מי אני? כותב המאמר
מייקל אנג'ל
קידום אתרים בגוגל שונה ומיוחד
הגורמים של גוגל לדירוג במיקומים נקראים גם אלגוריתם החיפוש
חויית משתמשים כגורם לקידום בתוצאות של גוגל
הסודות של גוגל
הסודות של גוגל
עיצוב חדרי ילדים עם מדבקות וטפטים בעיצוב אישי

דליפת מסמכים של גוגל – סודות על הגורמים לדירוג אתרים בתוצאות החיפוש האורגניות.

ב28 למאי 2024 או קצת לפני נחשפו מסמכים על שיטות הפעולה של גוגל ואיך נעשה השימוש במידע רגיש על הגולשים (יש האומרים לטובת הגולשים).

אלפי מסמכים שנחשפו אולי במקרה ואולי לא מפרטים איך גוגל עושה שימוש בשביל לקבוע לאיזה אתר מגיע להיות ראשון או במיקומים טובים יותר מאחרים. 

תוכן המסמכים: 

ניתוח התנהגות המשתמשים באופן כללי אבל ברמות שלא היו מוכרות לפני דליפת המסמכים.

קליקים ברמת ניתוח עמוקה וסיווג עם תוצאות כמותיות שעשו המשתמשים.

ניתוח עמוק על כל נושא הקישורים והרלוונטיות שלהם.

איפיון משתמשים וסיווגם.

מידע מדפדפן כרום ואחרים שאמור להיות פרטי ולא אמור להיות פקטור לקידום תוצאות החיפוש.

פרסום בגוגל בחינם ובתשלום שמתאים לכל סוגי העסקים
הנעה לפעולה באנימציה לקידום מכירות באתר

מה בעצם קרה (הדליפה)?

אלפי מסמכים, שנראה כי מגיעים ממחסן ה-Content API הפנימי של גוגל, שוחררו ב-13 במרץ ב-Github על ידי בוט אוטומטי בשם yoshi-code-bot.

  • האם באמת הייתה דליפת מידע?

  • האם באמת קיימת מקריות בגוגל ברמת רשלנות שגורמי הדירוג \ הפקטורים לקידום נחשפו?

  • יכול להיות שגוגל אחראית לתקלה של מסמכים שדלפו מהסיבות של מחקר וניתוח \ איסוף מידע מתקדם יותר?

  • מה גוגל יכולה להרוויח אם היא הייתה אחראית לדליפה?

תיאוריה ספקולטיבית \ דעה פרטית של כותב המאמר

גוגל אחראית לדליפה כי אז רוב מקדמי האתרים יחליטו לשנות שיטות קידום ואז גוגל תדע מי יותר מקורי וטוב ואמיתי ושימושי לכלל המשתמשים כי זו המטרה של גוגל, לעשות טוב לכל העולם ולכל המשתמשים שלה.

וגם כסף אבל קודם כל המשתמשים הכי חשובים!

מה הכי מעניין במסמכים?

לפי התאריכים במסמכים המידע נכון ל13/05/2024

תכונות דירוג: 2,596 מודולים מיוצגים בתיעוד ה-API עם 14,014 תכונות.

שקלול: המסמכים לא ציינו כיצד משוקלל כל אחד ממאפייני הדירוג – רק שהם קיימים.

טווידלים: אלו הן פונקציות של דירוג מחדש ש”יכולות להתאים את ציון אחזור המידע של מסמך או לשנות את הדירוג של מסמך”.

סיבות לפגיעה או עונש מגוגל: ניתן להוריד (אתרים נפגעים ויורדים במיקומים) תוכן במקרים הבאים:

  • קישור אינו תואם לאתר היעד.
  • סיגנלים של “חוסר שביעות רצון המשתמשים”.
  • מניפולציות ודירוג נמוך כגון ביקורות על התוכן \ המוצרים.
  • רלוונטיות למקום. (מיקום פיסי גיאוגרפי רלוונטי)
  • מניפולציות דומיינים בהתאמה מדויקת.
  • פורנו.

