חיפוש מותאם
חיפוש מותאם
MP3 Player

איך להרוויח כסף מהאתר?

מטרת כל פירמה (עסק) היא מיקסום הרווחים, גוגל לא שונה מכל עסק אחר רק שיש הבדל קטן מכל עסק אחר
ההבדל הוא שגוגל עושה הכי הרבה כסף וגם מגיע לה.

רווח של שירותי גוגל ב2019
רווח של שירותי גוגל ב2019

גוגל אדסנס (דרך פשוטה שלא עולה כסף להרוויח מגוגל) = גוגל מציגה ליד התוכן מודעות מכל מיני מפרסמים שמשלמים לה לפי קליק או חשיפות באינטרנט.

נותנים לגוגל שטח בעמוד כלשהו באתר בשביל מודעות שגוגל מחליטה להציג

המודעות של גוגל יכולות להיות מוצגות בתחילת הדף או בסופו או בכל מקום אפשרי אחר באתר.

מודעות של מפרסמים היא נותנת את החשיפה אצלכם באתר.

המודעות שמכניסות לגוגל הכי הרבה כסף מהמפרסמים של הממומן (גוגל אדס) הן המודעות שיופיעו אצלכם באתר וגם יכניסו לכם רווח שגוגל תשמח לחלוק.

גוגל תחשב כמה גולשים נחשפו אצלכם באתר למודעות שהיא שמה וכמה גולשים לחצו על המודעות ואז תחלק לכם אחוז מסויים של רווח כי נתתם לה את השטח אצלכם באתר להשכרה עבור המודעות של כל מיני מפרסמים.

גוגל מאפשרת כמה עיצובים וגדלים למודעות כך שישתלבו בצורה הטובה ביותר אצלכם ביחד עם התוכן.

הרווח, מי שיציע לגוגל במערכת הקידום הממומן הכי הרבה כסף הוא זה שיקבל אצלכם את השטח שממנו תרוויחו אתם

גוגל מחשיבה רק קליקים אמיתיים ולא של בעל האתר שמאפשר לגוגל להציג אצלו מודעות.

מדיניות הפרסום של גוגל אוסרת על מניפולציות.

לכל מי שנותן לגוגל אפשרות לפרסם דרך אדסנס יש את האופציה להחליט אילו מודעות לא תוצגנה למשל כאלו שעלולות להטעות את הגולשים אצלכם באתר.

למשל אם אתם בעלי אתר לציוד ספורט ומוכרים הליכונים אז חברות המפרסמות את אותם הליכונים לא יוכלו לפרסם אצלכם באתר.

בכל דף ישנה אפשרות לנהל את הצגת המודעות דרך לחיצה על “הגנה על המותג” 

 

על כל לחיצה וכמות החשיפות ואפילו על כמות הפעילות שמשתמשים יעשו אצלכם באתר בעקבות המודעות שלה.

איך הכל התחיל בגוגל?

המטרה של רוב החברות שהגיעו לרווח גדול יותר מהון של מדינות שלמות התחיל בכוונות טובות לטובת האנושות.

מרעיון למעצמה כלכלית – 

גוגל

גוגל נוסדה על ידי לארי פייג’ וסרגיי ברין, והחלה כפרויקט מחקר באוניברסיטת סטנפורד.

המטרה הראשונית הייתה לארגן את המידע בעולם ולהפוך אותו לנגיש ושימושי אוניברסלי.

עד לתאריך מאמר זה אפריל 2024 גוגל מציעה את רוב השירותים שלה בחינם מתוך אותה מטרה ראשונית להפוך את העולם ליותר ידידותי לאנושות.

למשל 

מנוע החיפוש שעוזר למצוא מידע על כל נושא שבעולם.

מה לא ניתן למצוא בגוגל

מפות גוגל ניתנות בחינם להתמצאות ניווט ופרסום גם חינמי של עסקים בכל הגדלים.

GMAIL ג’ימייל מאפשר לכולם בחינם לתקשר אחד עם השני גם אם מדובר בשני מקומות מרוחקים על כדור הארץ ותוך שניות ספורות.

