קידום ממומן Ads וseo אורגני בגוגל
קידום ממומן גוגל אדס Google Ads
קידום אורגני בגוגל Organic Seo
קידום אורגני וממומן בפייסבוק
למחוק משהו מגוגל לא פשוט אבל לגמרי אפשרי
מודעות גוגל מול גוגל אורגני
גוגל אדס (שנודעה בעבר כגוגל אדוורדס) היא פלטפורמת פרסום בתשלום לפי קליק (PPC) המוצעת על ידי גוגל המאפשרת לעסקים להציג מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל ובאתרים אחרים.
כאשר משתמש לוחץ על מודעה, העסק משלם עמלה לגוגל.
גוגל אדס משתמשת במערכת מכירות פומביות כדי לקבוע אילו מודעות מוצגות, ובאיזה סדר, על סמך הסכום שהעסק מוכן לשלם לקליק והרלוונטיות של המודעה למונח החיפוש.
תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, לעומת זאת, הן דפי האינטרנט המופיעים בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים משהו בגוגל, ללא כל פרסום נוסף.
דפי אינטרנט אלו מדורגים על סמך האלגוריתמים של גוגל, אשר לוקחים בחשבון גורמים כגון הרלוונטיות של דף האינטרנט למונח החיפוש, איכות התוכן בדף האינטרנט והסמכות והאמינות הכוללת של האתר.
בקיצור, גוגל אדס הן פרסומות בתשלום המופיעות בתוצאות החיפוש, בעוד שתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל הן תוצאות החיפוש הטבעיות והלא בתשלום המופיעות על סמך הרלוונטיות של האתר למונח החיפוש.
שלם כפי יכולתך על קידום בגוגל
תקציב נבחר: 2500 ש"ח
טיפים ומדריך ל-Google Ads
הנה כמה טיפים ושיטות עבודה מומלצות לשימוש יעיל ב-Google Ads:
התחל בזיהוי קהל היעד שלך והגדרת היעדים.
צור מודעות רלוונטיות ויעילות.
השתמש במילות מפתח חזקות וממוקדות בטקסט המודעה ובתוכן דף הנחיתה כדי לשפר את הרלוונטיות של המודעות למונחי החיפוש.
השתמש במילות מפתח שליליות כדי לא לכלול מונחי חיפוש שאינם רלוונטיים לעסק.
הימנע מבזבוז כסף על קליקים לא רלוונטיים.
השתמש בתוספים למודעות כדי לספק מידע נוסף על העסק ולהפוך את המודעות לבולטות.
בדוק גרסאות שונות של המודעות כדי לראות אילו מהן מניבות את הביצועים הטובים ביותר.
השתמש באפשרויות המיקוד הזמינות כדי להגיע לקהל המתאים לעסק.
הגדירו תקציב ריאלי ותואם את היעדים העסקיים.
עקוב אחר התקציב והתאם לפי הצורך.
עקוב אחר ביצועי המודעה ונתח אותם באמצעות מדדי הביצועים הזמינים ובצע התאמות לפי הצורך כדי לשפר את האפקטיביות של מסעות הפרסום.
השתמש בבדיקת A/B כדי להשוות את הביצועים של גרסאות שונות של המודעות ודפי הנחיתה.
שקול להיעזר באיש מקצוע מ-Google Ads אם אתה זקוק לסיוע בהגדרה או בניהול מסעות הפרסום.
כיצד לבצע בדיקות A/B עבור מסע הפרסום ב-Google
בדיקת A/B, הידועה גם בשם בדיקה מפוצלת, היא דרך להשוות את הביצועים של שתי גרסאות שונות של מודעה או דף נחיתה כדי לראות איזו מהן מניבה ביצועים טובים יותר.
בדיקת A/B יכולה לעזור לבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום ב-Google Ads ולשפר את ההחזר על ההשקעה (ROI) של הוצאות המודעות.
כך מגדירים בדיקת A/B עבור מסע הפרסום ב-Google Ads:
זהה את האלמנט שברצונך לבדוק.
יש לשים דגש על כותרת המודעה, טקסט המודעה, כתובת האתר לתצוגה או דף הנחיתה.
צור קבוצת בקרה וקבוצת בדיקה.
קבוצת הביקורת תראה את הגרסה המקורית של האלמנט, בעוד שקבוצת הבדיקה תראה את הווריאציה.