מניפולציות דומיין למשל דומיין שמזכיר מאוד מותג לדוגמה מתחום כלשהו: 

אם קיימת חברה בשם זיבי והמקדם משתמש בשם דומיין דומה עם אתר באותו נושא כמו של החברה הגדולה והמקורית בשם זיבי, האתר לא יתקדם בתוצאות החיפוש האורגניות.

למה?

נניח שמישהי מספרת לחברה שלה על איזה עסק שנשמע במילים \ בקול בדיוק כמו עסק אחר אבל שידוע במשך שנים בתחום, מקדם שיחליט לכתוב את השם של העסק הגדול אבל בצורה טיפה שונה אבל שיישמע אותו דבר, אותו דומיין\אתר לא יתקדם בגוגל.

מידע חדש יחסית על מעקב התנהגות המשתמשים: 

היסטוריית שינויים בתוכן:

ככל הנראה גוגל שומרת עותק של כל גרסה של כל דף שאי פעם הוספה לאינדקס.

גוגל יכולה “לזכור” כל שינוי שנעשה אי פעם בדף.

אבל כדאי לזכור שגוגל משתמשת רק ב-20 השינויים האחרונים של (התוכן כפי ובעת שאונדקס) כתובת האתר בעת ניתוח הקישורים כמקור המידע לתוכן.

מדריך אינטראקטיבי לקידום בגוגל
▶️

1. מבוא לקידום אתרים

היכרות עם עולם הקידום האורגני ומבנה מנועי החיפוש.

▶️

2. מחקר מילות מפתח

כיצד למצוא את מילות המפתח החשובות ביותר לתחום שלכם.

▶️

3. אופטימיזציה טכנית

שיפור המבנה והביצועים של האתר לצורך קידום טוב יותר במנועי החיפוש.

▶️

4. קידום במנועי חיפוש

תוכן נוסף ומעניין על קידום במנועי חיפוש...

▶️

5. יצירת תוכן איכותי

כיצד ליצור תוכן שמתאים למשתמשים ומועיל למנועי החיפוש.

▶️

6. בניית קישורים איכותיים

כיצד לבנות קישורים שישפרו את דירוג האתר במנועי החיפוש.

▶️

7. שימוש במדיה חברתית

איך להשתמש ברשתות חברתיות לקידום האתר ולהגברת התעבורה.

▶️

8. ניתוח ומדידת תוצאות

כיצד לנתח ולמדוד את השיפורים בדירוג ובתעבורה באמצעות כלים ניתוח מתקדמים.

מבוא לקידום אתרים

מבוא לקידום

בקטע זה, נעמיק בנושא קידום האתרים בדרך האורגנית, כולל הבנת המבנה של מנועי החיפוש והשפעתם על דירוג האתרים.
נחקור את השלבים העיקריים בקידום אורגני ונבין כיצד ניתן למקם ולייעל מילות מפתח באתר.
נלמד על כלים וטכניקות לביצוע אופטימיזציה טכנית, המסייעים בשיפור ובמקסום של פעולות הקידום.
נכיר כיצד ליצור תוכן איכותי ומשובח המותאם למנועי החיפוש ולצרכי המשתמשים.
נסקור את יכולת הבניית קישורים איכותיים שמשפרים את דירוג האתר במנועי החיפוש השונים..

מחקר מילות מפתח

חקר מילות מפתח

מילות מפתח הן הביטויים שסביר להניח שרוב הגולשים ישתמשו בהם לחפש משהו בגוגל
אין כלים שיודעים לעשות מחקר מילות מפתח אמין עבור גוגל אורגני
רוב מקדמי האתרים משתמשים בכלי מילות המפתח של גוגל אבל הוא נכון רק לממומן
אין ולא יהיה קשר בין התקדמות בביטויים בתוצאות האורגניות לבין הממומן

אופטימיזציה טכנית

אופטימיזציה

אתר שעולה מהר ונראה תקין בכל המכשירים כולל במובייל
חווית משתמש טובה מאוד משפיעה על הקידום וחוויה רעה לרוב היא מסיבות טכניות
אין הגיון בקיומם של סליידרים או פופאפים ואו רישום לניוזלטר ברוב הנישות

