , הפגיעה אינה ישירה אבל היא גורמת לגוגל לבדוק הרבה הרבה יותר ממה שהיא התכוונה או מבצעת בשוטף ואם קיימות עבירות קידום באתר למשל קישורים קנויים אז גם האתר ייפגע כמו גם הממומן וכל המדיה החברתית מבחינה של פרסום אורגני או ממומן.
כמה זמן לוקח לגוגל לעלות על זיופים או קומבינות של ביקורות או קישורים קנויים?
השאלה לא פשוטה והתשובה מורכבת מכמה פרמטרים שצריך לבדוק וגוגל יודעת איך ומה לבדוק.
לדוג’ : אתר שבכל מקרה לא מקודם או לא מצליח בקידום גוגל מלכתחילה לא ממש מתייחסת אליו ובאה לבקר כדי למקם או לדרג אותו במיקומים אז מה זה חשוב אם העסק או המפות בגוגל עסקים נעלמות כי מלכתחילה הלקוח \ בעל העסק לא ממש הלך ישר וזה כאמור רק עניין של זמן עד שגוגל רואה את הקומבינות, זה יכול לקרות היום מחר בעוד חודש או שנה ואולי אף פעם לא אבל לאתרים מקודמים נכון עם תוצאות במחרוזות החיפוש הטובות ביותר , שם גוגל מגיעה לבדוק מידי יום את כל האתרים שמופיעים בדף ראשון של התוצאות.
האם דיווח על עבירות לגוגל מאיץ את האפשרות לעונש?
תשובה: את זה רק גוגל יודעת ויכולה לענות על השאלה תוך כמה זמן היא פועלת\עובדת או מה היא מחליטה ואיך.
האם גוגל מתריעה או מזהירה לפני הורדה של מפה או עסק מהGMB גוגל עסקים?
התשובה היא לא.
ניתן לומר שאם זה קרה אין מה לעשות חוץ מללמוד לקח ולהיות ישרים ולא לנסות להשפיע על גוגל בדרכים מניפולטיביות.
גוגל מזהירה ואומרת את זה שנים בכל עדכון אלגוריתם שהיא מידי פעם מוציאה שזו השיטה של גוגל לדירוג האתרים בקידום אורגני.
אם העבירות נעשו בתום לב עדיין העונש עלול לקרות?
התשובה היא כן וברוב המקרים לא מדובר בתום לב.
האם ניתן לפגוע בגוגל עסקים או בקידום דרך פרסום תגובות שליליות?
פגיעה מצד ג’ או מבעלי אינטרסים לפגוע בעסק או בעסק מתחרה ע”י ביקורות מזוייפות לא תגרום לעונש של חשבון הgmb גוגל עסקים או למפה , רק דברים שעושה בעל העסק או מישהו מטעמו וגוגל יודעת הכל יגרום לפגיעה בקידום הממומן והאורגני והמפות וכל שירות אחר של גוגל או פייסבוק.
אם יש משמעות לכמות התגובות או לזמן הפרסום של תגובות ?
כאמור בדף מאמר זה רק פעולות מלאכותיות יגרמו לעונשים מגוגל.
גוגל יודעת ורואה הכל.