הגדר את מבחן A/B בחשבון Google Ads.
כלול יצירת שתי גרסאות של המודעה או דף הנחיתה ובחירת קבוצת הבדיקה וקבוצת הבקרה.
הפעל את מבחן A/B למשך זמן מספיק כדי לאסוף מספיק נתונים כדי לקבל החלטה.
הצלחת הקמפיין תלויה בנפח התנועה לאתר שלך ובמטרות הספציפיות של הבדיקה.
נתח את תוצאות מבחן A/B.
עיין במדדי הביצועים הן עבור קבוצת הביקורת והן עבור קבוצת הבדיקה כדי לראות איזו גרסה הייתה בעלת ביצועים טובים יותר.
קבל החלטה על סמך תוצאות מבחן A/B.
אם הווריאציה השיגה ביצועים טובים יותר, יישם אותה עבור כל מסע הפרסום.
אם הגרסה המקורית פעלה טוב יותר, המשך להשתמש בה.
חשוב לזכור שבדיקת A/B היא תהליך מתמשך אבל מאוד חשוב ומשתלם.
השאלות הנפוצות וגם הטעויות הנפוצות על קידום ממומן
אם אני אביא תנועה דרך הממומן האתר יעלה בתוצאות האורגניות?
ממש ממש לא , אין קשר בין האורגני לממומן.
כדאי לי לעשות ממומן?
כל תחום בממומן אם הוא תחרותי עולה יותר לפי קליקים שזה אומר שכמה שיותר גולשים ילחצו על המודעות ככה אתם כמפרסמים תשלמו יותר.
הבעיה שהמתחרים שלכם לוחצים הכי הרבה.
גם לא מעט גולשים לוחצים בלי להבין שהעסק שמפורסם לא תמיד מתאים להם כי אולי הוא רחוק מידי למיקום הפיסי או שסתם רצו לקרוא על המוצרים או הנושא ובסוף לקנות במקום פיסי ורק רצו להשוות מחירים.
קידום ממומן מביא תוצאות מהר?
תלוי באיזה תחום ואם יש בתחום תחרות אז הרבה יותר כסף יתבזבז לפני שייכנס כסף.
קידום ממומן ppc לא משפר את האורגני ולמה ממומן פחות טוב ? (הסיבות שלי)
להלן ההסבר :
מה נהוג לחשוב?
3. הממומן לפחות מביא משהו ולקוח יביא לקוח ואז יהיה סבבה והעסק יגדל ככה לאט
טעות –
לקוח מביא לקוח אחרי שיש לכם 100 לקוחות אולי תקבלו מכל ה100 5% אם הם יהיו מאוד מאוד מרוצים וגם אז צריך מזל.
4. גוגל תאהב אותי אם מכניס לה כסף והיא תתחשב באורגני.
טעות –
אין קשר , תוציאו מיליונים על ממומן וגוגל לא מתחייבת לכלום ובטח לא תגיב לפי התקציב של הppc.
5. הפניית הגולשים מהקמפיינים לחנות וירטואלית שמקודמת גם אורגני .
טעות –
קמפיינים הם ממוקדי מטרה והמטרה היא לקוח ספציפי ולא כל הלקוחות
אם כל הלקוחות יראו מה שלא בדיוק מדבר אליהם אז אתם שורפים כסף סתם שלא לדבר על הפגיעה בפרמטרים חשובים כמו באונס ועוד..
6. בממומן קל לפגוע , סייבר וקידום שלילי כובע שחור .
הקושי?
כמו להזמין קפה ארומה .
7. כמו כל תחרות , ברגע שהמתחרים מרגישים שנפגעו בכיס כל מה שהם צריכים לעשות זה לתת מחיר בשקל יותר לקליק ואתם מתחילים להפסיד.
8. התחרות בתחום וחסמים – בשביל ממומן לא צריך אתר , לא צריך מקדם אורגני , סושיאל , מעצב , מתכנת , איחסון זניח .
כל אחד בכל דקה יכול להתחרות בזירת הממומן ולמי שיש יותר כסף , מנצח .
לסיכום :
למי שיש יותר כסף יכול לעשות כסף , בשביל לעשות כסף צריך כסף .
רוב העסקים שאין להם או שלא רוצים לפתוח את הראש מכל מיני סיבות למה כדאי אורגני לא יבינו שממומן יעלה להם הרבה יותר כי אם היה להם כסף הם לא היו קשים בהחלטה ובהבנה למה כדאי להשקיע באורגני והיו מבינים את כל הסיבות שברשימה זו.