קידום במנועי חיפוש

מנועי חיפוש

רק מנוע אחד הוא רלוונטי והוא גוגל וקידום מתייחס בעיקר לאורגני

יצירת תוכן איכותי

תוכן איכותי

תוכן טוב הוא תוכן מעניין ולא תוכן שנכתב על ידי איזה AI
לייצר תוכן טוב הוא להבין את רוב הגולשים ולא להבין את בעלי האתרים
סרטונים ותמונות וכל מיני כלים שיעניינו את המשתמשים יותר מסתם טקסט נחשבים התוכן הטוב ביותר

בניית קישורים איכותיים

קישורים לקידום

קישורים הם נחלת העבר
אתר זה אינו משתמש בקישורים או בונה קישורים או מוכר קישורים
חפשו קישורים לקידום בגוגל ותמצאו אתר ללא קישורים

שימוש במדיה חברתית

מדיה חברתית

שימוש במדיה הוא בעצם שימוש בכוח שנקרא גם סיגנלים
סיגנלים או אותוץ הם כמו שזה נשמע איתותים למנועי החיפוש שהתוכן מאוד רלוונטי

ניתוח ומדידת תוצאות

אנליזה של ביצועים

גוגל נותנת בחינם שני כלים חשובים לניתוח ומדידה
גוגל אנליטיקס כלי להבנה של כל מה שקורה באתר מבחינה סטטיסטית
כלי לאבחון בעיות טכניות בעיני גוגל google search console

מדד דירוג איכות ישן חדש PR – page rank 

אין הוכחה או עובדה שדפים עם ציון גבוה מובילים על דפים עם ציון נמוך!

מדד זה או הציון של עמוד ידוע כבר שנים רבות כפקטור שמשמש מקדמי אתרים להערכת שווי ויעילות של קישורים (backlinks) אבל לא מדובר באותו המדד אלא במשמעות קצת שונה.

לכל עמוד יש ציון והציון נקבע לפי הפקטורים שטרם ניתן לקבוע ב100% כאלו שאחראים לציון.

הציון שגוגל מזכירה במסמכים הוא לשימושים פנימיים ולא כפי שכלים מסויימים מחשבים אותו למשל כמות הקישורים ווותק הדומיין וכמות הדפים וכן הלאה.

לפי המסמכים דף הבית של אתר לא חייב לקבל את מקסימום הציון PR אלא יכול להיקבע גבוה גם לא לדף הבית.

רלוונטיות הדומיין – 

לדוגמה דומיין פחות רלוונטי לתחום הבריאות הוא health4seo 

מה זה אירועים בגוגל אנליטיקס

מדידת איכות הקליקים –  (מה עשו המשתמשים באופן מאוד רחב של המושג בזכות הקליקים)

  • טובים – אמיתיים
  • רעים – מניפולציות קידום.

והסוג השלישי הוא: “לא מעוכים”

unsquashed Clicks – (עד כמה אמיתיים ויעילים ומאוד חשוב עד כמה לא)

קליקים רעים לדוגמה הם מקלוקינג או כל סוג אחר של הטעייה.

“קליקים לא מעוכים” מתייחס בדרך כלל לנתונים הגולמיים והבלתי מסוננים של כל הקליקים שהתקבלו. בהקשר של שיווק דיגיטלי וקידום אתרים, המשמעות היא:

נתוני קליקים גולמיים:

כל קליק בודד שנרשם על פרסומת, קישור או אתר אינטרנט, ללא כל סינון או עיבוד להסרת קליקים לא חוקיים או הונאה.

קליקים לא מצטברים:

נתונים שלא סוכמו או נצברו.

כל אירוע קליק בודד נשמר ומטופל בנפרד, ומספק תצוגה מפורטת של כל האינטראקציות.
בעצם, “קליקים לא מעוכים” נותנים ספירה מלאה וללא שינוי של כל אינטראקציות הקליקים לפני ביצוע כל ניקוי, סינון או סיכום של הנתונים.