פייסבוק

נוצר על ידי מארק צוקרברג ושותפיו לדירה בקולג’ באוניברסיטת הרווארד, פייסבוק תוכננה בתחילה כדי לחבר סטודנטים בתוך האוניברסיטה.

הוא התרחב במהירות לאוניברסיטאות אחרות ובסופו של דבר לקהל הרחב, במטרה להפוך את העולם פתוח ומחובר יותר.

אפל

סטיב ג’ובס, סטיב ווזניאק ורונלד וויין הקימו את אפל עם הרעיון להפוך מחשבים קטנים מספיק כדי שאנשים יוכלו להחזיק אותם בבתים ואו במשרדים ובכל מקום אפשרי, רעיון שחולל מהפכה בתעשיית המחשוב.

אמזון

ג’ף בזוס הקים את אמזון כחנות ספרים אינטרנטית שמטרתה להציע יותר ספרים ליותר אנשים ממה שהיה אפשרי בחנות פיזית.

מחנות ספרים לפלטפורמת מכירות לכל המוצרים שקיימים. (החוקיים עד להודעה חדשה)

טסלה

אילון מאסק הצטרף לטסלה מוטורס במטרה להוכיח שכלי רכב חשמליים יכולים להיות הכי טובים, הכי מהירים והכי כיפיים בטח יותר מרכבי בנזין או סולר.

 טסלה שמה לה למטרה להאיץ את המעבר של העולם לאנרגיה בת קיימא.

תמ"ג המדינה (במיליארד דולר) רווח שנתי אחרון (במיליארד דולר) המדינה בה הוקמה החברה החברה
כ-3,360 60.0 קליפורניה גוגל (אלפאבית)
כ-640 23.2 מסצ'וסטס פייסבוק (מטא)
כ-3,360 99.8 קליפורניה אפל
כ-670 33.4 ושינגטון אמזון
כ-3,360 12.6 קליפורניה טסלה

מה שחינם עולה ביוקר ⇓

למשפט הזה יש כמה משמעויות אבל בהקשר לגוגל, השירותים החינמיים ממומנים על ידי שירותי הפרסום של גוגל google ads (הפרסום הממומן).

גוגל מוכרת בנוסף לפרסום גם מוצרים פיסיים כגון טלפונים סלולריים google pixel ואפליקציות יחודיות, מנויים ליוטיוב ובכלל לצריכת תכנים מעבר לחינמיים, מאגרי מידע ושירותים שונים כעזר למפתחים ולכל תעשייה ייעודית (google API).

הכסף הגדול מגיע מפרסום!

האם עסק יכול להצליח  ללא השקעה בשיווק בגוגל?

אפשרי לעסק להצליח בלי להשקיע בשיווק בגוגל, אבל זה עשוי להיות מאתגר.

עם זאת, ישנן דרכים אחרות לעסקים להגיע ללקוחות פוטנציאליים, כגון באמצעות שיווק ברשתות חברתיות, שיווק תוכן או שיטות פרסום מסורתיות. 

קשיים ותחרות בקידום ובכלל פרסום כלשהו בגוגל

תעשיית הקידום יכולה להיות תחרותית ויש מספר אתגרים שאנשי מקצוע עשויים להתמודד איתם:

שינוי מתמיד יומיומי: 

עולם הפרסום בגוגל משתנה כל הזמן, עם עדכונים לאלגוריתמי חיפוש ומגמות חדשות שצצות. 

מומחי קידום אתרים צריכים להישאר מעודכנים על מנת להיות יעילים וייתכן שיצטרכו להתאים באופן רציף את השיטות.

כמה תחרות יש לתחום: 

עשויה להיות תחרות רבה על דירוגי החיפוש המובילים, במיוחד בתעשיות תחרותיות במיוחד.

מקדמי אתרים עשויים להצטרך לעבוד קשה כדי לבדל את אתרי האינטרנט של הלקוחות  ולהרוויח קישורים נכנסים באיכות גבוהה.

מה המורכבות והאתגרים או הקשיים מסיבות שונות: 

קידום אתרים יכול להיות מורכב, עם הרבה גורמים שונים שיכולים להשפיע על דירוג החיפוש של האתר. 