אבל המציאות היא שלא, למי שאין כסף הולך לממומן כי חושב שככה כשיהיה לו כסף ישקיע באורגני (כשיהיה יותר קל ולא לחוץ)
כמה עובדות בלי לפגוע באף אחד
רוב מנהלי הקמפיינים ואנשים טובים וחכמים שטובים בקמפיינים ממומן לא יודעים לחשוב מה הלקוח הסופי רוצה וזה מה שנדרש וחובה באורגני (לדעתו ומניסיונו של כותב המאמר)
אם היו חושבים אורגנית היו מצליחים יותר בקמפיינים הממומנים כי אז ההמרה הייתה גבוהה יותר והיה ניתן לצמצם את התנועה הלא מניבה ולא ממירה מספיק .
בחירת מילות מפתח נכונות תלויה בהבנת גולשים ולא בכלים אוטומטיים .
כלים אוטומטיים נותנים תובנות על התחרות האנושית ולא על הגורם האנושי.
שיהיה בהצלחה .
יש יותר משני סוגי קידום בגוגל ומאמר זה יפרט בהרחבה על שני סוגי הקידום הפופולריים בכל העולם.
השירות החדש של גוגל ממומן נקרא גם Google AdWords Express
מהו קידום ממומן במילים פשוטות?
גוגל אדס בתרגום מאנגלית של google ads ופעם היה נקרא adwords הוא שטח פרסומי שכל מיני בעלי אתרים מוכרים לגוגל כדי לפרסם מה שגוגל רוצה.
נניח והעסק שלכם עושה קידום ממומן אז גוגל תשתמש בכל האתרים שמכרו לה שטח פרסומי באתר שלהם כדי לפרסם את העסק שלכם.
מה יוצא לגוגל מזה למה זה כל כך משתלם לה? (לגוגל)
גוגל מקבלת כסף על כל לחיצה של גולש שלוחץ על מודעה ממומנת או רק נחשף אליה.
היא אפילו שיפרה את היכולת שלה להרוויח כסף והיא מרוויחה משילוב למשל גם מגולשים שנחשפו למודעה וגם מלחיצות , העיקר שהרבה כסף יעבור ממי שבחר בקידום ממומן לגוגל שמאוד מאוד מסכנה ואין לה מספיק כסף.
(קצת הומור לא מזיק לאף אחד).
אחת הבעיות בקידום ממומן בסרטון הנ”ל.
לא ניתן להילחם בתופעה הבזויה והלא חוקית הנ”ל.
(דעה אישית לא מוכחת של כותב המאמר)
פעולה זו גם מסוכנת למי שמבצע אותה אם מבצע אותה כל הזמן או יותר מפעם בשנה.
מדריך לקידום ממומן גוגל אדס Google Ads
הגדלת החשיפה של העסק ואו האתר שלכם בחיפוש של גוגל וגם בגוגל מפות דהיינו המפות של גוגל שמציינות ומציגות עסקים קרוב למי שנמצא בקירוב למיקום העסק או בכלל במפות.
יש הקוראים לגוגל מפות גם גוגל עסקים.
משלמים רק על תוצאות למשל קליקים על המודעות או כמה שיחות בפועל התקבלו בעסק שבאו מהקמפיין בגוגל ואו חשיפות שזה אומר כמה פעמים התוצאה של המודעה של הקמפיין שלכם עלתה והופיעה בפני קהל פוטנציאלי.
איך גוגל ממומן משיג את התוצאות החשובות ביותר לכם?
אם הקמפיין מביא יותר ביקורים לעסק ישירות לטלפון או דרך כניסה לדף הנחיתה או לאתר.
לחיצה על חלק במודעות שמוצגות יכולות לחייג ישירות לעסק ואם נכנסת לעסק שיחה זה כאילו 50% התבצעה מכירה כי הלקוח סביר להניח מעוניין בשירות או בפרטים נוספים למשל שיצרו איתו קשר דרך המודעה.
ההופעה בגוגל עסקים או גוגל מפות לעסקים שמשלמים לגוגל ממומן דהיינו מקבלים שיחות ויותר אנשים נחשפים למודעת כך גם האפשרות יותר נכון הסיכויים שיגיעו פיסית מבקרים לחנות או לעסק הפיסי ממש דרך המפות של גוגל.