לדוגמה, בקמפיינים:

קליקים לא מעוכים: 10,000 (סה”כ קליקים גולמיים כולל כל המקורות, חוקיים ולא חוקיים).
קליקים מסוננים: 8,000 (לאחר הסרת קליקים לא חוקיים כמו אלה מבוטים או קליקים מקריים).

מקוריות התוכן – לא מה שנהוג היה לחשוב

מיהו הכותב באמת?  ולא מיהו המפרסם.

  • הכמות לא קובעת
  • השפה הגבוהה לא משמעותית במיוחד
  • העיצוב ממש לא משמעותי

מה שקובע הכי הרבה הוא מי שכתב באמת את התוכן ולא מי שפרסם אותו באמת באמת מבין ומכיר ומוגדר במומחה בתחום.

המסמכים חושפים שגוגל משקיעה המון מאמץ בניתוח היישות של הכותבים.

לדוגמה: 

אם התוכן נכתב ע”י כותבי מאמרים שלא ידוע עליהם כמו אחרים שידוע מזה שנים שכותבים תוכן מקורי בנושאת אותם כותבים אמיתיים \ אמינים יותר יקבלו עדיפות כפקטור בדירוג התוכן.

בהסבר פשוט יותר

אם חברה גדולה מעסיקה כותבים תוכן בנושא רפואה אלטרנטיבית והכותב לא ממש עוסק בנושא ביום יום או מוגדר לפי אמות מידה של גוגל כמומחה אזי התוכן ייחשב פחות ממי שמוכר לגוגל כעוסק בתחום ונחשב למומחה.

פגיעה די משמעותית בכל חברות הקידום שלא ממש מקפידות על “איכות התוכן” רלוונטיות ואמינות התוכן.

דוגמה:

אם בעל האתר עוסק בתחום הסייבר המון שנים ומוכר לגוגל כמומחה בתחום, התוכן יקבל עדיפות אם אותו אדם באמת כתב את התוכן ולא הנחה או נתן לעובדים או צד ג’ לכתוב בשבילו את התוכן.

אם מאמר בנושא רשלנות רפואית נכתב במקור ע”י עו”ד מומחה בתחום ומוכר ע”י גוגל בזכות פועלו לזמן ארוך הנ”ל יקבל עדיפות בתוצאות החיפוש.

כמובן שכפוף ותלוי לכל שאר גורמי הדירוג של גוגל.

גורמים טכניים נוספים – 

זמן בהקשר לרלווטיות התוכן – לא פשוט כל כך להבנה

גוגל שואלת את השאלות הבאות כדי לקבוע דירוג:

מתי נכתב התוכן?

בהשראת איזה מקור נכתב ומה הייתה התנהגות המשתמשים בעת שהתוכן החל להתקיים ובמשך קיומו.

מה עשו הגולשים \ המשתמשים לפני שקראו תוכן ספציפי ומה עשו לאחר מכן?

בעלות הנכס הדיגיטלי למשל הדומיין – אם הבעלים מקדם אתרים או מומחה ספציפי?

לא ניתן להסתיר מגוגל בעלות על הדומיין ואם קיים ניסיון הסתרה כזה.

תמונה של מייקל אנג'ל

מייקל אנג'ל

מקדם אתרים וחוקר סייבר יותר מידי שנים,
קיים קשר בין קידום אורגני לתופעות סייבר בשנים האחרונות ולא תמיד גוגל יודעת על מניפולציות שמשפיעות על תוצאות החיפוש שלה.
המיתוסים הקיימים בעולם הקידום האורגני ראוי שיתגלו ועמוד זה מכיל חלק ממיתוסים אלו
דף זה ימשיך להתעדכן אז כדאי לשמור ולעקוב אחריו

All Posts

איך גוגל בודקת פיסית אתרים?

השימוש של גוגל בכלי בדיקה נקרא בוטים או עכבישים ואפילו זחלנים בעברית תקינה.

אלו האחרונים שאינם אנושיים אלא רק סוג מיוחד של תוכנות רצים על האתר וחוזרים לגוגל עם תובנות למשל מהירות טעינה ואיכות התוכן והמון פרמטרים נבדקים ועדיין ממשיכים להיוולד פרמטרים מידי שנייה.