מקדמי אתרים מקצוענים צריכים להיות מסוגלים להבין ולנתח מגוון רחב של נתונים ומדדים על מנת לזהות הזדמנויות אופטימיזציה ולעקוב אחר יעילות המאמצים.

תפיסות שגויות ואמונות תפלות: 

לחלק מבעלי העסקים יש תפיסות מוטעות לגבי קידום אתרים או שלא יבינו את ערכו. 

ייתכן שאנשי מקצוע בתחום קידום האתרים יצטרכו לחנך את הלקוחות לגבי החשיבות של קידום אתרים והיתרונות שהוא מספק.

משאבים מוגבלים לפתרון בעיות שלא תמיד ניתנות לפתרון מהיר או פשוט: 

מקצועני קידום אתרים עשויים להתמודד עם מגבלות בזמן ובתקציב, מה שיכול להשפיע על יכולתם להשיג את התוצאות הרצויות. 

ייתכן שמה שצריך הוא  לתת עדיפות למאמצים ולהיות אסטרטגיים כדי למקסם את ההשפעה או היעילות.

הכנסות גוגל באחוזים מהמוצרים השונים שלה
הכנסות גוגל באחוזים מהמוצרים השונים שלה

הפרסום בגוגל עובד בצורה מאוד פשוטה

לכל מודעה שגוגל מציגה נדרש שטח שאותו היא מקצה למשל בדפי התוצאות (החיפוש של גוגל) או בפלטפורמות אחרות.

על פרסום בפלטפורמות אחרות גוגל גם מוכנה ומשלמת כסף עבור אותו שטח פרסום שאינו שלה או פרטי.

גוגל ממומן – השטח של גוגל.

גוגל אדסנס – השטחים בהם גוגל מציגה את הפרסום שלה ומשלמת לבעל השטח (האתר או האפליקציה או הנכס הדיגיטלי) עבור השכרה לטובת המודעות של בעלי עסקים שונים.

הנכסים הרווחיים ביותר של גוגל הם: 

הכי הרבה כסף מגיע מפרסום בתוצאות החיפוש

הערת כותב מאמר זה  – ההגדרה שלו לפרסום ממומן בגוגל

גוגל ממומן – כמות הפראיירים שמאמינים שביטויים שגוגל ממליצה עליהם במערכת הפרסום הם הביטויים הטובים ביותר עבור העסק של המפרסם.

הוכחה: 

מערכת הפרסום תמליץ יותר על הביטוי “עורך דין” ולא על “עורך דין בנתניה לרשלנות רפואית” 

הביטוי “מחשב במבצע”  יומלץ ויעלה יותר במערכת הפרסום מאשר “מחשבים במחירי חיסול בחדרה”

שיטות וכלים לפרסום בגוגל ודרך גוגל

שיטות וכלים לפרסום בגוגל ודרך גוגל

גוגל מצהירה ומתחייבת לעולם לא לעשות שימוש מסחרי במידע האישי \ הפרטי שלך

האמנם?

יש קצת “קושי” בהצהרות הפרטיות של גוגל ולהלן הסבר: 

גוגל מתחייבת לעולם לא למכור את המידע האישי – 

אם גוגל יודעת מה אני עושה ומתי ואיפה ואפילו על מה אני מדבר ומתכתב ויכולה באמצעות הטכנולוגיות גם לחזות \ לנבא (התקרבות סטטיסטית) מה אני חושב אז הכל טוב כל עוד היא לא חושפת לעולם איך קוראים לי? (את הזהות שלי) 

דוגמה לקושי: (מה שגוגל יודעת על אדם פרטי)

אם אני עו”ד שעובד נאמר בתל אביב (גרוש פעמיים ונשוי בשלישית + 12 ילדים) 

אני נוסע בטסלה ואוכל בעיקר בארומה (בסניפים ספציפיים) ובקפיטריות של בתי משפט עם שני חברים שלי גם כן עורכי דין

לרוב בערבים אני מזמין פיצה מרשת גדולה ורואה כדורגל חצי שעה לפני השינה עד שנרדם.

מה אני הייתי עושה במקום גוגל? עם המידע הנ”ל בשביל להרוויח יותר

הייתי מספק את המידע גם בחינם ואפילו עוד יותר מידע מעמיק בתשלום לכל בעל אינטרס שמוזכר במידע שצוין קודם

לדוגמה: 

הייתי מפרסם (מציע במודעות הממומנות) לכל עורכי הדין שירותים נלווים למשל מסירות משפטיות

ומודעות בנושא מנויי כדורגל ולקראת הערב פרסום על מבצעים מיוחדים ברשת הפיצריות באזור שלי.

(אם יש ימים בהם אותו עו”ד בדוגמה לא נרדם בשעה הרגילה הייתי מציע לו בממומן פתרונות שינה) 

אם אותו עו”ד שבדוגמה ישב בזמן ארוחת הצהריים ודיבר על חופשה בחו”ל עם חבר לאחר כמה דק’ אם יחפש משהו באינטרנט כפי הנראה ייתקל במודעות של גוגל ממומן בנושא מבצעים על טיסות וחופשות.

“פרטיות דיפרנציאלית”

שיטה בה גוגל משתמשת וממשיכה לפתח במטרה להגן על פרטיות המשתמשים בעת ניתוח מערכי נתונים. 

גוגל לוקחת את כל המידע שנאסף שנים ומידי דקה עד לרגע זה ממש ויודעת לבצע חיזוי ע”פ סך הנתונים שאספה ואוספת.

הסבר פשוט והגיוני: אם יש לי המון מידע וסוג של הכרות עמוקה עם כמה שיותר אנשים בעלי עניין משותף כך אני לומד יותר מה אותם אנשים יאהבו יותר ומה פחות.

השיטות לאחר איסוף המידע מאפשרות לחוקרים לקבל תובנות מקבוצות של אנשים מבלי להסתכן בחשיפה או בזיהוי של מידע ספציפי של כל אדם.

בצורה זו ניתן לשמור על הפרטיות של כל אדם בנפרד וכל המידע על אדם ספציפי ישאר פרטי גם אם משתמשים בנתונים קולקטיביים יקרי ערך כדי לתת החלטות או לשפר שירותים.

דוגמה: 

אם גוגל מציגה לקבוצת אנשים שאוהבים כדורגל פרסומות של חברות תעופה עם חבילות למונדיאל בשעה מסויימת לגוגל יש את האמצעים לדעת מה גרם לאותם אנשים ללחוץ יותר על המודעות ואפילו כמה קנו.

אם לא קנו גוגל מבינה שהקמפיין הפרסומי דורש שיפורים ואפילו שינויים קיצוניים.

איפה גוגל עושה שימוש לצורכי פרסום ורווחים מהמידע האישי של הגולשים?

המודעות הממומנות מופיעות בתוצאות החיפוש בכמה מיקומים ואופנים.

  1. מעל התוצאות האורגניות
  2. בסוף 10 תוצאות אורגניות ולפעמים אף פחות מ10 אורגניות
  3. מצד שמאל לתוצאות האורגניות
  4. מעל לתוצאות הראשונות הממומנות בתחילת הדף 
  5. מודעות של גוגל שופינג יופיעו בתחילת כל עמוד או משמאל לתוצאות בנוסף לשאר סזוגי התוצאות
  6. ביוטיוב
  7. בכל שירותיה השונים ואף בgmail.
  8. בשירותים צד ג’ של מפרסמים בכל מקום ללא הגבלה.
מקדם אתרים שצוחק על הביטוי קידום אתרים

מערכת לקידום אתרים למי שלא יודע לקדם אחרת

מה כדאי לרשום בצ'אט GPT בשביל לקדם אתרים

מה רושמים מקדמי אתרים בAI כדי לקדם אתרים? הסבר במילים פשוטות איך זה יכול לעזור לקידום

מיהו מומחה קידום אתרים?

מומחה לקידום אתרים (Search Engine Optimization) הוא מישהו שמתמחה באופטימיזציה של אתרים כדי לשפר את הנראות והדירוג שלהם במנועי חיפוש כמו גוגל. 

המטרה של מומחה קידום אתרים היא לעזור לאתר להופיע גבוה יותר בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPs) עבור מילות מפתח רלוונטיות, ובכך להגדיל את התנועה האורגנית והנראות של האתר.

מומחה קידום אתרים בקיא בהיבטים שונים של אופטימיזציה למנועי חיפוש, כולל מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה בדף, קידום אתרים טכני, בניית קישורים ואופטימיזציה של תוכן. 

מקדמי אתרים מעודכנים עם האלגוריתמים העדכניים ביותר של מנועי החיפוש ושיטות העבודה המומלצות בתעשייה כדי להבטיח שהאתרים שהם עובדים עליהם מותאמים הן למשתמשים והן למנועי החיפוש.

ChatGPT
ChatGPT

איך עובדת גוגל ומדרגת אתרים?

במילים הכי פשוטות , גוגל ממקמת אתרים לפי הרלוונטיות שלהם לגולשים, אם אתר פחות רלוונטי

 ולא חשוב כמה מעוצב ותיק או עם קישורים וחרטא אחר של מקדמי אתרים יש בו, אם האתר 

יהיה רלוונטי יותר מאחרים וללא קומבינות ומניפולציות האתר יתקדם בגוגל אורגני ויישאר למעלה למעלה כל זמן שיהיה טוב יותר לגולשים!!!

מי בכלל צריך מקדמי אתרים?

כל אחד יכול להיות מקדם אתרים בין אם בשביל עצמו או עבור אחרים \לקוחות אבל התהליך שדורש למידה וניסיון לוקח לא מעט זמן והשקעה בלמידה והבנה במיוחד מה לא לעשות בגוגל של שנת 2021 בקידום אורגני נכון.

מה קורה בתהליך קידום אתר, שלבים וכאלו ומה עושים המקדמים?

לשיטת מייקל באתר הנוכחי שבו אתם הגולשים קוראים עמוד זה באתר googlw הנוכחי קודם כל מתקנים את רוב הבעיות הטכניות.

הבעיות הטכניות שרלוונטיות לחווית גולשים או משתמשים ואם קיימות בעיות למשל מהירות אז חובה לשפר ולתקן ולא ניתן להחליק או להתעלם מגורם זה 

בתהליך הקידום האורגני.

שנת 2021 הייתה טובה למקדמי אתרים או לבעלי אתרים יותר?

האמת שזו שאלה קשה אז אחת הפריווילגיות של כותב מאמר זה היא שהוא יכול לא לענות על שאלה מסוימת 🙂

לקחתי מקדם וכמה זמן צריך לקחת הקידום של האתר?

אם המקדם או חברת הקידום עושה את העבודה ומביאה תוצאות אז מה זה חשוב כמה זמן אבל שיהיה בזמן סביר ועם תוצאות מוכחות, ללא התחייבות מצד הלקוח כי אם הוא לא מרוצה במהלך

 שיוכל להשתחרר ולא כמו שנוקטות חלק מחברות הקידום ומובילות להונאת אנשים דרך חוזים  דרקוניים ומחייבים גם אם הלקוח לא מרוצה  או מבקש לצאת מהתחייבות כי הלקוח אינו מבין לרוב מהו קידום.

למה קידום אתרים עולה כל כך הרבה ואם זה זול אז מה זה שווה?

קידום אתר בגוגל אורגני שווה כל סכום אם הוא מביא עבודה ללקוח שמשלם או מקדם לבד כי זו שיטת הפרסום

הכי קשה אבל הכי מתגמלת מכל השיטות למשל:

ממומן שבו המתחרים יכולים ללחוץ סתם על מודעות והתחרות בנישות מבוקשות ותחרותיות היא לא פשוטה בכלל בלשון המעטה.

שיטות שיווק אחרות עולות לא מעט ולרוב גם לא מביאות את התוצאות למי שבינוני ומטה כגון עסקים קטנים שצריכים קידום מאוד ספציפי להם במגבלות התקציב שלהם.

קידום אורגני לחנויות וירטואליות בשנת 2024.

קניות מהבית או מחנויות מומלצות באינטרנט יש לבדוק טוב טוב מאחר וניתן לבנות חנות היום בפחות משעה כולל סליקה וכולל הכל. אפשרות טכנולוגית זו פותחת פתח לנוכלים. ולרמאויות שונות באינטרנט.

איך גוגל מחליטה איזה אתר לשים ראשון או שני או קודם לפני המתחרים בכל תחרות שהיא?

  • כמות התוכן באתר קובעת לקידום?
  • כמות הסרטונים אם בכלל קובעת קידום אורגני?
  • התחרות קובעת מיקומים?
  • האם ותק או פרמטרים של הדומיין משפיעים?
  • האם כמות התנועה משפיעה?
  • האם קישורים backlinks עוזרים?
  • האם כל אחד יכול לקדם לבד אתר בגוגל אורגני ולהצליח?
  • כמה זמן לוקח לקדם אתר?
  • כמה עולה קידום בגוגל ומה צריך?

מהו קידום אורגני לחנויות מסחר?

  • חנויות אינטרנטיות
  • חנויות באינטרנט
  • חנויות בגוגל
  • איקומרס
  • קומרס

הכל אותו דבר

אתר שנותן מידע על שירות או מוצר ונותן את המידע בצורה טובה יותר מכל האחרים.

לא מדובר בכמות אלא באיכות.

קידום לחנויות אינטרנטיות
קידום לחנויות אינטרנטיות

השתקת מודעות

האם ניתן לצמצם עד להסיר את המודעות הממומנות למי שאינו מעוניין או רלוונטי בפרסום?

התשובה היא כמובן.

ניתן ללחוץ בצד העליון של המודעה מימין או לשמאל בחלק העליון ושם לבקש באפשרויות לא להציג יותר מודעות מהסוג שהופיע ובתחום שהופיע.

חשוב לזכור שגוגל מתאימה ומציגה את המודעות בצורה אישית לסוג רלוונטי של משתמשים שע”פ מחקר של גוגל עלולים להיות מעוניינים בסוג המידע שאפשר להציג להם במודעות הפרסום הממומן.

מחיקה מגוגל
מחיקה מגוגל

generative AI בינה מלאכותית יוצרת

1. הגדרה של AI גנרטיבי:
קבוצת משנה של טכנולוגיות בינה מלאכותית שיכולות ליצור תוכן חדש, החל מטקסט, תמונות ומוזיקה ועד לקוד ונתונים מלאכותיים.

בניגוד למערכות בינה מלאכותית מסורתיות, המנתחות ומפרשות נתונים, AI יצירתי יוצר נתונים וחפצים חדשים הדומים לתוכן (אנושי) שנוצר על ידי אדם.

2. מאפיינים:

יצירתיות:

היכולת לייצר עבודה קרובה מאוד למקורית ושתהיה מאוד פרקטית \ שימושית בתחומים שונים.


יכולת למידה:

מערכות AI יוצרות מכמויות אדירות של נתונים כדי להבין דפוסים ותכונות, שבהן הן משתמשות כדי ליצור תוכן חדש.


יכולת הסתגלות:

ניתן לכוונן אותם למשימות ספציפיות או ליצירת תוכן בסגנונות או פורמטים חדשים.


3. איך עובד AI גנרטיבי:


בינה מלאכותית גנרית פועלת בעיקר באמצעות מודלים כמו Generative Adversarial Networks (GANs) ו- Variational Autoencoders (VAEs)

 

GANs כוללים שני מודלים – מחולל ומפלה – הפועלים זה נגד זה.

המחולל יוצר נתונים, בעוד המאבחן מעריך אותם. עם הזמן, הגנרטור לומד לייצר תפוקות מדויקות יותר.


VAEs מקודדים נתוני קלט לייצוג פשוט ולאחר מכן משחזרים את נתוני הקלט מייצוג זה, ומאפשרים למערכת ליצור נקודות נתונים חדשות.


4. יישומים של AI יוצר:

יצירת תוכן:

מכתיבת מאמרים ועד להלחנת מוזיקה ויצירת תמונות ריאליסטיות.


הגדלת נתונים:

יצירת נתונים מלאכותיים לאימון מודלים של למידת מכונה.


התאמה אישית:

התאמת חוויות דיגיטליות להעדפות אישיות בזמן אמת.


5. הבדל מסוגים אחרים של AI:

מטרה:

בעוד שרוב מערכות הבינה המלאכותית נועדו לנתח נתונים ולקבל תחזיות או החלטות על סמך הנתונים הללו, בינה מלאכותית יצירתית מתמקדת באופן ייחודי ביצירת תוכן חדש ומגוון מדפוסי נתונים נלמדים.


פלט:

מערכות בינה מלאכותיות אחרות מוציאות בדרך כלל החלטות, תחזיות או סיווגים, אבל בינה מלאכותית מחוללת פלט נתונים וצורות תוכן חדשות.


מורכבות:

תהליך יצירת תוכן חדש דורש רמה גבוהה יותר של הפשטה ויצירתיות, מה שהופך את המודלים הללו למורכבים ורב-תכליתיים.


6. שיקולים אתיים:

פוטנציאל שימוש לרעה:

היכולת ליצור תוכן ריאליסטי עלולה להוביל לבעיות כמו זיופים עמוקים או מידע מוטעה.


הטיה:

כמו כל AI, מודלים גנרטיביים יכולים להנציח או להגביר הטיות הקיימות בנתוני האימון.


7. העתיד – קבלת החלטות וביצוע בצורה עצמאית במערכות אוטונומיות.

דוגמה מאוד פשוטה

רחפן שמזהה פעולה לא חוקית או רצויה יכול לקחת החלטה בצורה עצמאית ולפעול לפתרון הבעיה שהוגדרה מראש ואף פעולות טובות יותר מאלו שהוגדרות ע”י הגורם האנושי.

האם עיצוב גרפי קובע למיקומים גבוהים בגוגל?

האם צבעים וניגודים מסוימים מצליחים יותר ותלויים במשהו אחר למשל התנהגות הגולשים?

התשובה היא ממש ממש לא!!

ההוכחה: 

האתר הנוכחי שבו אתם נמצאים כרגע בזמן קריאת מאמר זה מוכיח שאין שום קשר לעיצוב שיכול לגרום לקידום טוב יותר.

האם אתר לא מעוצב או לא יפה יכול להצליח בגוגל יותר מאתרים אחרים מעוצבים ויפים הרבה יותר?

בתשובה היא כן אבל לא לגמרי ברור מה יקרה האם עיצוב גרפי מקצועי יותר בנישה לדוג’ עורכי דין יתרום לקידום האורגני.

פורומים בלוגים תגובות לייקים

ועוד זיופים בחלק מהמקרים או ברובם עלולים לגרום לעונש מגוגל.

היררכיה פנימית או קישורים פנימיים

לא משמעותי לקידום אורגני כי לגולשים אין עניין בהיררכיה הפנימית.

יש להם נוחות במידה ולא מצאו מה שחיפשו אבל אם הגיעו לדף שאין בו את התוכן שחיפשו אזי הקידום חובבני בלשון המעטה.

האם יותר דפי תוכן בנושאים מקיפים כמה שיותר סביב הנישה המרכזית יביא לתוצאות טובות יותר במיקומים?

לא , לא הכמות אלא האיכות!

דומיינים מפנים

האם כמות הדומיינים המפנים בין אם בקישורים של תוכן או הפניות ישירות תורמות לקידום?

התשובה היא לא, פעולות מהסוג הנ”ל עלולות לגרום לעונשים מגוגל.

מדובר בהטעייה של הגולשים דרך תוצאות חיפוש שלא אמורות להיות שם כי בסופו של דבר מגיעים לאותו אתר.

קישורים של מקדמי אתרים?

אם הם טבעיים אז תורמים אבל ב99.9% הם לא , קישורים שקונים הם לא טבעיים וגוגל יודעת את זה ולפעמים כשהיא מגיעה לבדוק עלולה להעניש את כל הדומיין והדומיינים הקשורים.