כמה עולה קידום ממומן גוגל ads ?
עולה כמה שמחליטים ורוצים או יכולים.
ניתן לקבוע שמודעה תציג את עצמה עד 1000 פעם לדוג’ או עד שיהיו 100 לחיצות על המודעה.
כמה עולה לחיצה?
לחיצה עולה לפי התחרות ברגע מסויים וכל רגע המחיר ללחיצה יכול להשתנות כי כל מי שמפרסם רוצה להיות בתוצאות של הממומן למעלה למעלה עדיף מקום ראשון עד 4 בתוצאות של הממומן בכל דף.
אפשר גם להגדיר לפי יום את המחיר שמוציאים על קידום ממומן למשל 50 ש”ח ליום או 100 ש”ח ליום או 1000 ש”ח ליום.
בדר”כ המינימום הוא 18 ש”ח מינימום ליום.
זה לא אומר שזה בטוח יירד ויחייבו את בעל החשבון בסכום אלא מתי שהתנאים של כמה חשיפות או כמה לחיצות או כמה טלפונים מקבל בעל המודעות ככה ואז ייגמר התקציב והמודעה לא תוצג יותר באותו היום.
ניתן גם להגדיר אוטומציה שזה כמה לחודש.
שאלון לקבלת החלטות בקידום אורגני
זוהי מידע נוסף הקשור לתשובה.
תקציב בגוגל ממומן
אין התחייבות לתקציב או הוצאה קבועה שזה אומר שליטה מלאה של מי שבחר בקידום ממומן על כמה הוא יוצא וישלם לגוגל על הקידום.
ההרשמה לגוגל אדס היא חינם
משלמים רק אם הלקוחות או הגולשים באמת עשו משהו עם המודעה למשל לחצו או התקשרו דרכה או השאירו פרטים ויש את אופציית כמות החשיפות שכבר נכתב עליה במאמר זה.
בכל רגע נתון ניתן לשנות את התקציב
להוסיף או להוריד או לבצע כל שינוי באותו רגע ושנייה.
אין התחייבות!!
מתי משנים?
כשאין תוצאות רצויות או בחגים לדוג’ או לטובת השקה של שירות או מוצר חדש שרוצים לקדם.
האם כל אחד יכול לקדם בעצמו את העסק או השירותים שלו בגוגל ממומן?
התשובה היא ובקלות.
גוגל מציעה טלפון לתמיכה וגם קורסים חינמיים לצפייה של מי שמפרסם דרכה ובכלל לא בעיה להשיג כיום הסברים על פרסום ממומן דרך איך לא ? גוגל!
שלבים להתחלת הפרסום.
בוחרים מטרה שנקראת גם יעד שיכול להיות יותר מבקרים\גולשים באתר או יותר פניות שנקראות גם המרות.
בוחרים אזור גאוגרפי שרוצים להתמקד בו או אפילו מדינה שלמה או גם וגם וממש ניתן להגדיר רדיוס גיאוגרפי שהמודעה תוצג בו ברמת דיוק מאוד גבוהה.
מייצרים בקלות מודעה או מעלים דף נחיתה ומגדירים את התקציב.
מיד אחרי שהמודעה מאושרת וזה קורה יחסית מאוד מאוד מכמה דקות עד יום יומיים.
*יחסית לאורגני זה מאוד מאוד מהר.
סוגים שונים של קמפיינים
קמפיין לרשת החיפוש שזה תוצאות החיפוש בגוגל רגיל.
קמפיינים ברשת המדיה שהיא באפליקציות שונות למשל וויז waze או אחרות.
קמפיינים וידאו למשל ביוטיוב.
יש לגוגל ממומן עוד קמפיינים למשל: shopping ו google apps ועוד..
מה זה cpc ומה זה ppc ?
cpc עלות לקליק
ppc תשלום לקליק
ההבדל במה שקורה אחרי הקליק האם כניבה לאתר או לדף נחיתה או לחיוג לטלפון או שליחת הודעה דרך צור קשר.
יש גם נוספים
עלות לחשיפות שזה אומר כמה פעמים המודעה הוצגה בלי קשר לכמה לחצו עליה.
עלות לאיטראקציה היא מה בדיוק קרה אחרי שלחצו על המודעה למשל האם נפתח סרטון וידאו עם מוצר? או וידאו עם סרטון הסבר?