כל הכלים של גוגל נקראים גם אלגוריתם לומד או בינה מלאכותית AI שיודעת ללמוד איך לשפר בדיקות ותהליכים.

מערכות AI כגון RankBrain עושות את הבדיקות הבאות: 

מה איכותו של התוכן וזו הגדרה מאוד רחבה כי מהי איכות?

בדיקת חווית המשתמשים באתר או בתוכן עצמו כדי להמשיך לגלוש או לחפש נושא ולמצוא.

בדיקות שיוך רלוונטי והקשר לוגי של האתר או יותר נכון התוכן או הנישה בהתאמה ובהשוואה לאתרים אחרים בתחום שאותו רוצים לקדם.

לא מקדמים אתר אלא מקדמים תוכן!!

איך מחליטים מה כדאי לגוגל לסרוק?

בקובץ הrobot.txt נרשום את הדוג’ הבאות: 

				
					User-agent: *
Disallow:/
				
			

מניעה של ספרייה ספציפית באתר או כתובת מיוחדת.

				
					User-Agent: *
Disallow:/Somefolder/
				
			

חווית משתמשים נכונה וטובה

ישנם שלושה פרמטרים עיקריים לקבלת החלטה של גוגל בדירוג: 

CTR – כמה לחיצות של גולשים היו בדפי החיפוש של גוגל שגרמו לגולשים להגיע אל האתר שלנו?

Dwell Time – זמן שגולשים היו באתר ויש לגוגל כללים מהו זמן שיש להתחשב בו או להחשיב אותו כזמן שהייה חיובי או פחות.

bounce rate – זמן עד לנטישה של הגולשים מהאתר או יותר נכון כמה זמן עד שגולשים שנכנסו לאתר איבדו עניין וחיפשו משהו אחר באתר אחר.

איך יודעים מהם קישורים איכותיים
מהם מדדי איכות של קישורים

משמעות השאילתא היא סוג של כוונת המשתמש

כשמחפשים משהו בגוגל מצפים לקבל את התוצאות הכי רלוונטיות לנו אבל כדאי לזכור שהתוצאות תהיינה הכי מתאימות לרוב הגולשים.

זו הסיבה שההקשר הוא כל כך חשוב.

המערכות של גוגל יודעות לקחת את מה שהמשתמש חיפש ובכמה שלבים משפרת את השאילתא

השלב הראשון:

החלפה – גוגל לוקחת את השאילתא ביחד עם המידע הכללי שנאסף וידוע על המשתמש וכותבת לעצמה את השאילתא מחדש, לדוגמה:

כשמשתמש רושם:

“איך להחליף מנורה בשירותים?”

גוגל תשפר את השאלה אצלה במערכות להסבר בסגנון:

“מחפש אתר שמסביר איך להחליף מנורה בשירותים עם תמונות ואולי סרטונים והסברים מאוד פשוטים על התהליך”

בדיקת רלוונטיות התוכן

 האם בשאילתא מופיעה מילת המפתח שדומיננטית בתוצאות החיפוש?

אם מילת המפתח מופיעה בתוצאות אז איפה בדיוק? 

בכותרת ובטקסט עצמו או בכל משמעות האתר שנמצא בתוצאות?

בדיקת האיכות

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

איכות היא מה הכי מתאים למשתמש לקבל כתוצאה?

תמונה או סרטון, טקסט כהסבר ידידותי או אחר?

 

איכות נמדדת בעיקר ע”י נוחות השימוש של המשתמשים בתוצאות שיקבלו.

כמה מהר יקבלו את התוצאה כשייכנסו לאתר בתוצאות החיפוש?

מחשבון הכנסות לתוכנית שותפים SEO

מחשבון הכנסות לתוכנית שותפים SEO

דוגמה לבדיקה וציון של גוגל כדירוג איכות לדף

סימולציית דירוג איכות URL - Page Rank SEO

הכניסו את כתובת האתר שלכם על מנת לקבל דירוג איכות אקראי ולשפר את האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). הדירוג שניתן הוא אקראי ואינו משקף את הדירוג האמיתי של האתר.

תוצאה: